Pitäisi kuulemma leikkiä lapsen kanssa
Pitäisi kuulemma leikkiä lapsen kanssa. Voi luoja se lapsi osaa ottaa itsekkin laatikostaan leluja. En siis leiki lapseni kanssa enkä tule leikkimänkään.
Kommentit (31)
Olin pari vuotta sitten hoitajana pikkukouluikäiselle lapselle, jolle sen äiti oli toiminut leikki- ja pelikaverina pienestä asti. Leikin itsekin pojan kanssa; koin sen velvollisuudekseni maksullisena lapsenvahtina, kun ei 7-vuotias muuten niin paljon hoivaa vaadi
Jossain vaiheessa pojan kaksi kaveria tuli hakemaan hänet ulos ja sinne menivät. Paitsi, että vartin päästä tulivat takaisin ja valittivat, ettei heillä ole mitään tekemistä ja halusivat, että tulisin viihdyttämään heitä pihalle. "Tuu meiän kaa! Tuolla on tylsää kolmistaan"
Kyllä siinä suu loksahti auki: kolme pojankoltiaista, talon vieressä metsä ja takana iso sisäpiha leikkikenttineen, eivätkä herrat keksineet tekemistä itselleen. Ihmettelin (ja ihmettelen edelleen) mitä lapsille oikein on tapahtunut. Minun nuoruudessani aikuiset eivät olleet lasten leikkien keskipisteitä ja seremoniamestareita, vaan leikit hoitui meidän kakaroiden omalla mielikuvituksella. Aikuiset saivat pysyäkin poissa, he olivat mielestämme tylsiä ja liian uteliaita asioistamme
Vierailija kirjoitti:
Kiukkuinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiukkuinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt välttämättä leikkiä tarvitse, mutta miehesi ainakin kertoi, että et hoida lastasi muuten kuin fyysisten tarpeiden osalta, muuten et osoita kiintymystä lapseen tai ole hänen kanssaan.
Mä kun olen luullut että ruokkiminen, vaatettaminen nukuttaminen on hoitamista.
Niin, mutta lapsi tarvitsee muutakin. Älä mulle valita, sun miehes se oli, joka noin sanoi. Mistäs mä voin tietää, miten sä lastasi hoidat.
Ei tarvitse kuin perustarpeiden tyydytyksen. Jäit kiinni valheestasi jo
Eipä taida kukaan asiantuntija tai normaalijärjellä varustettu ihminen samaa mieltä tuosta. Tuo varmasti on jo itsessään perustelu tehdä lastensuojeilmoitus. Otanpa kuvakaappauksen.
Ei tuu yllätyksenä että vapaa kasvattajat ei oo mun kanssa samaa mieltä
Onko siis Kiukkuisen mies nyt kommentoinut/kirjoittanut jotakin jossain? Onko minulta mennyt ohi jotakin?
Vierailija kirjoitti:
Onko siis Kiukkuisen mies nyt kommentoinut/kirjoittanut jotakin jossain? Onko minulta mennyt ohi jotakin?
Siitä on jo aikaa, ketjut on jo poistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä on jo aikaa, ketjut on jo poistettu.
Eli kyseessä taisi olla jo edellisen nimimerkin aikana tapahtunut juttu, josta olenkin kuullut ennenkin jotakin. Tämä selvä!
Ei leikkiminen tarkoita automaattisesti sitä, että on lapsen pompotettavissa. Se, että välillä osallistuu leikkiin on osallistumista lapsen maailmaan. Lapsi saa jakaa leikkimismaailmaansa jonkun kanssa. Eikä aikuisen tarvitse olla mikään seremoniamestari, monesti riittää että on hetken mukana toisena osapuolena lapsen leikissä, varsinkin jos kavereita/sisaruksia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En leikkinyt minäkään koskaan, minusta leikkiminen on lapsen työtä, ei äidin kuulu opettaa miten leikitään ja olla ohjailemassa leikkimistä. Eihän sen lapsen mielikuvitus ja oma polla pääse ollenkaan hommiin, jos äiti konttailee siinä lattialla.
Toi on ihan joku uus trendi, että muka lapsen kanssa pitäisi vanhemman leikkiä, ei todellakaan ole normaalia, kyllä lapset on tuhansia vuosia keksineet leikkinsä itse.
Ei ihme kun ihmiset tyhmistyy.
