Miksi hellehullut valittaa talvella kylmyydestä. Miksi ETTE PUKEUDU LÄMPIMÄSTI?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Ne vaatteet ei suojaa ilman kuivuudelta, joka taas kuivattaa ihon verille asti. Siihen ei auta mitkään rasvatkaan, joten talvella on jatkuvasti ikävä olla. -20C pakkasessa myöskin on ikävä urheilla ulkona, kun kylmyys ottaa hengitykseen. Paljon paremmin pystyn liikkumaan helteellä.
No pitäisikö sinun sitten vaikka lihoa, hankkia ilmankostutin tms härveli, tai talvehtia jossain lämpimässä maassa? Kato itsestä se vaan on kiinni pärjääkö erilaisissa säätiloissa, sen olen kuullut hellehullujen suusta lukemattomat kerrat tänä kesänä. Koskee kai teitä hellehullujakin nämä aivopierunne?
Vierailija kirjoitti:
Talvisin käytän lämmintä takkia, housuja, sukkahousuja, toppahousuja, lämpimiä rukkasia, pipoa. On silti kylmä ja ihoni kuivuu niin paljon, että se menee verille ellen rasvaa sitä jatkuvasti. Nyt kesällä iho on voinut niin hyvin, en edes muista koska olisin joutunut rasvaamaan sitä erikseen kuten talvella joutuu 247. Töissä toimistollaa on kylmä talvella. Käytän lämpimiä vaatteita ja yritän juoda lämpimiä juomia. Kotona on kylmä. Patterit maksimissa, mutta kiitos taloyhtiön säästöjen eivät riitä. Myös mieheni kärsii talvisin kylmästä kotona.
Nautin hellekeleistä enemmän, minulle Suomen kesä esim. viime vuonna oli liian kylmä. Vaikea ymmärtää, että ihmiset nauttivat eri asioista. Minulle kylmyys on pienestä pitäen ollut tuskaa.
Koeta nyt vain ymmärtää ihmisten erillaisuus! Kylmän- ja lämmönsietokyky vaihtelee suuresti!
Ei ole normaali suomalainen kesä tämä tämmöinen. Suomeen ei kuulu yli kolmenkymmenen asteen viikkokausia kestävät helteet.
Hellehullut voisi itse muuttaa pois ja mennä maailmalle nauttimaan helteistään ja viedä tämän paskan mennessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pukeudutaan lämpimästi? Pari kerrastoa päällekkäin, parit sukat, villasukat, neule tai villapaita, talvikengät, toppavaatteet, kaulahuivi, sormikkaat joiden päällä toppahanskat ja pipo.
Tämä on mun pukeutuminen -10 asteen pakkasilla JA SILTI SORMET JA VARPAAT NIIN JÄÄSSÄ, ETTEI SITÄ KIPUA KESTÄ! Sen takia en talvella ulkoile vapaaehtoisesti.
Onko sinulla jokin sairaus? Pitääkö sinun talvella olla ulkona paljonkin?
Ei ole todettu sairautta. Huono ääreisverenkierto vain varmaankin. Ulkoilla pitää sen verran, että kävelee autolle ja autosta pois, koiran kanssa pakko yrittää olla ulkona puoli tuntia kerrallaan lenkillä, joka on jo saavutus. Sen jälkeen saakin sormia sulatella hanan alla.
Keuhkoputkien päälle on hankala pukea mitään.
T. Astmaatikko
No ei se ihan sitä tarkoita, että jos pitää helteestä, niin ei pidä pakkasesta. Itseäni talvessa ei kaiherra lämpötila vaan jatkuva pimeys.
Mua tosin inhottaa talvella se, kun ei ole muistanut rasvata ihoa ja siksi reidet
kutisee pitkisten ja toppahousujen alla kun housukerroksen läpi ei voi raapia kunnolla 😟
Vierailija kirjoitti:
Helteistä ei tykkää kuin >60 vuotiaat vanhukset - kun syden ei pumppaa enää verta kunnolla, niin on aina kylmä.
Itse asiassa vanhuksilla on verenpainetta ja sydänvaivoja, joten eivät tykkää. Itse olen reippaasti alle 60 ja tykkään säästä kuun säästä.
Inhoan sekä liian kuumaa että liian kylmää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne vaatteet ei suojaa ilman kuivuudelta, joka taas kuivattaa ihon verille asti. Siihen ei auta mitkään rasvatkaan, joten talvella on jatkuvasti ikävä olla. -20C pakkasessa myöskin on ikävä urheilla ulkona, kun kylmyys ottaa hengitykseen. Paljon paremmin pystyn liikkumaan helteellä.
Sama. Mulla kylmyys tuntuu fyysisenä kipuna. Inhoan talvea.
Minulla taas helle aiheuttaa monenlaista kipua ja pahoinvointia! Mielikin on ärtynyt. Kesä, YÖK!
Vierailija kirjoitti:
Talvella mulla on käytössä Nivea creme ja Vaseliini. Auttaa. Millään Erioililla ei tee talvella yhtään mitään.
Aina suomessa on p*ska ilma jonkun mielestä. Liian kuuma, liian kylmä, kyllä joku jaksaa valittaa. Itse asun maassa jossa lämmöt 30-40c, eikä täällä valitetaan kuumuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaali suomalainen kesä tämä tämmöinen. Suomeen ei kuulu yli kolmenkymmenen asteen viikkokausia kestävät helteet.
