Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hellehullut valittaa talvella kylmyydestä. Miksi ETTE PUKEUDU LÄMPIMÄSTI?

Vierailija
30.07.2018 |

Kyllä vaatteita löytyy kaapista :)

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole vaatteista. Kasvoja ei voi peittää ja kylmän ilman hengittäminen inhottaa, tuuli ja sade piiskaa kasvoja jos on ulkona. Useinmiten jumittaa sisällä kun ulkona on pimeää ja rumaa, haluaisin olla ulkona ja nauttia pihalla istuskelusta. Vaatteiden laadusta ja määrästä riippumatta ne on aina väärin, joko hengittämättömiä tuulensuoja-asuja tai ahdistavia neuleita, toppatakkia, -housuja, farkkuja, villakangastakkeja, kaulahuiveja, nahkakenkiä jotka ei kestä vettä tai kumisaappaita jotka painaa ja hiostaa. Värityskin 99%  ihmisillä mustaa tai harmaata, hrrrrr!

Kesällä on ihanaa kun voi olla vaikka alasti tai jossain kauniissa keveässä kesärievussa. Ei tarvitse vaihtaa montaa kertaa päivässä (korkeintaan biksut <> vaatteet). Iho saa ilmaa ja tuulettuu, ei ole iho-ongelmia, ei hikoile eikä ole kalmanharmaa.

Aivan totta!!!

Muuttakaa pois kuumista kämpistä ja kaupungeista. Muuttakaa kämppään mihin voi laittaa vaikka sen ilmalämpöpumpun.

Niin helppoa!! Ihanaa kesää! Kohta pesen mattoja omassa pihassa ja lähetään rantaan lasten kanssa, lämpö hellii! Illalla mustikoita poimimaan viileään metsään!!

Vierailija
62/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helteistä ei tykkää kuin >60 vuotiaat vanhukset - kun syden ei pumppaa enää verta kunnolla, niin on aina kylmä.

Höpö höpö! Olen 65v. ja äitini 86v. ja kummatkin kärsimme helteistä. Huom! olemme perusterveitä! Samoin mieheni, 67v. Tuttavanikin ovat suurin piirtein samaa ikäluokkaa ja kaikki sanovat kärsivän helteistä. Ei pidä yleistää.

Mä oon 33 ja hyväkuntoinen hoikka nainen. :D Lapset on intoo piukalla kun ekaa kertaa voi uida järvessä oikeasti, kun ainakin 2 vuotta on ollut niin kylmää kesää, ettei ole oikein ilennyt.

Älkää valittako!

Eli lapset ja nuoret rakastaa kesää, muut valittaa. Yleensä lihavat ja vanhukset. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vaatteet ei suojaa ilman kuivuudelta, joka taas kuivattaa ihon verille asti. Siihen ei auta mitkään rasvatkaan, joten talvella on jatkuvasti ikävä olla. -20C pakkasessa myöskin on ikävä urheilla ulkona, kun kylmyys ottaa hengitykseen. Paljon paremmin pystyn liikkumaan helteellä.

Sama. Mulla kylmyys tuntuu fyysisenä kipuna. Inhoan talvea.

Minulla taas helle aiheuttaa monenlaista kipua ja pahoinvointia! Mielikin on ärtynyt. Kesä, YÖK!

Riittävä juominen ja suola auttavat pahoinvointiin. Ärtyneeseen mieleen auttaa asennemuutos.

En ole hölmö! Juon riittävästi vettä ja syön vesipitoista ravintoa, kuten marjoja, salaatteja,smoothieta,viiliä jne... Suolana käytän käsittelemätöntä merisuolaa jota laitan veden joukkoon! Ärtynyt mieli muuttuu ilmojen muuttuessa! Viikon päästä on varmaan parempi olo! 

Vierailija
64/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole jumalattomia määriä (lämpöisiä) vaatteita kaapissa. Katsokaapa huviksenne, kuinka paljon kunnon talvivaatteilla on hintaa.

No talvi on tunnetusti tulossa, eli nyt viimeistään kannattaa alkaa säästää kunnollisiin talvivermeisiin, ettei tarvitse sitten kylmästä kitistä. 150€/kk säästöön kunnon takkiin, ja 250€/kk ilppiin että saat kämppäsi lämpimäksi, missä noi nyt tuntuu....

Vierailija
65/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan lämmintä kesää, mutta pidän myös muista vuodenajoista. Talvi on ihan kiva kunhan on kunnolla lunta.

