Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lopetti tapailun kun kuuli että mulla on tyypin 1 diabetes???

Vierailija
22.07.2018 |

Juu kyllä, mä mittaan sokerin n.3 krt päivässä (kestää n.10sek) ja pistän ruuan insuliinia kestää n.10sek.. muuten tätä ei mitenkään huomaa.

Haluaa kuulemma terveen kumppanin. Ok.. Onko tämmöisiä ihmisiä oikeasti olemassa. En käsitä.

Kommentit (277)

201/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N18 1. tyypin diabeetikko kirjoitti:

Tosi kiva lukea tätä ketjua, kun haluaisi seurustella ja viimeisimmät pakit tuli torstaina. Ei mulla ole mitään toivoa.

Joo sama. Parempi vaan pysyä sinkkuna kun ei kuitenkaan kelpaa.

Vierailija
202/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän miehetkään kelpaa, jos on lievä Asperger tai muu kehitysvamma. Kuka haluaisi sairaan tai vammaisen lapsen?

Älä tule nyt yhtään yrittämään tähän nyt. Nyt haukutaan miehiä. Miehet on sikoja ja naiset täydellisiä. Mene vaikka viemään roskat nyt tai jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä voi kun ihmetellä mitä ihmisen mielessä liikkuu. Tuttavani kenellä on yli 40 kiloa ylipainoa, verenpainetauti ja korkea kolesteroli, kauhistelee diabetestäni.

Itselläni ei ole muita sairauksia, olen hoikka ja hyväkuntoinen. Kumppaniehdokkaita on ollut runsaasti, yhden kelpuutin. Ei se kaikille ole este ja kenelle sairaus sitten on este "Ole hyvä ja siirry seuraavaan, kiitos".

En itse huolisi alkoholistia, väkivaltaista tai vaikka huumehörhöä. Muille näyttää kelpaavan, on tämä palsta jo näyttänyt kuinka hyviä geenejä sieltä saa.

...eli sinulla on oikeus valikoida kumppaneita parhaaksi katsomillasi kriteereillä. Jospa muillakin olisi tämä oikeus.

Väitinkö muuta? Tais kalikka kalahtaa muutamalla. Mainitsin että "ole hyvä ja siirry seuraavaan, kiitos" ellen ole sopiva henkilö. Ketään en ole vaatinut huolimaan jos sairauteni on este. Ymmärrätkö? 

Silti koit tarpeelliseksi kirjoittaa tänne viestin, jossa ihmetellään mitä näiden väärää mieltä olevien päässä liikkuu? Ja perään pitkä lista itsekehuja? Ei nyt ihan kuulosta siltä, että olisit kovin sinut sen kanssa että muillakin on oikeus tehdä omat valintansa, kun näistä muiden valinnoista pitää kuitenkin (piilo)v*ttuilla kitkerään ja ylimieliseen sävyyn.

Pitkä lista itsekehuja? Koska hoidan itseäni? Mielenkiintoinen johtopäätös. 

Mikä siinä viestissäni sulla ei mene jakeluun? Kaikilla on kriteerinsä, myös minulla. Ikäviä ihmisiä en kaipaa lähelleni, edes kaveriksi.

Itse asiassa sua taitaa pahemman kerran nyppiä se, että olen jollekin kelvannut sairaudestani huolimatta, eikö vaan? Mitä siihen kitkerään ja ylimieliseen tulee (oma tulkintasi), niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Et sinä ole ensimmäinen joka tästä väittelee, minulla on kokemusta.

Senkun valitsette kuten haluatte, ei se minun elämään vaikuta mitenkään.

Oletpas vihainen. Kannattaa mitata nousiko verensokeri.

Idiootit saa vihaiseksi kenet vaan.

Vierailija
204/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä voi kun ihmetellä mitä ihmisen mielessä liikkuu. Tuttavani kenellä on yli 40 kiloa ylipainoa, verenpainetauti ja korkea kolesteroli, kauhistelee diabetestäni.

Itselläni ei ole muita sairauksia, olen hoikka ja hyväkuntoinen. Kumppaniehdokkaita on ollut runsaasti, yhden kelpuutin. Ei se kaikille ole este ja kenelle sairaus sitten on este "Ole hyvä ja siirry seuraavaan, kiitos".

En itse huolisi alkoholistia, väkivaltaista tai vaikka huumehörhöä. Muille näyttää kelpaavan, on tämä palsta jo näyttänyt kuinka hyviä geenejä sieltä saa.

...eli sinulla on oikeus valikoida kumppaneita parhaaksi katsomillasi kriteereillä. Jospa muillakin olisi tämä oikeus.

Väitinkö muuta? Tais kalikka kalahtaa muutamalla. Mainitsin että "ole hyvä ja siirry seuraavaan, kiitos" ellen ole sopiva henkilö. Ketään en ole vaatinut huolimaan jos sairauteni on este. Ymmärrätkö? 

Silti koit tarpeelliseksi kirjoittaa tänne viestin, jossa ihmetellään mitä näiden väärää mieltä olevien päässä liikkuu? Ja perään pitkä lista itsekehuja? Ei nyt ihan kuulosta siltä, että olisit kovin sinut sen kanssa että muillakin on oikeus tehdä omat valintansa, kun näistä muiden valinnoista pitää kuitenkin (piilo)v*ttuilla kitkerään ja ylimieliseen sävyyn.

Mikä siinä viestissäni sulla ei mene jakeluun? Kaikilla on kriteerinsä, myös minulla. Ikäviä ihmisiä en kaipaa lähelleni, edes kaveriksi.

Itse asiassa sua taitaa pahemman kerran nyppiä se, että olen jollekin kelvannut sairaudestani huolimatta, eikö vaan? Mitä siihen kitkerään ja ylimieliseen tulee (oma tulkintasi), niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Et sinä ole ensimmäinen joka tästä väittelee, minulla on kokemusta.

Oletpas vihainen. Kannattaa mitata nousiko verensokeri.

Alhainen verensokeri tekee kiukkuiseksi. Myös terve ihminen on kiukkuinen nälkäisenä, kun verensokeri laskee. Pitäisikö asioista ottaa selvää ennen kuin tulee tänne pa..aa kirjoitteleen?

Vierailija
205/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla MS -tauti, en ikinä varmaankaan "kelpaa" kenellekään. Mutta minkäs teet, monet ihmiset sairastaa tai sairastuu, kuka on valmis heittämääm ensimmäisen kiven..

Vierailija
206/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että joudut väittelyihin ja riitoihin jatkuvasti.

Niinhän sulle käy nytkin.

Tajuatko edes, että syyttelet ja haukut tuntemattomia ihmisiä asioista, joita kuvittelet?

Näet muut ihmiset tyhminä ja pahoina, itsesi viisaana ja pätevänä.

Ei ole niitä viehättävimpiä ominaisuuksia.

Olet mielestäsi terästä, ja epäilemättä edellytät samaa muilta.

En ole tuo kirjoittaja, mutta ihan asiaa hän puhuu. Tämän ketjun tarkoitus suurimmalla osasta näistä kirjoittajista on dissata diabeetikkoja. Jos he puolustavat itseään ja sanovat voivansa hyvin, niin se ei vaan joillekin sovi.

Täällä osa taas tulkitsee vähän kaiken diabeetikoiden dissaamiseksi. Itse kirjoitin joskus muutama sivu sitten, että käytetäänhän parinvalinnassa yleisesti muitakin sellaisia kriteerejä joille ihminen ei voi itse mitään, ja miksi pitkäaikaissairauden pitäisi olla tässä poikkeus. Siihen vastattiin mm. viestillä, jossa useampaan kertaan vihjattiin etten minä pidä diabeetikkoja edes ihmisinä. Minusta se taas ei ole kenenkään dissaamista eikä varsinkaan ihmisarvon vähättelyä, jos ihmiset kertovat rehellisesti miksi eivät haluaisi suhteeseen jonkun ominaisuuden omaavan ihmisen kanssa. Ihan turha sellaisten kommenttien takia on heittäytyä puolustautumaan. Ei henkilökohtaiset kumppanimieltymykset ole mikään neuvoteltavissa oleva asia.

Vierailija
207/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sitä evoluutiota hyvät ihmiset. Yksilöt pyrkivät pariutumaan parhaan mahdollisen partnerin kanssa, jolla on hyvät geenit ja joka pystyy tarjoamaan hyvän, turvallisen ja yltäkylläisen kodin itselle ja mahdollisille tuleville lapsille. Jotkut tälläiset valintakriteerit on meillä geeneissä, emmekä edes tiedosta niitä, toiset itse tietoisesti pohdittuja. Evoluution näkökulmasta jokaisen etu on valita mahdollisimman terve lisääntymiskumppani. Miksi on ok, että ihmisen ulkonäkö, pituus, älykkyys, lahjakkuudet, koulutus, työpaikka, elämäntapa, sosiaalisuus jne vaikuttaa pariutumiseen, mutta niinkin tärkeä asia kuin terveys ei saisi? Pelkästä säälistäkö pitäisi pariutua, ettei vain syrjisi ketään? Kelpuuuttaisitteko itse esimerkiksi puolisoksi ihmistä, jolla on erittäin matala älykkyysosamäärä? Eihän sekään ole sen ihmisen oma vika! Kelpuuttaisitteko omasta mielestänne erittäin ruman ja vastenmielisen ihmisen kumppaniksi? Teillä kaikkilla on omia samantyylisiä syrjiviä mieltymyksiä olemassa kumppanin valinnassa, mutta joitakin muita ominaisuuksia kohtaan!

Nykyään on hyvin paljon sinkkuja ja veloja. Ehkä se on hyvä valinta. Tyhmiä ihmisiä on ainakin ihan liikaa.

Vierailija
208/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko edes, että syyttelet ja haukut tuntemattomia ihmisiä asioista, joita kuvittelet?

En ole tuo kirjoittaja, mutta ihan asiaa hän puhuu. Tämän ketjun tarkoitus suurimmalla osasta näistä kirjoittajista on dissata diabeetikkoja. Jos he puolustavat itseään ja sanovat voivansa hyvin, niin se ei vaan joillekin sovi.

Mun tarkoitus ei ainakaan ole, miksi olisi?

Ennakkotietoja diabeteksestä mulla ei myöskään ollut, ennenkuin tutun perheenjäsen sairastui. Olen kuunnellut myötätuntoisena ja kauhuissani, miten raskasta ja arvaamatonta koko perheen elämä nyt on. Lääkkeistä, laskemisesta ja tarkasta hoidosta huolimatta.

Ei voi todella väittää, että db olisi muutama piikki päivittäin ja se siitä.

Täällä mesoaa tuo yksi "täydellinen diabeetikko" raivoamassa, että diabetes on helppo homma ja muut kokemukset on pa*kapuhetta.

Vierailija
209/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan näiden sairauksia välttelevien ihmisten alkaa perehtyä kunnolla kaikkiin yleissairauksiin sekä siihen, miten esim. lääkkeet voivat vaikuttaa tulevaan jälkipolveen. Just in case! Muuten saatatte tietämättänne olla pahassa koukussa ennen kuin huomaattekaan, kun ette tule heti ensitreffeillä kysyneeksi lääkkeiden nimiä sekä näiden mahdollisia vaikutuksia sikiöön ja sittemmin lapseen. ;) Ja ajatelkaas, jos se puolisokaan ei asioista tiedä ennen kuin vasta siinä vaiheessa, kun perheenlisäystä jo suunnitellaan...

Älä saivartele. Jos on ilmiselvä vakava perussairaus päällä, niin tottakai asia vaikuttaa pariutumiseen. Myöhemmin puhkeavat sairaudet on asia erikseen.

Miksi? Joku täällä kirjoitti ettei rikkinäistä autoakaan osteta. Millä lailla se myöhemmin tuleva saieaus mitään muuttaa? Jos et hyväksy sairautta suhteen alussa niin tuskin silloinkaan kun parisuhde on kestänyt esim. 5 vuotta. Miten se mitään muuttaa?

Vierailija
210/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen irl tavannut ihmisiä, joille epilepsiani ei ole ollut ongelma. Tai sitten he eivät ehkä ole sitä vain kehdanneet sanoa tai eivät ole olleet tietoisia, mitä kaikkea kamalaa se loppujen lopuksi voikaan tuoda mukanaan,  jos oikein syynätään. 

Ironisesti tosin voisi todeta, että olenhan minäkin siinä tilanteessa, missä keskivertoväestöä useampi epilepsiaa sairastava on eli asun yksin, ei kumppania, ei lapsia. Mutta en syyttäisi tästä sairautta. 

Vierailija
211/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen kanssa jolla on diabetes on vaikea seurustella. Se on myös enemmän periytyvää kuin annetaan ymmärtääkään. Ja raskaus vaikea naiselle jolla diabetes. Jos siis joku jättää rumien varpaiden takia toisen, niin eiköhän tuokin ole syy siinä missä muutkin.

Ai kuinka - tekeekö se diabetes seurustelusta vaikean? Eivätköhän diabeetikotkin ole yksilöitä siinä missä muutkin, hankalia tai vähemmän hankalia. Periytyvää... hmmm. Olen sukuni (iso) ainoa ykköstyypin diabeetikko, ja useimmat diabeetikkokaverini ovat myös. Lapsillani ei ole todettu perinnöllistä alttiutta ykköstyypin diabetekseen (asia tutkittiin heti heidän synnyttyään) ja sama pätee aika moneen kaveriini myös. TOKI on myös niitä, joiden lapsella tai lapsilla on myös diabetes, mutta se taitaa olla moninkertaista huonoa tuuria. Ja joo - diabeetikon raskaus on aina riskiraskaus, jota seurataan todella tarkkaan, mutta esimerkiksi minulle raskauteni ja keisarileikkauksista toipumiset olivat todella helppoja - en koskaan ollut niin hyvävointinen kuin raskaana ollessani. Ei se ihan niin kategorista ole, mutta siitä olen kanssasi aivan samaa mieltä, että syy se on diabeteskin olla seurustelematta jonkun kanssa, ja ihan hyvä syy, jos niin kokee. Totta kai ihminen saa punnita ns. riskit ja olla ottamatta sitä kumppania, johon liittyy joku sairaus - tai jolla on rumat varpaat. Hyvänen aika sentään, antakaa ihmisten valita rauhassa!

Ne alhaiset verensokerit ja ambulanssin soitot ym. Kyseinen henkilö ei oikein viitsinyt mittailla. Se pelko oli minulle vaikeaa.

Ei silti kannata yleistää.

Vierailija
212/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen kanssa jolla on diabetes on vaikea seurustella. Se on myös enemmän periytyvää kuin annetaan ymmärtääkään. Ja raskaus vaikea naiselle jolla diabetes. Jos siis joku jättää rumien varpaiden takia toisen, niin eiköhän tuokin ole syy siinä missä muutkin.

Ai kuinka - tekeekö se diabetes seurustelusta vaikean? Eivätköhän diabeetikotkin ole yksilöitä siinä missä muutkin, hankalia tai vähemmän hankalia. Periytyvää... hmmm. Olen sukuni (iso) ainoa ykköstyypin diabeetikko, ja useimmat diabeetikkokaverini ovat myös. Lapsillani ei ole todettu perinnöllistä alttiutta ykköstyypin diabetekseen (asia tutkittiin heti heidän synnyttyään) ja sama pätee aika moneen kaveriini myös. TOKI on myös niitä, joiden lapsella tai lapsilla on myös diabetes, mutta se taitaa olla moninkertaista huonoa tuuria. Ja joo - diabeetikon raskaus on aina riskiraskaus, jota seurataan todella tarkkaan, mutta esimerkiksi minulle raskauteni ja keisarileikkauksista toipumiset olivat todella helppoja - en koskaan ollut niin hyvävointinen kuin raskaana ollessani. Ei se ihan niin kategorista ole, mutta siitä olen kanssasi aivan samaa mieltä, että syy se on diabeteskin olla seurustelematta jonkun kanssa, ja ihan hyvä syy, jos niin kokee. Totta kai ihminen saa punnita ns. riskit ja olla ottamatta sitä kumppania, johon liittyy joku sairaus - tai jolla on rumat varpaat. Hyvänen aika sentään, antakaa ihmisten valita rauhassa!

Ne alhaiset verensokerit ja ambulanssin soitot ym. Kyseinen henkilö ei oikein viitsinyt mittailla. Se pelko oli minulle vaikeaa.

Ei silti kannata yleistää.

Vierailija
213/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tarkoitus ei ainakaan ole, miksi olisi?

Ennakkotietoja diabeteksestä mulla ei myöskään ollut, ennenkuin tutun perheenjäsen sairastui. Olen kuunnellut myötätuntoisena ja kauhuissani, miten raskasta ja arvaamatonta koko perheen elämä nyt on. Lääkkeistä, laskemisesta ja tarkasta hoidosta huolimatta.

Ei voi todella väittää, että db olisi muutama piikki päivittäin ja se siitä.

Täällä mesoaa tuo yksi "täydellinen diabeetikko" raivoamassa, että diabetes on helppo homma ja muut kokemukset on pa*kapuhetta.

Ettet nyt itse lukisi niitä viestejä liian tunteella? Minusta tuo tyyppi vain toi toisen puolen ilmiöstä esiin: kun rutiinit syntyvät duabeetikko voi elää ihan tavallista arkea. Näin ainakin meillä. Lisävalmisteluja ei enää edes huomaa. Diabeetikko voi myös elää hyvin tervettä elämää, ehkä jopa terveempää kun on joutunut näitä juttuja miettimään jo kauan ennen keski-ikää missä vaiheessa muut yleensä heräävät. Musta ton tyypin jutut oli todella positiivista ja kivaa luettavaa. Julkisuutta yleensä saa vaan nää "tää on niin raskasta" jutut eikä se todellakaan ole koko totuus taudista.

Vierailija
214/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kyllä, mä mittaan sokerin n.3 krt päivässä (kestää n.10sek) ja pistän ruuan insuliinia kestää n.10sek.. muuten tätä ei mitenkään huomaa.

Haluaa kuulemma terveen kumppanin. Ok.. Onko tämmöisiä ihmisiä oikeasti olemassa. En käsitä.

Yleensä ihmiset haluavat terveitä lapsia. Onko se jotenkin vaikea käsittää?

Vierailija
215/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on diabetes niin kyllähän se aika paljon kertoo ihmisen elintavoista ja jos elintavat on niin huonot että sairastuu diabetekseen niin en minäkään sellaista kumppaniksi haluaisi. Ja juu tiedän että terveellisesti elävillekin voi tulla diabetes mutta uskon sen olevan hyvin harvinaista.

Tämän on pakko olla provo. Tai sitten on todella jäänyt ajasta jälkeen. Onkohan edes koskaan luultu näin, kun puhutaan ykköstyypin diabeteksesta?

Valitettavan yleinen käsitys. 

Valitettavasti.

Vierailija
216/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N18 1. tyypin diabeetikko kirjoitti:

Tosi kiva lukea tätä ketjua, kun haluaisi seurustella ja viimeisimmät pakit tuli torstaina. Ei mulla ole mitään toivoa.

Vajoa itsesääliin jos haluat.

Ihmisillä on kellä mitäkin vikaa, minkä vuoksi ei kelpaa seurustelukumppaniksi.

Diabeteksen takia ei tietääkseni sentään pilkata. Toista on esim. likinäköisillä, joita koulussa nimiteltiin koko luokan voimin opettaja etunenässä. Että terveisiä vain 70-luvulta! Etenkin silmälasipäinen tyttö on elokuvienkin vakiovitsi. Rumilus, jota kukaan ei halua. Sitten tyttö ottaa rillit pois, ja hokkuspokkus, hän onkin kaunotar! Ikävä kyllä tällaista näön ihmeparantumista ei elävässä elämässä satu.

Kaikille ei sovi piilarit eikä leikkauskaan.

Mutta näillä mennään. Vanhempana uhkaa sitten ennenaikainen lasiaisen irtauma komplikaatioineen.

Vierailija
217/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on diabetes niin kyllähän se aika paljon kertoo ihmisen elintavoista ja jos elintavat on niin huonot että sairastuu diabetekseen niin en minäkään sellaista kumppaniksi haluaisi. Ja juu tiedän että terveellisesti elävillekin voi tulla diabetes mutta uskon sen olevan hyvin harvinaista.

Vanhasta testamentistako tietosi keräät. Nyt on vuosi 2018.

Vierailija
218/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halunnut et mun lasten tulevalla isällä ois edes allergiaa. Et repikää siitä. Totta kai kannattaa valita paras jalostusyksilö et omat lapset ois mahd.terveitä.

Vierailija
219/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän on pakko olla provo. Tai sitten on todella jäänyt ajasta jälkeen. Onkohan edes koskaan luultu näin, kun puhutaan ykköstyypin diabeteksesta?

Valitettavan yleinen käsitys. 

Valitettavasti.

Harmillista, jos tästäkin sairaudesta ihmiset ovat näin pihalla. Itse tiesin jo 80-luvulla lapsia, joilla oli diabetes, joten kyllähän sen lapsikin ymmärsi ottaa vain sairautena muiden joukossa. Koulussa saatettiin joskus kuuluttaa, että nyt ruokalaan se ja se.  

Vierailija
220/277 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on oikeus valita kumppaninsa. Terveys, kauneus, huumorintaju, ihan mitä haluaa.