Teki pahaa katsoa vanhusta, joka vielä kuolinvuoteellaan teki osakekauppaa
Vierailin eräässä paikassa, johon sijoitettavilla ei ole enää kauaa elinaikaa. Luulisi, että tällaisessa paikassa ihminen keskittyy tuonpuoleiseen siirtymiseen yrittämällä löytää mielenrauhan. Järkytyin nähdessäni, että erään vanhuksen vatsan päällä pömpötti läppäri ja hän teki pörssikauppaa!
Mikä saa ihmisen unohtamaan sen, mikä elämässä on tärkeää? Rahojaan ei saa mukaan, kun kuolee. Itketti tuo vanhus. Hän ei ymmärtänyt elämästä mitään edes kuolinvuoteellaan.
Kaisa
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nimi lopussa?
Kun kirjoittajana on mies, joka yrittää antaa kuvan että kirjoittaja olisi nainen ja näin juttu muuttuisi jotenkin uskottavammaksi.
Tuli sama mieleen tekstistä. Jos hän olisi allekirjoittanut aloituksen miehen nimellä "Matti" niin suhtautuminen olisi muuttunut siten ettei olisi raavittu heti niin surutta. Valitettavasti miehen kommenttiin suhtaudutaan asiallisemmin ja arvostavammin, vielä nykyäänkin (tällaisen havainnon ovat todistettavasti tehneet henkilöt jotka oli vaihtanut sukupuoltaan miehestä naiseksi).
nojaa ihan samalla tavalla olisin teilannut Matin kommentin myös. Pörssikauppa ei ole mitään pahuutta.
Ei ookkaan. Eikä keinottelu.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ihminen saa tehdä viimeistään kuolinvuoteella juuri sitä mitä haluaa. Joku käy kauppaa pörssissä. Sopii minulle oikein hyvin. Minä haluan kokeilla aikanani kaikkia huumeita ja vähän muutakin Hunksien kanssa ja Kaisa saa naputella nuttura tiukalla sitä läppäriä siellä huoneen nurkassa 😛
Hunksit varmaan diggaa bailata jonku puolikuolleen raadon kans sen kuolinvuoteella? Not gonnahappen....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt sitten mikä on hyväksyttävää tekemistä? Makaat sängyn vankina. Olet tehnyt elämäsi tilinpäätöksen, rakastanut ja tullut rakastetuksi. Läheisten kanssa kaikki hyvin ja käyvät katsomassa aina kun pystyvät. Mitä siellä vuoteella saa tehdä väliaikoina kun olet yksin?
Otattaa Kaisalla suihin.
Tuliko hyvä mieli nyt kun sait nuin kirjoittaa tähän keskuteluun?
Tuli hyvä mieli ja muutakin, kiitos kysymästä Kaisa!
Hei paranoidi! Mä olen kylläkin Maisa.
Kun teen kuolemaa, vaikeinta tulee olemaan pitää kaisat ja muut hihhulis-idiootit loitolla. Joudun ehkä hommaamaan pippurisumutetta tai pistoolin.
Helvettiä ei ole muualla kuin näiden kaisojen ja muiden besserwisserien toimesta tässä elämässä. Ja kutiseva ihottuma on myös helvetti.
"Ja sitten on meitä, jotka ovat riittävän älykkäitä pohtimaan asioita asioina ja muodostamaan niistä mielipiteensä ilman, että tietää onko aloittaja Kaisa vai Matti. Vähemmän älykkäät eivät pysty muodostamaan mihinkään asiaan mielipidettään, vaan miettivät ensin, kenen "puolella" ovat ja ovat sitten suosikkinsa puolella asiasta viis. Valitettavasti tyhmiä on nykypäivänä paljon ja ne ovat kovaäänisiä.[/quote]
Luojan kiitos löytyy teitä viisaita, nöyriä ja vaatimattomia.
Vierailija kirjoitti:
Minun isäni ei enää eläisi ilman osakkeiden seuraamista ja kauppaa. Toimeksiannot tosin näppäileen hänen puolestaan huonojen sormien takia.
Äitini kertoo, että isän sameat silmät kirkastuvat aina silminnähden, kun on saanut jutella puhelimessa kanssani osakesalkustaan ja talousuutisista - ja mahdollisista uusista ostoista.
T.pörssivanhuksen tytär
Ahneuttasiko sinä häntä yllytät rahoja lisäämään vielä kuolinvuoteella? Pahaa tekee lukea.
Kaisa
"Kaisa" on näitä, joiden mielestä raha ja varallisuuden hoitaminen JA hyvät arvot ja syvällisyys eivät vain voi sopia samaan ihmiseen. Yllätys yllätys, ihminen voi olla hyvä rakastava ihminen, jolla on humaanit arvot JA hän voi olla varakas ja huolehtia taloudestaan. Ja tämäkös ottaa niin paljon päähän, että jopa kuolinvuoteella makaavaa voi haukkua tietämättä yhtään mitään hänen taustoistaan ja vaikuttimistaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nimi lopussa?
Että tunnistetaan samaksi moraaliprovoilijaksi
kuin muissakin ketjuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nimi lopussa?
Hyviin tapoihin kuuluu allekirjoittaa viestit. En sano, että Kaisa on välttämättä kaikkien minusta käyttämä nimi.