Vierailija
66/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pukeudutaan lämpimästi? Pari kerrastoa päällekkäin, parit sukat, villasukat, neule tai villapaita, talvikengät, toppavaatteet, kaulahuivi, sormikkaat joiden päällä toppahanskat ja pipo.

Tämä on mun pukeutuminen -10 asteen pakkasilla JA SILTI SORMET JA VARPAAT NIIN JÄÄSSÄ, ETTEI SITÄ KIPUA KESTÄ! Sen takia en talvella ulkoile vapaaehtoisesti.

Onko sinulla jokin sairaus? Pitääkö sinun talvella olla ulkona paljonkin?

Ei ole todettu sairautta. Huono ääreisverenkierto vain varmaankin. Ulkoilla pitää sen verran, että kävelee autolle ja autosta pois, koiran kanssa pakko yrittää olla ulkona puoli tuntia kerrallaan lenkillä, joka on jo saavutus. Sen jälkeen saakin sormia sulatella hanan alla.

Aloituksen pointti on kuitenkin myös se, että talvella pääsee kylmyyttä pakoon sisätiloihin. Helteellä ei auta mennä kuumuutta pakoon asuntoon, joka on suunnilleen yhtä kuuma. Ei minullakaan olisi helteen kanssa mitään ongelmaa, jos siitä pitäisi kärsiä vain sen lyhyen ulkonakäynnin verran.

Ihan samalla tavalla kesällä hellettä pääsee pakoon ilmastoituihin tiloihin. Ehkä kannattaisi varautua kaikkiin Suomen vuodenaikoihin eikä vain siihen talveen.

Vierailija
67/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan lämmintä kesää, mutta pidän myös muista vuodenajoista. Talvi on ihan kiva kunhan on kunnolla lunta.

Ristus, huomaa ettei tarvitse esim. omalla autolla kulkea töissä näiden talvi-ihmisten.

Vierailija
68/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vaatteet ei suojaa ilman kuivuudelta, joka taas kuivattaa ihon verille asti. Siihen ei auta mitkään rasvatkaan, joten talvella on jatkuvasti ikävä olla. -20C pakkasessa myöskin on ikävä urheilla ulkona, kun kylmyys ottaa hengitykseen. Paljon paremmin pystyn liikkumaan helteellä.

Sama. Mulla kylmyys tuntuu fyysisenä kipuna. Inhoan talvea.

Minulla taas helle aiheuttaa monenlaista kipua ja pahoinvointia! Mielikin on ärtynyt. Kesä, YÖK!

Riittävä juominen ja suola auttavat pahoinvointiin. Ärtyneeseen mieleen auttaa asennemuutos.

En ole hölmö! Juon riittävästi vettä ja syön vesipitoista ravintoa, kuten marjoja, salaatteja,smoothieta,viiliä jne... Suolana käytän käsittelemätöntä merisuolaa jota laitan veden joukkoon! Ärtynyt mieli muuttuu ilmojen muuttuessa! Viikon päästä on varmaan parempi olo! 

No tälle ei kuitenkaan voi mitään. Jokainen selviytyköön/nauttikoon parhaan kykynsä mukaan. Asioita joita ei voi muuttaa niin niitä pitää sietää.

Vierailija
69/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ristus, huomaa ettei tarvitse esim. omalla autolla kulkea töissä näiden talvi-ihmisten.

Kuljen joka päivä omalla autolla kesät talvet. Ei ole autotallia. Ja rakastan talvea. Ei mikään ongelma putsata autoa tai tehdä lumitöitä. Siinä sulle ristusta valittaja. Ja rakastan jokaista vuodenaikaa, myös näitä helteitä. Kulje julkisilla, jos autoilu talvella on ongelma.

Vierailija
70/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt herran tähden ainakaan rasvatko sitä ihoa ennen kuin lähdette talvella pihalle! Saatte vaan ihonne pahempaan kuntoon kun kuitenkin siinä "rasvassa" on vettä. 

^ Mistäs tämä kohtaus kumpusi? Minä ainakin rasvaan illalla suihkun jälkeen ennen nukkumaan menoa. Epäilen että niin myös useimmat..

Vierailija
71/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudunkin talvella kyllä. Monin verroin paksummin kuin useimmat muut. Usein sekään ei vaan riitä. Naamaa ei saa millään kunnolla lämpimäksi. Käsiä ei voi käyttää ulkona mihinkään. Eli kyllä tuossakin tulee raja vastaan.

