Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS Lihansyönti ei vähene. Kuka sitä lihaa vielä syö, ja vieläpä yhtä paljon kuin ennen?

Vierailija
24.07.2018 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005767102.html

Koko kasvissyöntibuumi on kuulemma keksitty. Itse ainakaan en lihaa syö, mutta nähtävästi joku jossain vetää minunkin edestä...

Kommentit (336)

Vierailija
221/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni syö aivan järjettömän määrän lihaa. Syö monesti kokonaisen grilliboksillisen kerralla... Vastapainoksi minä olen sitten kasvissyöjä :D Mies kyllä syö muuten terveellisesti, ja on jopa ollut kuukauden haasteen verran kasvissyöjä yllytyksestäni!

Eikö tuollainen mättäminen jo aiheuta terveysvaivoja? Oma ruuansulatukseni huutaisi hoosiannaa jos söisin monta sataa grammaa lihaa kerralla.

Vierailija
222/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ketjusta näkee, että osa ihmisistä ei vaan käy ihan täysillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensin vuosia kasvissyöjä, mutta hb putosi niin paljon että syön naudanlihaa n.400g viikossa.

Vierailija
224/336 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nelihenkinen perhe ainakin nostaa lihansyöntitilastoja.

Voidaan grillata 1,5 kiloa lihaa kerralla ja kaikki menee.

Vierailija
225/336 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko kommenttini eettisesti junteista lihansyöjistä poistettiin? :-D Tämän vielä jaksan  kirjoittaa tänne trollikeskusteluun. En ole koskaan ennen kirjottanut edes tänne palstalle, vaikka lukenut olenkin, mutta tämä keskustelu alkoi keljuttaa niin paljon, että kiteytin  yhteen lauseeseen mielipiteeni. Useat ihmiset nimittävät junteiksi tietynlaisia ihmisiä, joiden he katsovat olevan jollain lailla ajattelematon/ älyämätön joukkio. Eettiseltä kannalta lihansyöjät ovat juuri tällaisia. Ja kyllä, valitettavasti yhtä kaveria lukuunottamatta kaikki, jotka tunnen ovat lihaa syöviä ihmisiä. Ja kyllä, tunnen paljon ihmisiä. 

Oi, ainoa kontribuutiosi tälle palstalle on ollut normaalia ruokavaliota noudattavien haukkuminen junteiksi, ja nyt tuo kultakimpale poistettiin! Että kehtasivat.. Kyllä nyt on aihetta uhriutua.

Vierailija
226/336 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä syön lihaa jossain muodossa. Miksen söisi?

Vierailija
227/336 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ettei kaikki olla jotain elämäntapahiilihydraatti-intolerantikoita aminohappoallergisia mineraalidieetillä olevia radikaalivegaanilumihiutaleita. Kyllä nyt hävettää, kun tänäänkin syön lihaa ja perunoita enkä edes juo kauramaitoa. Anteeksi älymystö, koettakaa kestää.

Vierailija
228/336 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit syö salaa. Olen nähnyt.

Mä myös. Usein vegaani muijan äijä menee salaa vetään biffiä ravintolaan ettei muija hermostu.

Vierailija
229/336 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on vain liikaa.

kuten lihantuotantoakin.

Lihantuotantoahan on helppo vähentää kun antaa luonnon itse huolehtia syntyvyyden säännöstelystä ihmisten kohdalla. Eikä pyrkiä väkisin lisääntymään keinoja kaihtamatta.

Siis meinaat ettei saa antaa hedelmöityshoitoja? Se on kuules aika pieni osuus mitä tulee väestön räjähtämiseen. Mitään luonnon syntyvyyden säännöstelyä ei ole.

En oo se kelle vastasit, mutta mihin ajattelet tän paskaan hukkuvan maailman tarvitsevan hedelmöityshoitoja?

Eikö lääketieteelle todellakaan ole parempaa käyttöä, johon nekin resurssit uppoaa.

Olen samaa mieltä! Pois hedelmöityshoidot ja abortit, syöpää ei kannata hoitaaeikä korlaripotilaita. Ainoat sallitut hoidot on täyspäisen ihmisen toimintakykyä parantavat leikkaukset, muut on turhia.

tupakoitsijoilta alkoholisteilta ja huumausaine riippuvilta ja ylensyöjiltä terveydenhuolto pois kokonaan ensimmäisen 3kk jälkeen kun ensimmäinen elintapaansa liittyvä sairaus tai oire on ilmestynyt hoidettavaksi. Sen jälkeen hoidosta 100% oma vastuu. Alkoholi tupakka ja makeisverot pois. Alkaa harventua ja muuttua geenipooli.

Vierailija
230/336 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihansyöjät ovat eettisesti juntteja ihmisiä. 

Montakos lihansyöjää tunnet?

Tuo on se sama veganistitrolli, joka kirjoittaa suuren osan tänne postatusta lihanvastaisesta propagandasta. Yrittää varmaan luoda vaikutelmaa, että kasvistenpuputtelijoita olisi montakin. Ilmoitin tuonkin viestin asiattomaksi.

Se on ollut täällä jo vuosia, jonkun kaverinsa kanssa. Melkein päivittäin aloittavat vegaaniketjuja (luetellaan kivoja kasvisruokia jookos, kertokaa lemppari kasvispöperönne jne.) ja sekasyöjävihaa uhkuvia mollausketjuja. Ajoittain ne aloittavat ihan asiallisesti, mutta kun tulee liikaa faktaa silmille, ne äityvät silmittömiin solvauksiin. 

Luulen, että toinen noista oli täällä joskus m*dena, koska ketjuista poistui asialliset viestit, joissa veganismi saatiin näyttämään idioottimaiselta puuhastelulta ja toisaalta niihin jätettiin näkyviin valheellinen veganismipropaganda.  Ehkä joku taho maksaa niille trollailusta, ei kukaan järkevä tuollaista jankutusta vuosikausia ilmaiseksi tee.

Täällä taas? Alapeukuista päätellen monikaan ei ole kanssasi/kanssanne(?) samaa mieltä. Kuulostaa aika vainoharhaiselta ettei tällä palstalla muka missään nimessä voisi olla enempää kuin yksi vegaani, ja jos on niin ne ovat kavereita keskenään, ja jos sääntöjen vastaisia viestejä poistuu niin se tarkoittaa että paikalla on jopa vegaanimoderaattori. Minä olen yksi, ja tässä ketjussa on lisäkseni ainakin yksi aktiivinen vegaani. En tee aloituksia, koska tiedän millaiseksi vegaanikeskustelut täällä menee, mutta vastailen toisinaan muiden tekemiin aloituksiin antamalla hyviä vinkkejä tai oikaisemalla väärinkäsityksiä sekasyöjille. Av:lla suurinosa vegaanikeskusteluista ovat anti-vegaani trolleja, joissa tarkoitus on vain päästä haukkumaan, ja jotka yleensä poistuvat rivakasti koska ilmiö on selvästi moderaattoreillekin tuttu. Väitätkö näitäkin false flagiksi? Käyttekö oikeasti ilmoittamassa asiattomiksi ihan asiallisia viestejä ja aloituksia vain sen takia ettette halua vegaanien puhuvan, tai mikä hirveintä, voittavan väittelyä? En ole toistaiseksi nähnyt niitä vegaanien ”silmittömiä solvauksia”, mutta ehkä joku kokee ikävien faktojen pöytään lyömisenkin solvaavana.

Minua kiinnostaa miksi tämäkin ketju nousee ylös aina viestillä joka menee lähes sanatarkasti samalla tavalla: ”Kyllä minä syön lihaa, miksi en söisi?”. Kun olet noin omistautunut, niin olisiko sinulla salaliittoreoriaa tästäkin tai tietoa kuka mahtaa olla näiden viestien takana?

Vierailija
231/336 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole toistaiseksi nähnyt niitä vegaanien ”silmittömiä solvauksia”, mutta ehkä joku kokee ikävien faktojen pöytään lyömisenkin solvaavana.

Niin, kun lihansyöjiä haukutaan junteiksi, niin sehän ei ole solvaus vaan "ikävä fakta".

Alan uskoa, että kasvisöverit haittavat aivojen toimintaa. Kasviksille ikäraja ja haittavero.

Vierailija
232/336 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa miksi tämäkin ketju nousee ylös aina viestillä joka menee lähes sanatarkasti samalla tavalla: ”Kyllä minä syön lihaa, miksi en söisi?”. Kun olet noin omistautunut, niin olisiko sinulla salaliittoreoriaa tästäkin tai tietoa kuka mahtaa olla näiden viestien takana?

No haloo. Johtuisiko siitä, että otsikossa nimenomaan kysytään, kuka lihaa syö? Toki aika hölmöä nimettömänä vastata "minä", mutta tuskin mikään kasvissyöjien ja muiden vegaanien vastainen salaliitto sentään kyseessä.

Vierailija
233/336 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole toistaiseksi nähnyt niitä vegaanien ”silmittömiä solvauksia”, mutta ehkä joku kokee ikävien faktojen pöytään lyömisenkin solvaavana.

Niin, kun lihansyöjiä haukutaan junteiksi, niin sehän ei ole solvaus vaan "ikävä fakta".

Alan uskoa, että kasvisöverit haittavat aivojen toimintaa. Kasviksille ikäraja ja haittavero.

Se että tähän ketjuun ilmestyy yksi viesti jossa joku sanoi että lihansyöjät (huom! ihminen ei ole lihansyöjä, joten en tiedä ketä tällä on tarkoitus loukata) ovat... hmm, oliko se moraalisia juntteja tai jotain vastaavaa? Ei tuo minusta mikään silmitön solvaus ollut, perus keskustelupalstan huutelija, josta emme edes tiedä onko vegaani vai sekaanin provo, koska viestissä ei todellakaan lue mitään muuta. Ei tuo mitään uutta keskusteluun, eikä mitään minkä takia kannattaa mielensä pahoittaa.

Sinä kritisoit solvaamista, mutta sorruit samassa viestissä solvaamaan ”takaisin”. Vieläpä samalla ”nokkeluudella” joka tössä ketjussa on näkynyt jo ainakin kaksi kertaa aiemmin. Vautsi vau.

Vierailija
234/336 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on taas yksi esimerkki siinä rööperikuplassa, jossa hessarin toimittajat elää. Tämä viherpunainen porukka polkee baanaa jopoilla, haluaa länsimetrot, metropolit,  kaupunkibulevardit ja pyöriäilysillat ristiin rastiin Helsingin saariin. Oma elämä on lähikahvilan, läntisen itä-Gabonin cuisinea tarjoovan vegemestan ja oman mediapajan kultaisessa kolmiossa. Tämä porukka pitää vähyyteensä nähden hämmästyttävän kovaa ääntä omista mielenkiinnon kohteistaan ja haluaa kaikkien omaksuvan omat tapansa. Sitten uutisoidaan isolla, että kappas perkkele, yli puolet sanookin ettei me mitään kaupunkibulevardeja haluta ja syödä pelkkää mustajuurta (joka on hieno juures). Vielä. Vääntö kuitenkin jatkuu ja väsytystaktiikka tuo joissakin tapauksissa tulosta - kunhan saa mukaan tahoja, jotka hyötyy samasta tavoitteesta omilla tavoillaan riittävän paljon (kuten vaikka länsimetro).

Vierailija
235/336 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihminen ei ole lihansyöjä

Minä ainakin syön lihaa.

Vierailija
236/336 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tulee mieleen, eikö ne luolamiehiä matkivat liha suupielistä ja housun takataskusta pursuavat machopetterit tajua, että kivikaudella lihaa syötiin TODELLA HARVOIN, pääasiallinen ravinto kerättiin maasta, puista ja pusikoista, tai koukittiin rannalta ja vedestä.

Mistähän ovat saaneet päähän, että ihmisen pitäs syödä lihaa joka helvetin päivä, joka helvetin aterialla.

Kenenkään ei kuulu syödä lihaa JOKA PÄIVÄ, ei edes lihansyöjät syö lihaa JOKA PÄIVÄ, mutta ihminen joka ei ole edes lihansyöjä, vetelee kaksin käsin.. hyi helvata.

Ei ihme kun ihminen vain tyhmistyy, ravinto vaikuttaa aivoihin.

Hyvin sanottu ja totta. Ei tää lihan mässäily enää ole normaalin rajoissa millään tavalla, joillain tuntuu homma karanneen kokonaan lapasesta. Ihmisellä näkyy olevan tapana mennä äärimmäisyyksiin kaikessa.

Leijonakaan ei syö lihaa joka päivä, ja sen elimistö sentään kuolee ilman lihaa.

Tähän haluaisin korjata, että lihansyöjät syövät luonnossa parin päivän välein koska ruoka pitää saalistaa. Siinä kuluu aikaa ja energiaa. Luonnossa kasvissyöjät syövät määrällisesti enemmän koska kasviksissa ei ole niin paljon energiaa kuin lihassa/rasvassa ja lehdet on helpompi juosta kiinni kuin gaselli.

Nykyään ihminen saa kaiken tarvittavan kaupasta, vielä sata vuotta sitten viljelijä joutui miettimään teurastaako viimeisen kanan ruuaksi vai ruokkisiko kanaa että saisi munia pari kertaa viikossa.

Vierailija
237/336 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No haloo. Johtuisiko siitä, että otsikossa nimenomaan kysytään, kuka lihaa syö? Toki aika hölmöä nimettömänä vastata "minä", mutta tuskin mikään kasvissyöjien ja muiden vegaanien vastainen salaliitto sentään kyseessä.

Ajattelin että tällä ”vegaanimode ja maksetut trollit” salaliittoteoria tyypillä olisi jokin teoria tähänkin. Moni vaivautuu ottamaan osaa keskuteluun lyhyellä viestillä, samoilla sanavalinnoilla ja tasaisin väliajoin niin että tämäkin ketju nousee monen sivun takaa taas pinnalle, ja tätä nostoa seuraa yleensä useampi asiaton viesti. Tämä on minun havaintoni.

Vierailija
238/336 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihminen ei ole lihansyöjä

Minä ainakin syön lihaa.

Mutta oletko lihansyöjä? Ennenkuin vastaat, tarkista mitä se tarkoittaa.

Vierailija
239/336 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kasvissyöjien määrän lisääntyneen ja useammat ovat vähentäneet lihan syöntiä, mutta sitten on niitä jotka syövät lihaa yhä enemmän, koska tehotuotettu liha on yhä halvempaa ja halvempaa ja lihaa syödään monta kertaa viikossa ja unohdetaan eettinen näkökulma.

Ja onhan se outoa, kun jotkut kasvikset ja marjat maksavat enemmän kuin liha esim. mustikat.

Itse en juuri lihaa syö, vaan nyhtökauralla ja kasviksilla mennään.

Vierailija
240/336 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen kasvissyöjien määrän lisääntyneen ja useammat ovat vähentäneet lihan syöntiä, mutta sitten on niitä jotka syövät lihaa yhä enemmän, koska tehotuotettu liha on yhä halvempaa ja halvempaa ja lihaa syödään monta kertaa viikossa ja unohdetaan eettinen näkökulma.

Ja onhan se outoa, kun jotkut kasvikset ja marjat maksavat enemmän kuin liha esim. mustikat.

Itse en juuri lihaa syö, vaan nyhtökauralla ja kasviksilla mennään.

Luulen, että sinä elät kuplassa. Kuvittelet, että median luoma maailmankuva on totta. Mustikoita saa metsästä ilmaiseksi.

Ketju on lukittu.