Vapaana pidetty amerikanbulldoggi raateli Vasi-koiran kuoliaaksi
Kävelylenkki Vantaan Asolassa sujui aluksi kuin minä tahansa iltana. Koirat olivat asianmukaisesti kytkettyinä, ja reitti kulki omakotitaloalueella sijaitsevaa rauhallista katua pitkin.
Aivan yhtäkkiä eräästä pihasta juoksi kadulle vapaana ollut amerikanbulldoggi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201807232201089367_u0.shtml
Jutu on julkaistu tänään, joka viikkoko näitä tappajakoiria pääsee irti ja lainsääntöä ei muka tarvitse muuttaa?
Ei täsllaista voi sallia normaalia osana arkea, että joka viikko lähtee joltain koiralta henki pois hyökkäyksessä. Lakia täytyy muuttaa.
Kommentit (179)
Mitä hienoa noissa koirissa on..? Tappavat toisia ja ovat rumiakin.
terveisin koirarakas ihminen, joka pelkää muiden koirien puolesta
Muistakaa pitää aina lenkillä mukana jotain asetta, esim. sumutetta jolla voitte ainakin sokaista hyökkäävän/hyökänneen koiran ja sitten pyrkiä antamaan sille niin kovan iskun, että ote heltiää. Itselläni on 35-kiloinen paimenkoira, mutta valitettavan paljon hyökkäystä yrittäviä koiria tulee vastaan. Joten pelkään oman koirani puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki koirat vois kieltää. Täysiä turhakkeita jotka pilaa ympäristöään meluamalla, paskomalla ja ympäristötuholla (joka seuraa kaikesta koirien ruoan ja tarvikkeiden tuotannosta ja kuljetuksesta).
Ihmiset täällä pilaa koko maailman meluamalla ja YMPÄRISTÖTUHOLLA todellakin!!!! Lisääntyminen täytyy kieltää. Koirat ei oo yhtään mikään paha, ihmiset on.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuna Juankoskella pitbull kävi kääpiöpinserin kimppuun. Raateli aika hyvin, toivottavasti pieni koira selviää...
Olisiko tästä jotain uutista paikallislehdessä tms.?
Pitääkö muiden koiran omistajien alkaa kantamaan pyssyjä mukana? Siltä vaikuttaa. Ihan sairasta ettei näitä koiria saada kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva - hyökkäyksiä tapahtuu harva se päivä, mutta mitään ei tehdä näiden estämiseksi. Saakohan pitbull tappaa ihmisen eikä vieläkään tapahdu mitään? Miksi sitten aseella tappamisesta saa vankilaa, mutta jos koira tekee samoin, niin se ei ole niin vakavaa vaikka lopputulema sama olisikin? Käsittämätöntä. Nämä ovat kamalia aseita nämä koirat. Ja turha sanoa vääristä käsistä, näille ei ole mitään oikeita käsiä. Varmaan kiva elää tuollaisen koiran kanssa, jonka kanssa saa aina olla varuillaan. Tai niin, eihän nämä omistajat ole.
Suomessa on bullmastiffi ja huskymix tappaneet ihmisen. Lisäksi malinois repi käden irti taluttajaltaan. Yksikään pitbull tai amstaffi ei ole Suomessa tappanut ketään.
Pitbullit ja amstaffit ovat tappaneet ja tappavat koiria Suomessa. Lopettakaa nyt jumalauta näiden rotujen paapominen!! On se nyt s**tana kun ei uskalla enää oman koiran kanssa käydä kohta ulkona ollenkaan!!!! V*TTU!!!!
Onko parempi että kielletään rodut jotka ehkä herkästi käyvät toisen koiran kimppuun, ja näiden rotujen omistajat ottavat tilalle koiria jotka käyvät herkästi vieraan ihmisen kimppuun?
Kyse on siitä ettei lakia noudateta, eikä koiria osata kasvattaa. Irlannissa koirahyökkäysten määrä nousi 50% kun pitbullit ja vastaavat kiellettiin. Googleta.
Ei mua kiinnosta nyt ihmiset vaan se kun koirat tappaa toisia koiria lenkillä.
Viime aikojen hyökkäykset ovat johtuneet siitä ettei omistaja ole noudattanut lakia. Miten rotukiellot ehkäisisivät tätä? Eräässäkin maassa noutajien aiheuttamat vammat nousivat pilviin sen jälkeen kun pitbullit kiellettiin. Ongelma on se hihnan toinen pää.
Yllättyisit miten moni vinttikoira on tappanut pienen koiran, tai jopa samassa taloudessa asuneen vinttikoiran. Ja miten moni "harmiton" perhekoira on raadellut perheen lapsen. Näistä vaan ei media kiinnostu.
Se pureva noutaja aiheuttaa pienemmän vamman kuin pitbull. Tajuatko, että näitä bull-hyökkäyksiä on nyt tapahtunut jo niin monta ihan todella lyhyen ajan sisään, että se ei ole millään lailla normaalia, eikä hyväksyttävää. Ei yhteiskunta voi hyväksyä sellaista, että joka viikko tapahtuu tällaisia hyökkäyksiä tiettyjen rotujen toimesta.
On ihan eri asia joku noutajan purema tai pitbullin/amstaffin purema. Voi luoja sentään, huomaa ettei jotkut tiedä koirista yhtään mitään!
Jos noutaja puree niin täytyy olla kyllä jo aivan kamala omistaja.. Noutajat on todella kilttejä koiria eikä niissä kuulu esiintyä aggressiivisuutta ollenkaan. Jos tapaa aggressiivisen noutajan, on kyseessä todellakin sairastunut yksilö omistajan toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Kättä pidempää lenkeille mukaan. Jos kärsii oma koira, niin tulee kärsimään myös hyökkääjä.
Otan minäkin sitten mukaan kättä pidempää lenkille, jos puudeli käy kääpiöpinserityttöni kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva - hyökkäyksiä tapahtuu harva se päivä, mutta mitään ei tehdä näiden estämiseksi. Saakohan pitbull tappaa ihmisen eikä vieläkään tapahdu mitään? Miksi sitten aseella tappamisesta saa vankilaa, mutta jos koira tekee samoin, niin se ei ole niin vakavaa vaikka lopputulema sama olisikin? Käsittämätöntä. Nämä ovat kamalia aseita nämä koirat. Ja turha sanoa vääristä käsistä, näille ei ole mitään oikeita käsiä. Varmaan kiva elää tuollaisen koiran kanssa, jonka kanssa saa aina olla varuillaan. Tai niin, eihän nämä omistajat ole.
Suomessa on bullmastiffi ja huskymix tappaneet ihmisen. Lisäksi malinois repi käden irti taluttajaltaan. Yksikään pitbull tai amstaffi ei ole Suomessa tappanut ketään.
Pitbullit ja amstaffit ovat tappaneet ja tappavat koiria Suomessa. Lopettakaa nyt jumalauta näiden rotujen paapominen!! On se nyt s**tana kun ei uskalla enää oman koiran kanssa käydä kohta ulkona ollenkaan!!!! V*TTU!!!!
Onko parempi että kielletään rodut jotka ehkä herkästi käyvät toisen koiran kimppuun, ja näiden rotujen omistajat ottavat tilalle koiria jotka käyvät herkästi vieraan ihmisen kimppuun?
Kyse on siitä ettei lakia noudateta, eikä koiria osata kasvattaa. Irlannissa koirahyökkäysten määrä nousi 50% kun pitbullit ja vastaavat kiellettiin. Googleta.
Ei mua kiinnosta nyt ihmiset vaan se kun koirat tappaa toisia koiria lenkillä.
Viime aikojen hyökkäykset ovat johtuneet siitä ettei omistaja ole noudattanut lakia. Miten rotukiellot ehkäisisivät tätä? Eräässäkin maassa noutajien aiheuttamat vammat nousivat pilviin sen jälkeen kun pitbullit kiellettiin. Ongelma on se hihnan toinen pää.
Yllättyisit miten moni vinttikoira on tappanut pienen koiran, tai jopa samassa taloudessa asuneen vinttikoiran. Ja miten moni "harmiton" perhekoira on raadellut perheen lapsen. Näistä vaan ei media kiinnostu.
Se pureva noutaja aiheuttaa pienemmän vamman kuin pitbull. Tajuatko, että näitä bull-hyökkäyksiä on nyt tapahtunut jo niin monta ihan todella lyhyen ajan sisään, että se ei ole millään lailla normaalia, eikä hyväksyttävää. Ei yhteiskunta voi hyväksyä sellaista, että joka viikko tapahtuu tällaisia hyökkäyksiä tiettyjen rotujen toimesta.
Nimenomaan! Näiden tappajarotujen tarkoitus on tappaa. Niillä on tappava purema ja ne purevat niin kauan, että uhri kuolee.
Muut rodut eivät tee tällaista eivätkä edes kykene tällaiseen. Ja muilla roduilla puremisen tai aggressiivisuuden tarkoitus ei koskaan ole tappaminen. Tappajakoira ihan tarkoituksella tietoisesti TAPPAA. Kyllä siinä on aika hiton suuri ero.
Vierailija kirjoitti:
Mun koiran päälle jos joku koira käy niin pidän todellakin huolen siitä, että se hyökkääjäkoira saa itse kuolla.
Nuo tappajayksilöt täytyy lopettaa. Aina. Mun mielestä myös ihmiset jotka tappaa niin saisi olla ihan sama kohtalo. On TÖRKEÄÄ tappaa toinen, oli sitten eläin tai ihminen!
Naurettavaa, lapsellista uhoamista joka kaiken lisäksi sisältää paradoksin. Toisen eläimen tai ihmisen tappava eläin tai ihminen on tapettava -> MINÄ saan tappaa jos joku koira hyökkää oman koirani kimppuun.
Et taida ihan terävimmästä päästä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kättä pidempää lenkeille mukaan. Jos kärsii oma koira, niin tulee kärsimään myös hyökkääjä.
Otan minäkin sitten mukaan kättä pidempää lenkille, jos puudeli käy kääpiöpinserityttöni kimppuun.
Kuule kun se puudeli irrottaa otteensa pikkasen helpommin. Ja taistelukoiran kanssa kohtaaminen on puolestaan "laaki ja vainaa ".
Miksi sinä joku puolustelet näitä koiria? Haluaisitko vielä kertoa, että mikä "taistelukoiran" ominaisuus on sellainen, jota koiralta toivot? Ja mitä ei miltään muulta rodulta sitten löydy? Miksi ihmiset hankkivat näitä koiria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule kun se puudeli irrottaa otteensa pikkasen helpommin. Ja taistelukoiran kanssa kohtaaminen on puolestaan "laaki ja vainaa ".
Kuvittele jos kääpiöpinseri purisi sua kasvoihin. Siinäpähän irrotat pikku koiran. Ei pikku koira aina tarkoita helppoa ja ensimmäiseksi koiraksi sopivaa rotua kokemattomalle kasvattajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuna Juankoskella pitbull kävi kääpiöpinserin kimppuun. Raateli aika hyvin, toivottavasti pieni koira selviää...
Olisiko tästä jotain uutista paikallislehdessä tms.?
Ei, mutta FB-ryhmässä: https://aijaa.com/4WYFCJ
MInun pikkukoirani kimppuun on kaksi kertaa hyökännyt iso koira. Vapaana ovat olleet-täysin ilman omistajan kontrollia. Toisella kerralla pääsin oman koiran kanssa turvaan kerrostalon rappukäytävään-onneksi joku tuli juuri ulos. Ison koiran rotua ja omistajaa en siis saanut tietää.
Nyt toisella kerralla pidin pikkukoiraani ylhäällä pääni yläpuolella-iso koira hyppi minua vasten ja ylettyi näykkimään koirani häntää.
Itse olin naarmuilla ja mustelmilla. Omistaja ei pyytänyt edes anteeksi-koiralla ei ollut edes pantaa kaulassa. Pitäisikö minun ilmoittaa tämän koiran ja omistajansa tiedot paikalliselle valvonta eläinlääkärille?
Kyseessä oli Amerikan staff.
Taistelukoirat pitäisi hävittää omistajineen. Menköön putinistit vaikka Venäjälle.
Pistää niin vihaksi. Mitä siinä voi tehdä jos tollainen paskiainen käy mun koiran kimppuun? Vaikka nostaisin koirani syliin niin se varmaan voisi silti purra sitä tappavasti. Revin kyllä silmät päästä sellaselta jos yrittää lähellekään tulla. Ja turha tulla ulisemaan että änänänänä väkivalta ei auta mitään, mutta jumalauta mitä itse tekisitte jos kohteena olisi vaikka teidän pieni lapsi?!
Onneksi en hankkinut koiraa, vaikka meinattiin. Tänä vuonna tuntuu, että näitä hyökkäyksiä uutisoidaan joka viikko uusia. Miksi nyt? Onko muina vuosina ollut myös, muttei uutisoitu? Vai enkö vain ole huomannut? Vai ovatko nämä rodut yleistyneet ihan hirveästi tänä vuonna?
Viiden vuoden välein uusittava koira-ajokortti ja pakollinen kuonokoppa. Kopattomat ja kortittomat koirat lopetettavaksi.