Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi oikeasti tykätä tästä kuumuudesta?

Vierailija
26.07.2018 |

Tuntuu että mun iho oikein kiehuu kuumaa sisältä päin ja yrittää puskea pihalle

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksiössä, ikkunat ja parveke etelään. 32 astetta sisällä päivällä, yöllä 28. Parvekkeella 40 keskipäivällä. Bussilla töihin, aamulla siedettävää, klo 16 jälkeen bussit kuin sauna. Töissä paksut työvaatteet päällä, hengittämätöntä materiaalia. Juostaan koko päivä. Taukoja ei ehdi pitämään, kun on liian vähän henkilökuntaa. Tuntuu , että työvuoton loputtua kuolen.Tämä vantaan kaupungin vanhusten palvelutalossa.

Olisiko sinun mahdollista ostaa itsellesi viileämmät työvaatteet? Tätini työskenteli apteekissa ja osti puuvillaisia työtakkeja apteekin keinokuituisten halpistakkien tilalle.

miinuspeukusta päätellen ehdotit köyhälle :D

Olisi kyllä, mutta ei saa pitää kuin kaupungin omia työvaatteita.

Vierailija
82/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kunnon seksihelteet 👍 Naiset vähissä vaatteissa niin kokoajan himottaa 😎

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistakin vastauksista on voinut päätellä, että helteen rakastajat palelevat viileänä vuodenaikana helposti ja kuumassa ei hiki valu norona helposti vaikkapa vain kävellessä. Ymmärrän nyt miksi hellettä rakastatte. Itse hikikarpalot valuu heti kun kävelen kuumassa. Talvella en helposti palele, usein en tarvitse käsineitäkään enkä pidä sukahousuja tai pitkiä kalsareita koskaann housujen alla.

Vierailija
84/124 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin tämä kuin 30 astetta pakkasta, kylmää ja pimeää.

Tai no, pakkasenkin kestän mutta syksyn loska-aikaa en kestä. Räntää tulee vaakatasossa päin naamaa, jalat kastuu, vaatteet kastuu, koko ajan vilu ja nenä vuotaa.

Minäkin inhoan kylmää ja sadetta, mutta en ole kastunut koskaan aikuisena, sillä kehtaan laittaa kumpparit jalkaan ja sadetakin päälle.

Vierailija
85/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Heillä täytyy olla suurimman osan vuodesta todella vilu, jos vasta +25 astetta ja siitä ylöspäin on sellainen lämpötila, jossa tarkenee.

Joo, toi osu, mä oon yleensä niin kova palelemaan että nyt tosissaan nautin tästä ihanasta kesästä.

Vierailija
86/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Heillä täytyy olla suurimman osan vuodesta todella vilu, jos vasta +25 astetta ja siitä ylöspäin on sellainen lämpötila, jossa tarkenee.

Mä olen tuollainen vilukissa. Ja sen lisäksi mun krooniset kivut hellittää vasta 25 tai yli lämmössä enkä kestä tuuletinta tai viilennystä ollenkaan.

Mulla on todella "elämäni kesä" menossa:D Yleensä kyllä reissaan lämpimä(mmä)ssä 2-4 vkoa joka vuosi varmuuden vuoksi, nytkin heinäkuun puolenvälin yli muualla. Mutta on ihanaa kun kerrankin voi istua jopa varjossa tai illalla ulkona ilman pitkähihaista ja -lahkeista vaatetta!

Vihaan työpaikan jäätävää ilmastointia joka tekee mut aina sairaaksi, onneksi en ole nyt kesällä ollut siellä lainkaan. Kauppaan joudun ottamaan villatakin mukaan että selviän kylmähyllyjen ohi. Säälin todella niitä työntekijöitä!!

Vierailija
87/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä VIHAAN tätä säätä. Kymmenisen rytmihäiriö-kohtausta tullut pelkästään tässä kuussa....

Vierailija
88/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni asunnon ikkunat ovat etelään. Sälekaihtimet kiinni ja kaksi tuuletusikkunaa auki yöt läpeensä. Asunnon lämpötila on öisin 28-30 ja päivisin 30-34. Parvekkeen ovea ei voi pitää lainkaan auki, parvekkeella lämpötila on lähempänä 40 astetta ja yölläkin yli 30. Miksikö? Seinä hohkaa kuumuutta yölläkin, ja koska yölämpötilakin on lämmin eli lähellä hellerajaa, niin ei se vain tuollaisessa viidenkymmenen neliön kaksiossa viilene.

Vaikka siis öisin on ulkona se reilut 22 astetta, niin asunnot eivät viilene tuosta vaan, jos ei edes parveke viilene (ja siinä sentään on avointa tilaa vaikka kuinka). Kerrostaloon ei saa asentaa ilmalämpöpumppua (taloyhtiön kielto), joten viilennystä ei ole tiedossa.

Kuvasit juuri minun asuntoni, ihan samanlaisissa oloissa elän. Sisällä on nyt yötä päivää reilu 30 astetta. "Onneksi" töissä on sama tilanne, eilen mittari kävi parhaimmillaan 35 asteessa siellä. Sitten kun vielä bussissa on suurin piirtein sama sauna mennen tullen, ei pääse elimistö vaarallisesti jäähtymään missään välissä.

Jos en olisi nuori ja perusterve, olisin varmaan jo kuollut. Nytkin on lähellä. Kun olisi joskus rahaa edes sellaiseen kotiin, jota voisi jotenkin viilentää.

Vierailija
89/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesässä parasta on uiminen järvessä, ja se on mukavampaa lämpöisellä säällä ja lämpöisessä vedessä. Eilen illalla olin vedessä todella kauan kun oli niin ihanaa - aurinko oli laskemassa ja kuikat uivat melkein vieressä.

Ei olis ollut kylmällä säällä ollenkaan niin upeaa.

Vierailija
90/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joistakin vastauksista on voinut päätellä, että helteen rakastajat palelevat viileänä vuodenaikana helposti ja kuumassa ei hiki valu norona helposti vaikkapa vain kävellessä. Ymmärrän nyt miksi hellettä rakastatte. Itse hikikarpalot valuu heti kun kävelen kuumassa. Talvella en helposti palele, usein en tarvitse käsineitäkään enkä pidä sukahousuja tai pitkiä kalsareita koskaann housujen alla.

Mä käytän suurimman osan vuodesta sukkiksia tai kalsareita housujen alla. Kesälläkin, jos on kylmä. Työhuoneessa mulla on normaalien lämpimien siävaatteiden päällä vielä filtti ja pitkät villasukat jos joudun istumaan pitkään ja ilmastointi huutaa.

Eli elämäni kesä myös minulla menossa.

Vierailija
91/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainon ylärajoilla ja mulla on kylmä jos on alle 20 astetta, heti pitää lisätä vaatetta ja liian kuuma, jos on yli 24 astetta, plussia siis. Pakkasessa kuitenkin tarkenen kun laitan tarpeeksi vaatetta. Nukuttua en saa kunnolla, jos makkarissa on yli 20 astetta, mutta tarvitsen aina peiton kun nukun. En tiedä mikä sairaus mulla on.

Niin ja noissa maissa, missä on jatkuvat helteet, niissä on ihan yleistä kuolla myös helteisiin. Mutta eihän kehitysmaiden asioista uutisoida juurikaan, sata henkeä vaatinut onnettomuuskin on vain pikkuinen juttu jossain lehden alanurkassa.

Vierailija
92/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan lämpöä! Voin paljon paremmin kun on oikeesti lämmin... Töissä ja kotona +28, kaikki muut valittaa kun on liian kuuma ja mä vasta nyt pystyn olemaan ilman villatakkia ja pitkiä housuja töissä :D

Mies valittaa kotona kun on liian kuuma mut minä ja lapsi nautitaan kun ei tarvii kerrospukeutua koko ajan

Vierailija
93/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan matelija. Rakastan hellettä. Suorastaan herään eloon kun lämpötila nousee yli +25:n. Unelmieni kesä olisi tätä 4 kuukautta putkeen. Minua ei kai ole luotu elämään Suomessa. 

Samat sanat. Ihmistä ei olekaan luotu pärjäämään Suomen ilmastossa vaan me kuuluisimme Afrikan jä Lähi-Idän helteeseen. Eikä täällä oikein pärjääkään ilman pullomaisiksi umpioiksi rakennettuja taloja puolen metrin seinäpaksuudella ja tehokkaalla lämmityksellä.

