Mitä sinä tekisit kesän mökillä, jossa ei ole lainkaan vettä eikä oikeastaan mitään tekemistä?
Kuivan maan mökki, ei vettä lainkaan. Eikä oikeastaan mitään tekemistä. Kauanko viihtyisit?
Kommentit (105)
Kyllä mä viikonkin verran voisin viihtyä. Kävisin lenkillä, lukisin kirjoja, kattelisin telkkaria.. Jos enemmän porukkaa pelattais korttia tai lautapelejä. Tehtäis metsäretkiä. Kyllä sitä tekemistä riittää.
Mulla on mökki järven rannalla. Juomavesi tuodaan isoissa säiliöissä kaupungista. Tietty saunavesi kannetaan järvestä. Sadevettä voi myös kerätä tynnyreihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurit on olleet koko kesän mökillä, ja eivät ole saaneet vesipumppua korjattua. Sieltä ei kuulu ikinä mitään tekemisen ääntä, ei ruohonleikkuria, ei mitään. Saunassa käyvät ilmeisesti pesemättä. Miten hulluja ihmiset voi olla? Täytyy olla pirun moinen mielikuvitus, että aika kuluu.
Usein mökkien kiukaissa on vedenkuumennusastia josta saa kuumaa vettä, järvestä sitten tietenkin kylmää.
Niistä sitten lantrataan pesuvesi ja voihan sitä käydä järvessäkin peseytymässä.
Joo, on meilläkin saunassa hormissa oleva kuumavesi säiliö.. :D Mutta kun sinne ei tule lainkaan vettä, ja järveä tässä ei ole ihan lähellä.
No, mulle ei saimaan asukkina tullut mieleenkään mahdollisuus että mökki ei olisi järven rannalla.
Eikö edes siitä että ap kertoi kyseessä olevan kuivan maan mökin?
Ei. En osaa lukea lainkaan.
Kiva, että osaat kuitenkin kirjoittaa. Ja uiminen varmaan Saimaalla sujuu.
Jos kuitenkin nostavat sieltä kaivosta käsipelillä.. Ovat jonottaneet niitä muovisankoja joskus? Ja jokin köydenpätkä on jostain löytynyt?
Olet itse leikannut ruohikkoa tälle kesää. Mä olen leikannut ehkä 3 krt. Nyt ruskeaa ja kulottunutta monessa kohdin. Säästyy r-leikkuri+bensat.
Taisi naapuri käydä rähjäämässä ja hermostuit heihin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä viikonkin verran voisin viihtyä. Kävisin lenkillä, lukisin kirjoja, kattelisin telkkaria.. Jos enemmän porukkaa pelattais korttia tai lautapelejä. Tehtäis metsäretkiä. Kyllä sitä tekemistä riittää.
Mulla on mökki järven rannalla. Juomavesi tuodaan isoissa säiliöissä kaupungista. Tietty saunavesi kannetaan järvestä. Sadevettä voi myös kerätä tynnyreihin.
Eikö sinua inhottaisi mennä nukkumaan hikisenä lenkin tai metsäretken jälkeen? Lämpötila kuitenkin on huidellut kolmessakympissä ympäri Suomen, eikä sadevettä ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuitenkin nostavat sieltä kaivosta käsipelillä.. Ovat jonottaneet niitä muovisankoja joskus? Ja jokin köydenpätkä on jostain löytynyt?
Olet itse leikannut ruohikkoa tälle kesää. Mä olen leikannut ehkä 3 krt. Nyt ruskeaa ja kulottunutta monessa kohdin. Säästyy r-leikkuri+bensat.
Ei porakaivosta pysty nostamaan käsipelillä mitään.. Ja pumppua eivät ole saaneet, sen näkee kyllä melko kauas, kun osaa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei porakaivosta pysty nostamaan käsipelillä mitään.. Ja pumppua eivät ole saaneet, sen näkee kyllä melko kauas, kun osaa katsoa.
Ja olen itse myös leikannut ehkä 3-4 kertaa. Tuolla ei kertaakaan. Ne ei tee siellä mitään. Mitään ääniä ei kuulu, paitsi kun välillä kännissä möykkäävät. Aina mökillä jotain tekoa löytyy ja ainakin sitä rupeaa melkein keksimään, jos 4 viikkoakin siellä viety, vai mitä?
Kyllä suomalainen viihtyy kun kaljaa on. Ja saunassakin voi käydä ilman vettä, kunhan on tarpeeksi päissään. Eipä ole ensimmäinen jolla talo mätänee päälle kun itselle maittaa vaan viina ja lepo. Voimalla seitsemän miehen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahdit ilmeisesti aika tarkkaan naapurin touhuja. Jos ne hakee pulloilla juomavettä, niin eiköhän ne samalla hae kanistereilla pesuvedet.
No sitäpä saattaa miettiä itse, kun autonsa on kököttänyt paikallaan 4 viikkoa putkeen. Että haetaanko sitä vettä. Kun kerran oli liikkeellä, olikin kyläkaupalla pelaamassa hedelmäpeliä.
Ajattele nyt, 4 viikkoa ihan putkeen, ilman vettä. Voi hakea kanistereilla, mutta kyllä se reissun joka toinen päivä silti vaatii.
Niillä täytyy olla sitten hiton suuret kaljavarastot, ellei edes kaljakaupoilla olla koko kesänä käyty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahdit ilmeisesti aika tarkkaan naapurin touhuja. Jos ne hakee pulloilla juomavettä, niin eiköhän ne samalla hae kanistereilla pesuvedet.
No sitäpä saattaa miettiä itse, kun autonsa on kököttänyt paikallaan 4 viikkoa putkeen. Että haetaanko sitä vettä. Kun kerran oli liikkeellä, olikin kyläkaupalla pelaamassa hedelmäpeliä.
Ajattele nyt, 4 viikkoa ihan putkeen, ilman vettä. Voi hakea kanistereilla, mutta kyllä se reissun joka toinen päivä silti vaatii.Niillä täytyy olla sitten hiton suuret kaljavarastot, ellei edes kaljakaupoilla olla koko kesänä käyty.
No tuosta kyläkaupalta saa sitä, kai siitä saattaa sitten vettäkin ostaa. Ehkä pesevät sitruunan makuisella vissyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele nyt, 4 viikkoa ihan putkeen, ilman vettä. Voi hakea kanistereilla, mutta kyllä se reissun joka toinen päivä silti vaatii.Niillä täytyy olla sitten hiton suuret kaljavarastot, ellei edes kaljakaupoilla olla koko kesänä käyty.
No tuosta kyläkaupalta saa sitä, kai siitä saattaa sitten vettäkin ostaa. Ehkä pesevät sitruunan makuisella vissyllä.
Kävellenkö ne siellä kaupalla käy, jos auto pönöttää jatkuvasti pihassa? Sä olet tainnut torkahtaa kesken vahtivuoron:)
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin koko roskan myyntiin.
Kukahan haluaisi ostaa 'roskaa'?
En yhtään tajua tätä suomalaista suorittamista. Eikö mökillä kuuluisi rentoutua, pelata pelejä ja nauttia tekemättömyydestä, kun kuitenkin työelämässä tahti on niin kiireinen? Kuulostat naapureiltamme. Jatkuva marmatus liian pitkästä nurmesta, rikkaruohoista puskien juurilla ja keskeneräisestä puusavotasta. Että eikö edes kesälomalla saada pihaamme kuntoon. Ei. Olemme olleet viikon matkalla, sitten tapasimme ystäviä ja sukulaisia ja vietimme rentoa kotielämää viikon (jolloin otin aurinkoa terassilla, luin kirjoja, neuloin, siivosin vaatehuoneen ja parvekkeen), sitten kävimme mummolassa, ja vielä on jäljellä minimatka, johon juuri valmistaudun pesemällä pyykkiä. En vietä kesälomaani rikkaruohoja kykkimässä, kun ne eivät pätkääkään haittaa minua. Puutarhamme ei ole muutenkaan edustuskuntoinen, se on vain piha, jossa leikkaamme nurmikon (liian harvoin kuulemma) ja istutan keväisin muutaman kukkalaatikon. Emme saa mitään lisähyötyä siitä, että ne muutamat rikkaruohot on revitty pois pensaiden juurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävellenkö ne siellä kaupalla käy, jos auto pönöttää jatkuvasti pihassa? Sä olet tainnut torkahtaa kesken vahtivuoron:)
Ei käy kävellen, autolla lähtivät pahimpana aikana kerran viikossa liikkeelle.
Luulisi ihmisten käyvän jossain joko pesulla kerran päivässä tai täyttävän niitä kanistereilla, mutta pärjää varmaan ilmankin...
Mietipä nyt itse. Vedetön mökki jossa saunovat.. Kyllä aika sissi pitää olla. Ja aika helvetilliset kanisterit.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään tajua tätä suomalaista suorittamista. Eikö mökillä kuuluisi rentoutua, pelata pelejä ja nauttia tekemättömyydestä, kun kuitenkin työelämässä tahti on niin kiireinen? Kuulostat naapureiltamme. Jatkuva marmatus liian pitkästä nurmesta, rikkaruohoista puskien juurilla ja keskeneräisestä puusavotasta. Että eikö edes kesälomalla saada pihaamme kuntoon. Ei. Olemme olleet viikon matkalla, sitten tapasimme ystäviä ja sukulaisia ja vietimme rentoa kotielämää viikon (jolloin otin aurinkoa terassilla, luin kirjoja, neuloin, siivosin vaatehuoneen ja parvekkeen), sitten kävimme mummolassa, ja vielä on jäljellä minimatka, johon juuri valmistaudun pesemällä pyykkiä. En vietä kesälomaani rikkaruohoja kykkimässä, kun ne eivät pätkääkään haittaa minua. Puutarhamme ei ole muutenkaan edustuskuntoinen, se on vain piha, jossa leikkaamme nurmikon (liian harvoin kuulemma) ja istutan keväisin muutaman kukkalaatikon. Emme saa mitään lisähyötyä siitä, että ne muutamat rikkaruohot on revitty pois pensaiden juurista.
Kuivapesetkö sä sen sun pyykin?
Mietipä nyt, 4 viikkoa putkeen vedettömässä mökissä tekemättä yhtään mitään. Mua kenenkään puutarha kiinnosta mutta on tuo jo sairasta. Olisitko itse?
Lukisin kirjoja ja roikkuisin netissä.
Sitä teen kotonakin kun ei kiinnosta ulkoilla näillä helteillä.
Mökkitekemisiä:
-riippukeinussa lukemassa lehtiä ja kirjoja, mukana vesipullo. Välillä voi ottaa pienet nokoset. Näin sujuisi varmasti muutama tunti vähintään, ehkä jopa 4 tuntiakin.
- marjojen ja sienien kerääminen, lintujen bongaaminen, metsäretket
-pihapelit esim. kroketti(kroketin peluuseen meni joskus koko ilta, kun tehtiin iso rata useammasta pelistä), tikanheitto, renkaanheitto, sulkapallo, muut pallopelit,
- kortinpelaaminen ja muut lautapelit (sadesäällä sisällä mutta tehtiin usein viltillä tai terassin pöydälläkin)
- Kylälle pyöräily pelaamaan tennistä tai uimarannalle
-välillä tuli kylään vieraita, ja silloin leivottiin tuoreista marjoista piirakoita tms.
-lähes päivittäin pyöräiltiin lähikauppaan hakemaan tuoreita mansikoita ja jäätelöä.
-kirjastoon hakemaan lisää kirjoja, paikalliset kirjastot ovat aivan ihania helmiä!
- kyllä me kuivanmaan mökissä saunottiin, vesi tuli kaivosta letkulla.
Vietettiin yleensä neljä viikkoa näin, vähintään ainakin viikko putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä nyt, 4 viikkoa putkeen vedettömässä mökissä tekemättä yhtään mitään. Mua kenenkään puutarha kiinnosta mutta on tuo jo sairasta. Olisitko itse?
Mistä sä tiedät, mitä ne siellä mökissä tekee? Kovin sua tuntuu naapurien puuhat, puskat ja peseytyminen kiinnostavan.
Vierailija kirjoitti:
Mökkitekemisiä:
-riippukeinussa lukemassa lehtiä ja kirjoja, mukana vesipullo. Välillä voi ottaa pienet nokoset. Näin sujuisi varmasti muutama tunti vähintään, ehkä jopa 4 tuntiakin.
- marjojen ja sienien kerääminen, lintujen bongaaminen, metsäretket
-pihapelit esim. kroketti(kroketin peluuseen meni joskus koko ilta, kun tehtiin iso rata useammasta pelistä), tikanheitto, renkaanheitto, sulkapallo, muut pallopelit,
- kortinpelaaminen ja muut lautapelit (sadesäällä sisällä mutta tehtiin usein viltillä tai terassin pöydälläkin)
- Kylälle pyöräily pelaamaan tennistä tai uimarannalle
-välillä tuli kylään vieraita, ja silloin leivottiin tuoreista marjoista piirakoita tms.
-lähes päivittäin pyöräiltiin lähikauppaan hakemaan tuoreita mansikoita ja jäätelöä.
-kirjastoon hakemaan lisää kirjoja, paikalliset kirjastot ovat aivan ihania helmiä!
- kyllä me kuivanmaan mökissä saunottiin, vesi tuli kaivosta letkulla.Vietettiin yleensä neljä viikkoa näin, vähintään ainakin viikko putkeen.
Montako vuotta on aina yks mökki, ennenkuin joudutte vaihtamaan uuteen? Ikävä kyllä niissä on vähän työtäkin..
Joo ja saunotaan mekin, vesi tulee letkusta saunaan.. Mutta kun näillä ei ole vettä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä nyt, 4 viikkoa putkeen vedettömässä mökissä tekemättä yhtään mitään. Mua kenenkään puutarha kiinnosta mutta on tuo jo sairasta. Olisitko itse?Mistä sä tiedät, mitä ne siellä mökissä tekee? Kovin sua tuntuu naapurien puuhat, puskat ja peseytyminen kiinnostavan.
No varmaan istuvat. Ja saunan lämmittävät välillä. Ehkä kierivät sitten nurmikossa.
No, jospa se ei mennytkään rikki ja saavat sieltä porakaivostaan vettä niin kuin aiemminkin? Sinä huolehdit turhaan.