Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin aikaan päästätte lapset kavereiden oven taa kesäisin?

Vierailija
24.07.2018 |

Meillä soi tänään ekan kerran ovikello puoli kahdeksan!! Neljä kertaa jo soinut tänään ovikello ja kello ei oo edes yhdeksää!

Meillä aamu-uninen tyttö joka nukkuu vielä. Nukkuu yleensä kymmeneen.
Itsekin makoilen vielä sängyssä.
Nyt yksi lapsi istuu kuulemma meidän terassilla tuolla ja lauleskelee.

Ei se sitä tarkoita että vaikka on valoisaa ja kesä, että ovikelloa voi pimpotella tähän aikaan. Vai?

Eikä auta että ottaa kellosta patterit pois. Liian vaivalloista joka aamu ja ilta kiipeillä se tekemään ja jos ei kelloon reagoi niin sitten koputellaan!
Enkä ole sen tyylinen ihminen että (ainakaan vielä) alkaisin kenenkään vanhemmille avautumaan asiasta, varsinkaan kun en vanhempia tunne. Ollaan siis vasta puoli vuotta sitten muutettu paikkakunnalle.

Lapsille on sanottu muttei taida olla hajuakaan heillä kellosta kun osa hakijoista on vasta 5-vuotiaita.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On voitu hyvin kotonakin sanoa, lapset ei vaan usko. Itse pidän klo 10 rajana, eriasia tietysti jos pihalla näkyy liikettä aikaisemmin. Lasten kavreille olen sanonut että sitten voi tulla koputtelemaan kun makuuhuoneen verhot on auki. (Makuuhuoneenikkuna tielle päin)

Vierailija
2/11 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 on meilläkin rajana, tai voi lähettää viestin aikaosemmin ja pyytää ulos.

Jokunen vuosi sitten tyttäreni kaveri (7v) tuli meille 8 aikaan aamulla. Oltiin jo hereillä, mutta olisin mieluummin syönyt aamupalaa rauhassa oman perheen kanssa. Kyselin myöhemmin hänen äidiltään, että mihin aikaan teillä herätään, niin äiti sanoi vaan, että "meille kyllä saa tulla aikaisin aamulla". En jotenkin saanut siinä sanottua vieraalle ihmiselle, että meille ei saa. Nykyään olen oppinut olemaan suorasanaisempi, niin varmasti sanoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

06.00. Sitä ennen ei saa mennä. Kotiin pitää tulla 23.00 mennessä.

Vierailija
4/11 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkkyä tuo 7:30, tosin ehkä vanhemmatkin vielä nukkuivat. Meillä 9v soittaa kavereilleen ensin ja olen antanut soittaa siinä 9-9:30. koska kaverit soittavat yleensä myös siihen aikaan.

Vierailija
5/11 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen aikaan olen päästänyt hakemaan kavereita, jotka kaikki tuntuu kyllä nukkuvan vielä tai olevan aamupalalla. Olen kieltämättä todella kateellinen: omani heräävät viimeistään kahdeksalta, itse voisin nukkua puoleen päivään ihan helposti.

Vierailija
6/11 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu  niihin naapureihin ja kerro lasten huoltajille, että klo 10 asti on yörauha.

Lähetä se 5-vuotias kotiinsa ja käske (KÄSKE ei siis pyydä) sanomaan, että teille saa tulla klo 10, koska teillä nukutaan nyt.

Terassilla ei saa laulaa ennen klo 10. KÄSKE kotiinsa laulamaan.

Vierailija
7/11 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille jotka liian aikaisin tulee oven taakse, voi sanoa että olisi kiva jos vasta kympiltä tulisitte, meillä vasta heräillään.

Vierailija
8/11 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset herää nyt lomalla yleensä siinä 7:30-8:30 välillä. Eli ei hirveän myöhään uni riitä.

Kaveriperheissä on laidasta laitaan nukkujia; on niitä joissa koko perhe herää seitsemän aikaan ja niitä joissa nukutaan yhteentoista. Kaikki ok ja koitetaan huomioida.

Itse pidän klo.10 rajana sille, että voi alkaa kavereita ulos kysymään jne. Osa on siihen aikaan vielä yövaatteissa.

Itse pidän isompana ongelmana sitä, että joka luojan päivä kun töistä tulen kotiin ja jos mies on kotona (minulla normi päivätyö, mies tekee kolmivuoroa), niin meillä on iso lauma lapsia kylässä. Olisi ihana saada tulla omaan kotiin töiden jälkeen rauhassa. Minusta olisi ihanaa jos sen klo.15-17 saisi rauhotettua ihan omalle perheelle; tulla rauhalliseen kotiin ja syödä omalla porukalla. Usein patistankin kaikki pihalle/koteihinsa hetkeksi, jotta saadaan syödä rauhassa.

Vierailija
9/11 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotte lasten vanhemmille, että teille ei ole asiaa ennen kuin päivällä. Lapsille turha sanoa.

Vierailija
10/11 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei onnex ole tuollaista ongelmaa eikä mun lapsi ole tuollainen naapurissa roikkuja ollenkaan. Sille pihalla istuvalle sanoisin nätisti, että meidän Maija nukkuu vielä, voit mennä kotiin, kerron Maijalle terveisia ja hän soittelee sitten, kun voitte tavata. Mun lapsi ei edes lomalla heti herättyään kaipaa kaveria, haluu rauhassa katella aamuohjelmia tai lukea ja syödä aamupalaa. Ei varmaan edes ilahtuisi, jos heti olisi kaveri odottamassa. Mutta ymmärrän kyllä, että lapset on erilaisia.

Vierailija
11/11 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä olin 7.30 lähdössä töihin ja vein samalla lapsia (koululaisia) sukulaisille päivähoitoon. Naapurin lapset tuli vastaan, kun olivat tulossa hakemaan lapsiani ulos. Meitähän tuo ei häirinnyt, mutta kerroin asiasta heidän äidilleen, kun ajattelin että käyvät kuitenkin naapureidenkin ovikelloa rimputtelemassa. Äiti ymmärsi kyllä asian, mutta oli luullut että lapset ovat vain keskenään ulkona.