Pitäisi kuulemma leikkiä lapsen kanssa
Pitäisi kuulemma leikkiä lapsen kanssa. Voi luoja se lapsi osaa ottaa itsekkin laatikostaan leluja. En siis leiki lapseni kanssa enkä tule leikkimänkään.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kuka näitä uskoo?
Kiukkuile siellä boksissasi ihan rauhassa, mutta ensin sammuta laitteesi internet-yhteys. Kiitos.
Ensimmäinen vapaa kasvattaja ilmestyi pikalle
No sinun seurasi tuskin onkaan hyväksi lapselle.
Normaalin vanhemman on ihan suotavaa leikkiä hetki päivittäin lapsensa kanssa. Varsinkin jos muuta leikkiseuraa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Normaalin vanhemman on ihan suotavaa leikkiä hetki päivittäin lapsensa kanssa. Varsinkin jos muuta leikkiseuraa ei ole.
Mun Seura on parempaa kuin liikkuvien vapaa kasvattajien. Seuraa saa pikkusisaruksestaan
En leikkinyt minäkään koskaan, minusta leikkiminen on lapsen työtä, ei äidin kuulu opettaa miten leikitään ja olla ohjailemassa leikkimistä. Eihän sen lapsen mielikuvitus ja oma polla pääse ollenkaan hommiin, jos äiti konttailee siinä lattialla.
Toi on ihan joku uus trendi, että muka lapsen kanssa pitäisi vanhemman leikkiä, ei todellakaan ole normaalia, kyllä lapset on tuhansia vuosia keksineet leikkinsä itse.
Ei ihme kun ihmiset tyhmistyy.
N46
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö- kyllä lapset keksii itse leikkinsä. Mutta jos olet opettanut siihen ettei se yksin osaa keksiä leikkejään, se on sitten oma ongelmasi, ja sen lapsenkin, jonka tavallaan olet invalidisoinut.
Vierailija kirjoitti:
En leikkinyt minäkään koskaan, minusta leikkiminen on lapsen työtä, ei äidin kuulu opettaa miten leikitään ja olla ohjailemassa leikkimistä. Eihän sen lapsen mielikuvitus ja oma polla pääse ollenkaan hommiin, jos äiti konttailee siinä lattialla.
Toi on ihan joku uus trendi, että muka lapsen kanssa pitäisi vanhemman leikkiä, ei todellakaan ole normaalia, kyllä lapset on tuhansia vuosia keksineet leikkinsä itse.
N46
Juuri näin.
Sellaset lapset on muuten yleensä niitä vaikeimpia vinkuiitoja ja huonotapaisimpia, joiden kanssa äiti on vauvasta asti leikkinyt uskollisesti. Tulevat väärällä lailla riippuvaisiksi äidin huomiosta, ja väärissä asioissa väärään aikaan, hakevat sitä vaikka väkisin. Ja näihin muksuihin ei mitkään komennukset ja käytössäännöt sitten enää auta kun kasvavat, sama vinkuminen ja öykkäröinti äidin aikana jatkuu.
Jokanen varmaan tietää tällasia penskoja jotka hyppyyttävät ja kontrolloivat äitiään, lapsi pomottaa äitiä vaikka pitäisi olla päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
N46
Mitä sinä sitten teit? Selasit nettiä, katsoit telkkaria ja seurustelit kavereiden kanssa? Oletpas lämmin ja ihana mutsi.
Vierailija kirjoitti:
Taasko tuli lasu?
Ei vaan sisko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
Mitä sinä sitten teit? Selasit nettiä, katsoit telkkaria ja seurustelit kavereiden kanssa? Oletpas lämmin ja ihana mutsi.
Varmaan kuule ihan normaaleja päiväaskareita tai omia puuhasteluja, ehkä jopa vedin henkeä ja rentouduin sohvalla. En muista, siitä on niin kauan aikaa.
Äidin kuuluu rakastaa ja ruokkia lapsi, pitää se turvassa jne, leikkiminen ei kuulu äitiyteen, vaan lapsuuteen.
Toki oon myöhemmin pelannut sen kanssa lautapelejä jne, ihan normaaleja huvituksia, mutta leikkiminen suoriutui kyllä lapselta pienenä ihan itsekseenkin tai jonkun pikkukaverin kanssa, ei siihen koskaan minua tarvittu. Missähän välissä pikkulasten äiti tekee yhtikäs mitään, jos se vielä leikkimiseenkin osallistuu. Voi jestas sentään teitä.
Omaa hautaanne vain kaivatte, sillä niin kuin joku totesikin, noista lapsista tulee yleensä vaativia silmille hyppijöitä ja pahenevat vain iän myötä. Nähty on tuttavien lapsista.
N46
Vierailija kirjoitti:
Sellaset lapset on muuten yleensä niitä vaikeimpia vinkuiitoja ja huonotapaisimpia, joiden kanssa äiti on vauvasta asti leikkinyt uskollisesti. Tulevat väärällä lailla riippuvaisiksi äidin huomiosta, ja väärissä asioissa väärään aikaan, hakevat sitä vaikka väkisin. Ja näihin muksuihin ei mitkään komennukset ja käytössäännöt sitten enää auta kun kasvavat, sama vinkuminen ja öykkäröinti äidin aikana jatkuu.
Jokanen varmaan tietää tällasia penskoja jotka hyppyyttävät ja kontrolloivat äitiään, lapsi pomottaa äitiä vaikka pitäisi olla päinvastoin.
Totta.
Ei nyt välttämättä leikkiä tarvitse, mutta miehesi ainakin kertoi, että et hoida lastasi muuten kuin fyysisten tarpeiden osalta, muuten et osoita kiintymystä lapseen tai ole hänen kanssaan.
Suurperheen äitinä sanon, etten koskaan leikkinyt lasteni kanssa.
Satuja kyllä luin roppakaupalla päivittäin.
Tulos on ihan hyvä, vaikken koskaan autoillä pörrännyt tai nukkea keinuttanut.
Leikki on lapsen työ ja myöhemmin koulu on lapsen työ.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt välttämättä leikkiä tarvitse, mutta miehesi ainakin kertoi, että et hoida lastasi muuten kuin fyysisten tarpeiden osalta, muuten et osoita kiintymystä lapseen tai ole hänen kanssaan.
Mä kun olen luullut että ruokkiminen, vaatettaminen nukuttaminen on hoitamista.
En mäkään koko ajan leiki lasten kanssa mutta silloin tällöin kuten tänään oltiin leikkipuistossa. Kotona kootaan yhdessä legoja, leikitään ravintolaa jne. Lapset tykkäävät mutta niin myös minä =)
Kiukkuinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta lapsi tarvitsee muutakin. Älä mulle valita, sun miehes se oli, joka noin sanoi. Mistäs mä voin tietää, miten sä lastasi hoidat.
Vierailija kirjoitti:
Kiukkuinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta lapsi tarvitsee muutakin. Älä mulle valita, sun miehes se oli, joka noin sanoi. Mistäs mä voin tietää, miten sä lastasi hoidat.
Ei tarvitse kuin perustarpeiden tyydytyksen. Jäit kiinni valheestasi jo
Kuka näitä uskoo?
Kiukkuile siellä boksissasi ihan rauhassa, mutta ensin sammuta laitteesi internet-yhteys. Kiitos.