Kaikille niille, jotka valittavat helteistä
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellevalittajat ärsyttää niin hirveesti. Kesällä on kuuma, talvella kylmä niin kuin kuuluukin. Ainut juttu vaan, että Suomessa ei ole ollut oikeaa kesää viimeiseen 4 vuoteen ja nyt kun täällä on , niin ei sitten yhtään huvita kuunnella ulinaa ja vikinää kun on kuuma.
Pistä kevyet ja väljät vaatteet päälle, juo kylmiä juomia, istu varjossa. Öisin tuuletin päälle, ikkuna auki, kylmäkallet sänkyyn ja ennen nukkumista kylmä suihku. Ota viltti kainaloon ja lähde töiden jälkeen ulos puun alle lukemaan vaikka kirjaa varjoon. Tai mene rannalle kun se nyt kerrankin on mahdollista. Syö salaattia ja juo vettä ja mehuja. Jos ei ole nälkä niin ei tarvitse syödä tuhdisti.
Kyllä sitä talvellakin osataan kylmässä toimia niin miksi ei lämpimässä. Mallia olon helpottamiseen maista joissa oikeasti on kuuma koko ajan.
Voi luoja! Miten monta kertaa nämä samat asiat pitää selittää?! Helteistä valittajat ihan varmasti tekevät täsmälleen noin kun neuvotaan, MUTTA KUN SE EI AUTA!
Ja mikä sinä olet määrittelemään, mikä on oikea kesä? Mene lomailemaan sinne Afganistaniin, jos Suomen normaali kesä ei kelpaa.
Suomen normaali"kesä" eli +5 astetta ja sadetta. Se ei kuule ole kesää nähnytkään ja on todella epänormaalia vaikka asutaankin pohjoisessa.
Olen sitä mieltä että valittajilla on vakava asennevamma. Jos on kuuma niin mitä sitten, ei siihen kuole. Hitto kaikki keinot käyttöön eikä vaan ulista niissä kireissä tekokuituvaatteissa. Se on pukeutumiskysymys, niin kuin kaikki aina -25 asteen pakkasessa sanoo.
Vasta oli uutisia, kuinka kuumuus tappaa ihmisiä. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201807212201081313_u0.shtml
Olet itse ilmeisesti niin tyhmä, ettet tajua suurimman osan jo kokeilevan kyseisiä neuvoja.
Olet itse ilmeisesti niin tyhmä että iltalehden kohuotsikot ovat tiedonlähteesi elämässä. Kyllä ihminen kuolee jos ei ole terve eikä osaa huolehtia itsestään. Jos olet huonokuntoinen, etkä saa oikeaa hoitoa, etkä esimerkiksi juo tai syö mitään helteellä, kuolet, se on ihan fakta. Kuumus on sairastaville ja vanhoille erityisen vaikeaa, mutta sitä en ymmärrä että perusterveet aikuiset vänisevät kuin pienet lapset kun on vähän hiki.
Vierailija kirjoitti:
Hellevalittajat ärsyttää niin hirveesti. Kesällä on kuuma, talvella kylmä niin kuin kuuluukin. Ainut juttu vaan, että Suomessa ei ole ollut oikeaa kesää viimeiseen 4 vuoteen ja nyt kun täällä on , niin ei sitten yhtään huvita kuunnella ulinaa ja vikinää kun on kuuma.
Pistä kevyet ja väljät vaatteet päälle, juo kylmiä juomia, istu varjossa. Öisin tuuletin päälle, ikkuna auki, kylmäkallet sänkyyn ja ennen nukkumista kylmä suihku. Ota viltti kainaloon ja lähde töiden jälkeen ulos puun alle lukemaan vaikka kirjaa varjoon. Tai mene rannalle kun se nyt kerrankin on mahdollista. Syö salaattia ja juo vettä ja mehuja. Jos ei ole nälkä niin ei tarvitse syödä tuhdisti.
Kyllä sitä talvellakin osataan kylmässä toimia niin miksi ei lämpimässä. Mallia olon helpottamiseen maista joissa oikeasti on kuuma koko ajan.
Ensinnäkin, mistä oletus että ne jotka valittaa kuumasta on SAMOJA jotka valittaa syksyllä, talvella jne? Ei välttämättä näin ole.
Toiseksi, missään EI sanota että vain helle = oikea kesä, eli olet väärässä siinä.
Kolmanneksi, vaikka hellepäiviä olisi kuinka vähän, niin niille joille tulee siitä tukala olo niin niille TULEE tukala olo. Mutta tietysti se on helpompi kestää jos sitä on vähemmän, mutta pitkittyessään varmasti alkaa valitustakin kuulumaan eikä ihme. Vaikka ei se valittaminen mitään auta, edes siihen kurjaan oloon, mutta ihminen nyt valittaa jos sillä on paha olla eli empaattinen suhtautumistapa ei olisi pahitteeksi.
Neljänneksi, kylmää vastaan on PALJON helpompi suojautua kuin kuumaa - senkus lisää vaatekerroksia. Mutta helteellä kun olet jo alasti ja silti kuumissaan, niin otapa enemmän pois. (Tietysti jotkut viilennysvinkit on hyviä, mutta silti kylmää vastaan on helpompi taistella.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja! Miten monta kertaa nämä samat asiat pitää selittää?! Helteistä valittajat ihan varmasti tekevät täsmälleen noin kun neuvotaan, MUTTA KUN SE EI AUTA!
Ja mikä sinä olet määrittelemään, mikä on oikea kesä? Mene lomailemaan sinne Afganistaniin, jos Suomen normaali kesä ei kelpaa.
Suomen normaali"kesä" eli +5 astetta ja sadetta. Se ei kuule ole kesää nähnytkään ja on todella epänormaalia vaikka asutaankin pohjoisessa.
Olen sitä mieltä että valittajilla on vakava asennevamma. Jos on kuuma niin mitä sitten, ei siihen kuole. Hitto kaikki keinot käyttöön eikä vaan ulista niissä kireissä tekokuituvaatteissa. Se on pukeutumiskysymys, niin kuin kaikki aina -25 asteen pakkasessa sanoo.
Vasta oli uutisia, kuinka kuumuus tappaa ihmisiä. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201807212201081313_u0.shtml
Olet itse ilmeisesti niin tyhmä, ettet tajua suurimman osan jo kokeilevan kyseisiä neuvoja.
Olet itse ilmeisesti niin tyhmä että iltalehden kohuotsikot ovat tiedonlähteesi elämässä. Kyllä ihminen kuolee jos ei ole terve eikä osaa huolehtia itsestään. Jos olet huonokuntoinen, etkä saa oikeaa hoitoa, etkä esimerkiksi juo tai syö mitään helteellä, kuolet, se on ihan fakta. Kuumus on sairastaville ja vanhoille erityisen vaikeaa, mutta sitä en ymmärrä että perusterveet aikuiset vänisevät kuin pienet lapset kun on vähän hiki.
En perusta mielipiteitäni mihinkään kohuotsikoihin vaan ihan lääkäreiden ja THL:n mielipiteisiin. Mistä sinä tiedät, kuka "vänisijöistä" on perusterve ja kuka sairas?
Vierailija kirjoitti:
...perusterveet aikuiset vänisevät kuin pienet lapset kun on vähän hiki.
Lämmönsietokyky on erilainen, myös niillä perusterveillä aikuisilla. "Vähän hiki" on melkoista vähättelyä silloin...
Hellehullut tekevät aloituksia kun äärilämpötiloista valitetaan, mutta samaan hengenvetoon itse valittavat, kun muut kuukaudet ahdistavat. Kukahan se sitten enemmän ja turhemmasta valittaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole työvelvoitetta eikä osallistumisvelvoitetta koska ette ole Suomalaisia.
Minäkään en ole Suomalainen, vaikka olenkin suomalainen, siis minun ei tarvitse tehdä töitä nimeni takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen normaali kesä on 15-22 astetta. Eikä talvi todellakaan kestä 11 kk..
Mua vituttaa tässä helteessä vaan hikoilu. Eilen imuroin (oli jo pakko), ja naama ihan hikikarpaloilla, puhumattakaan muista ruumiista. Koko päivän nahkea olo, suihkussa käynti ei auta kuin hetken. Mielelläni makaisin vain varjossa kirjan kanssa, mutta kun taapero ei.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että kaikista eniten valittavat he, jotka vetävät+30 säässä samat tamineet päällä kuin syksyllä. Joo, on varmaan aika tukala olo.
Aivan. Näin miehen jolla oli 32 asteessa farkut, paksut kengät, tee paita ja päällä vielä fleecetakki. Oli sentään avannut sen ja vetänyt vähän hihoja ylös. Miksei vaan ottanut sitä takkia pois? Ei vaan pyyhki siinä otsalta hikeä.
Mikä siinä on ettei osata pukeutua ohuisiin kankaisiin? Nykyisin kun alesta saa vaatteita alle 10 eurolla helposti. Lidlistä vaikka 3-5€ paitaa. 8€ shortsit jne.
AAARGH!
Hellevalittajista valittajat ne vasta rasittavia onkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että kaikista eniten valittavat he, jotka vetävät+30 säässä samat tamineet päällä kuin syksyllä. Joo, on varmaan aika tukala olo.
Aivan. Näin miehen jolla oli 32 asteessa farkut, paksut kengät, tee paita ja päällä vielä fleecetakki. Oli sentään avannut sen ja vetänyt vähän hihoja ylös. Miksei vaan ottanut sitä takkia pois? Ei vaan pyyhki siinä otsalta hikeä.
Mikä siinä on ettei osata pukeutua ohuisiin kankaisiin? Nykyisin kun alesta saa vaatteita alle 10 eurolla helposti. Lidlistä vaikka 3-5€ paitaa. 8€ shortsit jne.
Mistä ihmeestä päättelit, että tämä tapaamasi mies oli helteestä valittava? Eiköhän siinä ollut taas vain yksi hellehullu, jonka mielestä vielä ei ole oikea kesä.
Vierailija kirjoitti:
AAARGH!
Hellevalittajista valittajat ne vasta rasittavia onkin!
On. Empatiakyvyttömiä psykopaatteja ne on.
Kerronpa tähän kokemukseni:
En tykkää helteestä, mutta viime viikolla koitin ajatella positiivisesti, ottaa rennosti ja yritin "nauttia" kerrankin helteistä, kun niin kuuluu tehdä.
Keskellä päivää ulkona olo tuntui kuitenkin sietämättömältä, niin odotin ja lähdin viettämään aikaani ulos pikku kävelylle ja rannalle noin puoli 10 illalla. Ilma oli ihanan lämmin ja tuli mieleen ulkomaat. Auringonlasku oli kaunis. Kuitenkin aloin voida jatkuvasti huonommin. Väsyin, hengästyin, alkoi rytmihäiriöt. Olin juonut paljon vettä, mutta ilmeisesti se ei riittänyt.
Kun pääsin kotiin, rytmihäiriöt jatkuivat, olin aivan poikki, hengittäminen oli vaikeaa. Tulin siihen tulokseen, että ihmisillä nyt sattuu olemaan erilainen sietokyky helteeseen. Toisille sopii ja toisille ei. Toiset tulevat sairaiksi siitä. Silloin myös koin suurta myötätuntoa myös niitä ihmisiä ja eläimiä kohtaan, joilla on jokin perussairaus esim. sydän ja verenkierto ongelmia. Ei ole helle todellakaan hääviä heille, kun ei ole ihan perusterveillekkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kuuma niin mitä sitten, ei siihen kuole. Hitto kaikki keinot käyttöön eikä vaan ulista niissä kireissä tekokuituvaatteissa. Se on pukeutumiskysymys, niin kuin kaikki aina -25 asteen pakkasessa sanoo.
VMP. Kyllä näihin helteisiin voi kuollakin, jos on vanha, tai ei muista juoda tarpeeksi. Itse olen nyt sisällä missä 30 astetta (koska ulkona on vielä kuumempi), alasti. Hiki valuu, ahdistaa vaikka puhaltimet pörrää ja olen kaikkeni tehnyt että olis viileämpää. Tästä on vähä vaikeeta vaatetusta vielä vähentää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kuuma niin mitä sitten, ei siihen kuole. Hitto kaikki keinot käyttöön eikä vaan ulista niissä kireissä tekokuituvaatteissa. Se on pukeutumiskysymys, niin kuin kaikki aina -25 asteen pakkasessa sanoo.
VMP. Kyllä näihin helteisiin voi kuollakin, jos on vanha, tai ei muista juoda tarpeeksi. Itse olen nyt sisällä missä 30 astetta (koska ulkona on vielä kuumempi), alasti. Hiki valuu, ahdistaa vaikka puhaltimet pörrää ja olen kaikkeni tehnyt että olis viileämpää. Tästä on vähä vaikeeta vaatetusta vielä vähentää..
Nyt kevyissä vaatteissa ulos varjoon sieltä pätsistä, ulkona ilma kuitenkin liikkuu ja kiertää. Sisällä on kuuma, suomalaiset talot eivät ole soveltuvia tälläiselle säälle. Tuuleta yöllä kun on viileämpää.
Mitä te helteenrakastastajat roikutte täällä, painukaa ulos rakasteleen sitä hellettä!!
Niin, paljonhan se vaikuttaa linkkailla muiden maiden lämpötiloja, kun suomalaisia (esim) ei ole tehty tällaisiin lämpötiloihin.. :D me kestetään paremmin viileää, kuin lämmintä.
Tietenkin on ihmisiä, jotka tykkää näin kuumasta, mutta jos oikeasti haluatte korventua niin menkää noihin kuumiin maihin..
Ainiin ja jos haluatte viilentää itteänne hyvin, ottakaa kuumia suihkuja, kyllä, kuumia. Ne viilentää kehoa paremmin ja pitempään kuin kylmät suihkut
Vierailija kirjoitti:
Mitä te helteenrakastastajat roikutte täällä, painukaa ulos rakasteleen sitä hellettä!!
Tässä just istuskelen aurinkotuolissa biksut päällä ja surffaan kännykällä netissä. Tiesitkö, että on olemassa sellaisia matkapuhelimia joihin saa dataliittymän?