Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hellehullut valittaa talvella kylmyydestä. Miksi ETTE PUKEUDU LÄMPIMÄSTI?

Vierailija
30.07.2018 |

Kyllä vaatteita löytyy kaapista :)

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ne siirrettävä lämmittimet. Pitää varautua ajossa.

Vierailija
82/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun, mutta ei se hengitysilmaa lämmitä. Inhoan sitä tunnetta, kun pakkanen iskee vasten kasvoja.

Kylmässä talvessa paras puoli on laskettelu ja lumi. Olen silti etenkin helteen rakastaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, vaatetta lisäävaan. Helteellä sama ei onnistu toisinpäin kuin tiettyyn rajaan saakka.

Juuri tuo tympii. Aina kun menee ulos, niin pukemiseen menee tolkuttomasti aikaa ja heti kun pääsee sisätiloihin, niin tulee hiki.

Kyllä helteet on paljon helpompi selättää.

Vierailija
84/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellehullu kirjoitti:

Päinvastoin. Helteen lisäksi pidän myös pakkasesta. Mutta pimeästä, loskasta, vesisateesta ja nollakelistä en pidä.

Sama täällä. Enkä tykkää Suomen talvessa siitä, että suurimman osan ajasta on mahdotonta pukeutua sopivasti. Seistessä tulee saman tien kylmä. Mutta jos kävelee hetkenkin vähän reippaammin tai esim. juoksee bussipysäkille, voi tuntea kuinka hikiputous noruu selkää pitkin :/

Eikö sinulle sitten tällä helteellä tule hiki liikkuessa? Miten palelutilasta kroppa päätyy nopeammin hikitilaan kuin sopivan lämpöisestä lähtötilanteesta? 

Vierailija
85/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten naurattaa se että te helluhullut nyt menettäen tän sään.🤗🤗🤗🤗🤗🤗

Vierailija
86/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vtu mikä ketju

Vierailija
87/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia ilmoja helteet ja paukkupakkaset. Virkistävää vaihtelua. Jatkuvat sateet toinen juttu, kuten viime kesänä.

Vierailija
88/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa vai vaatteita vaan päälle 😂 minä hellehulluna en edes saa puettua niin paljon päälle että olo olisi -25 asteessa samantuntuista kuin +30 🙄

Vierailija
89/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa vai vaatteita vaan päälle 😂 minä hellehulluna en edes saa puettua niin paljon päälle että olo olisi -25 asteessa samantuntuista kuin +30 🙄

Miksi pitäisi olla samantuntuista kuin 30 asteessa? Onko teillä oikeasti kylmä 15- 20 asteessa? Kannattaisiko vaikka liikkua sitten? 

Vierailija
90/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valita, koska viime talvina ei onneksi ole ollut kovia pakkasia kuin pari päivää talvessaan ja ne pari päivää olen pystynyt kyllä viettämään helposti kotonani.

Ei haittaa ollenkaan, vaikka tulevana talvenakin jatkettaisiin tätä jo hyväksi koettua lauhojen talvien linjaa. :)

Vierailija
91/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarvin toppatakin sisällä, jos lämpötila laskee alle +20 astetta. Jos pakkautuisin talvella ulos kolmeen sähkölämmitettyyn makuupussiin, niin mitenkähän pystyisin liikkumaan? Kyllä se vaan niin on, että lähes aina täällä Suomessa kidun kauhean palelun kourissa. Nyt on ainoa aika kun voin olla hyvinvoiva ja onnellinen. Nukun muuten aina 60-asteisessa saunassa, joten tää lämpötila ei oo mitään.

Vierailija
92/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeudun, mutta ei se hengitysilmaa lämmitä. Inhoan sitä tunnetta, kun pakkanen iskee vasten kasvoja.

Kylmässä talvessa paras puoli on laskettelu ja lumi. Olen silti etenkin helteen rakastaja.

Puhtaasti talvimatkailun tuloissa mitattuna Etelä-Suomelle tuottoisin talvi on normaali talvi tai korkeintaan hieman normaalia kylmempi talvi. Lapille tuottoisin taas on vain ja ainoastaan normaalia lämpimämpi talvi.

Syyt ovat selvät: Sekä lumen puute että kovat pakkaset laskevat molemmat hiihto- ja laskettelukeskusten matkailutuloja, koska ne pudottavat kävijämääriä. Etelä-Suomessa lumen puute on uhkana, jos talvi on lämmin. Sen vuoksi Etelä-Suomi kärsii lämpimästä talvesta. Lapissa taas lunta on talvisin aina. Siellä suurin uhkatekijä onkin kovat pakkaset. Normaalia lämpimämpi talvi näkyy Lapissa vain kovien pakkasten vähenemisenä, jolloin ne eivät ole rokottamassa matkailutuloja. Siksi Lapille on normaalia lämpimämpi talvi tuottoisin. Lapin normaali talvi on niin selvästi pakkasen puolella, että vaikka talvi olisi selvästi normaalia lämpimämpi, ei se uhkaa silti lumitilannetta. Itse asiassa lämpimänä talvena voi Lapissa olla lunta jopa normaalia enemmän, mutta käytännössä sillä ei ole tuossa tapauksessa talvimatkailun kannalta merkitystä, koska sitä lunta on riittämiin muutenkin.

Vierailija
93/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan tätä hellettä, mutta niin vihaan talven pimeyttä ja luntakin.

10-20 plussalla, öisiä sateita ja ukkosta, se olisi täydellistä.