Loman jälkeinen masennus. Nyt taas 11kk
Samaa arkea. Rahaa ei löydy isompiin reissuihin 5henkiselle perheelle montaa kertaa vuodessa. Olis niin ihanaa kun vois käydä kaks isompaa reissua vuodessa ja muutama kaupunkiloma päälle. Mies järjen äänenä toppuuttelee ettei liikaa matkoja. Se on vähintään 5 tonnia pelkkä Kanarian reissukin. Nyt on koko ajan masentunut olo kun loma meni ja ei ole mitään mitä odottaa. Tiedän ettei arki ole lomaa ja pitäisi nauttia arjesta mutta nyt vaan masentaa taas. Muita?
Kommentit (7)
Olette typeryksiä jos osoitatte onnelle jonkun ajan, paikan tai tapahtuman. Tuollainen ajattelu vie teidät vain mielisairaalaan.
Ajatelkaa vaikka ihmisiä, jotka ajattelevat että matkakohde on jokin päämäärä jossa saa olla onnellinen. Näin heidän pitää aina matkustaa ollakseen onnellisia, kunnes sekin kuluu pois.
Opetelkaa siis nauttimaan jokaisesta päivästä, älkääkä assosioiko asioita onnen saavuttamiseen. Nyt kun olette päästäneet tilanteen näinkin pitkälle, teidän tulisi ensin oppia kuuntelemaan ja arvostamaan hiljaisuutta
Pari vuotta sitten paikallisessa Prismassa oli jossain maitohyllyllä elokuussa lappu "ihana arki alkaa". V*tutti.
Tuo jäi kuitenkin jotenkin mieleen ja yllättäen olenkin miettinyt tuota paljon. Arki on se mikä vie pääosan ajasta, joten kannattaahan siitä tehdä ihanaa. Sinuna ap miettisin niitä pienempiä asioita mitkä tuottaa sinulle iloa ja mihin on varaa. Jotkut asiat on ilmaisia ja joistakin joutuu maksamaan. Kokeile vaikka listata niitä iloa tuottavia asioita, itse keksin niitä aika paljon ja suurinosa niistä ei oikeasti maksa yhtään mitään mutta saan niistä nautintoa.
Ja lomankin jälkeen on aina viikonloput, jolloin olette vapaita tekemään ihan mitä vaan. Budjetin rajoissa. Tässä ihan sama juttu, mistä saatte nautintoa ja mitä olisi mahdollista toteuttaa? Suomessakin on vaikka mitä mitä voi tehdä ihan vain viikonlopunkin aikana. Muutama tämmöinen kalenteriin niin on jotain mitä odottaa :)
Meillä menee rahat harrastukseen, eikä sitä muutenkaan älyttömästi ole. Oon perheen ainoo lapsi ja oon ollu vaa kerran Tanskassa. Paljon tulee kuitenkin kierreltyä Suomea isän kanssa kisojen takia. Itse olen ihan tyytyväinen, mutta harmi jos teillä on tuollainen tilanne. :/
Älä missään nimessä listaa asioita jotka tuovat sinulle onnea, tällöin listalla olevista asioista tulee sinulle pakkomielle saavuttaa ne. Ja kun alat käymään listaa aina silloin tällöin läpi, huomaat kuinka onneton olet kunnet tehnyt listan asioita 3 ja 7 viimeiseen vuoteen. Silloin sinun pitää suorittaa saavuttaaksesi tuon onnen.
Unohda mitä onni on, niin se tulee joka päivä luoksesi.
Masentaa