Alan palella siis kunnolla tuossa lokakuun tienoilla, ja se jatkuu keleistä riippuen huhti-kesäkuulle. Viime vuonna palelin koko vuoden. Pahinta on kuitenkin pimeyden laukaisema masennus paniikkioireineen ja itsemurha-ajatuksineen tuossa marraskuun paikkeilla. Pimeys ja kylmyys verottaa monien hyvinvointia.

Pointti: vallitsevista sääoloista kärsii aina joku. Säähän emme kuitenkaan voi vaikuttaa. Toivotan tsemppiä kaikille ja hyvää vointia. Samalla, kun annan helteen helliä mieltä ja kehoani. Paras lääke ja harvinainen herkku meikäläiselle.

Ps. Kaikesta huolimatta nautin siitä, kun Suomessa toteutuvat neljä kunnollista vuodenaikaa.

Vierailija
72/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se noin rasittaa niin muuta lähemmäksi työpaikkaasi tai käytä julkisia. Asuinpaikkasi on oma valintasi. Itse asun omakotitalossa ja kuljen töihin omalla autolla. Ei haittaa yhtään talvikelit, olen tiedostanut asian asuntoni hankkiessani. Vai oletko marttyyri? Älä viitsi, hyvin monet helteistä nauttivat kulkevat kesät talvet omalla autolla töihin.

Vierailija
73/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuinka paljon vaatetta pistän, niin silti on kylmä. Pakkasella ei pysty edes hengittämään normaalisti.

Vierailija
74/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helteistä ei tykkää kuin >60 vuotiaat vanhukset - kun syden ei pumppaa enää verta kunnolla, niin on aina kylmä.

Höpö höpö! Olen 65v. ja äitini 86v. ja kummatkin kärsimme helteistä. Huom! olemme perusterveitä! Samoin mieheni, 67v. Tuttavanikin ovat suurin piirtein samaa ikäluokkaa ja kaikki sanovat kärsivän helteistä. Ei pidä yleistää.

Mä oon 33 ja hyväkuntoinen hoikka nainen. :D Lapset on intoo piukalla kun ekaa kertaa voi uida järvessä oikeasti, kun ainakin 2 vuotta on ollut niin kylmää kesää, ettei ole oikein ilennyt.

Älkää valittako!

Eli lapset ja nuoret rakastaa kesää, muut valittaa. Yleensä lihavat ja vanhukset. ;)

Valitan ihan niin paljon kuin haluan, vaikka olen nuori ja hoikka. Vihaan kesää, nautin talvesta. Talvella tulen tänne hehkuttamaan että nauttikaa nyt kun voidaan, ihanaa lunta ja pakkasta!

Niin, tai sitten ymmärrän niitä jotka eivät talvesta pidä, aivan kuin sinäkin voisit ymmärtää kesää vihaavia.

Vierailija
75/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole vaatteista. Kasvoja ei voi peittää ja kylmän ilman hengittäminen inhottaa, tuuli ja sade piiskaa kasvoja jos on ulkona. Useinmiten jumittaa sisällä kun ulkona on pimeää ja rumaa, haluaisin olla ulkona ja nauttia pihalla istuskelusta. Vaatteiden laadusta ja määrästä riippumatta ne on aina väärin, joko hengittämättömiä tuulensuoja-asuja tai ahdistavia neuleita, toppatakkia, -housuja, farkkuja, villakangastakkeja, kaulahuiveja, nahkakenkiä jotka ei kestä vettä tai kumisaappaita jotka painaa ja hiostaa. Värityskin 99%  ihmisillä mustaa tai harmaata, hrrrrr!

Kesällä on ihanaa kun voi olla vaikka alasti tai jossain kauniissa keveässä kesärievussa. Ei tarvitse vaihtaa montaa kertaa päivässä (korkeintaan biksut <> vaatteet). Iho saa ilmaa ja tuulettuu, ei ole iho-ongelmia, ei hikoile eikä ole kalmanharmaa.

Aivan totta!!!

Muuttakaa pois kuumista kämpistä ja kaupungeista. Muuttakaa kämppään mihin voi laittaa vaikka sen ilmalämpöpumpun.

Niin helppoa!! Ihanaa kesää! Kohta pesen mattoja omassa pihassa ja lähetään rantaan lasten kanssa, lämpö hellii! Illalla mustikoita poimimaan viileään metsään!!

No ei se kämpän viileys kyllä ole sen arvoista, että kaikki muu elämässä on sitten p*rseestä. Jossain maalla tai pikkukylässä asuessa kaikki on kaukana, auto on pakko olla, naapurit juoruavat ja tietävät asiasi paremmin kuin sinä itse, hyttysiä ja muita ötököitä on mustanaan, puhumattakaan siitä, että omakotitalo on loputon työleiri. Ei kiitos, mieluummin paahdun kaupungissa kerrostaloasunnossani.

