Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon heippalappu

Vierailija
29.07.2018 |

Tulin väsyneenä perjantaina töistä ja vaimo oli mennyt viikonlopuksi ystävälleen toiseen kaupunkiin junalla. Pöydällä odotti seikkaperäinen "to do lista"
Pe ilta
- pese pyykit
- sulata jääkaappi
- puhdista uuni ja mikro
-kastele ulkokukat

La
- imuroi lattiat
- pese lattiat kostealla pyyhkeellä
- pese ikkunat

Su
-pese ja tankkaa autoni valmiiksi ensi maanantaita varten...jos viittit myös hieman imuria näyttää :)
-leikkaa nurmikko
-kastele ulkokukat
- valmista makaronilaatikko tai vst. alkuviikkoa varten

Mitä tästä pitäis oikein ajatella?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaimo jätti heippalapun viikko sitten. Haluan eron ja lähdin äidilleni, joten sulattele kaikessa rauhassa ja älä ota turhaan yhteyttä nyt. Sit kun en ottanu yhteyttä, niin se otti yhteyttä ja kysy miks en ota yhteyttä. No tossa lukee et älä ota yhteyttä. Sit frendi soitti ja kysy et kiinnostaisko ottaa äkkilähtö roomaan. No otetaan. Sit vaimo taas soitti ja ilmoitin että olen roomassa. Niin se alko meuhkaa siitä kun olen roomassa. Sanoin, että mitä meuhkaat. Ite ilmotat paperilla et haluat eron ja en saa ottaa yhteyttä, niin sit ihmettelet omia ohjeitasi, kun ne toteutuu. En mä sun perääs ruikuta, koska olet päätöksen tehnyt selkeästi.

Vierailija
22/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä just ärsyttää että naisen pitää kumppanille listatkin tehdä valmiiksi mitä KOTONA pitää ja kuuluu tehdä. Miksi mies ei tee ilman listoja ko asioita?!!!

Sitten vielä mies kehtaa valittaa että nainen tekee listoja. Nainen pyytää kotitöitä jakamaan näin ja niihin apua, koska usein hoitaa ne asiat itse.

Kotona harvoin on palvelijoita.

Tätähän se yksi mies toisessa keskustelussa vaati, listantekoa, että hän osaa tehdä oman osansa asioista, ettei siitä tule riitaa ja epäselvyyksiä :D

Eli naiselle vielä yksi työ lisää, listan laatiminen. Tällainen itku siitä sitten seuraa kun tekee niin kuin miehet haluaa, vauvapalstalla saakka itketään, kun joutuu vaimon poissaollessakin tekemään kotihommia. Pitäishän sen vaimon nyt osata olla kahdessa paikassa yhtä aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ulkokukat täytyy kastella mutta muuten en laittaisi tikkuakaan ristiin tuon listan eteen. Jotain hyvää ruokaa itselle ja jalat ylös sohvalle. Käskyttäminen on keskiaikaa ja tuollaiset itsekeskeiset listat ovat kyykyttämistä. Meillä asioista sovitaan kasvokkain ja huomioidaan molempien käsitykset siisteydestä. Samoin jos toinen puoliso on lomareissulla niin myös toinen puoliso on oikeutettu lepoon ja itselleen mieluisille asioille. En viitsi pilata suhdettamme käskyttämällä miestäni, meillä onnistuu asioista sopiminen.

Vierailija
24/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo jätti heippalapun viikko sitten. Haluan eron ja lähdin äidilleni, joten sulattele kaikessa rauhassa ja älä ota turhaan yhteyttä nyt. Sit kun en ottanu yhteyttä, niin se otti yhteyttä ja kysy miks en ota yhteyttä. No tossa lukee et älä ota yhteyttä. Sit frendi soitti ja kysy et kiinnostaisko ottaa äkkilähtö roomaan. No otetaan. Sit vaimo taas soitti ja ilmoitin että olen roomassa. Niin se alko meuhkaa siitä kun olen roomassa. Sanoin, että mitä meuhkaat. Ite ilmotat paperilla et haluat eron ja en saa ottaa yhteyttä, niin sit ihmettelet omia ohjeitasi, kun ne toteutuu. En mä sun perääs ruikuta, koska olet päätöksen tehnyt selkeästi.

Kyllä, jos lähdetään heippalappulinjalle tai asiat ovat ilmoitusluonteisia niin minäkin suhtautuisin kirjaimellisesti. Sitä niittää mitä kylvää miettii tämä nainen.

Vierailija
25/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka miehenä hoidankin meillä valtaosan kotitöistä, ei tulisi mieleenkään jättää tuollaista lappua. Ja ylensäkään naiselle ei tehtävälistaa voi jättää, koska ottavat nokkiinsa ja uhriutuvat.

Vierailija
26/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos lähdetään heippalappulinjalle tai asiat ovat ilmoitusluonteisia niin minäkin suhtautuisin kirjaimellisesti. Sitä niittää mitä kylvää miettii tämä nainen.

Aivan, ei voi valittaa jos ohjeita noudatetaan. Selkeät ohjeet oli paperilla. Vielä noin raukkamaisesti jättää sulattelemaan asiaa jne. Kävin 4 päivän pikalomalla nautistekelemassa ja oli kivaa.

Vierailija
27/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sulattaa jääkaapin ja pesee ikkunat helteellä?

Vierailija
28/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mies hoitaa meillä kaikki miehiset työt ainakin melkein. Eli soittaa huoltoyhtiölle kun jotain on vialla ja ajaa auton rengashotelliin renkaanvaihtoon ja vie huoltoon. Terassin maalasi tänä vuonna. Ai niin, minä olin kanssa siinä hommassa mukana, mutta sitä ei lasketa.

Vierailija
29/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, ei voi valittaa jos ohjeita noudatetaan. Selkeät ohjeet oli paperilla. Vielä noin raukkamaisesti jättää sulattelemaan asiaa jne. Kävin 4 päivän pikalomalla nautistekelemassa ja oli kivaa.

Siinä on riskinsä kun lähdetään uhkailemaan. Minä valitsen sanani myös vihaisena tai loukattuna koska olen sanani mittainen. Olen seurustellut ihmisen kanssa, joka vihaisena uhkaili, että nyt tulee ero. Kolmannella kerralla sanoin, että asia selvä ja lähdin itse. Uhkailu ja kiristys tai pakottaminen asioiden miettimiseen on huono tapa edetä yhtään mihinkään.

Vierailija
30/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras keksiä joku hyvä syy lorvailulle, jos et kerran mitään saanut aikaan.

Vierailija
31/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ulkokukat täytyy kastella mutta muuten en laittaisi tikkuakaan ristiin tuon listan eteen. Jotain hyvää ruokaa itselle ja jalat ylös sohvalle. Käskyttäminen on keskiaikaa ja tuollaiset itsekeskeiset listat ovat kyykyttämistä. Meillä asioista sovitaan kasvokkain ja huomioidaan molempien käsitykset siisteydestä. Samoin jos toinen puoliso on lomareissulla niin myös toinen puoliso on oikeutettu lepoon ja itselleen mieluisille asioille. En viitsi pilata suhdettamme käskyttämällä miestäni, meillä onnistuu asioista sopiminen.

Miksi tätä ymmärretä yleisellä tasolla? Olisin maailman onnellisin mies jos minulla olisi tuollainen kumppani. Varsinkin yhdessä sovittavat pelisäännöt ovat kaiken a ja o. Valitettavan usein juuri tuo siisteyskäsityksiä koskeva keskustelu unohtuu ja jokainen tietää mitä siitä seuraa.

Vierailija
32/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on riskinsä kun lähdetään uhkailemaan. Minä valitsen sanani myös vihaisena tai loukattuna koska olen sanani mittainen. Olen seurustellut ihmisen kanssa, joka vihaisena uhkaili, että nyt tulee ero. Kolmannella kerralla sanoin, että asia selvä ja lähdin itse. Uhkailu ja kiristys tai pakottaminen asioiden miettimiseen on huono tapa edetä yhtään mihinkään.

Tää meni kerrasta. En rupea pelleilemään. Jos noin sanoo niin se on tasan siinä. Jos leikki jotain herätysleikkiä, niin meni vtuiksi.

Vierailija
33/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on jääkaapissa vikaa, jos se sulatusta kaipaa.

