Onko nykyään outoa jos 29-vuotiaalla on 3 lasta?
Kommentit (26)
Sen ikäisistä miehistä lähes 90% on lapsettomia. Eli kyllä on outoa.
No kyllä itse vähän hämmästyin, kun 28-29- vuotiaalla (tiedän vain syntymävuoden, ei varmuutta onko jo täyttänyt) oli kolme lasta.
Kuullessani asiasta oletin hänet vanhemmaksi, mutta naaman perusteella ajattelin ettei voi olla kovin vanha.
Ennen ei olisi ollut mikään harvinaisuus, kun lapsia alkoi tulla sitä mukaa kun pappi sanoi amen. Omalla isoäidilläni oli lapsiluku täynnä jo 27-vuotiaana (4 lasta)
Nykyään on aika hämmentävää.
Jos täyttää 30 ja on silloin vielä lapseton, niin biologinen kello tikittää jo kovaa ja hedelmällisiä vuosia on jäljellä enää jokunen.
Oksettavaa mutta normaalia. T. 29 v nainen joka ei aio hankkia lapsia
Nykyään varmaan aika harvinaista. Hyvä tilanne henkilölle kuitenkin, jos tavoitteena on ollut hankkia kolme lasta.
Häh? Olen 23 ja minulla on kolme lasta. Olenko friikki? 😂
Vähän riippuu. Esimerkiksi helsinkiläisten korkeakoulutettujen joukossa on harvinaista. Maaseudulla ehkä ei?
Mulla oli neljä. Olenkin ripeä toimissani.
Vierailija kirjoitti:
Jos sitä kylmästi tilastoja katselee niin silloin olet poikkeustapaus. Ihan riippumatta siitä onko se sitten hyvä vai huono asia. Epätavallista kuitenkin tämän päivän Suomessa. Niin monet lykkää lasten tekoa sinne kolmen kympin korville.
Vierailija kirjoitti:
Et, vaan lesta
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vähän hämmästyttäisi jos tulisi vastaan. Oon 27 eikä lähipiirissä ole ketään jolla olisi lasta, monet aikovat jäädä lapsettomiksi kuten itsekin. Puolitutuissa on pari vahvasti elämämkoululaista, joilla on 1-2 lasta, nekin hankittu yhtä mammaa lukuunottamatta kolmikymppisenä.
... Voi vittu.. :D
Minä odotan viimesillään neljättä lastamme, ikää 27.
Koen joskus olevani epänormaali, mutta onneksi lähipiirissä myös "nuoria" äitejä joilla monta lasta.
Ystävä ilmoitti odottavansa viidettä, ikää 23. Se on jo minunki mittapuulla harvinaista.
Vain siinä tapauksessa, että kaikilla on sama isä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli neljä. Olenkin ripeä toimissani.
Taidat pitää nopeasta seksistä ja olla ns. suoraan asiaan tyyppi?
Vierailija kirjoitti:
Sen ikäisistä miehistä lähes 90% on lapsettomia. Eli kyllä on outoa.
Kiltti vai jännä miehistä?
Se, että jollain on 3 lasta (tai enemmän), on nykypäivänä aika outoa, ihan riippumatta siitä, minkä ikäinen olet.
t. 7 lapsen äiti, joka sai esikoisensa 30 vuotiaana
Ei 29-vuotias ole vielä epätavallinen kolmen lapsen äiti. Nuorehko toki.
Tuossahan on ensimmäinen voinut tulla n. 25-vuotiaana ja se on aivan tavallinen ensisynnyttäjän ikä edelleen, joskin alle keskiarvon.
Katsoin huvikseni Tilastokeskuksen sivuilta asiasta. 17 prosenttia lapsista syntyy alle 25-vuotiaille ja 33 prosenttia 25-29-vuotiaille. 30-34 on yleisin synnyttäjän ikä.
On varmaan aika harvinaista. Tai sanoisin että ainakin täällä pk-seudulla on. Itse olen 28v ja minulla on kaksi lasta sekä lapsiluku täynnä. Toinen aloittaa koulun ja toinen on 2v. Olen todellinen harvinaisuus ainakin täälläpäin. Me vietetään tuttavaäitien kolmevitosia ja nelikymppisiä, joiden lapset ovat lasteni kavereita. Tänään yhdet nelikymppiset taas, jotka vasta yrittävät ekaa lasta.
Itse olen aina ollut aika iätön, tulen kaikenikäisten kanssa juttuun ja kavereita on kaksikymppisistä viisikymppiseen. Nykyään huomaan, että monet ihmettelee isoja lapsiani, koska näytän kuitenkin edelleen parikymppiseltä. Esikoisen syntyessä olin toki nuori, mutta olisin mennyt 25-30 vuotiaasta.
Nyt näitä nelikymppisiä juhliessa on ihan absurdia ajatella että omia nelikymppisiä juhlimassa on 20v ja 14v vanhat poikani!!
Ei se ainakaan tavanomaista ole, kun koko ajan kerran valitetaan, että maahan ei synny vauvoja.