Mikä häiriö on keski-ikäisellä ihmisellä joka päivittää kaiken facebookiin
Aamupalasta lähtien kuvataan ruoka-annokset ja päivän tekemiset ja jaetaan ne isolla jakelulla. Juoksulenkeistä pitää laittaa kartta, missä on milloinkin juostu, missä ajassa ja kuinka paljon. Räpsitään kuvia milloin mistäkin suorittamisesta, mitä on päivän aikana tehty. Joka päivä pitää osoittaa olleensa reipas ja suorittaneensa jotain. Pidetään siis tavallaan julkista päiväkirjaa omasta suorittamisesta.
Kommentit (25)
Keski-iän kriisi, narsismi, huomionhakuisuus.
Yrittäjillä narsismi.
Vierailija kirjoitti:
En minä jaksaisi käydä Facessa, jos sinne ei kukaan mitään päivittäisi. Tykkään niistä, jotka uskaltavat oikeasti jakaa tavallista elämäänsä. Olen piilottanut uutisvirrastani negatiiviset ihmiset. Kivoja juttuja luen mielelläni. Uskoisin, etteivät sinun Facebook-päivityksesi kovin monia kiinnosta, jos niitä on vain joskus ja jouluna, ap.
Minäkin luen kivoja juttuja mielelläni. Jokainen meistä syö aamupalaa. Ketä kiinnostaa, mitä leikkelettä leivän päällä minäkin aamuna on ja onko mukissa tänä aamuna teetä vai kahvia. Mikään mielenkiintoinen postaus ei enää edes erotu, kun kaikki kuvataan ja raportoidaan. Mutta tapansa kullakin. Onneksi tuollaisia ei ole pakko seurata ja nähdä.
En usko että on mikään häiriö, näin vaan somessa eletään siitä huolimatta minkä ikäinen on. Samaa tekee puolta nuoremmat ja se on täsmälleen yhtä turhaa ja epäkiinnostavaa.
Olen omalla kohdallani saanut tämän jatkuvan lautasten ja ostosten kuvauksen kuriin kun tajusin että ihan oikeasti ketään ei kiinnosta. Niin kun ei kiinnostakaan. Siitä vaan helposti tulee tapa. Kuvataan ihan tavallista elämää ja asioita joilla saattaa itsele olla merkitystä, mutta kellekään muulle ei ole. Muut tekee samoja asioita.
Selvää mielisairautta ja huomion hakemista. Pois vaan ja blokattavaksi tuollaiset.
En minä jaksaisi käydä Facessa, jos sinne ei kukaan mitään päivittäisi. Tykkään niistä, jotka uskaltavat oikeasti jakaa tavallista elämäänsä. Olen piilottanut uutisvirrastani negatiiviset ihmiset. Kivoja juttuja luen mielelläni. Uskoisin, etteivät sinun Facebook-päivityksesi kovin monia kiinnosta, jos niitä on vain joskus ja jouluna, ap.