Miksi hellehullut valittaa talvella kylmyydestä. Miksi ETTE PUKEUDU LÄMPIMÄSTI?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyttekö te harrastamaan lainkaan liikuntaa kun pelkäätte hikeä?
Tuu hikoilemaa mun työpaikalle pliis :) Lämpötilat pyörii illassa siinä 40-55c välillä :)
No hää pitää 30 min taukoja ja tekee 30 min töitä.
Mitä kauheaa sulle siä tapahtuu? Juot paljon ja syöt suolapähkinöitä. Sä hikoilet, mitä sitten? Menetkö siitä rikki?Miksi kuvittelet, että hiki on ainoa ongelma?
No mikä sitten?
Unettomat yöt, epämiellyttävä kuumuus iholla, päänsärky ilmastointilaitteista, jatkuva äheltäminen viilenemistarkoituksessa, ei jaksa liikkua, ei voi mennä ulos, ei voi tehdä ruokaa, kun asunnosta tulee sauna jne. Riittääkö?
Mene telttaan yöksi. Osta valmisruokaa ja mene veden äärelle viettämään vapaa aikaa. Meillä on sisälläkin viileää kun on rintamamiestalo täällä maaseudussa, kellarissa vieläkin n. 10 '. Ilmalämpöpumppu viilentää kun teen kotityöt. Helppoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne vaatteet ei suojaa ilman kuivuudelta, joka taas kuivattaa ihon verille asti. Siihen ei auta mitkään rasvatkaan, joten talvella on jatkuvasti ikävä olla. -20C pakkasessa myöskin on ikävä urheilla ulkona, kun kylmyys ottaa hengitykseen. Paljon paremmin pystyn liikkumaan helteellä.
Sama. Mulla kylmyys tuntuu fyysisenä kipuna. Inhoan talvea.
Mulla taas kesä. Heräsin taas viiden aikaan järkyttävään kokovartalosärkyyn. Onneksi on kotitoimistopäivä niin voin maata vain ja päivystää. Talvella ei ole ikinä näin kauheita kipuja kuin helteellä on lähes päivittäin. Minulla on siis migreeni joka vetää koko kropan kramppiin. Olo on kuin pesäpallomailalla hakatulla.
Olen hellehullu, mutta rakastan myös pakkasta. On ihanaa, kun vuodenajat vaihtelee. Ulkoilen säällä kuin säällä, jopa loka-marraskuun sateissa. Sekin on vain pukeutumiskysymys. Ja tosiaan joka päivä. Omistan koiran, joka vaatii liikuntaa eikä pelkää pakkasta. Näillä helteillä liikumme aamulla aikaisin tai illalla myöhään. Koirani rakastaa myös uimista niin kuin minäkin. En ymmärrä ap:n aloitusta. On oikeesti myös olemassa ihmisiä, jotka eivät valita säästä. Se on ihan turhaa, sille ei mitään voi. Nauttikaa elämästänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuu hikoilemaa mun työpaikalle pliis :) Lämpötilat pyörii illassa siinä 40-55c välillä :)
Mitä kauheaa sulle siä tapahtuu? Juot paljon ja syöt suolapähkinöitä. Sä hikoilet, mitä sitten? Menetkö siitä rikki?Miksi kuvittelet, että hiki on ainoa ongelma?
No mikä sitten?
Unettomat yöt, epämiellyttävä kuumuus iholla, päänsärky ilmastointilaitteista, jatkuva äheltäminen viilenemistarkoituksessa, ei jaksa liikkua, ei voi mennä ulos, ei voi tehdä ruokaa, kun asunnosta tulee sauna jne. Riittääkö?
Muuta pois.
Minulla on talvella paksut sukat, paksut sukkahousut, kengät joissa paksu vuori, housut, toppahousut, 3-4 paitaa, toppatakki, huivi, pipo ja hanskat. Silti on kylmä. Että se siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä sitten?
Muuta pois.
Just tulin ulkoa, sää mitä parhain. Voi siellä varjossakin olla, huomattavasti miellyttävämpää kuin sisällä olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne vaatteet ei suojaa ilman kuivuudelta, joka taas kuivattaa ihon verille asti. Siihen ei auta mitkään rasvatkaan, joten talvella on jatkuvasti ikävä olla. -20C pakkasessa myöskin on ikävä urheilla ulkona, kun kylmyys ottaa hengitykseen. Paljon paremmin pystyn liikkumaan helteellä.
Mulla taas kesä. Heräsin taas viiden aikaan järkyttävään kokovartalosärkyyn. Onneksi on kotitoimistopäivä niin voin maata vain ja päivystää. Talvella ei ole ikinä näin kauheita kipuja kuin helteellä on lähes päivittäin. Minulla on siis migreeni joka vetää koko kropan kramppiin. Olo on kuin pesäpallomailalla hakatulla.
En mä asuisi noin. Muuta maalle viileään mökkiin metsän laidalle.
Olen nukkunut alakerrassa ja kaikki ovet ja ikkunat auki. Lapset on teltassa pihassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä sitten?
Mene telttaan yöksi. Osta valmisruokaa ja mene veden äärelle viettämään vapaa aikaa. Meillä on sisälläkin viileää kun on rintamamiestalo täällä maaseudussa, kellarissa vieläkin n. 10 '. Ilmalämpöpumppu viilentää kun teen kotityöt. Helppoa!
