Mitkä kaksi täysin eri asiaa sinulla menee sekaisin?
Boko Haram ja Procol Harum.
Adam Sandler ja se toinen huono näyttelijä.
Nuudelit ja nugetit.
Kommentit (1900)
Vierailija kirjoitti:
Monella tuntuu menevän sekaisin Tokmanni ja Stockmanni :)
maalaistollot on aina sanonut tokmanni jo ennen kuin sitä on edes perustettu eli aika vaikea erottaa
Vierailija kirjoitti:
Vegaani ja vagina. Tosin ei enää nykyää vaa joskus ku olin jotain 13
moni vagina on vegaani
Ei kysytty mutta miehillä menee usein käsitteet "ukkomies" ja "poikamies" sekaisin. Niinpäin että ovat aina poikamiehiä vaikka ovatkin ukkomiehiä.
Latvia ja Liettua
kevät ja syksy puheessa (ei kylläkään mielikuvissa)
lähiaikoina ja viime aikoina menee monilla muilla sekaisin
sanat konjunktio ja konditionaali
Veeti, Vertti ja Venni, nuo muotinimet ovat mulle kaikki päässä samoja
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin sanat aldrig ja alltid. Merkitys tismalleen päinvastainen.
Aldrig skrivs aldrig med två l. Alltid skrivs alltid med två l.
Ykkönen ja kakkonen, no toinen tietty tiukempi, mut kuitenkin...
Näitä on oikeastaan kolme (3): Loviisa, Lohja ja Loimaa. En koskaan muista mikä niistä on missäkin.
anaali ja vaagina. vaimo joskus sängyssä valittaa tästä asiasta
Itselläni lapsena ilmansuuntia opetellessa luode ja koillinen tuottivat eniten vaikeuksia. Jossain vaiheessa opin ne sen muistisäännön avulla, että kaikki länsipuoliskon ilmansuunnat (lounas, länsi, luode) alkavat l:llä, ja itäpuoliskon väli-ilmansuunnat (kaakko ja koillinen) alkavat k:lla. En ole varma, keksinkö tuon säännön itse vai luinko tai kuulinko sen jostain. Nuo väli-ilmansuunnat eivät taida olla kaikille ihan selviä vielä aikuisenakaan. Esimerkiksi ruotsin ja englannin kielissähän ne ovat loogisempia, koska niiden nimet muodostuvat aina viereisten pääilmansuuntien nimien yhdistelmästä. Vielä vaikeampaa minulle oli kuitenkin oppia muistamaan, kumpi kiertosuunnista on myötäpäivään ja kumpi vastapäivään. Vanhempani selittivät ne minulle lapsena jotenkin vaikeasti ymmärrettävällä tavalla. Taisin olla jo täysi-ikäinen, kun luin jostain muistisäännön, että kello käy myötäpäivään, ja vasta siitä eteenpäin olen nuo suunnat muistanut.
Kakka ja pissa. Molemmat tupsahtavat pönttöön samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
anaali ja vaagina. vaimo joskus sängyssä valittaa tästä asiasta
Olekos nokkela. Muutama viesti taaksepäin, samaa kerrottiin.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin sanat aldrig ja alltid. Merkitys tismalleen päinvastainen.
Opittu samassa kappaleessa ja samalla tunnilla. Tämä aiheuttaa jatkuvasti sekaannusta monissa sanoissa myös englannissa. Behind, beside jne.
Nämä uskonnot menee sekaisin.
Tällaista ei tarvitsisi tapahtua.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1a404641-859a-4362-a0a9-aa30b0b4af4e
Suomessa tarvitaan muutos lakiin. Musliminaisen suhde toisen uskonnon omaavan tai kokonaan uskonnottoman miehen kanssa tulee kieltää myös Suomessa, jotta vastaavia tapuksia ei tule lisää.
Islamilaisten kulttuurien tärkeimpiä sääntöjä on, että musliminaisen tulee olla suhteessa vain muslimimieheen.
Suomen tulee kunnioittaa islamia ja kirjata tämä myös Suomen lakiin.