Vierailija
94/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosassa toimistoja ei ole mitään ilmastointia. Ilmastointi on kallis. Ehkä jossain uusimmissa moderneissa rakennuksissa voi olla jäähdyttävä ilmastointi, mutta varmaa 90 prosenttia meistä konttorirotista hikoilee kuin saunassa. Ja kotona hikoillaan yhtä lailla, ei normiasunnoissakaan mitään ilmastointia ole.

Ai jaa. Minä en ole tällä vuosituhannella työskennellyt yhdessäkään toimistossa jossa ei olisi ollut ilmastointia ja olen sentään ollut noin kymmenessä eri toimipaikassa. Tällä hetkellä työpaikkani on vanhassa talossa espalla ja täällä on melkein liiankin kylmä.

Muistan tosin yhden työpaikan 90-luvulla, jossa ei ollut viilennystä. Siellä olikin melko lämmintä kesällä ja pomokin myönsi että meillä on oikeus pitää tauko joka tunti. Kukaan ei tosin tainnut käyttää tuota mahdollisuutta, koska it-alalla ollaan sitoutuneita työhön.

Vierailija
95/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä illalla kahdeksan jälkeen on ollut mukavaa ulkona kun lämpötila on siinä 25 asteen paikkeilla. Muutoin, todella raskasta kun asunnossa lämmöt 29 -32 astetta, jatkuvasti. Tästäkin, pienestä hetkestä aamussa klo 9 aikoihin on otettava hyöty irti.

Loma loppuu kohta ja siellä saa istuen lämmitellä 30 - 45 asteen lämmöissä hellepäivinä.

Vierailija
96/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ajaa koiran turkin kesällä joka kuun alussa lyhyeksi 1-2 cm ja huolehtii, että koiralla on aina raikasta vettä, niin ollaan aika hyvissä kantimissa.

Sitten voikin nauttia viileätä olutta ja siivota joskus myöhemmin. Kokkailen kyllä, vaikka se nostaakin 30c kämpän lämpötilaa helpostikin. Sekin on ihan oma valinta .. 

Mietin, jos jättäisi kakkospakkasen (joka on nyt tyhjillään) oven auki ja laittaisi sen päälle, että viilentäisiköhän se tilaa. (en tosin kaipaa mitään viilennystä, muuta kuin nukkuessa)

Sinkkumies

Ahaa, voisiko tuossa olla selitys sille että olen hellehullu. Minulla ei ole tukkaa. Pitää varmaan ensi kesäksi kasvattaa kesätukka, koska satavarmasti on luvassa vaihteeksi tyypillinen kolea suomalaiskesä. Tosin tukkani tulee olemaan mallia juice. Mahtaako se lämmittää tarpeeksi?

Vierailija
97/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miettinyt, pitävätkö nämä kuumuuden ystävät kuumuudesta ihan absoluuttisesti vai onko se tilannesidonnainen asia.

Siis että onko +30 astetta heidän mielestään ideaali lämpötila aina: työpaikalla, autossa, kotona, keittiössä, olohuoneessa, makuuhuoneessa. 

Vai onko se +30 hyvä ainoastaan silloin, kun on loma ja maataan rannalla tai istutaan terassilla juomassa olutta tai puistossa syömässä jäätelöä.

(Minulle absoluuttisesti hyvä lämpötila on noin +18, ja jos minulta kysytään, se lämpötila saisi vallita aina ja joka paikassa ympäri vuoden, sisällä, ulkona, työpaikalla ja kotona.)

Minä kyllä tykkään lämpimästä kaikkialla. Vastaavasti 18 astetta on minulle aivan liian vähän, en saa esim. nukuttua, vaikka olisi paksu peitto, pyjama, aamutakki ja pipo. Kokeiltu on. Töissä oli kuulemma keväällä 26 astetta, kun ilmastointi oli rikki. Ihanaa oli, pystyin kerrankin riisumaan neuleen ja olemaan paitahihasillani.

T.5

Näin lääkärinä mua ihan tosissaan huolestuttaa kun et pärjää 18 asteessa. Ootko käynyt verikokeissa? Huolestuttavaa tuo on. Jopa vaarallista.

Tottakai mä pärjään, mutta vaatiihan se paljon vaatetta. Kun työpaikalla lämpötila laski 19 asteeseen, niin kyllä siitä valittivat kaikki. Ideaalina pidettiin +22 toimistotyössä.

