Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS Lihansyönti ei vähene. Kuka sitä lihaa vielä syö, ja vieläpä yhtä paljon kuin ennen?

Vierailija
24.07.2018 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005767102.html

Koko kasvissyöntibuumi on kuulemma keksitty. Itse ainakaan en lihaa syö, mutta nähtävästi joku jossain vetää minunkin edestä...

Kommentit (336)

Vierailija
181/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen lajina on sekasyöjä.

Niinpä,  ei olla lihansyöjiä.

Vierailija
182/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seuraa monen suomalaisen ruokavaliota ja sitten analysoi mitä syödään, vetenkin mitä lapsille syötetään, niin kyllä varmaan heikkolaatuista lihaa, vehnämössöä, teurasjätteitä, sokeria, suolaa, ja rasvoja menee eniten.

Sitähän nämä makkarat ja nuggetit suurelta osin ovat. Ei se rasvainen sika-nautajauhelihakaan ole ihan terveyssuositusten mukaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No... proteiinin takia minä sitä lihaa syön, mutta kohtuudella. En mikään fitness-pelle ole, vaikka treenaankin

Vierailija
184/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tulee mieleen, eikö ne luolamiehiä matkivat liha suupielistä ja housun takataskusta pursuavat machopetterit tajua, että kivikaudella lihaa syötiin TODELLA HARVOIN, pääasiallinen ravinto kerättiin maasta, puista ja pusikoista, tai koukittiin rannalta ja vedestä.

Mistähän ovat saaneet päähän, että ihmisen pitäs syödä lihaa joka helvetin päivä, joka helvetin aterialla.

Kenenkään ei kuulu syödä lihaa JOKA PÄIVÄ, ei edes lihansyöjät syö lihaa JOKA PÄIVÄ, mutta ihminen joka ei ole edes lihansyöjä, vetelee kaksin käsin.. hyi helvata.

Ei ihme kun ihminen vain tyhmistyy, ravinto vaikuttaa aivoihin.

Hyvin sanottu ja totta. Ei tää lihan mässäily enää ole normaalin rajoissa millään tavalla, joillain tuntuu homma karanneen kokonaan lapasesta. Ihmisellä näkyy olevan tapana mennä äärimmäisyyksiin kaikessa.

Leijonakaan ei syö lihaa joka päivä, ja sen elimistö sentään kuolee ilman lihaa.

Juuri näin.

Vaikka ei olis vegaani, ei sitä lihaa ihan joka päivä tarvi mussuttaa joka ainoolla aterialla.

Useimmat kotiruuat on yhtä hyviä ilman lihaakin, ei se liha niissä yleensä edes maistu.

Joillain on kumma kuva kasvisruuista, että pitäs olla jotain tofupaskaa. Ei ihme jos ällöttää.

Amen.

Vierailija
185/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on se joka huolehtii osaltaan että lihaa menee. Ihan itse valmistaa lihapatansa, on siinä kyllä vihanneksiakin. Kutsuu myös pojat syömään perheineen. Hyvin kelpaa ilmainen ruoka opiskelijaperheille. Minä laitan vielä loput heille kotiin vietäväksi. Niin ja tietenkin päälle hedelmät ja muuta tarpeellista. Ihan iloisia ovat kaikesta. Ja lihakauppias kiittää.

Vierailija
186/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on vain liikaa.

kuten lihantuotantoakin.

Lihantuotantoahan on helppo vähentää kun antaa luonnon itse huolehtia syntyvyyden säännöstelystä ihmisten kohdalla. Eikä pyrkiä väkisin lisääntymään keinoja kaihtamatta.

Siis meinaat ettei saa antaa hedelmöityshoitoja? Se on kuules aika pieni osuus mitä tulee väestön räjähtämiseen. Mitään luonnon syntyvyyden säännöstelyä ei ole.

Vierailija
187/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kokoajan vähenee, mutta lihateollisuus ja sitä tukeva keskusta/kokoomus-hyvävelikerho ei sitä myönnä. Ei tarvitse heittäytyä vegaaniksi, vähentääkseen lihan puputusta.

Vierailija
188/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on vain liikaa.

kuten lihantuotantoakin.

Lihantuotantoahan on helppo vähentää kun antaa luonnon itse huolehtia syntyvyyden säännöstelystä ihmisten kohdalla. Eikä pyrkiä väkisin lisääntymään keinoja kaihtamatta.

Siis meinaat ettei saa antaa hedelmöityshoitoja? Se on kuules aika pieni osuus mitä tulee väestön räjähtämiseen. Mitään luonnon syntyvyyden säännöstelyä ei ole.

En oo se kelle vastasit, mutta mihin ajattelet tän paskaan hukkuvan maailman tarvitsevan hedelmöityshoitoja?

Eikö lääketieteelle todellakaan ole parempaa käyttöä, johon nekin resurssit uppoaa.

Vierailija
189/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen luonnonsuojelija ja tilaan lentokoneessa aina kasvisaterian!

Vierailija
190/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on vain liikaa.

kuten lihantuotantoakin.

En oo se kelle vastasit, mutta mihin ajattelet tän paskaan hukkuvan maailman tarvitsevan hedelmöityshoitoja?

Eikö lääketieteelle todellakaan ole parempaa käyttöä, johon nekin resurssit uppoaa.

En ole ilmaissut mielipidettäni hedelmöityshoitojen puolesta tai vastaan, nostin vain esiin keskustelijan epäloogisuuden mitä tulee väestön määrän säännöstelyyn. Ei niitä hoitoja tämän maailman takia tehdäkkään vaan ihmisten.

Vierailija
191/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset ei suostu oikein kasviksia syömään vaikka totutettu on pikkuisesta saakka... ne inhoaa kaikkia mifuja/härkiksiä/yms tofuja, samoin kuten couscousia, villiriisiä, linssejä... aivan käsittämätöntä. Vaikka olen oikeasti linssejä/papuja/soijaa tarjoillut jo noin vuoden vanhalle ja säännöllisesti, niin siinä n. 3-5v iässä tuli ihan täydellinen stoppi. 

Ihan niin kuin niissä asuisi sisällä joku keski-iän ylittänyt heteromies, joka kertoisi mikä kuuluu ruokavalioon ja mikä ei. Makkaraa, lihaa, perunaa, korkeintaan porkkanaa... Huoaah... Edes koulu ei ole saanut oppimaan uusia asioita, vaan siellä ne kavereiden (tyttöjä kuten meidänkin lapset) aina suunnittelee miten ne saa salaa roudattua salaatit jäteastiaan.

Ite en ole kyllä koskaan syönyt linssejä, tofuja ja soijaa, vaikkenb lihaa syökään. Ei ihme jos ei kiinnosta, kun tollasta paskaa tyrkytät. Tee ihan normaalia kotiruokaa ilman lihaa, tai kalaruokia.

Ei se mitään rakettitiedettä ole,. makaronilaatikko, pinaattiletut, hernekeitto, kaikki on kasvisruokaa ja yleensä lasten suosikkiruokia.

Sekaruoka, josta vain lihan jättää pois, ei ole välttämättä "tasapainoista kasvisruokaa". Hassun oletuksen teet siitä, mitä heille tarjoan tällä hetkellä - vai ajattelitko, että roskikselle teen? 

Omasta mielestä pavut ja linssit, vihreät pavut ovat varsin hyvää ja hyvän makuista ruokaa. Ei mitään vikaa. 

Lapset kyllä syövät makaronilaatikkoa - mutta se on LIHAmakaronilaatikkoa. Pelkkää makaronia maidolla ja kananmunalla he eivät halua. Tai makaronia kasvisliemellä. He syövät hernekeittoa - mutta makkaran kanssa. Pinaattilätyt nyt kelpaavat. Muita "kasvisruokia" on meillä monet ns luonnostaan lihattomat ruoat, kuten vaikka puuro, lätyt pannukakku jne, mutta itse en laske niitä kasvisruoiksi. 

Hernekeittoon makkaraa? Kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää. 

Niinpä, rasvaista luullista lihaa se kaipaa. Sianpotka on paras.

Paras hernekeitto hernekeittona, ei vaadi lihaa makua pilaamaan.

Mistähän sä sen maun siihen saat ilman lihaa?

Minkälainen on muuten sun perunakeitto?

Ihan kuule niistäö herneistä, sipulista, pippureista, liemikuutiosta ja raastan sekaan myös porkkaa.

Nams nams.

En tiedä mitä tarkotat perunakeitolla, perunavelliä olen kyllä tehnyt. Useimpiin keittoihin tulee perunaa, mutta en mä esim.kalakeittoa perunakeitoksi kutsu. 

Vierailija
192/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkien raakaruokinta yleistyy?

Vierailija
193/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että Touko Aalto syö aika paljonkin lihaa.

Ainakin kroppa kovin kyljysmäinen.

Eli atleettinen. Komea mies. 

Vierailija
194/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset ei suostu oikein kasviksia syömään vaikka totutettu on pikkuisesta saakka... ne inhoaa kaikkia mifuja/härkiksiä/yms tofuja, samoin kuten couscousia, villiriisiä, linssejä... aivan käsittämätöntä. Vaikka olen oikeasti linssejä/papuja/soijaa tarjoillut jo noin vuoden vanhalle ja säännöllisesti, niin siinä n. 3-5v iässä tuli ihan täydellinen stoppi. 

Ihan niin kuin niissä asuisi sisällä joku keski-iän ylittänyt heteromies, joka kertoisi mikä kuuluu ruokavalioon ja mikä ei. Makkaraa, lihaa, perunaa, korkeintaan porkkanaa... Huoaah... Edes koulu ei ole saanut oppimaan uusia asioita, vaan siellä ne kavereiden (tyttöjä kuten meidänkin lapset) aina suunnittelee miten ne saa salaa roudattua salaatit jäteastiaan.

Ite en ole kyllä koskaan syönyt linssejä, tofuja ja soijaa, vaikkenb lihaa syökään. Ei ihme jos ei kiinnosta, kun tollasta paskaa tyrkytät. Tee ihan normaalia kotiruokaa ilman lihaa, tai kalaruokia.

Ei se mitään rakettitiedettä ole,. makaronilaatikko, pinaattiletut, hernekeitto, kaikki on kasvisruokaa ja yleensä lasten suosikkiruokia.

Sekaruoka, josta vain lihan jättää pois, ei ole välttämättä "tasapainoista kasvisruokaa". Hassun oletuksen teet siitä, mitä heille tarjoan tällä hetkellä - vai ajattelitko, että roskikselle teen? 

Omasta mielestä pavut ja linssit, vihreät pavut ovat varsin hyvää ja hyvän makuista ruokaa. Ei mitään vikaa. 

Lapset kyllä syövät makaronilaatikkoa - mutta se on LIHAmakaronilaatikkoa. Pelkkää makaronia maidolla ja kananmunalla he eivät halua. Tai makaronia kasvisliemellä. He syövät hernekeittoa - mutta makkaran kanssa. Pinaattilätyt nyt kelpaavat. Muita "kasvisruokia" on meillä monet ns luonnostaan lihattomat ruoat, kuten vaikka puuro, lätyt pannukakku jne, mutta itse en laske niitä kasvisruoiksi. 

Ihan kuule niistäö herneistä, sipulista, pippureista, liemikuutiosta ja raastan sekaan myös porkkaa.

Nams nams.

En tiedä mitä tarkotat perunakeitolla, perunavelliä olen kyllä tehnyt. Useimpiin keittoihin tulee perunaa, mutta en mä esim.kalakeittoa perunakeitoksi kutsu. 

Käytät siis hernekeittoon liemikuutioita oikean lihan sijaan??

Ja sanot vielä, että "nams nams"??  :D:D:D

Vierailija
195/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä syötetään lemmikeille enemmän kuin ennen.

Vierailija
196/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on vain liikaa.

kuten lihantuotantoakin.

Ihmisistäkö se jauheliha tehdään mikä kaupasta lähtee ongelmajätelaitokselle?

Vierailija
197/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on hyvää, terveellistä ja ravinteikkasta. Sano yksikin syy miksi en söisi?

Vierailija
198/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on vain liikaa.

kuten lihantuotantoakin.

Sekin on liikaa.

Vierailija
199/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nams nams.

Käytät siis hernekeittoon liemikuutioita oikean lihan sijaan??

Ja sanot vielä, että "nams nams"??  :D:D:D

Niin, saatan laittaa kasvisliemikuution, ihan vegaanisen sinne, vaikken ole vegaani.

Onko tämä sulle suurikin ongelma,. toki voin tehdä ilman kuutiotakin, laitan vaan suolaa tilalle, yhtä hyvää tulee. Nams nams. 

ps. Varo ettei lennä kärpänen suuhun kun sitä noin korvasta korvaan auot. ;)

Vierailija
200/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin artikkelin, jossa kerrottiin 67 prosentin maapallon nisäkkäistä olevan ihmisten tuotantokarjaa!! 

N. 30 prosenttia nisäkkäistä oli ihmisiä, muita nisäkäslajeja _vain_ loput 2.

Että sellaista uutta pientä pintaraapaisua tietoisuuteeni, eipä enää houkuta paluu sekasyöjäksi sen vähänkään vertaa.

Ketju on lukittu.