2 viikkoa helteitä jäljellä, sitten tämä helvetti loppuu
Johan tässä on melkein kolme kuukautta kärsitty paahteesta. Syksy tule jo!
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Ihan paras keli miesmuistiin. Sun lämmönsäätelyssä on vikaa jos vielä valitat, normaali terve ihminen sopeutuu kahdessa viikossa.
Ai sopeutuu ilmastoinnin puutteellisuuteen. Sopeutuu alimitoitettuun ilmanvaihtoon?
Ethän sä itsekkään tuota usko.
Vierailija kirjoitti:
Ihan paras keli miesmuistiin. Sun lämmönsäätelyssä on vikaa jos vielä valitat, normaali terve ihminen sopeutuu kahdessa viikossa.
Kuka on sanonut, että ap olisi terve? -ohis
Nyt siedettävää mutta ihanaa jos tulee viileämpää. Märän pyyhkeen kanssa olin koko ajan silloin kun oli yli 30 astetta, menin melkein sekopäiseksi.
Toivottavasti loppuvat,kaksi viikkoa vielä lomaa jäljellä,kauhulla jo mietin töihin paluuta jos nämä helteet jatkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on noin 6-9kk vuodesta kylmä ja ahdistava keli. Kaikki on kuollutta, on märkää, rumaa ja harmaata. Lumikin tuo vaan sellaista kuollutta kauneutta, mikään ei elä.
En halua että kesä loppuu ikinä. Kun lämpötila mene alle 20, alkaa ahdistaa ja iskee toivottomuus.
Itselle myös se, kun lehdet putoavat ja kaikki muuttuu kuolleeksi on vaikeaa. Samoin pimeys. Lämpötilojen puolesta olen ihan kaikkiruokainen, pahimmat pakkaset ehkä hieman tökkivät. Mutta juuri se kun on rumaa ja harmaata, hyi. Talvetkaan harvemmin ovat täällä etelässä sellaisia postikortti lumimaisemia vaan harmaata sulaa mössöä.
Että oikein rumaa ja harmaata? Voi, koeta pärjätä, jos tuo on suurikin ongelma. Onhan ruma maisema tosiaan yhtä ikävää kuin unettomat yöt, väsymys ja tukala olo 24/7.
Muutama viikko aikaa voittaa lotossa ja muuttaa Espanjaan, pakoon suomalaista jääkautta.
Talvella tulee ryssän helvetti. Nauti siitä.
Päivitin Accuweatherin ja nyt näyttääkin enää viikoksi hellettä. :) Eihän tuohon täysin voi luottaa, mutta toivo elää minussa vahvana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on noin 6-9kk vuodesta kylmä ja ahdistava keli. Kaikki on kuollutta, on märkää, rumaa ja harmaata. Lumikin tuo vaan sellaista kuollutta kauneutta, mikään ei elä.
En halua että kesä loppuu ikinä. Kun lämpötila mene alle 20, alkaa ahdistaa ja iskee toivottomuus.
Itselle myös se, kun lehdet putoavat ja kaikki muuttuu kuolleeksi on vaikeaa. Samoin pimeys. Lämpötilojen puolesta olen ihan kaikkiruokainen, pahimmat pakkaset ehkä hieman tökkivät. Mutta juuri se kun on rumaa ja harmaata, hyi. Talvetkaan harvemmin ovat täällä etelässä sellaisia postikortti lumimaisemia vaan harmaata sulaa mössöä.
Että oikein rumaa ja harmaata? Voi, koeta pärjätä, jos tuo on suurikin ongelma. Onhan ruma maisema tosiaan yhtä ikävää kuin unettomat yöt, väsymys ja tukala olo 24/7.
En ole tuo sama, mutta monelle pimeys ja tosiaan se, että luonto ei elä ympärillä aiheuttaa oikeasti pahoja ahdistusoireita ja voi tuntua ihan fyysisenä väsymyksenä, aiheuttaa unettomuutta, toivottomuutta jne nekin. Ihan turha sitä on vertailla kuka kärsii eniten ja mistäkin säistä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jo nyt ollut paras kesä pitkään, pitkään aikaan! Olisipa aina tällaista.
Juuri näin. Mitä siitä, että kuolleisuus lisääntyy sadoilla, eläimet kärsii, luonto kärsii, marjat ja viljat kuivuvat metsiin ja pelloille, metsäpalot lisääntyy, pääasia että on niin ihanan lämmintä ja voi hengailla biitsillä <3
Kkk kirjoitti:
Toivottavasti loppuvat,kaksi viikkoa vielä lomaa jäljellä,kauhulla jo mietin töihin paluuta jos nämä helteet jatkuvat.
