Mitkä kaksi täysin eri asiaa sinulla menee sekaisin?
Boko Haram ja Procol Harum.
Adam Sandler ja se toinen huono näyttelijä.
Nuudelit ja nugetit.
Kommentit (1900)
Sterilointi ja sterilisointi
Joka kerta joutuu tarkistamaan, että kirjottaa oikean sanan :D
Etelä ja pohjoinen.
Joskus vasen ja oikea.
Ei nyt ihan aina, mutta liian usein kuitenkin minulla menee alkoholi ja kannabis sekaisin. Kyllä yrjö lentää.
Tähän vielä Jyväskylä niin minäkin olen yhtä sekasin
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikilla muilla kielillä, paitsi suomenkielellä, menee nousu- ja laskuvesi sekaisin.
Öh, nyt ei mene jakeluun, onko tämä joku kompa vai mistä on kyse?
Ruotsi: lågvatten / högvatten
Englanti: low tide / high tide
Ranska: marée basse / marée haute
.... jne.
Miten ne voi olla vaikeampia muistaa ja ymmärtää kuin suomen kielessä. En ymärrä :o
Turku ja Turkki
Poro ja hirvi
Ville Niinistö ja Jussi Niinistö (meni melkeen jo tätä kirjoittaessaki)
Idän pikajunan arvoitus ja Napapiirin pikajuna (ne ovat elokuvia jos joku ei tiennyt)
Kiina ja Intia
Kylmä sota ja talvisota
Hindulaisuus ja buddhalaisuus
Honda ja Hyundai
Volvo ja Volkswagen
Harakka ja varis. Tiedän kyllä, kumpi on kumpi, mutta tätä pitää aina ensin miettiä.
Juomaveden ja viemäriveden liitännät.
terv. Nokian kaupungin tekninen virasto.
Ingrid Bergman ja Ingmar Bergman.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin ketjussa joku jo sanoikin, ettei keksi mitään asiaa.
En minäkään.
Jäin pohtimaan, että onko aivoni mahdollisesti paremmin vai huonommin rakentuneet? Voisin ajatella, että "hyvät" aivot rakentavat niin vauhdilla neuronien yhteyksiä, että tapahtuu tätä sekaantumista.
Vai onko minulla niin hyvä järjestelmä, että sekaantumista ei tapahdu?
Täällä tuskin on neuropsykologian asiantuntijaa paikalla eli täytynee hakea vastausta muualta.
Ketjua luettuani minäkin ihmettelin, miten nämä asiat menevät ihmisillä sekaisin. Itse en tarvitse edes mitään muistisääntöjä; erotan ne automaattisesti. Olisiko kyseessä tosiaan jokin neuropsykologinen juttu; minulla nimittäin on neuropsykologinen poikkeavuus: aspergerin syndrooma
Vierailija kirjoitti:
Ei sinäänsä mene sekaisin kaksi sanaa, mutta en ikinä muista tarkoittaako verkalleen hitaasti vai nopeasti.
Mulla meni ihan aikuisikään asti sisäistää, että taajaan on nimenomaan tiheästi.
Jotenkin mielsin sen aina nimenomaan harvakseltaan. Taajama kuulosti harvaan asutulta asuinalueelta...
Vähän kai olen tyhmä, se on myönnettävä :)
Vierailija kirjoitti:
Frederik ja Danny
Nämähän eivät ollenkaan ole eri asia.
Kummatkin vanhoja säälittäviä pervoja. Iskelmälaulaminen paskalla äänelläkin yhdistää. Kummatkin ovat tuhonneet monen naisen elämän.
Eli mikä tässä nyt on se erottava tekijä?
Juu, oikea on Lehtisen talon puolella.
Usat sanein. Eli puhun usein vahingossa jotain konttikielentapaista, tosin ilman konttia. En muista nyt nimeä!
Kääpiösnautseri ja kääpiöpinseri. Eivät näytä yhtään samalta, mutta kun samantapaiset nimet.
Vierailija kirjoitti:
Henry Laasanen ja Jussi Halla-Aho meni joskus sekaisin. En tiedä miksi. Ehkä satuin kuulemaan heistä samoihin aikoihin jossain samankaltaisessa yhteydessä, vaikka käsittääkseni heissä ei ole oikeastaan mitään samaa.
Ei, heissä ei ole juuri mitään eroa...Äärioikeistolaisia naisvihaajia molemmat
Sääksi ja kalasääski, molemmat käy. Sen sijaan kalasääksi on ikivanha nimi, jota ei enää julkaisuissa käytetä.
Ja ei ole vesilintu vaan petolintu (vaikka vedestä ruokansa hakeekin).