Hellehullut voisi itse muuttaa pois ja mennä maailmalle nauttimaan helteistään ja viedä tämän paskan mennessään.
Ei tämä sää meidän hellehullujen vika ole. Olisiko vika kaikissa saasteissa mitä ihmiset luontoon päästää. Ns. ilmastomuutos. Varmaan myöhäistä tehdä asian hyväksi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pukeudutaan lämpimästi? Pari kerrastoa päällekkäin, parit sukat, villasukat, neule tai villapaita, talvikengät, toppavaatteet, kaulahuivi, sormikkaat joiden päällä toppahanskat ja pipo.
Tämä on mun pukeutuminen -10 asteen pakkasilla JA SILTI SORMET JA VARPAAT NIIN JÄÄSSÄ, ETTEI SITÄ KIPUA KESTÄ! Sen takia en talvella ulkoile vapaaehtoisesti.
Onko sinulla jokin sairaus? Pitääkö sinun talvella olla ulkona paljonkin?
Ei ole todettu sairautta. Huono ääreisverenkierto vain varmaankin. Ulkoilla pitää sen verran, että kävelee autolle ja autosta pois, koiran kanssa pakko yrittää olla ulkona puoli tuntia kerrallaan lenkillä, joka on jo saavutus. Sen jälkeen saakin sormia sulatella hanan alla.
Aloituksen pointti on kuitenkin myös se, että talvella pääsee kylmyyttä pakoon sisätiloihin. Helteellä ei auta mennä kuumuutta pakoon asuntoon, joka on suunnilleen yhtä kuuma. Ei minullakaan olisi helteen kanssa mitään ongelmaa, jos siitä pitäisi kärsiä vain sen lyhyen ulkonakäynnin verran.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole jumalattomia määriä (lämpöisiä) vaatteita kaapissa. Katsokaapa huviksenne, kuinka paljon kunnon talvivaatteilla on hintaa.
No ei mulla ole kuin t-paita ja toppatakki tuonne 15...-20 asti. Siitä jos kylmenee niin sitten pooloa ylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Mulla kylmyys tuntuu fyysisenä kipuna. Inhoan talvea.
Minulla taas helle aiheuttaa monenlaista kipua ja pahoinvointia! Mielikin on ärtynyt. Kesä, YÖK!
Riittävä juominen ja suola auttavat pahoinvointiin. Ärtyneeseen mieleen auttaa asennemuutos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä sää meidän hellehullujen vika ole. Olisiko vika kaikissa saasteissa mitä ihmiset luontoon päästää. Ns. ilmastomuutos. Varmaan myöhäistä tehdä asian hyväksi mitään.
Jep. Helteiden vihaajien kannattaa tarkastaa kulutustottumuksiaan - lihansyönti nyt ainakin kannattaisi lopettaa
Älkää nyt herran tähden ainakaan rasvatko sitä ihoa ennen kuin lähdette talvella pihalle! Saatte vaan ihonne pahempaan kuntoon kun kuitenkin siinä "rasvassa" on vettä.
Kyse ei ole vaatteista. Kasvoja ei voi peittää ja kylmän ilman hengittäminen inhottaa, tuuli ja sade piiskaa kasvoja jos on ulkona. Useinmiten jumittaa sisällä kun ulkona on pimeää ja rumaa, haluaisin olla ulkona ja nauttia pihalla istuskelusta. Vaatteiden laadusta ja määrästä riippumatta ne on aina väärin, joko hengittämättömiä tuulensuoja-asuja tai ahdistavia neuleita, toppatakkia, -housuja, farkkuja, villakangastakkeja, kaulahuiveja, nahkakenkiä jotka ei kestä vettä tai kumisaappaita jotka painaa ja hiostaa. Värityskin 99% ihmisillä mustaa tai harmaata, hrrrrr!
Kesällä on ihanaa kun voi olla vaikka alasti tai jossain kauniissa keveässä kesärievussa. Ei tarvitse vaihtaa montaa kertaa päivässä (korkeintaan biksut <> vaatteet). Iho saa ilmaa ja tuulettuu, ei ole iho-ongelmia, ei hikoile eikä ole kalmanharmaa.
Vierailija kirjoitti:
Helteistä ei tykkää kuin >60 vuotiaat vanhukset - kun syden ei pumppaa enää verta kunnolla, niin on aina kylmä.
Höpö höpö! Olen 65v. ja äitini 86v. ja kummatkin kärsimme helteistä. Huom! olemme perusterveitä! Samoin mieheni, 67v. Tuttavanikin ovat suurin piirtein samaa ikäluokkaa ja kaikki sanovat kärsivän helteistä. Ei pidä yleistää.
Lisään vielä, sormikkaita on pakko käyttää heti kun menee alle +10 lämpöasteen. Muuten sormet jäätyy ja tuntuu kuin joku viiltäisi niitä puukolla poikki. Joten turhauttaa tämä "pukeudu lämpimästi" ja silti ehdotellaan kerrospukeutumista tai merinovillaa yms. jotka olen jo moneen kertaan todennut hyödyttömiksi kylmyyttä vastaan.