Vierailija
34/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä just ärsyttää että naisen pitää kumppanille listatkin tehdä valmiiksi mitä KOTONA pitää ja kuuluu tehdä. Miksi mies ei tee ilman listoja ko asioita?!!!

Sitten vielä mies kehtaa valittaa että nainen tekee listoja. Nainen pyytää kotitöitä jakamaan näin ja niihin apua, koska usein hoitaa ne asiat itse.

Mitä kotona kuuluu tehdä? Kuuluuko kotona tehdä viikonloppuisin näitä töitä? Minä teen arkena lasten kanssa kotityöt, että viikonloppuna saisimme nauttia vapaa-ajasta. Ja meillä mies hoitaa talon, autot, pihan ja kaikki muut tekniset asiat. Ei mieskään jätä minulle lappua että putsaa rännit ja tee polttopuut. Kotitöissä pääsen helpommalla ja mieskin on tyytyväinen.

Vierailija
35/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä ymmärretä yleisellä tasolla? Olisin maailman onnellisin mies jos minulla olisi tuollainen kumppani. Varsinkin yhdessä sovittavat pelisäännöt ovat kaiken a ja o. Valitettavan usein juuri tuo siisteyskäsityksiä koskeva keskustelu unohtuu ja jokainen tietää mitä siitä seuraa.

Kumpikin oli ollut suhteessa aiemminkin ja oppinut jotain, on tyhmää toistaa samoja virheitä. Kumpikin tiesi millaista suhdetta etsii eli mieluummin yksin kuin huonon kanssa. Kummallakin on älyä ja reiluutta riittävästi. Minä en kaivannut suhteelta valtataistelua vaan reiluutta ja hyvää oloa. Näillä taustoilla onnistuttiin tekemään yhdessä hyvä parisuhde.

Siivouksen suhteen olen vähän esteettisempi ja tarkempi mutta jos joku häiritsee niin tartun itse toimeen. Mies taas ei kehtaa olla välinpitämätön niin homma toimii kummankaan nalkuttamatta. Varmaan balanssiin vaikuttaa reiluus, molemmilla on oltava itsensä näköinen hyvä elämä ja asioista sovitaan yhdessä.

Vierailija
36/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kun on jättänyt noin vaativia hommia vastuullesi. Siis ei sinänsä vaativia, mutta miehen pitää tehdä ne kuten vaimo haluaa, tai väärin menee. Pyykinripustuksestakin voi saada riidan aikaiseksi, että laitetaanko oikein vai nurinpäin, pyykkipojilla vai ilman, mikä kohta narua vasten, onko alusvaatteet varmasti lakanoiden takana piilossa, jne.

Vierailija
37/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mitä työleirimeininkiä omassa kodissa.

Vierailija
38/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kotona kuuluu tehdä? Kuuluuko kotona tehdä viikonloppuisin näitä töitä? Minä teen arkena lasten kanssa kotityöt, että viikonloppuna saisimme nauttia vapaa-ajasta. Ja meillä mies hoitaa talon, autot, pihan ja kaikki muut tekniset asiat. Ei mieskään jätä minulle lappua että putsaa rännit ja tee polttopuut. Kotitöissä pääsen helpommalla ja mieskin on tyytyväinen.

Jos arkena on kotona töiden jälkeen klo 17, niin ei siinä ole kovin paljon iltaa aikaa tehdä kotitöitä, kun ensin tekee ruuan ja sitten siivoaa jäljet. En ainakaan minä aloita ikkunoiden pesua iltaseitsemältä, kyllä ne jää vapaapäiviin. Me vielä asutaan kerrostalossa, joten miehellä ei ole rännien putsaamista tai puiden pilkkomista.

Vierailija
39/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kastelisin korkeintaan ne kukat ja lista lentäisi välittömästi roskikseen

Vierailija
40/59 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkin mies hoitaa meillä kaikki miehiset työt ainakin melkein. Eli soittaa huoltoyhtiölle kun jotain on vialla ja ajaa auton rengashotelliin renkaanvaihtoon ja vie huoltoon. Terassin maalasi tänä vuonna. Ai niin, minä olin kanssa siinä hommassa mukana, mutta sitä ei lasketa.

Oma moka. Vai onko nyt niin, että miehesi pakotti sinut parisuhteeseen kanssaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä