Helteille ei näy loppua: IHANAA!!
Swiddumä nauran teille talvihulluille!
Kerran 4. vuodessa Suomessa on kesä ja te valitatte.
Muuttakaa Pohjoisnavalle!
Kommentit (39)
Tämä kesä ei ole mitään verrattuna siihen, mitä nähdään 2070-luvulla ja sen jälkeen. Sen ajan helteisimmät kesät ovat paljon tätä kesää kuumempia. Miten ajattelitte ne kesät kestää?
Tämä kesä tullaan todennäköisesti voittamaan helteisyydessä jo jonakin 2020-luvun kesänä. Niin, ei siis tietenkään kaikkina kesinä, mutta ainakin yhtenä kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko työpaikallasi viilentävä ilmastointi?
On tietysti, eikö kaikissa yhtään modernemmeissa rakennuksissa ole? Kotona löytyy sitten ilmalämpöpumppu.
Onpa harmi. Et sitten pääse nauttimaan rakastamastasi kuumuudesta sen paremmin töissä kuin kotonakaan.
Itselläni on omaksi harmikseni ihan päinvastoin. Inhoan yli +20 asteen lämpötiloja, mutta sekä töissä että kotona lämpömittari on tämän kesän ajan näyttänyt noin kolmeakymmentä, välillä ylikin. Kun nukkuminen on liki mahdotonta, alan olla aika uupunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tietysti, eikö kaikissa yhtään modernemmeissa rakennuksissa ole? Kotona löytyy sitten ilmalämpöpumppu.
Mikset nautikaan helteestä vaan pilaat kesäsi ilmalämpöpumpulla? Miksi haluat, että kotonasi on kylmää ja ankeaa eikä ihanan lämmintä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä kesä ei ole mitään verrattuna siihen, mitä nähdään 2070-luvulla ja sen jälkeen. Sen ajan helteisimmät kesät ovat paljon tätä kesää kuumempia. Miten ajattelitte ne kesät kestää?
Tämä kesä tullaan todennäköisesti voittamaan helteisyydessä jo jonakin 2020-luvun kesänä. Niin, ei siis tietenkään kaikkina kesinä, mutta ainakin yhtenä kesänä.
2070- luvulla olen yli 90-vuotias. Kuolo varmaan viimeistään silloin korjaa. Mitä itse ehdotat? Pitääkö tehdä varmuuden vuoksi itsari, jos tiedän, etten tuosta tule selviämään?
(Yleensä tuota "miten ajattelit" kysymystä käytetään sellaisissa yhteyksissä, joissa omilla valinnoilla voi tilanteen välttää, esim miten ajattelit pärjätä työelämässä, jos alan opiskelu on noin vaikeaa tai miten ajattelit pärjätä lapsen kanssa ilman tukiverkkoa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja autossasikin varmaan tehokas jäähdytys? Kuulostaa melkein siltä, että et oikeasti rakastakaan helteisiä lämpötiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja autossasikin varmaan tehokas jäähdytys? Kuulostaa melkein siltä, että et oikeasti rakastakaan helteisiä lämpötiloja.
Niinpä. Naureskellaan helteen vihaajille, vaikka itse kuulutaan ihan samaan porukkaan. :D vähän noloa
Vierailija kirjoitti:
Mene helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Odotas kun tulee talvipakkaset ja sä kärsit, ei heru sulle sympatioita.
Tänä vuonna suuntaamme Costa Ricaan 5 kuukaudeksi. Terv Rikas hippi
Täytyy olla h e l v e t I n tylsä elämä jos puhuu 24/7 pelkästä säästä. Hyväksykää nyt herranjumala se sää mikä siellä pihalla on, kun ei sille mitään voi muutenkaan tehdä!
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla h e l v e t I n tylsä elämä jos puhuu 24/7 pelkästä säästä. Hyväksykää nyt herranjumala se sää mikä siellä pihalla on, kun ei sille mitään voi muutenkaan tehdä!
Sää liittyy läheisesti ilmastoon ja sen muuttumiseen. Se taas on koko ihmiskunnan kannalta niin tärkeä asia, että siitä olisi ihan hyvä puhua 24/7.
Jos toukokuussa olisi satanut tänä vuonna olisi tullut kaikkien aikojen ennätyssato.
Jee, accuweather.com näytti viilenevää säätä Suomeen jo ensimmäinen elokuuta lähtien :) Helteet loppuvat, jee! 😊
Pää räjähtää, jos luen vielä yhdenkin "helle hellii" -otsikon mistä tahansa tiedotusvälineestä.
Kun meteorologitkin varoittavat "erittäin tukalasta helteestä", on pirun vaikea keksiä, millä lailla se ketään hellisi. Mutta joo, kerrankin ovat sääennustajat oikeassa: erittäin tukalaa on. Ollut jo kuukausikaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Jee, accuweather.com näytti viilenevää säätä Suomeen jo ensimmäinen elokuuta lähtien :) Helteet loppuvat, jee! 😊
Minä en enää luota tuohon accuweatheriin. Ensi viikolle näytti 26-27 astetta pitkään, mutta nyt näyttääkin 29-32 astetta.
Pitkät ja sateettomat hellejaksot on mannaa niille, joille raha tulee seinästä ja ruoka kaupasta....
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kuollut 2070-luvulla. Ei siis kosketa minua.
Ja mitäs selviämistä siinä on? Välimeren maissa on käytännössä jokapäiväistä tällaiset lämmöt useita kuukausia ja elämä soljuu eteenpäin. Nytkin olen eräässä turistikohteessa ja hotellin henkilökunta tekee 14 tuntisia työpäiviä auringonpaahteessa asiakkaita palvellen. Varmasti on kuuma ja pitkä päivä, mutta kun täällä kelit ja työehdot ovat vähän tiukempia kuin meidän valittamaan tottuneiden ”Pohjolan” ihmisten yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa harmi. Et sitten pääse nauttimaan rakastamastasi kuumuudesta sen paremmin töissä kuin kotonakaan.
Itselläni on omaksi harmikseni ihan päinvastoin. Inhoan yli +20 asteen lämpötiloja, mutta sekä töissä että kotona lämpömittari on tämän kesän ajan näyttänyt noin kolmeakymmentä, välillä ylikin. Kun nukkuminen on liki mahdotonta, alan olla aika uupunut.
Mä vihaan ilmastointia! Töissä ihan jäätävä veto, kesähelteellä villasukat jalassa, villatakki päällä eikä mekoista tietoakaan. Sitä ihan säikähtää kun pääsee töistä ja vastassa onkin ihana lämpö!
Taksissa, autossa ja lentokoneissa suljen ilmastoinnin heti. Kauppaan mennessä otan villatakin mukaan koska inhoan kylmätiskien hyytävää viileyttä.
Kotona on viilennys mutta emme ole vielä käyttäneet sitä, sisällä 27 on ihan ok näin kesällä. Hyvin on nukuttu.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti. Tätä menoa ei ole sitä pohjoisnapaa, jonka aloituksessasi ilmaiset.
Sinulta meni pointti ohi. Jos porukka kitisee, että Suomessa ei "koskaan" ole oikeaa kesää, kun on "vain" 20-25 astetta, minäkin alan kitisemään, että Suomen talvi ei ole oikea talvi. Oli sitten Lappi tai Helsinki.