Millaisia ovat karjalaiset?
Kommentit (191)
Kovaäänisiä ja vähän ilkeitä puheissaan. Todella vieraanvaraisia.
Sukututkimuksen mukaan mun sukuni on asunut etelä-karjalassa 1600-luvulta lähtien. Lasketaankohan mut suomalaiseksi. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin karjalaiset ei ole suomalaisia, karjalaiset ovat karjalaisia. Mannerheim murhautti valtavat määrät karjalaisia ja savolaisia rotupuhdistuksissaan. Vain läntisessä ja keskisuomessa on suomalaisia ja läntisessä myös ruotsalaisia.
Älä puhu paskaa. Suomen Pohjois- ja Etelä-Karjalan asukkaat ovat suomalaisia.
Katehia kaikki kansa, velhoja joka veräjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon jäsentymätöntä mätää, sen suojaavan ja jatkuvan hekotuskuoren alla. Kaikki hekottavat yhteisestä sopimuksesta ja tuijottavat toisiaan sen suojissa.
Isovanhempien tarinan mukaan hekotuksen syynä voi olla piru. Kun mies nauraa tyhjälle, eikä ole pentu vasta, niin henkivallat sitä naurattoo.
Työmies joka tyhjälle nauraa ja paiskii hommia kuin hullu, on pirun palaverissa. Varokoon sellaista renkiä palkata, kun pirun miehen saa rengikseen tulee kateet kaupanpäällisinä.
Voiko tyhjälle naurajaa ottaa todeksi,
jos on hyvä?
Siis voiko palkata?
Tuntuu aina siltä, että tarjolla ei ole tarpeeksi ruokaa ja juomaa :D Aina pitää olla sen seitsemää sorttia. Olen kahden evakon jälkeläinen. Isänisä ja äidinäiti olivat evakkoja. Ja kyllä, olen tumma, mutta toisaalta pitkä, koska äidinisällä oli ruotsalaisia juuria ja perin pituuden todennäköisesti sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu aina siltä, että tarjolla ei ole tarpeeksi ruokaa ja juomaa :D Aina pitää olla sen seitsemää sorttia. Olen kahden evakon jälkeläinen. Isänisä ja äidinäiti olivat evakkoja. Ja kyllä, olen tumma, mutta toisaalta pitkä, koska äidinisällä oli ruotsalaisia juuria ja perin pituuden todennäköisesti sieltä.
Mitä tuo puhe tummuudesta on? Karjalaiset ei ole sen tummempia kuin muutkaan suomalaiset. Tumma voi olla kotoisin vaikka Savosta tai Pohjanmaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tufntuu aina siltä, että tarjolla ei ole tarpeeksi ruokaa ja juomaa :D Aina pitää olla sen seitsemää sorttia. Olen kahden evakon jälkeläinen. Isänisä ja äidinäiti olivat evakkoja. Ja kyllä, olen tumma, mutta toisaalta pitkä, koska äidinisällä oli ruotsalaisia juuria ja perin pituuden todennäköisesti sieltä.
Mitä tuo puhe tummuudesta on? Karjalaiset ei ole sen tummempia kuin muutkaan suomalaiset. Tumma voi olla kotoisin vaikka Savosta tai Pohjanmaalta.
Yleensä ihon pigmentti on karjalaisilla vähän tummempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidinisäni ja - äitini olivat Karjalan evakkoja. Äidinisällä oli vaaleat, laineikkaat hiukset ja siniset silmät. Oli ihan peruskarjalainen. Äidinäiti oli myös Karjalasta, jolla oli samoin vaaleat, laineikkaat hiukset.
Äidinisäni sisarukset ja suku oli täynnä ihan missitason vaaleita kaunottaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidinisäni ja - äitini olivat Karjalan evakkoja. Äidinisällä oli vaaleat, laineikkaat hiukset ja siniset silmät. Oli ihan peruskarjalainen. Äidinäiti oli myös Karjalasta, jolla oli samoin vaaleat, laineikkaat hiukset.
Äidinisäni sisarukset ja suku oli täynnä ihan missitason vaaleita kaunottaria.
Nämä naivatkin ihan kantahämäläisiin sukuihin. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tufntuu aina siltä, että tarjolla ei ole tarpeeksi ruokaa ja juomaa :D Aina pitää olla sen seitsemää sorttia. Olen kahden evakon jälkeläinen. Isänisä ja äidinäiti olivat evakkoja. Ja kyllä, olen tumma, mutta toisaalta pitkä, koska äidinisällä oli ruotsalaisia juuria ja perin pituuden todennäköisesti sieltä.
Ai niinkuin Viljam Pylkkäällä?
Ollaan niitä jotka säikäyttää turistit Kolin huipun polulla kun sanotaan kohdatessa "Terve!"