Asun miljoonakaupungissa - ei täällä telttailla eikä ole vettä lähimailla. Valmisruokaa ostankin, mutta imuroida pitäisi vaikka kämpässä on 31 astetta päivisin ja 29 astetta öisin. Asuntoon ei saa asentaa ilmalämpöpumppua eikä muutakaan ilmastointilaitetta turvallisuusmääräysten vuoksi. Eli ei aina niin helppoa.
Hellehullu kirjoitti:
Päinvastoin. Helteen lisäksi pidän myös pakkasesta. Mutta pimeästä, loskasta, vesisateesta ja nollakelistä en pidä.
No pane pidempää saapasta jalkaas ja kurahaalaria niskaan !
Thiihihihihihihiiiii......
Vierailija kirjoitti:
Helleääliön tunnistaa talvipakkasilla siitä kun sillä on päiväpeiton kokoinen huivi mytyssä kaulassa, mutta jalassa on matalat kangaslenkkarit ja paljaat nilkat näkyy.
Hauskasti ilmaistu, mutta aivan totta tuo! Näitä näkyy todellakin talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä asuisi noin. Muuta maalle viileään mökkiin metsän laidalle.
Olen nukkunut alakerrassa ja kaikki ovet ja ikkunat auki. Lapset on teltassa pihassa.
No, kroonisen kivun kanssa on elettävä, ei siinä mikään auta ellei itseään tapa. Elämä ja työt ovat täällä toisessa maassa, eli ei se niin helppoa ole muuttaa jonnekin maalle. Sitä paitsi kesä on täällä Euroopassakin kuitenkin lyhyempi kuin muut vuodenajat yhteensä, eli kyllä tässä kärsien selvitään päivä kerrallaan. Tietenkään en minnekään Kaliforniaan muuttaisikaan - mutta Irlannista ja Skotlannista kyllä haaveilen :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyn, koska harrastan liikuntaa pari tuntia kerrallaan, jonka jälkeen käyn heti suihkussa ja sitten olenkin loppuvuorokauden hikoilematta.
No nyt hikoilet enemmän. Laita hikinauha ja jatka elämääsi.
Miksi kuvittelet, etten jatka elämääni? Ei se silti tätä tukaluutta pois vie. Eikä sitä faktaa, että toppatakki on helpompi.
Joo ja iho kuivuu ja kylmä sattuu niveliin ja luihin ja ytimiin. On puettavaa ja paskaa ja loskaa ja kuraa ja auto renkkaa ja taloa pitää lämmittää ja kaupassa tulee kuuma ja lumityöt tehdä ja kaikki on ihan hirveää.
Sattuuko se kylmä siis siitä huolimatta, että lämmität itsesi?
Ei kaikilla ole jumalattomia määriä (lämpöisiä) vaatteita kaapissa. Katsokaapa huviksenne, kuinka paljon kunnon talvivaatteilla on hintaa.
Miten pukeudutaan lämpimästi? Pari kerrastoa päällekkäin, parit sukat, villasukat, neule tai villapaita, talvikengät, toppavaatteet, kaulahuivi, sormikkaat joiden päällä toppahanskat ja pipo.
Tämä on mun pukeutuminen -10 asteen pakkasilla JA SILTI SORMET JA VARPAAT NIIN JÄÄSSÄ, ETTEI SITÄ KIPUA KESTÄ! Sen takia en talvella ulkoile vapaaehtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä sitten?
Muuta pois.
Jos asuisin jossain Espanjassa ja valittaisin kuumuudesta, arvaapas, mutä minulle sanottaisiun. "Muuta vaikka Suomeen, siellä on loskap*skaa vuoden ympäri."
Vierailija kirjoitti:
Miten pukeudutaan lämpimästi? Pari kerrastoa päällekkäin, parit sukat, villasukat, neule tai villapaita, talvikengät, toppavaatteet, kaulahuivi, sormikkaat joiden päällä toppahanskat ja pipo.
Tämä on mun pukeutuminen -10 asteen pakkasilla JA SILTI SORMET JA VARPAAT NIIN JÄÄSSÄ, ETTEI SITÄ KIPUA KESTÄ! Sen takia en talvella ulkoile vapaaehtoisesti.
Onko sinulla jokin sairaus? Pitääkö sinun talvella olla ulkona paljonkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä sitten?
Lisäisin pahoinvoinnin, suolisto-ongelmat (helleripuli), väsymyksen ja ärtyneen olon!
Helteistä ei tykkää kuin >60 vuotiaat vanhukset - kun syden ei pumppaa enää verta kunnolla, niin on aina kylmä.
Talvisin käytän lämmintä takkia, housuja, sukkahousuja, toppahousuja, lämpimiä rukkasia, pipoa. On silti kylmä ja ihoni kuivuu niin paljon, että se menee verille ellen rasvaa sitä jatkuvasti. Nyt kesällä iho on voinut niin hyvin, en edes muista koska olisin joutunut rasvaamaan sitä erikseen kuten talvella joutuu 247. Töissä toimistollaa on kylmä talvella. Käytän lämpimiä vaatteita ja yritän juoda lämpimiä juomia. Kotona on kylmä. Patterit maksimissa, mutta kiitos taloyhtiön säästöjen eivät riitä. Myös mieheni kärsii talvisin kylmästä kotona.
Nautin hellekeleistä enemmän, minulle Suomen kesä esim. viime vuonna oli liian kylmä. Vaikea ymmärtää, että ihmiset nauttivat eri asioista. Minulle kylmyys on pienestä pitäen ollut tuskaa.