Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylensyöminen ja ahmimiskohtaukset yksin ollessa :/

Vierailija
29.07.2018 |

Minulla siis tämä ongelma. Pakko vain turruttaa itsensä syömällä tupaten täyteen ja vaikka miten uskottelisin itselleni että tällä kertaa en tekisi niin, en vain pysty kohtaamaan sitä olotilaa jota koen. En vain kertakaikkiaan tiedä mitä tehdä.

Kärsiikö kukaan muu tästä samasta?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sillä tavalla hieman masokisti että saan jonkinmoista nautintoa epämiellyttävien tunteiden kohtaamisesta. Annan itkun tulla enkä häpeä sitä. Ikävä tunne menee lopulta ohi. Yritän myös ymmärtää itseäni raivoisasti ja kaivella esiin miksi tietyt tilanteet herättävät erilaisia tuntemuksia. Harjoittelen myös kehon asennoilla eri tuntemuksia. Pienet asiat, kädet pään taakse kun makaa rannalla tai vaikka x asennossa. Yritän vähentää egoani ja sen merkitystä. Olla vähemmän tietoinen muiden katseista ja ajatuksista.

Vierailija
22/44 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sillä tavalla hieman masokisti että saan jonkinmoista nautintoa epämiellyttävien tunteiden kohtaamisesta. Annan itkun tulla enkä häpeä sitä. Ikävä tunne menee lopulta ohi. Yritän myös ymmärtää itseäni raivoisasti ja kaivella esiin miksi tietyt tilanteet herättävät erilaisia tuntemuksia. Harjoittelen myös kehon asennoilla eri tuntemuksia. Pienet asiat, kädet pään taakse kun makaa rannalla tai vaikka x asennossa. Yritän vähentää egoani ja sen merkitystä. Olla vähemmän tietoinen muiden katseista ja ajatuksista.

??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/44 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla aivan sama.. Hävettää jo minkä näköinen on.

N27

104kg

Siis mulla aivan sama. 178cm ja yli 100kg. Haluaisin olla normaali :(

Vierailija
25/44 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tunteet on osalle meistä niin pelottavia? Johtuuko se jotenkin lapsuudesta ja vanhemmista, jotka olisivat tehneet tunteista mörön? Minua häiritsee se, etten tiedä mistä halu paeta tunteita johtuu. En voi verrata vanhempiani "normaaliin", kun siitä ei ole kokemusta. Mikähän lapsuudessa on ollut erilaista niillä, jotka kestävät hyvin erilaisia tunteita?

Vierailija
26/44 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tunteet on osalle meistä niin pelottavia? Johtuuko se jotenkin lapsuudesta ja vanhemmista, jotka olisivat tehneet tunteista mörön? Minua häiritsee se, etten tiedä mistä halu paeta tunteita johtuu. En voi verrata vanhempiani "normaaliin", kun siitä ei ole kokemusta. Mikähän lapsuudessa on ollut erilaista niillä, jotka kestävät hyvin erilaisia tunteita?

Mulle tulee hyvänolon tunne syömisestä ja tuntuu etten vaan saavuta sitä tunnetta muuten kuin syömällä lisää.

Vierailija
27/44 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla aivan sama.. Hävettää jo minkä näköinen on.

N27

104kg

Siis mulla aivan sama. 178cm ja yli 100kg. Haluaisin olla normaali :(

Ei tule kauheasti ajateltua omaa ulkönäköä. Jos joku tuijottaa niin sitten.

Vierailija
28/44 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin on ollut vastaavaa. Vaihdoin herkunmättämiset ahdistavassa olotilassa liikuntaan. Ja sen huomaa.

Vierailija
29/44 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/44 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiedä miksi syön. En tunnista mitään tunnetta siellä taustalla, muuta kuin nautinnon siitä ruoasta ja täysinäisestä tunteesta. Ihanat maut ja olla lopulta niin täynnä, ettei jaksa liikkua... Eihän sekään fiksua ole, vaikkei mihinkään suruun/ahdistukseen tms. syökään. Ylipainoa ei ole, koska liikun kuitenkin paljon, mutta onhan se pikkuhiljaa kivunnut kuitenkin nuoruuspainosta ylöspäin. Varmaan jonkun sortin tunnesyömistä kuitenkin, koska tunnehan se mielihyväkin on, ja vastaavasti se tunne, kun sitä ei hae syömällä.

Vierailija
31/44 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes tiedä miksi syön. En tunnista mitään tunnetta siellä taustalla, muuta kuin nautinnon siitä ruoasta ja täysinäisestä tunteesta. Ihanat maut ja olla lopulta niin täynnä, ettei jaksa liikkua... Eihän sekään fiksua ole, vaikkei mihinkään suruun/ahdistukseen tms. syökään. Ylipainoa ei ole, koska liikun kuitenkin paljon, mutta onhan se pikkuhiljaa kivunnut kuitenkin nuoruuspainosta ylöspäin. Varmaan jonkun sortin tunnesyömistä kuitenkin, koska tunnehan se mielihyväkin on, ja vastaavasti se tunne, kun sitä ei hae syömällä.

