Miten voit kestää miestä joka ei ole käynyt armeijaan?
Suomessa kaikkien miesten on käytävä armeija. Se on velvollisuus kuten lapsilla on velvollisuus käydä koulua ja meilla kaikilla on velvollisuus tehdä töitä.
Kommentit (49)
Oma poikani kävi armeijan. Oli Satakunnan lennostossa ja viihtyi mainiosti. Hauskaa oli pidetty paljon, ja mukavia muistoja kertyi.
Tyttären poikaystävä on vapautettu lääkärin todistuksella koska selkä romuna. Pärjää kyllä arkielämssä, vaikka välillä joutuu lääkkeitä käyttämän kovien kipujen takia. Ei estä työssäkäyntiä. Tietokoneohjelmointia. En pidä häntä sen takia huonompana.
Vierailija kirjoitti:
Armeijaa käymätön ei ole mies!
No tuolla perusteella nykyään esim. kukaan saksalainenkaan ei sitten ole mies.
Miehiä ei sitten myöskään löydy Espanjasta, Puolasta, Irlannista, Englannista, Hollannista,Belgiasta, Ranskasta..... (the list goes long)
Rietun Tiina kirjoitti:
Minulle ei ole mitään merkitystä sillä onko mies käynyt armeijan vai ei, jos muuten on hyvä mies minulle.
No eihän se ole hyvä mies jos ei ole armeijaa käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Oon kuulemma liian hullu armeijaan.
Lääkärikö näin sanoi? Vähän turhan suoraan ilmaistu, jos kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Rietun Tiina kirjoitti:
Minulle ei ole mitään merkitystä sillä onko mies käynyt armeijan vai ei, jos muuten on hyvä mies minulle.
No eihän se ole hyvä mies jos ei ole armeijaa käynyt.
Onko sulla lukutaito vielä hakusessa ?
Enkö sanonut aivan selvästi, että jos on hyvä minulle, niin ihan sama onko käynyt armeijaa vai ei, eli että kyllä minä sen armeijan käyneenkin periaatteessa voisin miesystäväksi kelpuuttaa, kunhan vain ei liikaa niitä inttijuttujaan enää juttelisi, eikä muutenkaan enää eläisi henkisesti armeijassa, eikä sen armeijan lumoissa.
Ymmärrän kyllä jos on siellä joutunut olemaan puolipakosta ja vastentahtoisesti, tai ehkä joidenkin vanhoillisten sukulaistensa mieliksi käynyt armeijan, mutta siitä jonkun kestoidentiteetin itselleen sieltä ottaneet tapaukset ym. tarkka-ampujakoulutukseen vapaaehtoisesti hakeutuneet, niin :ei kiitos, ei kiinnosta tavatakaan.
Miten se armeijan käyminen/ käymättömyys näkyy parisuhteessa? Mistä tiedät onko mies käynyt armeijan vai ei jos hän ei kerro? Jos kerran on niin sietämätön jos ei ole käynyt niin kai sen jotenkin täytyy näkyä?
Minä en pyytänyt/saanut vapautusta, vaan se pakotettiin minulle.
Mutta hyvä tietää että olen joidenkin (pääosin armeijaa käymättömien) mielestä epäkelpoa kumppaniainesta 😄
Ihan niinkuin se sotkussa lorvailu ja sodan leikkiminen tekisi jostain paremman ihmisen
Otsikkoon: ei ole ollut vaihtoehtoja, kun kyseessä on oma isä (rauhanaktivisti, arvostan!).