90e/kk puhelinliityttymät ja nettiliittymät. onko kallista?
tuossa on:
mobiililaajakaista 14.90 omaan padiin
mukaan-netti 14.90 lapsen padiin
lapsen puhelinliittymä 14.89
oma puhelinliittymä 14.89
kodin laajakaista 24.90
ärsyttävä kokonaishinta 90e/kk, mutta ei tuosta oikein pysty vähentämään.?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla rajaton puhelinliittymä netillä 27,90e/kk ja mobiililaajakaista läppärille erikseen 15,90e. Näillä pärjään. Mielestäni ihan ok hinta.
Ihan mielenkiinnosta, miksi erillinen mobiililaajakaista läppärille jos rajaton netti kännyssä?
Teen töitä paljon kotona ja joudun pyörittelemään paljon erilaista latausta ja videota päivän aikana. Matkustan myös paljon, jolloin kone mukana. Puhelimessa yleensä puhun päivät pitkät, joten helpompi näin, kun pitää tehdä montaa asiaa samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla rajaton puhelinliittymä netillä 27,90e/kk ja mobiililaajakaista läppärille erikseen 15,90e. Näillä pärjään. Mielestäni ihan ok hinta.
Mihin sinä tota erillistä mobiililaajakaistaa tarvitset? Tuo on kaukana ok hinnasta. Itse maksan kymmenesosan samoista emmeistä.
Mistä saat 4,38€ rajattoman netin kännyyn ja vielä mobiililaajakaistan läppärille :o
Ainoa tapa mihin mun käsitys taipuu on työsyhdeliittymä kännyyn jota käytetään myös läppärillä yhdistettynä matalaan veroprosenttiin.
Kyllä mulla ainakin silloin tällöin jää koneet lataamaan jotain alas tai ylös kun itse lähden kotoa joten silloin tuo erillinen mobiililaajakaista on perusteltua.
Meillä taloyhtiön 100 megan netti 7,90 € / kk, puhelinliittymät 4G-yhteydellä 6,00 € /kk (+ mahd. puhelut ja tekstarit) ja ei enää ole tabletilla omaa nettiä, koska kotona on wifi ja liikkeellä voi käyttää puhelimen nettiä.
Dataraja puhelinliittymissä toki on (4 gigaa), mutta se ei ole kertaakaan loppunut kesken tähän mennessä. Ottaisin varmaan kalliimman 18 euroa maksavan liittymän, jos dataa tarvitsisin rajattomasti. Haluaisin nyt tyytyväisenä asiakkaana mainostaa Moita, koska puhelinlasku menee vielä automaattisesti kortilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, miksi erillinen mobiililaajakaista läppärille jos rajaton netti kännyssä?
Teen töitä paljon kotona ja joudun pyörittelemään paljon erilaista latausta ja videota päivän aikana. Matkustan myös paljon, jolloin kone mukana. Puhelimessa yleensä puhun päivät pitkät, joten helpompi näin, kun pitää tehdä montaa asiaa samaan aikaan.
Jotain tällaista arvelinkin. Mun faija taas on niin vanhanaikainen että hänen mielestä tietokoneella pitää olla oma mokkula vaikka kännyn netissäkin riittäisi potkua :D minkäs teet kun ei periksi anna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni päinvastoin harmittaa, kun ei enää löydy puhelinliittymää, johon ei olisi pakkoliitetty nettiä.
Liittymän kuukausimaksu pompsahtaa 4,90 euroon syksyllä.
Muutaman vuoden sisällä hinnankorotus vaatimattomasti 731%Minkäs kautta sinä nyt nettiin kirjoittelet? Onhan se nyt huomattavasti järkevämpää ottaa edullinen mobiilinetti, kuin maksaa niitä kalliita kiinteitä laajakaistoja, joita voi käyttää ainoastaan kotona. Mobiilinetti on aina mukana ja siinä riittää kyllä tavikselle potkua kotikäyttöönkin.
Tuon 4,90€ liittymän netti on hitain mahdollinen eli jotain 0,256Mb/s ja se on mulle täysin turha.
Mulla on kotona ilmainen kiinteä 10Mb/s laajakaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä tota erillistä mobiililaajakaistaa tarvitset? Tuo on kaukana ok hinnasta. Itse maksan kymmenesosan samoista emmeistä.
Mistä saat 4,38€ rajattoman netin kännyyn ja vielä mobiililaajakaistan läppärille :o
Ainoa tapa mihin mun käsitys taipuu on työsyhdeliittymä kännyyn jota käytetään myös läppärillä yhdistettynä matalaan veroprosenttiin.
Kyllä mulla ainakin silloin tällöin jää koneet lataamaan jotain alas tai ylös kun itse lähden kotoa joten silloin tuo erillinen mobiililaajakaista on perusteltua.
No jos tarkkoja ollaan, niin ei nyt ihan kymmenesosa, mutta melkein, eli 4,99€/kk ;) Ei siis mitään työsuhdeliittymiä, eikä mitään matalia veroprosentteja, vaan ihan oma henkoht liittymä. Tuo siis sisältää netin, sekä jonkun määrän puheluita ja tekstiviestejä. Ei enää minkäänlaista muistikuvaa, mikä se raja puheluissa ja tekstareissa on, koska ei ole koskaan mennyt yli, vaan aina ollut puhelimen ja netin lasku yhteensä tuon 4,99€/kk.
Eli rajaton netti kännykässä ja muuta en tietenkään tarvitse, koska jaan siitä netin läppärille. Mulla ei kyllä koskaan jää mikään lataamaan mitään. Joskus otan läppärin mukaan, mutta pääasiassa se jää kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni päinvastoin harmittaa, kun ei enää löydy puhelinliittymää, johon ei olisi pakkoliitetty nettiä.
Muutaman vuoden sisällä hinnankorotus vaatimattomasti 731%
Samaa kiroan koska en tarvitse mobiilinettiä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden sisällä hinnankorotus vaatimattomasti 731%Minkäs kautta sinä nyt nettiin kirjoittelet? Onhan se nyt huomattavasti järkevämpää ottaa edullinen mobiilinetti, kuin maksaa niitä kalliita kiinteitä laajakaistoja, joita voi käyttää ainoastaan kotona. Mobiilinetti on aina mukana ja siinä riittää kyllä tavikselle potkua kotikäyttöönkin.
Mutta katsos kun kaikki eivät tarvitse mobiilinettiä.Omaan vastikkeeseeni sisältyy kiinteä laajakaista ja se riittää mulle hyvin koska mulla ei ole tarvetta olla kaikkien kanssa kaiken aikaa ja jokapaikassa yhteydessä. En omista älypuhelinta enkä ole tähän päivään mennessä moista härpäkettä tarvinnut. Siksi harmittaa maksaa pakkonetistä puhelinliittymän yhteydessä, on täysi turhake.
ohis
Tuskinpa sitä on silloin 80-luvulla laitettu. Minusta on nykyaikainen taloyhtiö jos hommaa kiinteän laajakaistan oli yhtiöllä itsessään ikää minkä verran tahansa. Nykyaikainen <> uusi.