Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukoristeiden laatu nykyisin täyttä temuroskaa?

Vierailija
26.12.2025 |

Jäi kauppaan. Meillä on suvun vuosikymmeniä vanhoja koristeita, jotka totesin viimein niin haalistuneiksi, etten viitsinyt laittaa esille enää. Olisin ostanut tilalle jotain uutta, mutta kaupoissa myytävät joulukoristeet ovat järjettömän huonolaatuisia. Siis tontuissa rumat isot pikaliimajäljet ja ompeleet olivat liian vaaleilla/tummalla langalla tehtyjä ja muutenkin sikin sokin. kankaat huonoa, nukkaantuvaa laatua. Samaa roskaa Tokmannista Sokokseen, toki jälkimmäisessä astetta tasokkaampi valikoima, mutta ei tarpeeksi. Ehkä ne hienoimmat ja parhaimman laatuiset meni kaupaksi jo silloin elokuussa kun tulivat hyllyille? Nyt kun olen marras-joulukuussa katsonut valikoimaa, niin ei näissä ole mitään järkeä. Jotenkin vaan yllätyin, että näin huonolaatuista tavaraa edes myydään ihan oikeissa kaupoissa. Nimittäin näyttää ihan sellaiselta kiinaroskalta, jonka ei tarvisi päästä tullista läpi. Ja joo, sitähän se onkin, kiinassa tehtyä krääsää, mutta kai siellä tehdään hyvääkin laatua, eikä vain ohuesta huovasta ja liimasta yhteen kyhättyä roskaa? 

Ja joo joo ei ole pakollista omistaa yhtäkään joulukoristetta ja hyvin pärjäsin ilmankin. Kiva ja normaali asia se on silti sisustaa kotia edes vähäsen sesongin mukaan, mutta tällä tarjonnalla parempi olla ilman.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu huononee joka vuosi. Tontuilla ei ole enää edes kasvoja vaan pelkkä palli pilkistää hatun alta.

Vierailija
2/15 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse niin saat laadukasta. Niin ne vanhat koristeet ennen tehtiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanhoja ja ehjiä koristeita, eikä ole haalistuneita. Tiedä sitten missä auringonpaisteessa niitä säilytät.

Vierailija
4/15 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatu huononee joka vuosi. Tontuilla ei ole enää edes kasvoja vaan pelkkä palli pilkistää hatun alta.

Palli, tsih🤭

Vierailija
5/15 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vanhoja ja ehjiä koristeita, eikä ole haalistuneita. Tiedä sitten missä auringonpaisteessa niitä säilytät.

Eikö ole jännä, että niin ne vaan ovat haalistuneet kun niillä on ikää yli 20 vuotta. On se silti aika kivasti vrt nyt myytäviin, jotka ovat sen näköisiä, että tuskin edes kotimatkaa säilyvät ehjinä. 

Vierailija
6/15 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvempi tehdä, kun  ei tarvitse tehdä naamaa. Silmissäon haasteensa saada hyvän näköisiksi. Senkun hattureuhka repsottamaan nenälle. Sen alla on sokea ja silmätön tonttu. Ilmankos ei saa unta, kun ei oo ees silmiä mitä sulkea

Vierailija
7/15 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse niin saat laadukasta. Niin ne vanhat koristeet ennen tehtiin.

Vois joo punaisesta pahvista tehdä niitä ikkunatonttuja. Taidot ei riitä muuhun. :D ap

Vierailija
8/15 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä silmättömistä tontuista jatkuvasti kitisevät naiset on säälittäviä ja naurettavia.

Vierailija
9/15 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole jännä, että niin ne vaan ovat haalistuneet kun niillä on ikää yli 20 vuotta. On se silti aika kivasti vrt nyt myytäviin, jotka ovat sen näköisiä, että tuskin edes kotimatkaa säilyvät ehjinä. 

Outoa. Mulla on yli 50 v vanhoja joulukoristeita eikä yksikään ole haalistunut.

Vierailija
10/15 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vanhimmat koristeet on ostettu jouluksi 1989 ja edelleen hyvässä kunnossa.  On jännä.

Vierailija
11/15 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kyllästynyt joulukoristeiden huonoon laatuun, siksipä en jaksa enää ostaa edes uusia valoketjuja ulos. Kesto on ollut luokkaa yksi, korkeintaan kaksi joulua. Pari paperikoristetta tuli ennen joulua ostettua uutena. Kirpparilta etsin vanhoja hyvälaatuisia koristeita ja muutaman kivan löysinkin. Innostuimme tekemään itse seppeleitä ym koristeita havuista ja käväistä, mallia Pinterestin kuvista. Hienot tuli! Ulos aitoja kynttilöitä. Tuli semmoinen vanhanaikainen kaunis joulu.

Vierailija
12/15 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä ikkunoita siellä pirttikamarissa?

Vierailija
13/15 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Vierailija
14/15 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman havainnon olen tehnyt. Ei nykyään valmisteta mitään, mikä kestäisi seuraavalle sukupolvelle. Kaikki on kertakäyttöistä. Onneksi omasta lapsuudesta on jäljellä joitain joulukoristeita.

Vierailija
15/15 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varoa niitä pattereilla toimivia joulukoristeita. Johdotus voi olla oikosulussa ja patterikoteto käryää välittömästi. Ihme, että ledit syttyy vaikka patterikotelo savuaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä