Säälittää Suomen köyhät
Seuraan yhtä köyhän perheen elämästä kertovaa blogia ja minua on alkanut todella paljon säälittää köyhät perheet. Kamalinta on katsella miten lapsille tarjoillaan ruokaa aineksista, jotka kuuluvat kaatopaikalle tai joutuvat käymään vain ilmaisissa jutuissa. Mihinkään ei voi maksaa tai mennä laadukkaisiin tapahtumiin kun ei ole rahaa. Suruttaa heidän lasten puolesta paljon.
Kommentit (32)
Kiukkuinen kirjoitti:
Köyhät ovat itse aiheuttaneet ongelmansa
Ainakin 90% suomen "köyhistä"
Välillä mietin, että elämä olisi helpompaa varattomana, tulottomana ja yhteiskunnan tuilla eläen. Voisi tehdä muutaman tunnin töitä niin, että saisi vähän ekstraa tukien laskematta. Sitten olisi vain vapaa aikaa eikä mitään stressiä siitä, että työt loppuvat ja joutuisi käyttämään säästönsä. Eli olisi säästänyt turhaan.
Suomessa suhteellinen köyhyysraja on 60% kotitalouksien keskimääräisestä käteen jäävästä tulosta. Sen mukaan Suomessa on 700 000 köyhää.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa suhteellinen köyhyysraja on 60% kotitalouksien keskimääräisestä käteen jäävästä tulosta. Sen mukaan Suomessa on 700 000 köyhää.
Kannattaa varmaan unohtaa tälläiset suhteelliset köyhyysrajat, niillehän ei voi mitään, vaikka puolet kansasta tienaisi miljoonan vuodessa ja loput vain 400 tuhatta, olisi silti olemassa näitä suhteellisesti köyhiä.
Oikeasti köyhiä ei suomessa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laita suoria linkkejä tai kerro mikä blogi kun sitten ketju häviää. Mutta se ei ollut pointti, vaan se että köyhät joutuvat tekemään ruokaa asioista, jotka normaali ihminen heittää roskiin ja joutuu käymään ilmaisissa paikoissa, jotka eivät kovin laadukkaita juttuja ole. Lasten puolesta surettaa kun eivät pääse kokemaan mitään hienoa koskaan.
Mitä nämä ainekset ovat? Kuplamuovia? Poikki leikattuja nippusiteitä? Rikkinäisiä kenkiä?
Esimerkiksi joutuu tekemään ruokaa kukkakaalin lehdistä tai porkkanan naateista kun ei ole varaa ostaa kunnollista ruokaa. Eivät voi mennä minnekkään maksulliseen kuten Lintsille vaan lapset viedään metsään. Vaatteet tuunataan kun menevät rikki yms.
Mikä kauppa myy porkkanan naatteja?
Useimmiten ne on porkkanassa kiinni, lähinnä lähiruokaa myymissä kaupoissa ja tietenkin torilla. Ja monissa kaupoissa on laatikko mihin asiakas voi heittää naatit sekä ne "ylimääräiset" lehdet. Niitä saa ilmaiseksi kun pyytää tai niissä on saanut missä itse käyn.
Vierailija kirjoitti:
Välillä mietin, että elämä olisi helpompaa varattomana, tulottomana ja yhteiskunnan tuilla eläen. Voisi tehdä muutaman tunnin töitä niin, että saisi vähän ekstraa tukien laskematta. Sitten olisi vain vapaa aikaa eikä mitään stressiä siitä, että työt loppuvat ja joutuisi käyttämään säästönsä. Eli olisi säästänyt turhaan.
Tuollaista tuntuu se elämä olevan juuri tällä bloggaajalla. Yrittää hienostella kovasti vaikka ei asiat hienoksi muutu. Ei halua tehdä töitä vaan makaa vaan kotona tekemättä yhtään mitään.
ap
Kiukkuinen kirjoitti:
Millä tavalla?
😂😂 Ap ei ees tiiä mikä on köyhyyttä.
Olet sitten Plussalla mäkättämässä samasta asiasta.
Kiukkuinen kirjoitti:
Kuten sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
😂😂 Ap ei ees tiiä mikä on köyhyyttä.
Kerro mitä on köyhyys.