Lomalla tilanne tosiaan parempi, kun voi rauhassa viettää "siestaa" ja pukeutua sään mukaan. Töissä ilmastoinnin puute ja pelkkä töihin siirtyminen kuumissa busseissa tai junissa sekä osa matkasta kävellen kauhistuttaa jo valmiiksi.
Onneksi syksy tulee pian, paras vuodenaika ja talvi myös 😃 Helle on pyllystä ja syvältä 🤣
Itselle taas pimeys ja kylmä tuntuvat vuosi vuodelta vaan pahemmilta. Olen oikeasti jatkuvasti pahalla tuulella, itkeskelen, en jaksa mitään mutta en jotenkin osaa nukkuakaan, kaikki toimeliaisuus katoaa.
Eivät nuo kaikista kuumimmat helteetkään mitään ykköstä ole, mutta sellainen 20-27 on aivan ihanaa. Sade ja aurinko vuorotellen, niin että luonto pysyy vehreänä.
Pyrin siihen, että muutaman vuoden kuluttua olisi sen verran sijoituksia, että niiden tuotoilla voisi elää jossain Portugalissa tms, missä on suurimman osan vuodesta hyvä ilmasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sopeutuu ilmastoinnin puutteellisuuteen. Sopeutuu alimitoitettuun ilmanvaihtoon?
Ethän sä itsekkään tuota usko.
Ilmastoinnin puutteen lisäksi verrattuna moniin lämpimiin maihin Suomessa auringonpaiste jatkuu lähes koko vuorokauden, jolloin edes illat ja yöt eivät ole merkittävästi viileämpiä keskipäivään nähden.
Miten vaikeaa on hankkia ilmastointilaite? Sellaisen siirrettävän saa suht edullisesti kuitenkin ja voi tarpeen mukaan sitten viilentää eri huoneita, jollei ole varaa satsata esim ilmalämpöpumppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jo nyt ollut paras kesä pitkään, pitkään aikaan! Olisipa aina tällaista.
Juuri näin. Mitä siitä, että kuolleisuus lisääntyy sadoilla, eläimet kärsii, luonto kärsii, marjat ja viljat kuivuvat metsiin ja pelloille, metsäpalot lisääntyy, pääasia että on niin ihanan lämmintä ja voi hengailla biitsillä <3
Kaikki sademetsät vaan nurin ja tilalle peltoa, jolla tehotuotetut lehmät voivat vaeltaa ja piereskellä metaanilla ilmakehän kirjaimellisesti "pas"kaksi"
Sattaa olla luvassa 50-asteen helteitä sitten tuleville sukupolville. Ihminen on ahne ja tyh"mä.
Niimpä!! Kyllä kesällä kuuluisi olla max 15 astetta päivällä näin se on!! Minusta on ainakin kamalaa, että vedet ovat lämmenneet uimakelpoiseksi, kyllä viime kesä vaan oli parempi! Jos ei suomessa kesällä tarvitse päivällä takkia, niin joku on vinossa!
Itse aion nauttia syksystä.
Ruska tuo luonnon kauneimmillaan esiin. Pääsee sienestämään ja nauttimaan luonnon väreistä.
Ulkona on kirpeän ihana ilma, illat pimeitä ja ennenkaikkea ei tarvitse kylpeä hiessä, meikit eivät valu pitkin naamaa, hiki ei haise kilsan päähän ja pystyy hengittämään ilman että tuntuu tukehtuvansa.
En aio nauttia loppukesästä lainkaan. Lomani pidän syksyllä.
Näille helteistä nauttimisesta pakottajille haluan vain sanoa että meitä on katsos moneen junaan. Kaikille polttava aurinko ei sovi. Älkää provosoituko jos joku ei näistä keleistä nauti :)
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen sisältä kuollut kesällä. Aurinko ja kuumuus aiheuttaa mulle masennusta ja ahdistusta. Haluan vain maata kotona verhot kiinni tekemättä mitään.
Syksyllä ja talvella taas olen elossa. Ihana raikas kylmä ilma herättää energian sisälläni ja jaksan tehdä mitä vain. Nautin luonnosta ja ulkoilusta.
Näin me kaikki olemme erilaisia.