Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 viikkoa helteitä jäljellä, sitten tämä helvetti loppuu

Vierailija
22.07.2018 |

Johan tässä on melkein kolme kuukautta kärsitty paahteesta. Syksy tule jo!

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikeaa on hankkia ilmastointilaite? Sellaisen siirrettävän saa suht edullisesti kuitenkin ja voi tarpeen mukaan sitten viilentää eri huoneita, jollei ole varaa satsata esim ilmalämpöpumppuun.

On jo hankittu. Sen ansiosta kämppä on "enää" 28-asteinen. Ehkä se sinulle on ihan miellyttävä, mutta minulle ei.

Vierailija
42/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ootan että tää hellekausi loppuu. Joka päivä migreeni, töissä joudun vielä tekemään fyysistä työtä ja tuntuu loppupäivästä että pää poksahtaa kun on niin kauhea jomotus kirkkaudesta ja kuumuudesta (siihen päälle vielä uhmaikäinen taapero kotona). Ja kuuma on joka paikassa!! Sisällekin tukehtuu eikä tuulettimia löydy enää mistään. En kestä tätä enää!! Syksy on oikein tervetullut 🧡

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jo nyt ollut paras kesä pitkään, pitkään aikaan! Olisipa aina tällaista.

Juuri näin. Mitä siitä, että kuolleisuus lisääntyy sadoilla, eläimet kärsii, luonto kärsii, marjat ja viljat kuivuvat metsiin ja pelloille, metsäpalot lisääntyy, pääasia että on niin ihanan lämmintä ja voi hengailla biitsillä  <3

Mahtavaa ja upeeta - koirakin on puolikuollut. Mahtavaa. Ihanaa👍👍👍👍👍

Vierailija
44/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kesä pelkään, että tällainen tukahduttava helle pamahtaa päälle. Tämä kun ei mene millään ohi. Ai miten odotan syksyn viileneviä iltoja!

Vierailija
45/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihana ruska-aika on vielä edessä päin. :) Ja kirpeät aamut ja pimeät illat. Ihanaa! Mikään ei ole parempi sää kuin aamulla herätä pikkupakkaseen ja maa on kuurassa. Silloin nautin! Energiaa on vaikka mihin ja saan paljon aikaiseksi eikä malttaisi sisällä olla ollenkaan, pakko heti aamusta lähteä ulos.

Vierailija
46/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksy on paras, eioo liian kuuma ja voi käydä kalassa ja kala syö sekä on mustikat ja sienet

Vierailija
47/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumaliste kun ensimmäinen alkaa kitisemään normisyksyisestä ilmasta niin syötän sille kuumaa koiran paskaa!!

Vierailija
48/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, en tykkää helteistä! kirjoitti:

jumaliste kun ensimmäinen alkaa kitisemään normisyksyisestä ilmasta niin syötän sille kuumaa koiran paskaa!!

Itse tinttaan kuonoon seuraavaa, joka sanoo "Ei saa valittaa, kerrankin on lämmin nautitaan nyt."

Vierailija
49/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen pinterestistä kuvia syksystä ja talvesta. Joskus tämän on loputtava. Kesälomakin meni, ja käytännössä ihan hukkaan, koska ulkona ei voinut olla eikä kotona jaksanut mitään. Olin väsyneempi ja lihavampi loman jälkeen kuin ennen sitä..

Vierailija
50/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei, en tykkää helteistä! kirjoitti:

Itse tinttaan kuonoon seuraavaa, joka sanoo "Ei saa valittaa, kerrankin on lämmin nautitaan nyt."

Niinpä. "Kouluampumisetkin ovat niin harvinaisia, että nautitaan silloin kun niitä saadaan." Ihana logiikka.

Vierailija
51/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikeaa on hankkia ilmastointilaite? Sellaisen siirrettävän saa suht edullisesti kuitenkin ja voi tarpeen mukaan sitten viilentää eri huoneita, jollei ole varaa satsata esim ilmalämpöpumppuun.

Et sitten ymmärrä, että kaikilla ei ole  esimerkiksi varaa sellaiseen. 

Vierailija
52/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niimpä!! Kyllä kesällä kuuluisi olla max 15 astetta päivällä näin se on!! Minusta on ainakin kamalaa, että vedet ovat lämmenneet uimakelpoiseksi, kyllä viime kesä vaan oli parempi! Jos ei suomessa kesällä tarvitse päivällä takkia, niin joku on vinossa!

En minä ainakaan tarvitse takkia, kun lämpötila on 20-25 astetta. Sellainen sää on oikein sopiva.

Vierailija
53/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mitenhän se auttaa se masiina tuolla pellolla? Kasteleeko se sen?

Vierailija
54/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nautin täysillä näistä helteistä. Tällainen säätila kestää niin vähän aikaa ja loppuvuoden saan sitten palella.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että vettä saisi tulla oikein kunnolla, mutta tämä lämpö on ihanaa.

Vierailija
55/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä muuten ole ongelmaa, mutta maatalouden kannalta alkaa huolestuttaa ihan tosissaan. Jo toinen huono satovuosi peräkkäin. Se alkaa kohta näkyä myös asiasta piittaamattomien kukkaroissa ja jääkaapeissa.

Vierailija
56/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en valita helteen lisäksi kuin yhdestä kelistä - jäätiköstä. Enkä silloinkaan lämpötilasta, vaan siitä, kun ei pihalla pysty kävelemään ilman että kaatuu. Mutta en sitäkään inhoa niin paljon kuin näitä helteitä, etenkin kosteankuuma keli on ihan tappoa.

Vierailija
57/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan nuorena sinkkuna helteet haitanneet. Pienten lasten tai lemmikkien kanssa homma on vähän eri juttu. Sama vastuullisen työn kanssa. Hankala miettiä ratkaisuja monimutkaisiin ongelmiin jos ei ole pystynyt nukkumaan kunnolla viikkoon tai pariin.

Kerrostaloasuntoihin ei niin vaan ilppiä hankita ja ne siirrettäväät koneet on suhteessa kalliita, äänekkäitä ja vähätehoisia. Ja vievät paljon tilaa. Eikä kaikki pysty asumaan omakotitalossa. Suomessa pitäisikin uusiin kerrostaloasuntoihin tehdä kokonaisvaltainen lämmönhallinta (sekä lämmitys että jäähdytys) kun huippukuumia kesiä näkyy olevan jo useampi vuosikymmenessä.

Vierailija
58/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sopeudun lämpöön viikossa, ja mielestäni nämä säät ovat just mahtavat, ei voisi enää paremmaksi mennä. Eipä ollut tänä kesänä tarvetta lähteä reissuun lämmittelemään, onneksi en varannut etukäteen.

Vierailija
59/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jo nyt ollut paras kesä pitkään, pitkään aikaan! Olisipa aina tällaista.

Juuri näin. Mitä siitä, että kuolleisuus lisääntyy sadoilla, eläimet kärsii, luonto kärsii, marjat ja viljat kuivuvat metsiin ja pelloille, metsäpalot lisääntyy, pääasia että on niin ihanan lämmintä ja voi hengailla biitsillä  <3

Eipä kuule jaksa kiinnostaa, nautin vaan lämmöstä.

Syksyn tullen painun Espanjaan.

Vierailija
60/67 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sitten taas ”nautitaan” kylmyydestä pahimmillaan kuusi KUUKAUTTA joten mitä kaksi viikkoa lämpöä on?? Ei mitään."

On tässä "vähän" kauemmin ollut lämpöä kuin kaksi viikkoa. Täällä ainakin ollut helle toukokuun alusta lähtien. Ja kyllä, nautin kylmyydestä! Mikä voisi olla ihanampaa kuin pakkaspäivä? Tai sateinen syyspäivä? Ensilumi? Ihania asioita, paljon kivempia kuin tämä kuumuus. :)

ap

Sorry, Mainitsemasi kylmät ja/tai märät ajat  + pimeys on aivan P***seestä, syksy/talvi voi lyhentyä 2 kuukauteen nyt sitä on pahimmassa tapauksessa 8 kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi