Mitä jäätelöä/mehujäätä teillä on mennyt tänä kesänä eniten?
Meillä Pirkan Koppis- ja Leppis-mehujäitä. Niitä on tullut ostettua kokoajan kun meidän lähikaupassa on ollut koko kesän tarjous 5kpl/2€.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehukatti ja sun mehujäät. Perinteisiä kolmiomehujäitä ja kätevä tuoda kaupasta kun jäädytetään vasta kotona.
Niitähän voi jäädyttää ihan itsekin mehusta
Onnistuuko? Itse yritin jäädyttää tavallista mehua mehujäämuoteissa. Silloin ei onnistunut koska se mehu jotenkin ”valahti” sinne pohjalle eli se mehujään pää oli vahvan mehun makuista ja loppuosa maistui pelkälle vedelle. Eli ei tullut tasaisen makuiseksi. Ap
Itse tehdyistä mehujäistä tosiaan lähtee maku ekoilla imasuilla ja jäljelle jää mauton jääpuikko. Millähän ne noista kaupan mehujäistä saa tuollaisia kun ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehukatti ja sun mehujäät. Perinteisiä kolmiomehujäitä ja kätevä tuoda kaupasta kun jäädytetään vasta kotona.
Onnistuuko? Itse yritin jäädyttää tavallista mehua mehujäämuoteissa. Silloin ei onnistunut koska se mehu jotenkin ”valahti” sinne pohjalle eli se mehujään pää oli vahvan mehun makuista ja loppuosa maistui pelkälle vedelle. Eli ei tullut tasaisen makuiseksi. Ap
Lyllä meillä on onnistunut
Pirkan Amppari.
Paras mehujää mitä on ja olleet koko kesän K-Marketissa hintaan 1 €/2 kpl. Ja siksi aina loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Glukoosisiirappi on se taika-aine joka muuttaa rakenteen jäisestä nesteestä mukavaksi mehujääksi, mm. Kinuskikissalla on ohjeita. Glukoosisiirappia löytyy sokerihyllystä aika taviskaupoistakin, pienen kirkkaan siirappipullon näköinen pakkaus.
Ampparit ja koppikset. Leppiksistä ja murkuista en tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
me ollaan tehty jo mun lapsuudessa (70-luvulla) mehujäitä mm. coca-colasta ja appelsiintuoremehusta. Sanoisin että nää kaksi toimii parhaiten.
Totta on, että jos sitä kovasti imee, niin se maku lähtee ja jäljelle jää pelkkä väritön jääpuikko. Mutta se pitääkin syödä pureskelemalla pieniä palasia. Mä teen näitä esim. coca-cola zerosta - kaloritonta jätskiä, voi syödä vaikka kymmenen kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
me ollaan tehty jo mun lapsuudessa (70-luvulla) mehujäitä mm. coca-colasta ja appelsiintuoremehusta. Sanoisin että nää kaksi toimii parhaiten.
Totta on, että jos sitä kovasti imee, niin se maku lähtee ja jäljelle jää pelkkä väritön jääpuikko. Mutta se pitääkin syödä pureskelemalla pieniä palasia. Mä teen näitä esim. coca-cola zerosta - kaloritonta jätskiä, voi syödä vaikka kymmenen kerrallaan.
Mikä järki kun kaupasta ostettuja mehujäitä tulee syötyä vain yksi tuon kymmenen sijasta? 😲 Kaupan mehujäät sentään on täyttä kamaa. Enkä mä tykkää pureskella mehujäitä caan imeskellä ja nuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös jäätelöä voi tehdä ihan itse valitsemistaan aineksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös jäätelöä voi tehdä ihan itse valitsemistaan aineksista.
Mä muistan aina kun isä teki mun lapsuudessa kermasta kunnon jäätelöä jäätelökoneella. Ah, vieläkin muistan sen maun suussani. 😋 Ap
Olenko mä nyt ainoa joka ei ole vielä tänä kesänä syönyt yhtäkään jätskiä?
Pirkka Amppareita on mennyt useampi laatikko
0 jäätelöä koko kesässä. Ihme ettei kaikki suomalaiset ole 200kilosia kun seuraa mitä ja miten paljon ihmiset oikeasti syövät. En ikinä pystyisi syömään mitään herkkuja, paitsi jossain kylässa tarjottaessa muutaman kerran vuodessa!
Suklaatuutteja, ihan niitä tavallisia. Nam.
Twister, suklaapingviinit ja puffetit.
Mä ostan joka kerta eri jätskin itselleni, mutta maitoallerginen lapsi haluaa aina Choicen päärynätuutin. On muuten hassua, että maidottomia tuutteja on edelleen vain pari vaikka jugurttien valikoima kasvaa kokoajan.