Vierailija
76/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellehullu kirjoitti:

Päinvastoin. Helteen lisäksi pidän myös pakkasesta. Mutta pimeästä, loskasta, vesisateesta ja nollakelistä en pidä.

Sama täällä. Enkä tykkää Suomen talvessa siitä, että suurimman osan ajasta on mahdotonta pukeutua sopivasti. Seistessä tulee saman tien kylmä. Mutta jos kävelee hetkenkin vähän reippaammin tai esim. juoksee bussipysäkille, voi tuntea kuinka hikiputous noruu selkää pitkin :/

Vierailija
77/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pukeudutaan lämpimästi? Pari kerrastoa päällekkäin, parit sukat, villasukat, neule tai villapaita, talvikengät, toppavaatteet, kaulahuivi, sormikkaat joiden päällä toppahanskat ja pipo.

Tämä on mun pukeutuminen -10 asteen pakkasilla JA SILTI SORMET JA VARPAAT NIIN JÄÄSSÄ, ETTEI SITÄ KIPUA KESTÄ! Sen takia en talvella ulkoile vapaaehtoisesti.

Onko sinulla jokin sairaus? Pitääkö sinun talvella olla ulkona paljonkin?

Ei ole todettu sairautta. Huono ääreisverenkierto vain varmaankin. Ulkoilla pitää sen verran, että kävelee autolle ja autosta pois, koiran kanssa pakko yrittää olla ulkona puoli tuntia kerrallaan lenkillä, joka on jo saavutus. Sen jälkeen saakin sormia sulatella hanan alla.

Aloituksen pointti on kuitenkin myös se, että talvella pääsee kylmyyttä pakoon sisätiloihin. Helteellä ei auta mennä kuumuutta pakoon asuntoon, joka on suunnilleen yhtä kuuma. Ei minullakaan olisi helteen kanssa mitään ongelmaa, jos siitä pitäisi kärsiä vain sen lyhyen ulkonakäynnin verran.

Ihan samalla tavalla kesällä hellettä pääsee pakoon ilmastoituihin tiloihin. Ehkä kannattaisi varautua kaikkiin Suomen vuodenaikoihin eikä vain siihen talveen.

Ei pääse. Kun kaikissa asunnoissa on ihan oletusarvoisesti lämmitys, mutta viilennystä ei ole läheskään kaikissa.

Ja tuon varautumislässytyksen voisi jo lopettaa. Siirrettävät laitteet eivät ole kovin tehokkaita ja pumppuja ei kaikkiin asuntoihin saa asentaa. (Ehkä kymmeniä kertoja olen täällä palstalla tämän kertonut, mutta edelleen tulee monille ihan uutena tietona.)

Vierailija
78/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää valittako!

Valitan ihan niin paljon kuin haluan, vaikka olen nuori ja hoikka. Vihaan kesää, nautin talvesta. Talvella tulen tänne hehkuttamaan että nauttikaa nyt kun voidaan, ihanaa lunta ja pakkasta!

Niin, tai sitten ymmärrän niitä jotka eivät talvesta pidä, aivan kuin sinäkin voisit ymmärtää kesää vihaavia.

En ymmärrä ihmisiä, jotka valittavat asioista, joille ei mitään voi. Ihan hukkaan heitettyä aikaa. Itse en säästä valita, koska en sille mitään voi. On parempaakin tekemistä kuin olla vihainen. Hikihän siinä tulee.

Vierailija
79/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan totta!!!

No ei se kämpän viileys kyllä ole sen arvoista, että kaikki muu elämässä on sitten p*rseestä. Jossain maalla tai pikkukylässä asuessa kaikki on kaukana, auto on pakko olla, naapurit juoruavat ja tietävät asiasi paremmin kuin sinä itse, hyttysiä ja muita ötököitä on mustanaan, puhumattakaan siitä, että omakotitalo on loputon työleiri. Ei kiitos, mieluummin paahdun kaupungissa kerrostaloasunnossani.

Sitten on turha valittaa kuumuudesta.

Vierailija
80/93 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin aikuisella lapsella paha atopia, joka talvella pakkasten aikaan pahenee ja sitä sitten kestää kylmän kauden. Itse vihaan helteitä ja voin huonosti, mutta jos lapsi voi hyvin, niin se antaa motivaatiota sietää tätäkin.