Nyt meillä on sisällä 28 astetta. Oikein sopiva, voi olla t-paidassa. Kohta menen saunaan. Kerrankin ei tarvitse palella saunan ja suihkun jälkeen.

Eihän kukaan palele saunan jälkeen? Ei se ole mahdollista, fysiikan lait estävät sen.

Vierailija
98/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teiltä kuumasta tykkäävistä kysyisin, hikoatteko kuumassa ja tuleeko iho nahkeaksi. Minulla nimittäin tulee se nahka tunne, kun iho kostuu ja sitten liikkuessa alkaa hiki ihan virrata ja pitää pyyhkiä niskaa ja otsaa. Tykkäisin kuumasta ilman tuota nahkan tunnetta. Veikkaan että helle hullut on näitä, joilla ei hiki tule helposti pintaan.

Väärin veikattu, minä ainakin väittäisin hikoavani keskimääräistä enemmän. Eikö kaiken järjen mukaan silloin juuri kestä paremmin kuumaa jos kropan lämmönsäätelyjärjestelmä toimii?

Minä hikoilen ihan älyttömästi ja VIHAAN sen takia näitä helteitä. Olo on aivan kamala, ei voi tehdä yhtään mitään, kun hikikarpalot valuvat silmiin ja istuminen on mahdotonta, koska takapuoli on hetken istumisen jälkeen litimärkä. Tätä hikoilun määrää ja tukalaa oloa on täysin mahdotonta yrittää selittää sellaiselle, joka ei hikoa samalla lailla.

Vierailija
99/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miettinyt, pitävätkö nämä kuumuuden ystävät kuumuudesta ihan absoluuttisesti vai onko se tilannesidonnainen asia.

Siis että onko +30 astetta heidän mielestään ideaali lämpötila aina: työpaikalla, autossa, kotona, keittiössä, olohuoneessa, makuuhuoneessa. 

Vai onko se +30 hyvä ainoastaan silloin, kun on loma ja maataan rannalla tai istutaan terassilla juomassa olutta tai puistossa syömässä jäätelöä.

(Minulle absoluuttisesti hyvä lämpötila on noin +18, ja jos minulta kysytään, se lämpötila saisi vallita aina ja joka paikassa ympäri vuoden, sisällä, ulkona, työpaikalla ja kotona.)

Minä kyllä tykkään lämpimästä kaikkialla. Vastaavasti 18 astetta on minulle aivan liian vähän, en saa esim. nukuttua, vaikka olisi paksu peitto, pyjama, aamutakki ja pipo. Kokeiltu on. Töissä oli kuulemma keväällä 26 astetta, kun ilmastointi oli rikki. Ihanaa oli, pystyin kerrankin riisumaan neuleen ja olemaan paitahihasillani.

T.5

Näin lääkärinä mua ihan tosissaan huolestuttaa kun et pärjää 18 asteessa. Ootko käynyt verikokeissa? Huolestuttavaa tuo on. Jopa vaarallista.

Tottakai mä pärjään, mutta vaatiihan se paljon vaatetta. Kun työpaikalla lämpötila laski 19 asteeseen, niin kyllä siitä valittivat kaikki. Ideaalina pidettiin +22 toimistotyössä.

Nyt meillä on sisällä 28 astetta. Oikein sopiva, voi olla t-paidassa. Kohta menen saunaan. Kerrankin ei tarvitse palella saunan ja suihkun jälkeen.

Eihän kukaan palele saunan jälkeen? Ei se ole mahdollista, fysiikan lait estävät sen.

Häh, mitkä fysiikan lait? Jos olet kuuma ja vieläpä märkä, niin tietenkin tavallinenkin sisäilma tuntuu erityisen kylmältä.

Sinä varmaan olet niitä ihmisiä jotka tavallisen suihkunkin jälkeen kuivattelevat ihan rauhassa palelematta. Me monet muut joudutaan ensiksi tsemppaamaan itsemme suihkuun, kun tietää, että suihkusta pois tulo on ihan hirveää. Hampaat kalisevat ja äkkiä pitää kääriytyä kylpytakkiin. Paitsi jos on näin ihanan lämmintä.

Vierailija
100/124 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on ainakin suurimman osan vuodesta kylmä. Talvella kääriydyn paksuun oloasuun ja kylpytakkiin, jalassa on kahdet villasukat ja vilttejä on parhaimmillaan 4.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme