Vaimon heippalappu
Tulin väsyneenä perjantaina töistä ja vaimo oli mennyt viikonlopuksi ystävälleen toiseen kaupunkiin junalla. Pöydällä odotti seikkaperäinen "to do lista"
Pe ilta
- pese pyykit
- sulata jääkaappi
- puhdista uuni ja mikro
-kastele ulkokukat
La
- imuroi lattiat
- pese lattiat kostealla pyyhkeellä
- pese ikkunat
Su
-pese ja tankkaa autoni valmiiksi ensi maanantaita varten...jos viittit myös hieman imuria näyttää :)
-leikkaa nurmikko
-kastele ulkokukat
- valmista makaronilaatikko tai vst. alkuviikkoa varten
Mitä tästä pitäis oikein ajatella?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä just ärsyttää että naisen pitää kumppanille listatkin tehdä valmiiksi mitä KOTONA pitää ja kuuluu tehdä. Miksi mies ei tee ilman listoja ko asioita?!!!
Sitten vielä mies kehtaa valittaa että nainen tekee listoja. Nainen pyytää kotitöitä jakamaan näin ja niihin apua, koska usein hoitaa ne asiat itse.
Kotona harvoin on palvelijoita.
Mitä kotona kuuluu tehdä? Kuuluuko kotona tehdä viikonloppuisin näitä töitä? Minä teen arkena lasten kanssa kotityöt, että viikonloppuna saisimme nauttia vapaa-ajasta. Ja meillä mies hoitaa talon, autot, pihan ja kaikki muut tekniset asiat. Ei mieskään jätä minulle lappua että putsaa rännit ja tee polttopuut. Kotitöissä pääsen helpommalla ja mieskin on tyytyväinen.
Jos arkena on kotona töiden jälkeen klo 17, niin ei siinä ole kovin paljon iltaa aikaa tehdä kotitöitä, kun ensin tekee ruuan ja sitten siivoaa jäljet. En ainakaan minä aloita ikkunoiden pesua iltaseitsemältä, kyllä ne jää vapaapäiviin. Me vielä asutaan kerrostalossa, joten miehellä ei ole rännien putsaamista tai puiden pilkkomista.
Onko käynyt mielessä että söisit jotain helppoa sinä päivänä kun peset ikkunat? Voit myös tehdä edellisenä päivänä seuraavan päivän ruuan valmiiksi. Harmi ettet ole kuullut tälläisista mahdollisuuksista aikaisemmin..
Mietin onko tosiaan sellaisia naisia, jotka lähtevät harvakseen pienelle viikonloppulomalle ja tekevät sitten miehilleen listoja, mitä heidän mielestä pitää viikonloppuna tehdä. Sitten he innostuvat listaa tehdessään niistä asioista, että oikeasti tämäkin olisi hyvä tehdä ja tämä eli siinä on normaalit huom. työteliään viikonlopun hommat ja vähän extraa päälle, hyödyllisiä juttuja. Ja sitten nämä naiset ovat tyytyväisiä "omaan" tehokkuuteensa ja organisointikykyynsä.. nämä oman perheensä "projektipäälliköt".
Suhteellisuudentaju vaan katoaa siinä listoja tehdessä ja pieni katkeruuden paholainen istahtaa olkapäälle kuiskimaan, että tämä on Pertille ihan oikein - nytpä näkee mitä tämä minun elämäni oikein on. Kiva naisen nauraa sitten ystävän kanssa terassilla kun siemaillaan viileää valkoviiniä kuinka nyt Pertti näkee mitä se naisen elämä on ja kuinka paljon sitä tuleekaan raadettua oman perheen eteen. Nämä oman perheensä marttyyriprojektipäälliköt. Miksi näin? Miksi tuhlata energiaa, elämänsä joutavaan.
Minä taas keskittyisin tekemään siitä omasta elämästä sellaisen, että se miellyttää itseä eikä tarvitse vanhempana katua tai katkeroitua. Siivoaninenkaan ei ole elämän tarkoitus, vähemmänkin riittää. Martatkin jo toteavat, että jos et aio viettää jouluasi komerossa niin ei tarvitse siivota komeroa.
Vierailija kirjoitti:
Mietin onko tosiaan sellaisia naisia, jotka lähtevät harvakseen pienelle viikonloppulomalle ja tekevät sitten miehilleen listoja, mitä heidän mielestä pitää viikonloppuna tehdä. Sitten he innostuvat listaa tehdessään niistä asioista, että oikeasti tämäkin olisi hyvä tehdä ja tämä eli siinä on normaalit huom. työteliään viikonlopun hommat ja vähän extraa päälle, hyödyllisiä juttuja. Ja sitten nämä naiset ovat tyytyväisiä "omaan" tehokkuuteensa ja organisointikykyynsä.. nämä oman perheensä "projektipäälliköt".
Suhteellisuudentaju vaan katoaa siinä listoja tehdessä ja pieni katkeruuden paholainen istahtaa olkapäälle kuiskimaan, että tämä on Pertille ihan oikein - nytpä näkee mitä tämä minun elämäni oikein on. Kiva naisen nauraa sitten ystävän kanssa terassilla kun siemaillaan viileää valkoviiniä kuinka nyt Pertti näkee mitä se naisen elämä on ja kuinka paljon sitä tuleekaan raadettua oman perheen eteen. Nämä oman perheensä marttyyriprojektipäälliköt. Miksi näin? Miksi tuhlata energiaa, elämänsä joutavaan.
Minä taas keskittyisin tekemään siitä omasta elämästä sellaisen, että se miellyttää itseä eikä tarvitse vanhempana katua tai katkeroitua. Siivoaninenkaan ei ole elämän tarkoitus, vähemmänkin riittää. Martatkin jo toteavat, että jos et aio viettää jouluasi komerossa niin ei tarvitse siivota komeroa.
Marttojen komeroissa onkin usein rotista lähtien kaikenlaista pieneliöstöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on miehiset työt?
Runkkaaminen?
Telkkarin tuijottaminen?
Pelaaminen?Korjausta vaativat jutut, talon maalaus, jos et tiennyt niin talossa on tämän tästä fiksailua.
Autoihin liittyvät jutut. Onhan näitä...
Mitä korjausjuttuja.ikeasta voi ostaa uudet matot ,elloksesta uudet verhot ja autokaupasta voi ostaa uuden auton.Mitä tekemistä sulla oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Tulin väsyneenä perjantaina töistä ja vaimo oli mennyt viikonlopuksi ystävälleen toiseen kaupunkiin junalla. Pöydällä odotti seikkaperäinen "to do lista"
Pe ilta
- pese pyykit
- sulata jääkaappi
- puhdista uuni ja mikro
-kastele ulkokukatLa
- imuroi lattiat
- pese ikkunatSu
-pese ja tankkaa autoni valmiiksi ensi maanantaita varten...jos viittit myös hieman imuria näyttää :)
-leikkaa nurmikko
-kastele ulkokukat
- valmista makaronilaatikko tai vst. alkuviikkoa vartenMitä tästä pitäis oikein ajatella?
No ihan hullu lista. En näe mitään syytä miksi pitäisi saman viikonlopun aikana sulattaa jääkaappi, pestä uuni, lattiat ja ikkunat sekä leikata nurmikko. Muut hommat olikin ihan perusjuttuja, mutta nuo isommat jutut tehtäisiin meillä kyllä yhdessä, eikä tosiaan kaikkia samana viikonloppuna..
Vierailija kirjoitti:
Pe ilta
- pese pyykit
- sulata jääkaappi
- puhdista uuni ja mikro
-kastele ulkokukatLa
- imuroi lattiat
- pese ikkunatSu
-leikkaa nurmikko
-kastele ulkokukat
- valmista makaronilaatikko tai vst. alkuviikkoa vartenMitä tästä pitäis oikein ajatella?
Onhan se outoa, että hän on vallan kirjannut nuo pienet arkiaskareet, jotka olet tottunut aina tekemään. Mutta jotenkin lutuista. Hän varmasti rakastaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Onko toi se, mitä vaimo normisti suorittaa viikonloppuisin? Perheellisen listaksi suht lyhyt... Mulla on todo-listalla yleensä lisäksi:
- seuraavan vkon ruokien hankkiminen
-8-12 koneellista pyykkiä, sen vilkkaus ja kaappeihin laitto
- 1-2 lasten turnaustapahtumaa (n. 200km säteellä kotoa)
- suunnittele seuraavan vkon aikataulu
Siis viikonloppuna 8 - 12 koneellista pyykkiä? Et ole tosissasi.
aupair voisi olla ratkaisu.
Ei nainen pysty kahta asiaa hoitamaan, kotia ja työtä. Siksi muslimeilla on useita vaimoja. Ne on fiksua väkeä
Vierailija kirjoitti:
Onko toi se, mitä vaimo normisti suorittaa viikonloppuisin? Perheellisen listaksi suht lyhyt... Mulla on todo-listalla yleensä lisäksi:
- seuraavan vkon ruokien hankkiminen
-8-12 koneellista pyykkiä, sen vilkkaus ja kaappeihin laitto
- 1-2 lasten turnaustapahtumaa (n. 200km säteellä kotoa)
- suunnittele seuraavan vkon aikataulu
8-12 koneellista pyykkiä viikonlopun aikana? Vai viikossa? Ja sekin on paljon.
Itse pesen koneellisen pyykkiä kerran viikossa. Onko tosiaan 4hengen taloudessa noin valtava ero kulutuksessa verrattuna yhden hengen talouteen? Ihan järkyttävää.
Tulee jo mieleen, että ihan pelkästään taloudellisista syistä ei pysty lapsia hankkimaan.
Ja jos hankkisinkin niin varmasti tulisi sanomista kun samoissa vaatteissa kulkisivat monta päivää, itse kun en pientä likaa hätkähdä. Vaatteissa on oltava joku haju ennen kuin pyykkiin laitan, nykyään näköjään laitetaan pesuun kerran pidetyt vielä täysin puhtaat vaatteet. Ihmettelen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Pe ilta
- pese pyykit
- sulata jääkaappi
- puhdista uuni ja mikro
-kastele ulkokukatLa
- imuroi lattiat
- pese ikkunatSu
-leikkaa nurmikko
-kastele ulkokukat
Helle on sen verran kova että kukat oikeesti alkaa kuolla jos niitä ei tiheästi kastele, hyvä että merkitty ylös!
miehen ei noita töitä tietenkään pidä missään nimessä tehdä, koska ne on naisten töitä. Naisten pitää tehdä itse työns, mikä heille kuuluu. Siis kotityöt.
Miehelle kuuluu miehen työt. Niitä on autolla ajo, alkossa käynti ja naisen tekemisten organisointi ja tietysti rahoituspuolen asiat.
Viinien ja juustojen oston hoitaa mies, koska naiset ei niistä paljoa ymmärrä
Vierailija kirjoitti:
miehen ei noita töitä tietenkään pidä missään nimessä tehdä, koska ne on naisten töitä. Naisten pitää tehdä itse työns, mikä heille kuuluu. Siis kotityöt.
Miehelle kuuluu miehen työt. Niitä on autolla ajo, alkossa käynti ja naisen tekemisten organisointi ja tietysti rahoituspuolen asiat.
Viinien ja juustojen oston hoitaa mies, koska naiset ei niistä paljoa ymmärrä
Hei minä kaipaankin nyt suosituksia (vaihtelua) mitä juustoja ja viinejä voisin ostaa, kiitos! Kerrotko?
Arvostan eniten faktapohjaista kommentteja eli henkilö pystyy myös vastaamaan huutoonsa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä just ärsyttää että naisen pitää kumppanille listatkin tehdä valmiiksi mitä KOTONA pitää ja kuuluu tehdä. Miksi mies ei tee ilman listoja ko asioita?!!!
Sitten vielä mies kehtaa valittaa että nainen tekee listoja. Nainen pyytää kotitöitä jakamaan näin ja niihin apua, koska usein hoitaa ne asiat itse.
Kotona harvoin on palvelijoita.
Mitä kotona kuuluu tehdä? Kuuluuko kotona tehdä viikonloppuisin näitä töitä? Minä teen arkena lasten kanssa kotityöt, että viikonloppuna saisimme nauttia vapaa-ajasta. Ja meillä mies hoitaa talon, autot, pihan ja kaikki muut tekniset asiat. Ei mieskään jätä minulle lappua että putsaa rännit ja tee polttopuut. Kotitöissä pääsen helpommalla ja mieskin on tyytyväinen.
Jos arkena on kotona töiden jälkeen klo 17, niin ei siinä ole kovin paljon iltaa aikaa tehdä kotitöitä, kun ensin tekee ruuan ja sitten siivoaa jäljet. En ainakaan minä aloita ikkunoiden pesua iltaseitsemältä, kyllä ne jää vapaapäiviin. Me vielä asutaan kerrostalossa, joten miehellä ei ole rännien putsaamista tai puiden pilkkomista.
Ei niitä ikkunoita joka viikko pestä.
Perheenäidit voisivat opetella ottamaan vähän rennommin ja jättää puunaamisen vähemmälle.
Tuossahan menisi koko viikonloppu.. Ei onnistu. Voisit pestä pyykit, imuroida, kastella kukat, tankata auton (miksi ei ole itse tankannut) ja laittaa ruuat. Ikkunanpesut ja moppaamiset voitte tehdä myöhemmin yhdessä. Imuroikoon ihan itse autonsa. Melkein tekisi mieli tollaisessa tilanteessa jättää tankkaamattakin, niin oppisi itse huolehtimaan siitä perusasiasta. Muut hoommat ehtii varmasti tehdä muulloinkin kuin yhtenä viikonloppuna.
Jos valittaa uupumista siksi, että elämä on pelkkää suorittamista, väsyminen on ihan itse aiheutettua. Kukaan mies ei tuollaista suorittamista kestä.
Tämän on pakko olla provo, tai otat heti eron! Tuollaista kyykyttämistä ei tarvitse sietää. Jos et ota eroa, niin muista säästää tuo lista ja jättää se perjantaina pöydälle. Voit korvata listasta uunin ja mikron puhdistuksen viemärien puhdistuksella.
AV-mammat on kuule ihme-mammoja - ne tekee mitä vaan!