Mulla on ihan sama juttu - en tiedä onko mulla ylensyömiselle muuta syytä kuin se että ruoka on hyvää ja yksin ollessa on kiva nautiskella rauhassa. En koe pakenevani erityisesti mitään tunteita. Millaisia tunteita ja ajatuksia te muut turrutatte ylensyömisellä?

Vierailija
32/44 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/44 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas tänään turruttanut vaikean elämäntilanteen aiheuttamaa ahdistusta ahmimalla. Tuntuu kuin olisin umpikujassa ja täysin kyvytön muuttamaan asioita paremmaksi. Niinpä sitten olen ahminut niin että tuntuu kuin maha ihan oikeasti repeäisi: joudun keskittymään fyysiseen pahaan oloon ja kipuun eikä henkiselle tuskalle jää niin paljon tilaa.

Vierailija
34/44 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömishäiriöisille on vertaistukiryhmiä. Yhdellä kaverillani vasta se auttoi ahmimiseen.

Mistä näitä tukiryhmiä löytää? En kehtaa ainakaan Facebookissa liittyä, ettei tutut nää...

Vierailija
35/44 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen taas tänään turruttanut vaikean elämäntilanteen aiheuttamaa ahdistusta ahmimalla. Tuntuu kuin olisin umpikujassa ja täysin kyvytön muuttamaan asioita paremmaksi. Niinpä sitten olen ahminut niin että tuntuu kuin maha ihan oikeasti repeäisi: joudun keskittymään fyysiseen pahaan oloon ja kipuun eikä henkiselle tuskalle jää niin paljon tilaa.

Sama... tilasin kaksi kertaa Hesestä ruokaa päivän aikana ja lisäksi kaikkea muutakin tuli vedettyä.

Vierailija
36/44 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus elämääni. Työttömänä vielä pahempaa, saa olla paljon yksin kotona, kun lapset koulussa ja mies töissä.

N36 BMI 38

Vierailija
37/44 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tämä sama -eniten haen ahmimisella sitä täysinäisyyden ja hyvänolontunnetta, unikin tulee hyvin ahmimisen jälkeen. Pääasiallisesti en pakene vaikeita tunteita -tosin välillä harmitus mistä tahansa yhtäkkisestä asiasta laukaisee ahminnan.

Huomaan myös projisoivani stressiä ahmimiseen ja jopa tahallani ajavani itseni kohtaukseen. Nykyisin nimittäin kompensoin ahmintakohtauksia olemalla seuraavan vuorokauden syömättä. Koen ”vapauttavani” itseni ja nollaavani tilanteen tuolla pelaamisella. Samalla käytän energiani keskittymällä syömättömyyteen, läskiahdistukseen jne. Sen sijaan, että murehtisin ”oikeita asioita” (erityislasteni terveys, työpaineet).

Nykyään minusta kuitenkin tuntuu jo kohtauksen aikana, etten saa syömiseltä sitä mitä siitä haen. Koko ajan tekee mieli lisää ja lisää eri herkkulajeja. Silti tiedostan koko ajan ettei mikään määrä tuo minulle etsimääni tyydytystä. Eli mitä ihmettä edes haen kaikella ahmimisella? Mikä se tunne mahtaa olla, mitä siinä etsin ja jää löytymättä.

Vierailija
38/44 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/44 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tämä sama -eniten haen ahmimisella sitä täysinäisyyden ja hyvänolontunnetta, unikin tulee hyvin ahmimisen jälkeen. Pääasiallisesti en pakene vaikeita tunteita -tosin välillä harmitus mistä tahansa yhtäkkisestä asiasta laukaisee ahminnan.

Huomaan myös projisoivani stressiä ahmimiseen ja jopa tahallani ajavani itseni kohtaukseen. Nykyisin nimittäin kompensoin ahmintakohtauksia olemalla seuraavan vuorokauden syömättä. Koen ”vapauttavani” itseni ja nollaavani tilanteen tuolla pelaamisella. Samalla käytän energiani keskittymällä syömättömyyteen, läskiahdistukseen jne. Sen sijaan, että murehtisin ”oikeita asioita” (erityislasteni terveys, työpaineet).

Nykyään minusta kuitenkin tuntuu jo kohtauksen aikana, etten saa syömiseltä sitä mitä siitä haen. Koko ajan tekee mieli lisää ja lisää eri herkkulajeja. Silti tiedostan koko ajan ettei mikään määrä tuo minulle etsimääni tyydytystä. Eli mitä ihmettä edes haen kaikella ahmimisella? Mikä se tunne mahtaa olla, mitä siinä etsin ja jää löytymättä.

Koen (en ole aloittaja) että lihominen mahdollistaa nautinnon jatkumisen pidempään.

Haluan ruokia ja herkkuja "sisääni" kuin olisin tyhjä kumiseva tynnyri.

Voi että, kun koetin selittää tätä hyvänolon tunnetta pitämälleni henkilölle mutta häntä lähinnä puistatti ajatus useamman tunnin ruokailusta.

Pitää olla ilmeisesti todella lihava ymmärtääkseen toisen tuskaa.

Vierailija
40/44 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa tunteisiin syöminen tuli muotiin?

kaikilla naisilla tuo sama nykyään muka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän