Te joilla määräaikainen sähkösopimus!
Paljonko maksatte kilowattitunnilta? Löysin mielestäni suht edullisen tarjouksen (4,61 snt/kWh) mutta kuinkahan sitä uskaltaisi heti alkuun ottaa kahden vuoden määräaikaista sopimusta, kun talossa kuitenkin sähkölämmitys...
Kommentit (29)
Hinnat on nousussa. Oma sopimuksen erääntyy lokakuussa mutta jo nyt tuli uusintatarjous. Ei taida mikään yhtiö antaa ilman perusmaksua määräaikaista sopimusta enää?
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaihtamassa sähköyhtiötä, eikä tunne sitä ennestään, niin kannattaa googlata nimeä, niin näkeekö heti että miten hommat ovat muilla sujuneet. Markkinoilla on lähes tulkoon rikollisia huijarifirmoja, joiden laskutukset esimerkiksi menee sännön mukaisesti pieleen ja tietysti asiakkaan tappioksi.
Mikä sähkön toimittamisessa voi mennä pieleen? Eikö yht'äkkiä tulekaan sähköä töpselistä? Tietenkin toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen hinta voi muuttua rajustikin, mutta silloin on syytä vaihtaa yhtiötä.
Itse tein viime kesänä kahden vuoden määräaikaisuuden, kun oli niin hyvä hinta, hieman all 4 senttiä/kWh ja ei sitä kuukausimaksua. Kilpailuttaja-sivustolta itsekin löysin. Fortumilta siis sähkö. Voihan sitä soitellakin firmoihin niin saa lisää vertailupohjaa. Määräaikaisessa se hyvä, että ei vaihtele hinta pörssisähkön mukaan.
Jos ajatellaan hiilijalanjälkeä niin silloin suosittelen vain 100% uusiutuvalla energialla tuotettua sähköä, Esim täältä: https://sahkosoppari.fi/ saat uusiutuvaa energiaa ilman määräaikaa tai määräaikaisena.
Ilman kuukausimaksua
Määräaikainen 24 kuukautta, 6,39snt/kWh, Kuukausimaksu 0,00 €
Ilman määräaikaa
Kvartaalitakuu, Ei määräaikaa, 5,29snt/kWh, Kuukausimaksu 3,60 €
Ei kyllä ole edullisin mutta auttaa ilmastotalkoissa! #ilmastotalkoot
Sähkö kiinteällä kuukausimaksulla alkaen 14€ kk ja ensimmäinen kuukausi ilmaiseksi.. eikä tässä ole mitään määräaikaisuutta, joten ei sido pitkiin sopimuksiin..
itse pidän edullisena kun 44 neliön asuntoon asti saa 14€/kk, eikä tarvitse pihistellä sähkön kulutuksen kanssa :)
http://www.parhaatnettikaupat.com/2018/10/fortum-vakio-sahkot-kiinteaan…
Tuolla voi pyyhkiä pers.ii.nsä, jos se on vaihtuvahintainen.
Mun määräaikaisessa sopparissa hinta ei ollut kohdallaan enää yhden kuukauden jälkeen. Joo, olin kyllä heti yhteydessä sinne, että mitäs kusetusta tää on kun laskutetaan ihan eri mitä sopparissa lukee.
Kannattaa siis olla tarkempana siinä kohtaa, että mitä se maksaa, kun että mitä ne lupailee ;)
Sinccis
Sitten jos hinta on kiinteä, niin tiedät mitä sä siitä maksat. Yllättäen ne on heti kalliimpia.
Kummallista, kun ei pysty valehtelemaan, niin hinta heti kallistuu ;)
Vierailija kirjoitti:
Hinnat on nousussa. Oma sopimuksen erääntyy lokakuussa mutta jo nyt tuli uusintatarjous. Ei taida mikään yhtiö antaa ilman perusmaksua määräaikaista sopimusta enää?
No riippuu koska me tästä keskustellaan. Olen tämän ketjun nähnyt/vastaillut myös 10 vuotta sitten.
Mutta juuri viimeviikolla kattelin ja oli niitä kuukausimaksuttomiakin liittymiä.
Sinccis
Helen ainakin kunnon kusetus firma
Juuri oli lehdessä että nyt on huono aika tehdä määräaikaisia sopimuksia...itsellä Helen ja kWh 4,17€, sopimus tehty viime syksynä. Eka vuosi ilman kuukausi maksua.