Kaisa
Kaisa kertoisitko mitä saa tehdä saattohoitovaihessa? Osalla saattohoito kestä kuuksydua.
Osakekauppa ei ainakaan siihen kuulu. Se lienee sanomattakin selvää. Itse keskittyisin siihen, mikä on elämässä oleellista, mikä on sen merkitys.
Kaisa
Jos olet kuolemassa niin elämän tarkoitus on aika merkityksetön juttu.
Ehkä se osakekauppa onkin hänelle mielekkäämpää kuin hiljentyminen ja pohtiminen. Ei noista asioista ole yhtä ainoaa totuutta. Jos vanhus nauttii siitä, niin antaa nauttia. Ihmiset ovat erilaisia...vanhuksetkin.
Ehkä hän teki omaisuuden siirtoja haluamilleen tahoille ennen kuin on liian myöhäistä.
Olisipa kiva, että viimeisten aikojen koittaessa olisin vielä siinä kunnossa, että ehtisin hoitaa paperi- ja raha-asiat kuntoon ennen kuolemaani. Tekisin testamentin ja järjestäisin kaiken niin, että perinnönjako sujuisi mahdollsimman vaivattomasti. Minulle on tärkeää läheisten hyvinvointi ja se tarkoittaa myös taloudellista hyvinvointia. Jos minulla olisi mahdollisuus kasvattaa perintöä, niin totta kai niin tekisin.
Eikö se ole vähän myöhäistä keksiä elämän tarkoitus ja tärkeimpien asioiden merkitys vasta kuolinvuoteella?
Parempi keksiä ne jo aiemmin ja elää koko elämänsä niiden mukaisesti. Sitten on ihan yks pskanhailee, minkä parissa kuolinvuoteella aikansa viettää. On se sitten osakekauppaa, käsitöitä, naistenlehtien selaamista, ristikoiden täyttämistä tai TV:n apaattista tuijottamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun isäni ei enää eläisi ilman osakkeiden seuraamista ja kauppaa. Toimeksiannot tosin näppäileen hänen puolestaan huonojen sormien takia.
Äitini kertoo, että isän sameat silmät kirkastuvat aina silminnähden, kun on saanut jutella puhelimessa kanssani osakesalkustaan ja talousuutisista - ja mahdollisista uusista ostoista.
T.pörssivanhuksen tytär
Ahneuttasiko sinä häntä yllytät rahoja lisäämään vielä kuolinvuoteella? Pahaa tekee lukea.
Kaisa
Jos sinulta kielletään ahneus ja yllytys sanojen käyttö niin jäljelle jää pelkkää tyhjyyttä. Et ole Kaisa vielä onnistunut vakuuttamaan laumaasi.
Kaisa, mistä olet saanut sellaisen käsityksen, että olet tervetullut vanhusten luo? Onko vanhusten hoitajilla paremmat käytöstavat kuin sinulla, ja vain hiljaa mielessään toivovat ettet tulisi häiriköimään elämänsä viimeisiä hetkiä viettäviä vanhusparkoja? Ovatko liki liikuntakyvyttömät vanhukset ainut fyysinen kontaktisi ihmiskuntaan enää, koska eivät pysty pakenemaan?
Kerro nyt Kaisa vielä, mitä kuolinvuoteella mielestäsi saa tehdä? Siis kun omaiset eivät ole käymässä eikä ole ketään juttuseurana (itse en keskustelisi henkeviä vieraiden hoitajien kanssa).
Saako kutoa, katsoa TV:tä, somettaa, lukea lehtiä? Eivätkö nämäkin anna ihmisestä vähän pinnallisen ja yksipuolisen kuvan. Eikö hän ole koko elämässään muuta tehnyt kuin selannut turhanpäiväisiä lööppejä? Ei ole tainnut löytää mitään syvällistä elämästään. Kamala ihminen.
Että siis ei edes kuolinvuoteellaan saa tehdä mitä itse haluaa vaan pitäis olla ja elää kuten kaikenmaailman Kaisat haluaa. Kun Kaisan mielestä ei saa tehdä osakekauppaa niin silloin ei saa vaikka itse haluaisi. Kun sehän on Kaisan kuolinvuode, vai mitä? Kaisa päättää.
On se sitten uskovaisuus tai mikä lie, mutta Kaisalla taitaa olla selvännäkijän taidot, jos hän pystyy pienen vilauksen tai vaikka muutamien päivienkään perusteella päättelemään kaiken, mitä joku ihminen on tai ei ole, ja tuomitsemaan tämän perusteella kuolemassa olevan ihmisen "pahaksi".
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kuolemassa niin elämän tarkoitus on aika merkityksetön juttu.
Totta. Kuolemassa pistetili kuitenkin nollataan ihan meille jokaiselle.
Kaikki häviää ja mitään kuolleelle ei ole enää olemassa. Entinen elämä, perhe, saavutukset, ura, omaisuus, hyvät ja pahat teot - kaikki menee kuollessa kuitenkin takaisin nollaan meillä jokaisella. Joten paras vaan puuhailla sitä mistä tykkää hyvillä mielin.
Tuli hyvä mieli ja muutakin, kiitos kysymästä Kaisa!