Terveisin, joensuulainen
Tytöiltä saa helpommin pesää kuin muilta suomalaisilta. Ovat sellaisia iloisia, ei niin tiukkiksia.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin karjalaiset ei ole suomalaisia, karjalaiset ovat karjalaisia. Mannerheim murhautti valtavat määrät karjalaisia ja savolaisia rotupuhdistuksissaan. Vain läntisessä ja keskisuomessa on suomalaisia ja läntisessä myös ruotsalaisia.
Nyt meni näreeseen, että rusahti. Alkuperäiset suomalaiset eli suomenheimot vanait, jäämit, jätit/juutit, ves/gootit, simot, sakat/skyytit olivat kaikki kalmistokulttuuria edustaneita suomenheimoja. Etnokulttuurisesti ei ole muita suomalaisia kuin heidän R1a- linjaiset täysjälkeläisensä.
Tämä kalmistokulttuuri levisi pääsääntöisesti länsi- ja etelärannikolta sisämaahan, nykyiseen Savoon asti. Vielä rautakaudella Savoa ja N1c- siperianmongoloidisia ei ollut olemassakaan, vaan Itä- Suomi oli Karjalaa ja väestö muinaisdnatutkimustenkin mukaan euripidista, alkuperäissuomalaista mv- väestöä eli viikinkejä jne.
Mutta suomenheimo- väestö levisi jo pronssikaudella Karjalan Hiitolasta Kiteelle, Rääkkylään jne. Suomen suomalaiset olivat ja ovat euripidista R1a mv-väestöä. Muut ovat vain pyrkyreitä suomenheimojen identiteetillä, kulttuurilla ja historialla. Revi siitä vino'silmä.
Vierailija kirjoitti:
Elias Lönnrot keräsi Kalevalan aineiston rajantakaisesta Karjalasta. Karelianismi oli kansallisen heräämisen perusta Suomen taiteessa ja kulttuurissa. Kaikkien taiteenalojen edustajat tekivät pyhiinvaellusmatkoja rajantakaiseen Karjalaan ja loivat sen pohjalta suomalaisen korkeakulttuurin. Suomen taiteen kultakausi.
Suuri osa kerättiin inkerikoilta, ei inkerinmaalaisilta. Inkerikot olivat alkuperäistä R1a-finnougrikansaa, kuten tietysti kaikki itämerensuomalaiset. Alkuaan.
Kalevalan nimikin viittaa jättien/juuttien heimon kuuluisaan soturin Kaleviin, josta mainitaan Raamatunkin finnoarjalaisessa suomenheimojen traditiossa. Kalevipoeg oli alkuaan samaa kulttuuriperintöä.
Joillain siperianmongoloideilla tai muilla mk-taustaisilla ei ole mitään käsitystä suomenheimojen kulttuurista tai historiasta. Onpahan stanan rasittavia, alkeellisia kääpiä hourimassa milloin mitäkin aivan toisen kansan historiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elias Lönnrot keräsi Kalevalan aineiston rajantakaisesta Karjalasta. Karelianismi oli kansallisen heräämisen perusta Suomen taiteessa ja kulttuurissa. Kaikkien taiteenalojen edustajat tekivät pyhiinvaellusmatkoja rajantakaiseen Karjalaan ja loivat sen pohjalta suomalaisen korkeakulttuurin. Suomen taiteen kultakausi.
Suuri osa kerättiin inkerikoilta, ei inkerinmaalaisilta. Inkerikot olivat alkuperäistä R1a-finnougrikansaa, kuten tietysti kaikki itämerensuomalaiset. Alkuaan.
Kalevalan nimikin viittaa jättien/juuttien heimon kuuluisaan soturin Kaleviin, josta mainitaan Raamatunkin finnoarjalaisessa suomenheimojen traditiossa. Kalevipoeg oli alkuaan samaa kulttuuriperintöä.
Joillain siperianmongoloideilla tai muilla mk-taustaisilla ei ole mitään käsitystä suomenheimojen kulttuurista tai historiasta. Onpahan stanan rasittavia, alkeellisia kääpiä hourimassa milloin mitäkin aivan toisen kansan historiasta.
Erityisen vaikea aihe mk- taustaisille pseudosuomalaisille kääpäläisille on mm. suomenheimojen saagoissakin mainitut kuninkaat ja kuningaskunnat. Nämä rtardit jopa imuroivat netistä kaikki blogit, sivut ja kommentit, joissa mainitaan suomenheimojen kuninkaat ym. Sitten hätäkakka housuissaan sopertavat kalmistopiirissä, että niitä sivuja on jopa 200 000.😅
Evakuoituja kun neukkula varasti niiden maat talot pellot järvet pommitti kirkot ja koulut varasti tehtaita ja kerrostaloja koko Viipurin. Miten ne nyt sen jälkeen enää ystävällisiä olisi ainakaan neukuille ??? Mikä hiton ideologia varastaa muilta ????
Slaaveja on molemmin puolin rajaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole.
Olen asunut Imatralla eli etelä-karjalassa koko lapsuuteni eikä kukaan muu siellä pukeutunut kansallispukuun kuin romanit. Samoja karjalanpaisteja ja piirakoita me syödään kuin muuallakin Suomessa.