Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi oikeasti tykätä tästä kuumuudesta?

Vierailija
26.07.2018 |

Tuntuu että mun iho oikein kiehuu kuumaa sisältä päin ja yrittää puskea pihalle

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tästä nautikaan muut kuin kaljaa kiskovat ja paljastelusta tykkäävät nais- ja miesbimbot.

Vierailija
42/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan loistava kesä! Sairastan MS-tautia, ja jostakin syystä se on pitänyt lämmöstä: olen voinut paremmin kuin moneen vuoteen. Loikonut mökillä, uinut kymmeniä kertoja päivässä lämpimässä vedessä. Ei särkyjä! Mahtavaa!

Minä sairastan myös ms-tautia ja en ole useaan vuoteen voinut edes saunoa, koska sen jälkeen saan useamman päivän fatiikin (uupumus, jossa ei jaksa mitään). Saunomisesta olenkin luopunut. Odotin, että kun hellejakso vaan jatkuu ja kuumenee, voisin tosi huonosti. Nyt en tosiaan ole ollutkaan tavallista väsyneempi. Toivottavasti se uupumus ei iske siten, kun viileys alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kuumuus ei haittaa, mutta viihtyisin parhaiten jos ulkona olisi 20-23 astetta. Nyt ei auringossa viitsi tehdä pihahommia ollenkaan ja jää varmaan tällä lomalla kaikki tekemättä.

Varjoisassa keinussa on kuitenkin kiva köllötellä. Välillä käyn sisällä ja laitan ilmalämpöpumpun viilentämään.

Lähinnä harmittaa kuumat yöt. Ilmalämpöpumppu ei viilennä makuuhuoneeseen asti kovin hyvin ja ikkunan auki pitäminen ei auta mitään.

Vierailija
44/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miettinyt, pitävätkö nämä kuumuuden ystävät kuumuudesta ihan absoluuttisesti vai onko se tilannesidonnainen asia.

Siis että onko +30 astetta heidän mielestään ideaali lämpötila aina: työpaikalla, autossa, kotona, keittiössä, olohuoneessa, makuuhuoneessa. 

Vai onko se +30 hyvä ainoastaan silloin, kun on loma ja maataan rannalla tai istutaan terassilla juomassa olutta tai puistossa syömässä jäätelöä.

(Minulle absoluuttisesti hyvä lämpötila on noin +18, ja jos minulta kysytään, se lämpötila saisi vallita aina ja joka paikassa ympäri vuoden, sisällä, ulkona, työpaikalla ja kotona.)

Minä tykkään näistä hellepäivistä. Käyn töissä, koska kesäloma on vielä edessäpäin. Työpaikalla on ilmastointi, kuten kaikissa toimistoissa nykyisin ja siellä on aivan siinä rajoilla onko liian kylmä vai ei

Älä puhu lööperiä. Kaikissa toimistoissa ei ole ilmastointia. Meillä tänään himpun päälle 30 astetta. Työteho alle puolet normaalista.

Vierailija
45/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteiden hehkuttajat eivät yleensä joudu olemaan jatkuvasti yli 30 asteen lämpötilassa. Onhan se kiva,jos ulkona tarkenee mutta entäs sitten kun se +30 on kokoajan,sekä sisällä että ulkona. Joudut paistamaan ruokia siinä kuumuudessa,siivoamaan kotia,tekemään töitä ja huolehtimaan lapsista ja eläimistä että eivät pökerry helteeseen. Lapsia ja eläimiä saattaa joutua käyttämään lääkärissä,antaa ravintojauheita,hoitaa päänsärkyä,pahoinvointia ja ripulia yms.mukavia helteiden aiheuttamia "liitännäisoireita".

Vierailija
46/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosassa toimistoja ei ole mitään ilmastointia. Ilmastointi on kallis. Ehkä jossain uusimmissa moderneissa rakennuksissa voi olla jäähdyttävä ilmastointi, mutta varmaa 90 prosenttia meistä konttorirotista hikoilee kuin saunassa. Ja kotona hikoillaan yhtä lailla, ei normiasunnoissakaan mitään ilmastointia ole.

Vierailija
47/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miettinyt, pitävätkö nämä kuumuuden ystävät kuumuudesta ihan absoluuttisesti vai onko se tilannesidonnainen asia.

Siis että onko +30 astetta heidän mielestään ideaali lämpötila aina: työpaikalla, autossa, kotona, keittiössä, olohuoneessa, makuuhuoneessa. 

Vai onko se +30 hyvä ainoastaan silloin, kun on loma ja maataan rannalla tai istutaan terassilla juomassa olutta tai puistossa syömässä jäätelöä.

(Minulle absoluuttisesti hyvä lämpötila on noin +18, ja jos minulta kysytään, se lämpötila saisi vallita aina ja joka paikassa ympäri vuoden, sisällä, ulkona, työpaikalla ja kotona.)

Minä kyllä tykkään lämpimästä kaikkialla. Vastaavasti 18 astetta on minulle aivan liian vähän, en saa esim. nukuttua, vaikka olisi paksu peitto, pyjama, aamutakki ja pipo. Kokeiltu on. Töissä oli kuulemma keväällä 26 astetta, kun ilmastointi oli rikki. Ihanaa oli, pystyin kerrankin riisumaan neuleen ja olemaan paitahihasillani.

T.5

Meillä istuu yksi nainen töissä villatakissa ja valtava kaulahuivi ympärillä ja valittaa koko ajan kun on kylmä. Hänen takiaan pitäisi ilmastointia hilata sinne 26 asteeseen, kun taas kaikille muille 22 on sopiva. Mulla kävisi allekin - oon kesät talvet hiki päässä nestehukassa töissä, kun ei voi teepaidasta enää vähentää vaatetusta.

Ja tuo on vain huomionhakuista liiottelua että on niiiiiiiiin kylmä. Ymmärrän että ihmisillä on erilainen lämmönsietokyky mutta ei kukaan voi oikeasti palella 26 asteessa sisällä... ellei ole sairas.

Vierailija
48/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kuumuuden tuomasta rentoudesta. Talvella käyn kerran viikossa hierojalla ja aina olen jumissa. Nyt en ole edes lomaillut, mutta mikään kohta ei kiristä.

Rakastan syödä ulkona, vaikka edes parvekkeella. Kuumalla voi laittaa aurinkovarjon ja istua uikkareissa. Se on jotenkin niin rentoa. Vähä vaatetus kotioloissa ilahduttaa myös miestä.

Kesävaatteet ja -kengät on ihania. Kiva kun kerrankin voi näyttää kauniilta eikä raahustaa toppatakkiin uppoutuneena.

Ulkona ei liukastu, palele tai kastu. On se mukavaa.

Vierailija
49/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteiden hehkuttajat eivät yleensä joudu olemaan jatkuvasti yli 30 asteen lämpötilassa. Onhan se kiva,jos ulkona tarkenee mutta entäs sitten kun se +30 on kokoajan,sekä sisällä että ulkona. Joudut paistamaan ruokia siinä kuumuudessa,siivoamaan kotia,tekemään töitä ja huolehtimaan lapsista ja eläimistä että eivät pökerry helteeseen. Lapsia ja eläimiä saattaa joutua käyttämään lääkärissä,antaa ravintojauheita,hoitaa päänsärkyä,pahoinvointia ja ripulia yms.mukavia helteiden aiheuttamia "liitännäisoireita".

Mielenkiintoinen väite, joka perustuu varmaan johonkin.

Vierailija
50/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonahan on ihana kesäsää, mutta Suomessa aika iso haittapuoli on se, että kuumuutta ei pääse pakoon. Harvalla on mahdollisuus ilmastointiin kotona ja nythän sellaista ei enää saisi vaikka olisi valmis maksamaankin. Kaikki eivät saa koteihinsa edes läpivetoa. Täällä ei ole taloja rakennettu tällaiseen pitkittyneeseen helteeseen ja trooppisiin öihin. Minulla on kotona päälle 35 astetta lämmin yötä päivää, kun öisinkään ei tarpeeksi viilene. Käy kyllä kunnon ja jaksamisen päälle, ja olen ihan perusterve ihminen. Esim. Oslossa on ollut päivisin vielä kuumempaa, mutta siellä on sentään ollut 13-15 asteen öitä, mikä helpottaisi täälläkin kummasti.

Miten sulla voi olla sisällä 35 astetta kun ulkona on ollut max. 32 astetta?

Vierailija
51/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajaa koiran turkin kesällä joka kuun alussa lyhyeksi 1-2 cm ja huolehtii, että koiralla on aina raikasta vettä, niin ollaan aika hyvissä kantimissa.

Sitten voikin nauttia viileätä olutta ja siivota joskus myöhemmin. Kokkailen kyllä, vaikka se nostaakin 30c kämpän lämpötilaa helpostikin. Sekin on ihan oma valinta .. 