N46
Mitä sinä sitten teit? Selasit nettiä, katsoit telkkaria ja seurustelit kavereiden kanssa? Oletpas lämmin ja ihana mutsi.
Varmaan kuule ihan normaaleja päiväaskareita tai omia puuhasteluja, ehkä jopa vedin henkeä ja rentouduin sohvalla. En muista, siitä on niin kauan aikaa.
Äidin kuuluu rakastaa ja ruokkia lapsi, pitää se turvassa jne, leikkiminen ei kuulu äitiyteen, vaan lapsuuteen.Toki oon myöhemmin pelannut sen kanssa lautapelejä jne, ihan normaaleja huvituksia, mutta leikkiminen suoriutui kyllä lapselta pienenä ihan itsekseenkin tai jonkun pikkukaverin kanssa, ei siihen koskaan minua tarvittu. Missähän välissä pikkulasten äiti tekee yhtikäs mitään, jos se vielä leikkimiseenkin osallistuu. Voi jestas sentään teitä.
Omaa hautaanne vain kaivatte, sillä niin kuin joku totesikin, noista lapsista tulee yleensä vaativia silmille hyppijöitä ja pahenevat vain iän myötä. Nähty on tuttavien lapsista.N46
Jep. Yhden kaverin luona en vaan jaksa enää käydä, kun lapsi tuo kahvipöytään barbit ja ponit ja määrää sekä äidin että vieraan leikkimään.
Ei auta vaikka äitinsä yrittää nätisti sanoa, että ei nyt. Vaan lopulta menee siihen, että äiti alkaa leikkiä lapsensa kanssa. Itse juon kahvit ja vilkuilen kelloa, että lähdenkö vaan jo kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Olin pari vuotta sitten hoitajana pikkukouluikäiselle lapselle, jolle sen äiti oli toiminut leikki- ja pelikaverina pienestä asti. Leikin itsekin pojan kanssa; koin sen velvollisuudekseni maksullisena lapsenvahtina, kun ei 7-vuotias muuten niin paljon hoivaa vaadi
Jossain vaiheessa pojan kaksi kaveria tuli hakemaan hänet ulos ja sinne menivät. Paitsi, että vartin päästä tulivat takaisin ja valittivat, ettei heillä ole mitään tekemistä ja halusivat, että tulisin viihdyttämään heitä pihalle. "Tuu meiän kaa! Tuolla on tylsää kolmistaan"Kyllä siinä suu loksahti auki: kolme pojankoltiaista, talon vieressä metsä ja takana iso sisäpiha leikkikenttineen, eivätkä herrat keksineet tekemistä itselleen. Ihmettelin (ja ihmettelen edelleen) mitä lapsille oikein on tapahtunut. Minun nuoruudessani aikuiset eivät olleet lasten leikkien keskipisteitä ja seremoniamestareita, vaan leikit hoitui meidän kakaroiden omalla mielikuvituksella. Aikuiset saivat pysyäkin poissa, he olivat mielestämme tylsiä ja liian uteliaita asioistamme
Lapset, jotka ovat enimmäkseen leikkineet aikuisten kanssa ovat yleensä varsin mielikuvituksettomia. Ja saavat hepulin, jos joukkoon tulee lapsi, jolla mielikuvitus kukoistaa. Esim. jonkun leikkikeittiön äärellä pitää kokata niin vakavana, ja sitten tulee itku, jos toinen ottaakin kattilan kypäräksi, ja leikkii että pesukone onkin aikakone.
Onneksi nuoremmalle lapselle saat sen serkun leikkikaveriksi.
Ja ymmärrän kyllä, että ei ole aikaa eikä halua leikkiä, kun surette appeasi ja järjestelette hautajaisia. Osanottoni.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nuoremmalle lapselle saat sen serkun leikkikaveriksi.
Ja ymmärrän kyllä, että ei ole aikaa eikä halua leikkiä, kun surette appeasi ja järjestelette hautajaisia. Osanottoni.
En anna lasteni tavata siskoni tulevaa lasta koska siskoni pilaa sen vapaa kasvatus systeemillään.
Emme järjestä appeni hautajaisia emmekä sure moista ihmishirviötä.
Eipä taida kukaan asiantuntija tai normaalijärjellä varustettu ihminen samaa mieltä tuosta. Tuo varmasti on jo itsessään perustelu tehdä lastensuojeilmoitus. Otanpa kuvakaappauksen.