Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut tyytyväinen päätökseen lopettaa Facebookin käyttö?

Vierailija
28.07.2018 |

Olen harkinnut pitkään Facebooktilini poistamista käytöstä. Silti asia mietityttää, koska Facebookissa on ollut helppoa vongata eri alekampanjoita ja seurailla uutissivustojen tarjontaa. Ihmisten kuulumisia jaksan sen sijaan seurata huonommin.

Oletko sinä tällaisessa tilanteessa poistanut FB-tilisi? Oletko ollut tyytyväinen päätökseen vai palannut myöhemmin takaisin Facebookin käyttäjäksi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harkinnut pitkään Facebooktilini poistamista käytöstä. Silti asia mietityttää, koska Facebookissa on ollut helppoa vongata eri alekampanjoita ja seurailla uutissivustojen tarjontaa. Ihmisten kuulumisia jaksan sen sijaan seurata huonommin.

Oletko sinä tällaisessa tilanteessa poistanut FB-tilisi? Oletko ollut tyytyväinen päätökseen vai palannut myöhemmin takaisin Facebookin käyttäjäksi?

* bongata

Vierailija
2/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa ne uutiset räätälöidään juuri sinulle eli se on aika vääristynyt tarjonta.

Itse erosin fb:stä pari vuotta sitten, en jaksanut sitä kiiltokuvaelämää, joka yllättävän usein paljastui valheeksi. Vaikka sen tiesi, niin silti se jollain tavalla loi paineita. Nyt on aidompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta sitten poistuin paikalta. Eihän tuolla ole enää kuin mummot ja papat keskenään. En ole katunut.

Vierailija
4/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistaisin, ellei siellä olisi pari työn kannalta tärkeää ryhmää. Samalla tulee sitten seurailtua harrasteryhmiäkin.

Varsinaisia henkilökohtaisia päivityksiä en tee juuri koskaan, toisten päivityksiä tykkäilen ja kommentoin kohteliaisuussyistä satunnaisesti.

Vierailija
5/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen tyytyväinen etten painostuksesta huolimatta ole siihen koskaan liitttynyt. Näin pääsin kätevästi eroon myös ihmisistä  jotka siirsivät kaiken viestinnän sinne. En halua olla metadataa joka myydään yrityksille.

Minut tavoittaa edelleen puhelimella ja sähköpostilla jos on tarpeen. En koe tarvetta kertoa asioitani amerikkalaiselle firmalle joka voi käyttää niitä  tietoja ihan miten vaan minun voimatta puuttua asiaan.

Vierailija
6/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa ne uutiset räätälöidään juuri sinulle eli se on aika vääristynyt tarjonta.

Itse erosin fb:stä pari vuotta sitten, en jaksanut sitä kiiltokuvaelämää, joka yllättävän usein paljastui valheeksi. Vaikka sen tiesi, niin silti se jollain tavalla loi paineita. Nyt on aidompaa.

Tiedän tuon. Kieltämättä monet uutiset ahdistavat, mutta sitä tuskin pystyy välttämään jos yrittää edes jotenkin olla maailmanmenosta perillä.

Tuttavien hehkutuspäivityksistä olen saanut aivan tarpeekseni. En silti oikein viitsisi poistaa kaikkia kavereita FB:sta.

Vierailija
7/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on fb tili, mutta en käy siellä kuin pari kertaa vuodessa.

Oikeastaan ihmisten kuulumiset (sellaiset mitä ko mediassa ilmoitellaa) ei kiinnosta ollenkaan. Eikä fb:n uutiset. Ei se mitenkään kätevältä tunnu, koska ei kaikki uutiset löydy sieltä kuitenkaan.

Vierailija
8/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on fb tili, mutta en käy siellä kuin pari kertaa vuodessa.

Oikeastaan ihmisten kuulumiset (sellaiset mitä ko mediassa ilmoitellaa) ei kiinnosta ollenkaan. Eikä fb:n uutiset. Ei se mitenkään kätevältä tunnu, koska ei kaikki uutiset löydy sieltä kuitenkaan.

Totta tuokin. FB on vain ollut niin kauan käytössä, että olen jossain määrin tapojeni vanki. Siitä tulee satunnaisesti selattua ajanvietteeksi.

Vierailija
9/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että jos ei halua myydä metadataa niin ei sitten kannata käyttää internetiä ollenkaan. Kaikki siellä on myytävänä. Ihan turha pelkästään facea siitä parjata.

Vierailija
10/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes liittynyt Facebookiin vaikka muuten todella sosiaalinen tyyppi olenkin. Samalla olen päässyt eroon muutamista ikävistä lapsuuden kavereista. Tavallaan olo on paljon kevyempi kun ei tarvitse ''jakaa'' kaikkea omasta elämästään puoli tuntemattomille ihmisille.

Vierailija
11/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuoden ja poistin sen sitten vuonna 2011. Hyvin olen pärjännyt. Suosittelen. Pääseehän sinne takaisin.

Vierailija
12/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun en koskaan ole facebookiin liittynyt, että mitä uutisia sieltä voi seurata, joita ei iltapäivälehdistä tai muista nettilehdistä löydy?

Vierailija
13/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasteryhmien takia olen siellä. Niistä saa niin paljon vinkkejä ja tietoa harrastukseen liittyen, että ovat hyödyllisiä.

Vierailija
14/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko jäänyt jostain paitsi kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun en koskaan ole facebookiin liittynyt, että mitä uutisia sieltä voi seurata, joita ei iltapäivälehdistä tai muista nettilehdistä löydy?

Missään ei väitetty ettei samoja uutisia löydy myös muualta. Uutissivustojen FB-tileistä tykkäämällä saa vain omaan uutisvirtaan näiden sivustojen julkaisuja Facebookissa. Näin pystyy helposti seuraamaan aika montaa eri uutissivustoa Suomessa ja ulkomailla. Toki kaikista uutisista ei ole ilmoituksia Facebookissa, mutta linkkien kautta varsinaiselle nettisivulle menemällä saa sitten selailtua sivuston uutiset kattavammin.

Vierailija
15/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistaisin mutta ongelmana on harrastusryhmät, joissa sovitaan tapaamisia, asioita jne. Duunijuttuja on myös. Onneksi niitä on siirtynyt whatsuppiin.

En seuraa ihmisten päivityksiä enkä tee omia.

Vierailija
16/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisyys taattu kirjoitti:

En ole koskaan edes liittynyt Facebookiin vaikka muuten todella sosiaalinen tyyppi olenkin. Samalla olen päässyt eroon muutamista ikävistä lapsuuden kavereista. Tavallaan olo on paljon kevyempi kun ei tarvitse ''jakaa'' kaikkea omasta elämästään puoli tuntemattomille ihmisille.

Tätä itsekin olen miettinyt! Ei oikein tunnu luontevalta raahata vuosien takaisia tuttavia enää mukana omassa elämässä millään tavalla.

Vierailija
17/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri poistuin. Olin ensin viikon veks.

En ole siellä muutenkaan paljon. Eikä oikein kiinnosta.

Se tilihän pysyy. Ja sinne pääsee takaisin.

Mä vaan jättäydyn pois.

Menin sinne etsiäkseni yhtä peruskoulun ystävää. Ei löytynyt.

Jäin. Nyt tuntuu, että se oli se.

🤗

Vierailija
18/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolmisen vuotta pois. Ainoastaan se vähän mietityttää, että en haluaisi olla vaivaksi, kun minulle pitää aina erikseen laittaa viesti, kun siellä perustetaan tapahtuma. Kaverit painostaa palaamaan, ja ehkä niin teenkin, mutta ehkä vähän siivoilen siellä.

Vierailija
19/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin kesäkuun taukoa. Heinäkuun alussa poistin koko appsin. Nyt on enemmän aikaa ja kännyn akku kestää koko päivän. Suosittelen!

Vierailija
20/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on facebook vain vertaistukiryhmien takia. Ne on salaisia eivätkä edes näy muille. Kavereiksi olen ottanut vain ystävät ja sukulaiset. Mitään tietoja ja päivityksiä en sinne laita. Pidän facebookin uloskirjattuna puhelimessa, mutta sitä messengeriä käytän yhteydenpitoon. Itse facebookissa käyn noin kerran viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän