Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla helle (hikoilu) ja jatkuva hiusten peseminen vaikuttanut hiusten kuntoon?

Vierailija
24.07.2018 |

Minulla alkanut menemään kuivaksi korpuksi pitkät hiukset, kun joudun niitä päivittäin pesemään :( Hikoilen päästä, niin pakko pestä. Piti leikata hiuksia nyt lyhyemmäksi, kun oli latvat ihan haperot. Harmittaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivapesuaine. Hiukset kiinni (letillä ja aseteltuna irti iholta nukkuessa).

Vierailija
2/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri reilun 2 vkon reissulla paikassa missä oli 34 lämmintä ja välillä hikoilutti kunnolla. Uin meressä ja altaassa, hiukset pesaisin joka toinen päivä. Nyt täällä kotona ei hikoiluta ja hiuksetkin tulee pestyä 2x viikossa. Nutturalla yleensä pidän kun on niin paksut ja aina tiellä

Todella hyvässä kunnossa on pysynet, ei mitään ongelmaa, kerran olen laittanut latvoihin hiusöljyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pitänyt saman pesuvälin kuin muulloinkin, joten ei ole vaikuttanut.

Vierailija
4/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese joka päivä kun ei tarvitse. Hiukset vain kärsivät, riittää 2 pesua viikossa.

Vierailija
5/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu. Jaksan liikkuakin näillä hyvillä ilmoilla enemmän ja siinä hikoaa, niin pakko peseytyä.

Vierailija
6/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin vaikuttanut, valitettavasti. Pakko pestä hiukset joka päivä, koska hikoilu ärsyttää päänahkaa ja pesu auttaa kutinaan. Hiukset ovat todella kuivat ja karheat, vaikka ennen tätä hellejaksoa olivat hyvässä kunnossa. Ärsyttää. En muutenkaan tykkää tästä helteestä.

Vierailija
7/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian voimakkaasti pesevä shampoo, jos pesu kuluttaa hiuksia. Low poo tai no poo voisi toimia, ts. hiuksia ei ole pakko pestä shampoolla joka kerta kun käy suihkussa

Vierailija
8/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivashampoo kutisee ja kuivattaa päänahan.

Vierailija
9/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivashampoo kutisee ja kuivattaa päänahan.

Suihkutan hiuksiin ja varon päänahkaa.

Vaihda merkkiä.

Vierailija
10/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyvestähän ne hiukset on rasvaiset ja se kuivashampoon tehtävä imea se kosteus/rasvaisuus pois.

Vierailija
11/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hiukset ovat kuollutta ainetta. Pese päänahkaa, älä  pituuksia.

Vierailija
12/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkään hikoiluun riittänee se, että hiukset pelkästään huuhdellaan vedellä, eiväthän ne ole varsinaisesti likaiset kuitenkaan.

Vierailija
13/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ihmiset normaalistikaan urheile vai miten oikein selviätte päiväkausia pesemättä hiuksia? Ihan ympäri vuoden pesen hiukset joka päivä, pää hikoaa aina sen verran kun treenaan, enkä ole huomannut sen tai helteen sen enempää mitenkään vahingollisesti vaikuttavan.

Vierailija
14/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksia ei tosiaan tarvi pestä joka hikoilun jälkeen. Vedellä läpihuuhtelu riittää ja jos on pitkät ja takkuuntuvat niin vähän hoitoainetta latvoihin. Helteellä on turha tihentää pesuväliä. Kokeile edes! Itsellä riittää pesu joka kolmas päivä, hiki huuhtoutuu kyllä hiuksista ihan vedellä. Pelkkää syömäähän se melkein on.

Vierailija
15/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilen muuten hyvin vähän, mutta pää on aina märkä kun lämpötila nousee yli 20 asteen. Hiuksia on siis pestävä päivittäin. Hyvässä kunnossa nämä ovat, käytän öljyä muutenkin sekä hoitista latvaan. Mitä useammin pesen, sen enemmän tulee käytettyä hoitotuotteita :)

Vierailija
16/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*suolaahan

Vierailija
17/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te ihmiset normaalistikaan urheile vai miten oikein selviätte päiväkausia pesemättä hiuksia? Ihan ympäri vuoden pesen hiukset joka päivä, pää hikoaa aina sen verran kun treenaan, enkä ole huomannut sen tai helteen sen enempää mitenkään vahingollisesti vaikuttavan.

Joka päivä pestessä päänahka kuivuu liikaa ja hiukset menee huonoon kuntoon (hiukset puoleen selkään). Joudun muutenkin olemaan tosi tarkka millä pesuaineella pesen hiukset tai itseni, kun moni kuivattaa liikaa. Pesen hiukset noin 2 kertaa viikossa. Jos urheilen ja hikoilen rankasti, niin tukka on nutturalla tai ponnarilla, urheilun jälkeen avaan ja annan kuivua ja sitten seuraavana päivänä on ponnarikampauksen aika, tarvittaessa kuivashampoon avulla.

Vierailija
18/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä pesu pelkällä vedellä tai vain hoitoaineen kanssa ilman shampoota. Tee öljyhoitoja: Laita kuiviin latvoihin ennen pesua oliivi- tai kookosöljyä ja pese shampoon kanssa, muista hoitoaine latvoihin. Rypsiöljy on kuulemma vaikeampi saada pois hiuksista, sitä ei ehkä kannata kokeilla. Kaupan öljyhoidot käyvät myös, mutta vähintään yhtä hyvä tulee ruokakaapin aineilla eikä öljyä ole mikään pakko pitää tuntikausia niinkuin joissain ohjeissa käsketään. Sain hampustakin ihan hiukset öljyn avulla.

Vierailija
19/19 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole pakko pestä joka päivä. Itse olen pessyt vain kerran viikossa. Jos olen uinut niin en ole juossut heti suihkuun. Kun päänahka tuottaa omaa öljyään, se pitäisi kammata latvoihin, tämä kehon itsetuottama öljy sisältää eteerisiä öljyjä jotka hoitavat hiuksien pituuksia ja latvoja. Mitä vähemmän käyttää shampoota, sitä paremmaksi hiusten laatu muuttuu ja tuuheammaksi ja pidemmäksi hiukset kasvavat. Nykyään ihmisillä on ongelmana se, että hiukset eivät kasva. Ne jäävät lyhyiksi ja ovat hyvin ohuet. Tämä johtuu liiallisesta shampoon käytöstä. Shampoon sisältämät kemikaalit kuivattavat ihoa ja päänahkaa, ja tappavat hiustupen. Sen vuoksi nykyaikana länsimaissa ja niissä muissa maissa joissa käytetään paljon kaupallisia shampoita ei vain miehillä, mutta myös naisialla on ohuet ja lyhyet huonokuntoiset hiukset.

Kun katsotaan "ituhippejä" heillä on pitkät ja tuuheat hyvinvoivat hiukset. Kuten minultakin usein tullaan kysymään "mitä shampoota käytät kun hiuksesi ovat noin upeat?" Vastaus on että en käytä shampoota. Pesen hiukset yrttijauheella, joka ei sisällä mitään kemikaaleja. Näin hiukset pestiin ennen shampoiden keksimistä. (Khadi yrttipesujauhe esimerkiksi)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän