Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, joita ajatus miehen existä häiritsee, vai olenko "sairaalloisen mustasukkainen"?

Vierailija
28.07.2018 |

Miehellä on paljon exiä. Emme hirveän paljon vanhoista suhteista puhu, koska siitä olen tietyllä tapaa samaa mieltä että ne ovat menneisyyttä, mutta... kertovat kuitenkin ihmisestä jotain.

Minusta lähtökohtaisesti miehellä parisuhdekokemus ei ole hyvä juttu, siis sellainen että on ollut useita suhteita. Kertoo enemmänkin siitä, että on kykenemätön tekemään itselleen sopivia ratkaisuja ja valinnut kumppaninsa aina väärin perustein. Mies ei ole ollut sinkkuna muutamaa kuukautta pidempään ikinä.

Epäilyttää, että mies on valinnut kumppaninsa ulkonäön perusteella. Sen verran kauheita juttuja olen heidän luonteistaan ja käyttäytymisestään kuullut. Inhottaa ajatus, että mies olisi niin pinnallinen, kun ei muutoin vaikuta sellaiselta. Lisäksi minä en ole yhtä kaunis (valitettavasti olen kuvia nähnyt existä) joten epäilyttää myös, että mies on iän myötä ns. laskenut rimaansa jotta saisi ehkä sitten luonteeltaan helpomman kumppanin. Ja minä olen nyt se, johon tyydytään, kun on todettu että ne kauniimmat ovat usein luonteeltaan hirviöitä.

Myönnän että minulla on huono itsetunto, kuten lapsuudessa rumilla ja kiusatuilla usein on. Mutta kuulostavatko nämä ajatukset sitten jotenkin sairaalloisilta? Onko muilla palstalaisilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieshän voi olla oppinut virheistään ja nyt löytänyt jotain syvempää. Tai sitten ei. Kuulostele vaistojasi ja anna miehen itse sanoittaa tunteensa sinua kohtaan, älä laita sanoja hänen suuhunsa tai tunteita sydämeensä ja ole tietävänäsi paremmin.

Tuo ensimmäinen lausehan juuri tarkoittaisi sitä, että on nyt tyytynyt rumempaan jonkin syvemmän yhteyden toivossa...

-ap

Ei vaan että kauneus ei ole määräävin arvo (enää). Ja hyvä niin. Aina löytyy kauniimpi, mutta rakkaampaa ei niin helposti löydykään.

Toinen juttu on se, että ehkä teidän välinen yhteys ei ole niin vahva kuin toivoisit ja siksi sinua kalvaa. Eksä oli hullun mustasukkainen enkä antanut siihen mitään aihetta, mutta myöhemmin tajusin että ehkä hän olisi halunnut olla 'elämäni mies' ja kun ei ollut, se näversi häntä. Minä kyllä mielestäni annoin ihan aidon mahdollisuuden, mutta emme sopineet yhteen lopulta.

Ainakin kalvaa se, että en ole se kaikin puolin paras vaihtoehto... Voi olla että myös epäilyttää tuo jälkimmäinen vaikka mies muuta väittääkin. Hänen mukaansa olen hänen elämänsä rakkaus, mutta on varmaan samaa vannonut muillekin, miksi muuten olisi pitkiäkin (vuosikausia) aikoja ollut yhdessä.

-ap

Ihan epärealistista. Ei mieskään ole maailman komein, vahvin, luotettavin, rikkain, hauskin, älykkäin... Silti rakastat juuri häntä. Vai rakastatko?

Kyllä rakastan ja hän on kaikin puolin parempi kuin kukaan entisistäni.

-ap

Vierailija
62/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinulle ei riitä, että olet paras. Vaan pitäisi olla seitsenottelija, joka voittaa jokaisen lajin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä ap. huoli sitten jos eli kun teidän suhde loppuu niin kyllä se sinustakin myrkkyä levittää samaan malliin.

Vierailija
64/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä ap. huoli sitten jos eli kun teidän suhde loppuu niin kyllä se sinustakin myrkkyä levittää samaan malliin.

Eivät nämä ole olleet mitään tekaistuja juttuja, mitä mies on kertonut.

-ap

Vierailija
65/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinulle ei riitä, että olet paras. Vaan pitäisi olla seitsenottelija, joka voittaa jokaisen lajin.

Siis mitä tarkoitat? Kyllä riittäisi että olen paras, mutta enhän minä ole, koska en ole esimerkiksi kaunein, mikä kuitenkin miehelle vaikuttaisi ainakin olleen tärkeää.

-ap

Vierailija
66/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Kysyn, koska sinusta tulee mieleen minä nuorempana.

Vierailija
67/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

26v.

-ap

Vierailija
68/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä en välitä kuulla kumppanin existä juurikaan. Eniten kirjoituksessasi pistää silmään se, miksi jaksat velloa tuossa asiassa mikä vaivaa sua? Sä et voi muuttaa miehesi menneisyyttä. Hyväksy ja anna olla tai siirry seuraavaan jos se on sulle ylitsepääsemätöntä. Tuhlaat energiaasi turhuuteen jos katselet exien kuvia ja vertailet itseäsi niihin.

Haluaisin kuulla totuuden miehen suusta, siksi vellon vaikka se ei hyvää teekään. Mutta on jatkuvasti sellainen olo että minulle valehdellaan päin naamaa kun väitetään, että muka olisin itse kaunis ja paras, vaikka selvästi kauniimpia kumppaneita on ollut aiemmin. Seksiäkään mies ei kovin usein halua, joten jotain vikaa on oltava.

-ap

Ja kun saat kuulla sen totuuden, niin sekään ei kelpaa.

Exäni oli samanlainen kuin sinä (hän siison mies ja minä nainem), ei kestänyt ajatusta entisistäni, tenttasi näistä kaiken kuin gestapo-kuulustelussa, halusi tietää yksityiskohdat ja oikein kieriskellä mustasukkaisuudessa ja itsesäälissä.

Halusi myös kuulla totuuden, eli että miten kaikilla on ollut häntä isompi, miten ivat olleet parempia jne jne.

Lopulta kyllästyin näihin ja sanoin, että juu, näin on (kuukausitolkulla ensin kerrottu, että näin ei ole, ja etten pahemmin edes mieti koskaan exiäni). No, siitäpä lähti ilo irti huutoineen ja syyttelyineen.

Lopulta alkoi tutkia puhelimeni, ulos lähtiessäni hiippaili perässäni, töihin mennessä soitteli ja viestitteli tauotta jne.

Loppuvaiheessa jopa kaupassa käytyäni halusi nähdä kuitit, että olen oikeasti ollut kaupassa, enkä "salarakkaalla".

Eli olet ap vaarallisella tiellä, ellet nyt ala miettiä käytöstäsi, kukaan ei ikuisuuksia jaksa olla epäiltynä ja syyttelyiden kohteena.

En rupeaisi kumppaniani vainoamaan. Se, että olen mustasukkainen sillä tavalla kuin olen, ei kuitenkaan tee minusta jotain sairasta stalkkeria. Mutta haluaisin minä sen totuuden silti kuulla.

-ap

Ei kiesus. Hanki itsetuntoa!!!!

Mistähän sitä noin vain hankitaan?

-ap

Yleensä sitä saa suhteesta. Kehuuko mies sinua? Ylistääkö teidän suhdettanne ? Jos ei, miksi ei. Näkymätön kohtelu parisuhteessa laskee kenen tahansa itsetunnon.

Mikä hiton "näkymätön kohtelu" 😅

Vierailija
69/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tarkoitat? Kyllä riittäisi että olen paras, mutta enhän minä ole, koska en ole esimerkiksi kaunein, mikä kuitenkin miehelle vaikuttaisi ainakin olleen tärkeää.

-ap

Olet rasittava. Jos haluat pitää miehen, ryhdistäydy ja ala valittaa vasta, kun siihen on jotain aihetta. 

Joko sinä olet miehelle paras tai et ole paras ja sinä voit olla miehelle paras vaikka yksisilmäisenä pygminä, jos hän niin sanoo. 

Vierailija
70/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

26v.

-ap

Tuossa iässä olin itse juuri tällainen. Toivottavasti lohduttaa ajatus, että muutuin tosi paljon sen jälkeen kun täytin 30. Nykyään tunnen jopa häpeää sitä kohtaan millainen tuolloin olin.

Vierailija
71/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kuule, ihmiset muuttuvat ja kehittyvät vielä nelikymppisinä, kuusikymppisinä jne. Ne arvot, jotka ovat nyt, eivät välttämättä merkkaa mitään joidenkin vuosien kuluttua. Kahdenkymmenen vuoden kuluttua sinussakin alkaa näkyä elettyjen vuosien merkit ja sinä aikana toivottavasti opit arvottamaan muutakin kuin kauneutta. Keskity johonkin kehittävämpään puoleen itsessäsi. 

Vierailija
72/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

26v.

-ap

Tuossa iässä olin itse juuri tällainen. Toivottavasti lohduttaa ajatus, että muutuin tosi paljon sen jälkeen kun täytin 30. Nykyään tunnen jopa häpeää sitä kohtaan millainen tuolloin olin.

Muutoitko itsekseen vai teitkö jotain sen eteen? Onko kumppanisi siis edelleen sama?

-ap

Vierailija
73/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän tässä kriisiä pukkaa, kun ap tajuaa ettei ole kaunein eikä fiksuinkaan. Voiko mies silti rakastaa häntä?

Ap, rakastatko sinä vain täydellisiä ihmisiä? Oletko ylipäätään törmännyt sellaisiin?

Vierailija
74/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kuule, ihmiset muuttuvat ja kehittyvät vielä nelikymppisinä, kuusikymppisinä jne. Ne arvot, jotka ovat nyt, eivät välttämättä merkkaa mitään joidenkin vuosien kuluttua. Kahdenkymmenen vuoden kuluttua sinussakin alkaa näkyä elettyjen vuosien merkit ja sinä aikana toivottavasti opit arvottamaan muutakin kuin kauneutta. Keskity johonkin kehittävämpään puoleen itsessäsi. 

Ei lohduta ajatus, että mies on mahdollisesti kehittynyt sellaiseen suuntaan, että on oppinut tyytymään rumempaan.

-ap

Vierailija
75/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän tässä kriisiä pukkaa, kun ap tajuaa ettei ole kaunein eikä fiksuinkaan. Voiko mies silti rakastaa häntä?

Ap, rakastatko sinä vain täydellisiä ihmisiä? Oletko ylipäätään törmännyt sellaisiin?

Kuten jo jossain aiemmassa viestissäni sanoin, niin mieheni on kaikin puolin parempi kuin kukaan edellisistäni. Minä taas en ole ainakaan ulkonäköni osalta parempi kuin hänen exänsä.

-ap

Vierailija
76/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän tämän keskustelun, koska ap on pönttö. Toivottavasti mies jaksaa pidempään. Kaikkea hyvää teille jatkossa. 

Vierailija
77/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen ruma ja näin ollen minua ei ole rakastettu tai minua on aina pidetty varavaihtoehtona, johon tyydytään. Miksei minusta kuitenkaan ole tuntunut siltä? Miksi minusta on tuntunut, että minua on rakastettu ja rakastetaan ihan oikeasti, vaikka maailma on täynnä kauniimpiakin naisia.

Vierailija
78/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on syynsä, miksi Raamatussa sanotaan että yhdyntä = avioliitto. Me ihmiset kun helposti ollaan mustasukkaisia, ja tavallaan syystäkin, kun se toisen eka on tavallaan se oikea kumppani.

Mutta kauneus on aina katsojan silmässä, ja se että mies on kanssasi tarkoittaa, että olet riittävän kaunis. Lapsellista verrata muihin. Ja tyytyminen on hyvä asia (vaikka se usein käsitetään huonona), se tarkoittaa että on tyytyväinen. Minä olen onnekas kun mieheni on tyytynyt minuun, ja hän on onnekas et minä tyydyin häneen <3

nim. merk. onnelliset tyytyjät

Vierailija
79/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa laittaa eksiäni komeusjärjestykseen. Jokaisella on ulkonäössään plussat ja miinukset. Enemmän muistoissa painavat ne luonteiden plussat ja miinukset. 

Vierailija
80/85 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen on syynsä, miksi Raamatussa sanotaan että yhdyntä = avioliitto. Me ihmiset kun helposti ollaan mustasukkaisia, ja tavallaan syystäkin, kun se toisen eka on tavallaan se oikea kumppani.

Mutta kauneus on aina katsojan silmässä, ja se että mies on kanssasi tarkoittaa, että olet riittävän kaunis. Lapsellista verrata muihin. Ja tyytyminen on hyvä asia (vaikka se usein käsitetään huonona), se tarkoittaa että on tyytyväinen. Minä olen onnekas kun mieheni on tyytynyt minuun, ja hän on onnekas et minä tyydyin häneen <3

nim. merk. onnelliset tyytyjät

Tyytyminen ei todellakaan ole hyvä asia. Uskovainen en myöskään ole.

-ap