Mietin, jos jättäisi kakkospakkasen (joka on nyt tyhjillään) oven auki ja laittaisi sen päälle, että viilentäisiköhän se tilaa. (en tosin kaipaa mitään viilennystä, muuta kuin nukkuessa)

Sinkkumies

Vierailija
52/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonahan on ihana kesäsää, mutta Suomessa aika iso haittapuoli on se, että kuumuutta ei pääse pakoon. Harvalla on mahdollisuus ilmastointiin kotona ja nythän sellaista ei enää saisi vaikka olisi valmis maksamaankin. Kaikki eivät saa koteihinsa edes läpivetoa. Täällä ei ole taloja rakennettu tällaiseen pitkittyneeseen helteeseen ja trooppisiin öihin. Minulla on kotona päälle 35 astetta lämmin yötä päivää, kun öisinkään ei tarpeeksi viilene. Käy kyllä kunnon ja jaksamisen päälle, ja olen ihan perusterve ihminen. Esim. Oslossa on ollut päivisin vielä kuumempaa, mutta siellä on sentään ollut 13-15 asteen öitä, mikä helpottaisi täälläkin kummasti.

Miten auringossa voi sytyttää tulen suurennnuslasilla, jos on vain 25 astetta?

Sinkkumies

Vierailija
53/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännetään nyt rautalangasta. Lämpö tulee esim. ikkunoiden läpi ja osuu tummempiin esineisiin, jotka se voi lämmittää esim. 40 asteisiksi. Sisältä ei vain poistu tätä tulevaa lämpöä samaa tahtia ulos.

Sinkkumies

Vierailija
54/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teiltä kuumasta tykkäävistä kysyisin, hikoatteko kuumassa ja tuleeko iho nahkeaksi. Minulla nimittäin tulee se nahka tunne, kun iho kostuu ja sitten liikkuessa alkaa hiki ihan virrata ja pitää pyyhkiä niskaa ja otsaa. Tykkäisin kuumasta ilman tuota nahkan tunnetta. Veikkaan että helle hullut on näitä, joilla ei hiki tule helposti pintaan.

Jep. Kävelen aamulla viitisen minuuttia metrolle. Yritän mennä rauhallisesti mutta silti metroon sisälle päästyäni hiki valuu isoina helminä pitkin naamaa. Tosi kiva. Meikit valuu ja muutenkin noloa kun vastapäätä istuu joku täydellinen prinsessa instagram-laineissaan ja itsellä juuri pesty tukka liiskaantuu jo pitkin päätä. Selässä ja reisissä tuntee kun karpalot vierivät menojaan ja naama punaisena koitan neitimäisesti taputella nenäliinalla pahimmat pois nenän alta ja ohimoilta...

HELLE ON NIIN IHANAA, SAAKELI.

Vierailija
55/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väännetään nyt rautalangasta. Lämpö tulee esim. ikkunoiden läpi ja osuu tummempiin esineisiin, jotka se voi lämmittää esim. 40 asteisiksi. Sisältä ei vain poistu tätä tulevaa lämpöä samaa tahtia ulos.

Sinkkumies

Sälekaihtimet on keksitty.

Vierailija
56/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten autossa voi olla yli 50 astetta kun ulkona on max 32 astetta...??? Mietipä hetki.

Vierailija
57/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Sälekaihtimet on keksitty.

Yrtit nahistuu, jos niitä kiinni pitää ..

Sinkkumies

Vierailija
58/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten autossa voi olla yli 50 astetta kun ulkona on max 32 astetta...??? Mietipä hetki.

Ja kun avaa ikkunan, se kuuma ilma poistuu ja ulkoilmaa lämpimämpää ilmaa ei voi sisälle enää tulla. Eikö ihmisillä ole asunnoissaan avattavia ikkunoita?

Vierailija
59/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun avaa ikkunan, se kuuma ilma poistuu ja ulkoilmaa lämpimämpää ilmaa ei voi sisälle enää tulla. Eikö ihmisillä ole asunnoissaan avattavia ikkunoita?

Ja kun saunasta sammuttaa kiukaan, niin sitten sauna on heti normaali 25 astetta, kuten sisällä.

Eikö?

Sinkkumies

Vierailija
60/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella pikkupoika päiväkodissa piiloutui pihassa olleeseen muovilaatikkoon ja melkein kuoli sinne. Ulkolämpötila oli "vain" noin +30, mutta sen muovilaatikon sisälämpötilaksi mitattiin yli +60.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän