Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut pysyvät niin nuorekkaina vielä neli/viisikymppisinä?

Vierailija
29.07.2018 |

Mikä on sen täydellisen ihon ja upean nuorekkaan olemuksen salaisuus? Haluan tietää! Itse pian 35 ja alkaa jo vähän ryppyjä olla, alkoholia käytän vain viikonloppuisin ja tupakkaa en ole polttanut vuosiin.

Kommentit (244)

Vierailija
181/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lapsia saaneet naiset näyttää vanhana paremmalta kuin lapsettomat, koska raskauden siirtävät vaihdevuosia myöhemmäksi? Elimistö siis tuottaa hormoneja pitempään, ehkä se näkyy sitten mm. ihossa. en tiedä, arvelen vaan. Ja onhan se selvä, että kun on lapsia siinä ympärillä ja nuorisoa, niin paremminhan sitä pysyy ns. ajan hermolla ja ainakin tytöt toimii äidilleen hyvänä makutuomarina. Ei jää sinne menneeseen maailmaan ehkä niin helposti. Lapsettomien elämä on helpompaa, mutta siitä puuttuu sitä elämää, joten ehkä se iän myötä näkyy myös. Mutta en nyt sanoisi, että ne erot niin suuria on, ehkä muutaman vuoden vain. 

Väärin, väärin ja väärin.

Ylläolevassa kommentissa meni kaikki asiat pieleen. Ilmeisesti et tiedä mistä kirjoitat tässä tosielämän faktoja

Väittämä 1. ”näyttää vanhana paremmalta kuin lapsettomat, koska raskauden siirtävät vaihdevuosia myöhemmäksi”

Ei päde. Äidilläni (aina ollut nuorekkaampi kuin samanikäisensä) oli vaihdevuodet nelikymppisenä. Melkein heti lapsien saannin jälkeen.

Väittämä 2. ”Ja onhan se selvä, että kun on lapsia siinä ympärillä ja nuorisoa, niin paremminhan sitä pysyy ns. ajan hermolla ja ainakin tytöt toimii äidilleen hyvänä makutuomarina. Ei jää sinne menneeseen maailmaan ehkä niin helposti.”

Anna mun kaikki kestää. Ei äidit ja tyttäret ole yleensä ”bestiksiä” ainakaan pitäisi olla. Ei meillä äiti ole ottanut tyttäriltään muotivaikutteita vaan mennyt omalla tavallaan

Väittämä 3. ”Lapsettomien elämä on helpompaa”

Sanoo henkilö joka ei tiedä ihmiselämästä mitään lasten ulkopuolelta. Väitätkö että lapset ovat ainoa asia joka tekee elämästä ”vaikeampaa” ihmisen elämässä. Krooniset sairaudet eivät helpota elämää

Vierailija
182/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mieli on avain. Jos mieli vanhenee käy samoin muullekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu ja raskausvitamiinit

Vierailija
184/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälähän näitä vastauksia jo onkin, mä sanoisin että geenit on se ykkösasia. Tottakai elintavat siihen sitten myös ja ehdottomasti elämänasenne. Iloinen ja positiivinen ihminen säteilee hyvää oloa.  Mun äiti oli 92 vuotias kuollessaan ja eihän sillä ollut kunnolla edes ryppyjä! Muutenkin sitä luultiin aina huomattavasti nuoremmaksi. Vitsit kun itelläkin jylläis sama geeniperimä  :D

Vierailija
185/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat naiset ja miehet ainakin näyttävät nuorekkaammilta keskimäärin, etenkin ukot. Jostakin syystä lapselliset miehet varsinkin käppääntyvät oudosti siinä noin 45 - vuotiaina.

Toisaalta on sitten niitäkin, joilla elämän valinnoista riippumatta säilyy nuorekkuus, yleensä sellaisia touhukkaita naisihmisiä.

Myös täyteaineet ym hoidot vaikuttaa, ei kovin moni osaisi sanoa kenelle on pistetty botuliinia tai kohotettu mesolangoilla ellei ole enemmän perhetynyt asiaan (tai hoidoissa käynyt vetänyt överiksi tai käyttänyt huonon tekijän palveluita).

Vierailija
186/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuulemma nuorekas ja veikkaan salaisuuden olevan se, etten ole koskaan polttanut, alkoholia en ole käyttänyt kuin harvoin seuran vuoksi ja lisäksi en viihdy ulkona paljonkaan joten ihoni on saanut olla UV-säteiltä suojassa.

Vierailija
187/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummasti ne nuorekkaat syövät terveellisesti, liikkuvat paljon, ulkoilevat ja nukkuvat hyvin.

Vierailija
188/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus.

Vierailija
189/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne. Se, ettei ikääntyminen koske minua siinä mielessä, että tarvitsisi luopua tyylistään, harrastuksistaan, unistaan.

Tietysti auttaa, että elää ja syö suht terveellisesti ja olen nyt kuusikymppisenä huomannut, että elinikäinen auringon välttely on ollut siunaus hipiälle. Toki nykyisin käyn kosmetologilla säännööllisesti hoidattamassa "kauneuttani" - ei siis mitään täytteitä vaan kasvohierontaa ja liftingiä, joka pitää esim. roikkumaan pyrkivät leukapiemet ja yläluomet kuosissa (työkaverit, jotka käyneet luomileikkauksissa, ovat saaneet niistä huonoja kokemuksia, joten en ajattelekaan.)

Vierailija
190/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 ja saanut kuulla koko aikuisikäni, kuinka nuorelta näytän. Syynä on käsittääkseni siro ruumiinrakenne, lyhyys, liikunnallinen ammatti ja elämäntapa.

Ennen käytin alkoholia ja tupakkaa sekä söin ihan mitä halusin. Viimeisen viiden vuoden aikana olen huomannut, että näin ei enää ole varaa tehdä. Sokeri ja alkoholi saavat aikaan hamsteripussit ja kahvinjuonti tekee ihosta pahan näköisen.

Jätin vuosi sitten nuo paheet ja siirryin vegaaniruokavalioon. Jätin myös ihon meikkaamisen, hiusvärin ja kasvoveden käytön, ne rahat sijoitan laadukkaisiin ihovoiteisiin ja putsareihin. Vaikka lähtötilanne ei ollut paha, muutos on ihan järisyttävä.

Kävin ekaa kertaa puolison työpaikalla ja mies tuli kotiin leveästi hymyillen: työkaverit olivat ihmetelleet, että hänellä onkin parikymppinen vaimo.

Itse näen suurimmat ikääntymisen merkit silmien ympärillä, varsinkin näin maskiaikana, mutta silti paperit kysyttiin viimeksi takkatulitikkuja ostaessa! Myyjä vielä selitteli: kun silmien perusteella on niin vaikea arvioida ikää. Kai nuorekkuus on myös katseessa.

Vierailija
191/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlin reippaasti, poltin ja otin aurinkoa. Babyface silti vielä 40v. Geeneillä iso merkitys.

Nonyt viiskybäsenä ikä näkyykin sitten reippasti 😞

Vierailija
192/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava aihe, jota olen itsekin miettinyt, kun meillä on töissä pari viisikymppistä miestä, jotka ovat loistava esimerkki siitä, kuinka erilaista ihmisen vanhentuminen on.

Ensimmäinen näyttää silmissäni joltain nelikymppiseltä ja olin yllättynyt, kun töissä vietettiin tuon viisikymppisiä. Siis mies on sellainen harteikas, vähärasvainen ja rypytön. Luulin nelikymppiseksi.

Toinen vaikuttaa ensisilmäykseltä suunnilleen eläkeläiseltä. Olisin veikannut kuusikymppiseksi, kun tuo on kauttaaltaan jotenkin kurttuisen oloinen. Sellainen hintelä ja ryppyinen. Huono ryhti. Kuitenkin, muutamista papereista huomasin tuon olevan vähän päälle 50, 52 tjsp.

Kumpikin noista viettää kuitenkin ilmeisen tervettä elämää. Nelikymppisen näköisen olen nähnyt työpaikan salilla monta kertaa ja kuusikymppisen oloinen juoksi ennen koronarajoituksia jatkuvasti maratoneja, mikä oli sinänsä mielenkiintoista, kun tuo kävi juoksemassa aika eksoottisissakin paikoissa, tyyliin Honolulussa.

Koska kumpikin noista vaikuttaa olevan urheilullinen ja varmaan yleisterveellistä elämää viettävä, ainakin itse uskon erojen johtuvan ensisijaisesti geeneistä. Vaikea kuvitella, että noin suuri ero siinä miltä joku näyttää, voisi selittyä millään muulla tavalla.

Tämä näin omana huomiona.

Vierailija
193/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän aika nuorelta (tästä oli muutama kk sitten puhetta, arvio oli kuvan perusteella keskimäärin 23-25v.) vaikka olen kohta 34. Osittain geenit syynä, mulla on todella paksu ja pitkä ja hyväkuntoinen tukka, se varmasti osittain tuo nuorempaa vaikutelmaa. En ole koskaan edes maistanut tupakkaa, juon alkoholia max kaksi lasia vuodessa, nukun aika paljon, en ota ikinä aurinkoa ja käytän aktiivisesti kesäisin aurinkorasvaa, myös hyvä kosteutus. Meikkaan laadukkailla tuotteilla lähes päivittäin. Iho on virheetön, ollut aina, myös teininä. Lapsia on kaksi, vaikutti se sitten suuntaan tai toiseen. Esim vanhempani ovat kyllä ikäisensä näköisiä, sisaruksiin en voi verrata kun ainoa lapsi.

Vierailija
194/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit. Olen itse elänyt niin paskasti kun voi, alkoholin suurkulutusta 20 vuotta, ruoka melkein pelkästään pikaruokaa ja eineksiä, paino jojoillut kolo aikuisiän välillä 55 kg - 105 kg. Aurinkorasvaa en ole koskaan käyttänyt enkä hoida ihoa mitenkään. Silti minulle usein sanotaan että näytän 46-vuotiaaksi todella nuorelta. Kampaaja sanoi että oletti minun olevan 30-35. Äitini oli samanlainen, alkoi vasta 60 v iässä tulla ryppyjä ja kasvojen valahtamista - äidillä tosin oli paljon kohtuullisemmat elämäntavat kuin mulla.

Vierailija
195/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40 ja saanut kuulla koko aikuisikäni, kuinka nuorelta näytän. Syynä on käsittääkseni siro ruumiinrakenne, lyhyys, liikunnallinen ammatti ja elämäntapa.

Ennen käytin alkoholia ja tupakkaa sekä söin ihan mitä halusin. Viimeisen viiden vuoden aikana olen huomannut, että näin ei enää ole varaa tehdä. Sokeri ja alkoholi saavat aikaan hamsteripussit ja kahvinjuonti tekee ihosta pahan näköisen.

Jätin vuosi sitten nuo paheet ja siirryin vegaaniruokavalioon. Jätin myös ihon meikkaamisen, hiusvärin ja kasvoveden käytön, ne rahat sijoitan laadukkaisiin ihovoiteisiin ja putsareihin. Vaikka lähtötilanne ei ollut paha, muutos on ihan järisyttävä.

Kävin ekaa kertaa puolison työpaikalla ja mies tuli kotiin leveästi hymyillen: työkaverit olivat ihmetelleet, että hänellä onkin parikymppinen vaimo.

Itse näen suurimmat ikääntymisen merkit silmien ympärillä, varsinkin näin maskiaikana, mutta silti paperit kysyttiin viimeksi takkatulitikkuja ostaessa! Myyjä vielä selitteli: kun silmien perusteella on niin vaikea arvioida ikää. Kai nuorekkuus on myös katseessa.

Nolo. Ketä sä luulet huiputtavasi tuolla että nelikymppinen näyttää kakskymppiseltä. Ja että sulta on kysytty paperit tulitikkuja ostaessasi...Ja kun ei sua kukaan tunne niin miksi tänne pitää kirjoitella näitä lapsellisia omakehuja...

Vierailija
196/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolo. Ketä sä luulet huiputtavasi tuolla että nelikymppinen näyttää kakskymppiseltä. Ja että sulta on kysytty paperit tulitikkuja ostaessasi...Ja kun ei sua kukaan tunne niin miksi tänne pitää kirjoitella näitä lapsellisia omakehuja...

Sulla ei ole ainakaan sisäistä kauneutta kauhalla jaettu. Pahoittelen, että noin katkeroidut mutta tällaista mun elämäni oikeasti on :D

Vierailija
197/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ja asenne. Iloluontoiset jotka eivät ota elämää liian vakavasti, ovat haluttuja ja siten myös säilyvät hehkeinä. Pessimisti ei pety, mutta ei myöskään houkuttele ketään, eikä näytä hyvältä.

Vierailija
198/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuulemma nuorekas ja veikkaan salaisuuden olevan se, etten ole koskaan polttanut, alkoholia en ole käyttänyt kuin harvoin seuran vuoksi ja lisäksi en viihdy ulkona paljonkaan joten ihoni on saanut olla UV-säteiltä suojassa.

Tätä alapeukutettu ja sitten joku "asenne sen ratkaisee" ylös... jeepjep, asennehan ne rypyt suoristaa nahassa!

Vierailija
199/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta lasta, elämässä vilskettä, suht terveelliset elämäntavat noin keskimäärin

Vierailija
200/244 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä aurinkoa naamaan. Kasvisvoittoinen ruokavalio. Kosteutta ja öljyä iholle, raitista ilmaa, unta ja seksiä.

Kasvojumppaa myös, muun liikunnan ohella. Ja asennetta.[/quote

Aurinko vanhentaa nopeiten. Talvella ulkoilua kylmässä ja asunnon lämpötila mahdollisimman pieneksi, sillä kylmä hidastaa pilaantumista.