Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko näillä säillä vaarallista paastota?

Vierailija
22.07.2018 |

Tuli yllättävä lasku ja loppukuun budjetti menikin sitten siinä; kuun viimeisille päiville ruokarahaa pyöreät 0 euroa.

Mietin tässä vain, kuinka vaarallista tulee olemaan paastota 7-10 päivää näillä helteillä? Kotoa minun ei tarvitse kauaksikaan poistua ja vettä saa hanasta, mutta ruokaa on luvassa tod.näk. _aikaisintaan_ joskus 30. tai 31. päivä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni olen ainakin huomannut sen, että helteellä ei tule edes nälkä. Viime viikkoina olen syönyt luultavasti murto-osan siitä, mitä tavallisesti, enkä yleensäkään syö kovin paljon.

Kivennäisvettä sen sijaan on mennyt litrakaupalla.

Vierailija
2/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huolehtii nesteen ja suolan saannista, niin eiköhän siitä hengissä selviä. Parempi vaihtoehto toki olisi vaikka kerätä pulloja ja ostaa vaikka kaurahiutaleita tai makaronia, niin saa edes jotain syötävää. Ja käydä vaikka siellä marjassa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. 

Minä ostaisin muutaman minivesimelonin ja joisin pari kertaa päivässä kasvislientä, jotta saisin suolaa. 

Vierailija
4/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiitos vastauksista!

Rahaa on kirjaimellisesti 0 euroa, eli ei ole varaa suolaan, kivennäisveteen, makarooniin, jne. Kotoa kaapeista ei löydy mitään, siksi paasto.

Pulloja voisin lähteä lähipuistoihin metsästämään, mutta korkeintaan nyt maanantaina, tiistaina ja keskiviikkona, koska kolmen päivän jälkeen en ole varma pääsisinkö pyörtymättä kotiin asti. Kaupungin marjapaikkoja en tunne (eikä ole kyllä ämpäriäkään, ja enemmän energiaa minä niitä marjoja kerätessä kuluttaisin kuin ne syödessä saisin – en oikein usko, että kukaan ostaisi jotain vaivaista paria sataa grammaa minkä saisin ehkä kerättyä).

Mutta ei ilmeisesti pitäisi ainakaan henki lähteä vaikkei syökään? :"D

Ap

Vierailija
5/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voi olla, ettei kaapeissa ole muka MITÄÄN? Kaikki keittiön kaapit on tyhjiä?

Vierailija
6/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten voi olla, ettei kaapeissa ole muka MITÄÄN? Kaikki keittiön kaapit on tyhjiä?

Kyllä, kaikki. Tai no, tyhjä näkkäripaketin pahvi taitaa yhdessä nurkassa pyöriä.

Normaaliin kuukauden budjettiin ei mahdu ostella kuivakaappeja ym. täyteen mitään hätävaroja, syön sen mitä ostan.

Ap

Vierailija
7/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon saat kuukaudessa palkkaa nettona, eli paljon jää käteen? Ja ostatko paljon valmisruokia, jos ei ole mitään tarvikkeita, joilla valmistaa ruokaa? Jauhoja, öljyä, kananmunia?

Vierailija
8/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon saat kuukaudessa palkkaa nettona, eli paljon jää käteen? Ja ostatko paljon valmisruokia, jos ei ole mitään tarvikkeita, joilla valmistaa ruokaa? Jauhoja, öljyä, kananmunia?

Olen toimeentulotuella. Laskujen jälkeen käteen jää n. 300.

En osta valmisruokia, mutta en myöskään valmista alusta asti itse (jauhoista jne). Kananmunia paistan ja keitän. Jos ostan ruokatarvikkeita, ihan niitä simppeleitäkin (makaroonia, puuroa...), niin syön ne kaikki sitten sillä viikolla pois, ennen kuin ostan lisää.

Ap

Vierailija
9/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa voisi jo turvautua ruokajonoon tai seurakunnan apuun. Varmaan joku ystävä/sukulainenkin voisi sen verran jeesata, että saisit edes jotain syötävää? Ja jos ei, niin sossun on käsittääkseni pakko auttaa tällaisissa tilanteissa.

Vierailija
10/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta valmisruokia, mutta en myöskään valmista alusta asti itse (jauhoista jne). Kananmunia paistan ja keitän. Jos ostan ruokatarvikkeita, ihan niitä simppeleitäkin (makaroonia, puuroa...), niin syön ne kaikki sitten sillä viikolla pois, ennen kuin ostan lisää.

Ap

Sulla on siis paljon ylimääräiseksi luokiteltavia laskuja, kun peruselämiseen liittyvien laskujen jälkeen käteen pitäisi jäädä toimeentulotuen perusosa, joka on joku 450 €...

Vierailija
11/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

terve ihminen voi paastota vedellä 40 päivää, ota se malliksi ja päämääräksi

Vierailija
12/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sulla on siis paljon ylimääräiseksi luokiteltavia laskuja, kun peruselämiseen liittyvien laskujen jälkeen käteen pitäisi jäädä toimeentulotuen perusosa, joka on joku 450 €...

Jep, niin on, mm. vanhoja koulumaksuja, ja puhelimen osamaksu.

Ap

Vierailija
13/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa voisi jo turvautua ruokajonoon tai seurakunnan apuun. Varmaan joku ystävä/sukulainenkin voisi sen verran jeesata, että saisit edes jotain syötävää? Ja jos ei, niin sossun on käsittääkseni pakko auttaa tällaisissa tilanteissa.

Ruokajonoja ei täällä päin ole, enkä kyllä seurakunnaltakaan kehtaa itkeä, ettei luuseriuuteni paljastu. ":D"

Odottelen tällä hetkellä Kelan päätöstä siitä, maksavatko minulle takaisin n. 10 euroa, jolla siis saisin sitä ruokaa.

Ap

Vierailija
14/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokajonoja ei täällä päin ole, enkä kyllä seurakunnaltakaan kehtaa itkeä, ettei luuseriuuteni paljastu. ":D"

Odottelen tällä hetkellä Kelan päätöstä siitä, maksavatko minulle takaisin n. 10 euroa, jolla siis saisin sitä ruokaa.

Ap

Suosittelen käyntiä diakonissan luona. Seurakunnat auttavat myös kirkosta eronneita.

t. Kirkollisveron maksaja

Vierailija
15/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiseen laskuun ei saa edes viikkoa neuvoteltua maksuaikaa tai tulee suuria vaikeuksia, jos maksaa noin viikon myöhässä?

Tämän on pakko olla provo tai sitten aloittaja on täysin tärähtynyt. Kukaan täysijärkinen ei ole viikkoa tai yli kokonaan syömättä yhden laskun takia.

Ja kyllä, se on näillä helteillä vaarallista ja haitallista millä tahansa säällä.

Jos tämä nyt on totta, niin kannattaa ottaa diakoniin yhteyttä, ellei ole ketään jolta lainata rahaa tai pyytää ruokaa.

Vierailija
16/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon olet ostanut ruokaa jos 300 € olet yksinelävänä tuhlannut jo tähän mennessä. Sehän tekee vajaa 14€ per päivä.

Vierailija
17/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon olet ostanut ruokaa jos 300 € olet yksinelävänä tuhlannut jo tähän mennessä. Sehän tekee vajaa 14€ per päivä.

Olen ostanut sitä ruokaa, pyykinpesuaineita, uusia alushousuja, shampoon ja suihkusaippuan, uudet kengät hajonneiden tilalle, maksanut pari bussimaksua... Mitähän vielä?

Ja epäilijöille: ihan tosissaan tilanne on nyt tällainen. Mutta en välttämättä seuraa tätä keskustelua kovin aktiivisesti enää, kun kysymykseeni vastattiin jo ekalla sivulla ja kaikki perusohjeetkin on jo annettu.

Kiitos jengille kuitenkin!

Ap

Vierailija
18/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä ei tosiaan ole tällä helteellä, en usko että olisi vaarallista olla vähemmällä syömisellä.

Kaurapuuroa voisit ainakin syödä, ei ole kallista.

Joku juttu kun mies eli kaksi viikkoa puurolla, kävi vielä töissäkin.

Ehkä kananmunia saat ostettua.

Vierailija
19/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut sitä ruokaa, pyykinpesuaineita, uusia alushousuja, shampoon ja suihkusaippuan, uudet kengät hajonneiden tilalle, maksanut pari bussimaksua... Mitähän vielä?

Ja epäilijöille: ihan tosissaan tilanne on nyt tällainen. Mutta en välttämättä seuraa tätä keskustelua kovin aktiivisesti enää, kun kysymykseeni vastattiin jo ekalla sivulla ja kaikki perusohjeetkin on jo annettu.

Kiitos jengille kuitenkin!

Ap

Suosittelen että seuraavana rahapäivänä varaat ensin tietyn ruokarahan, pakko oli opetella tämä itsekin.

Laskuihin saa maksuaikaa, kaikkea muuta voi siirtää vaan ei nälkää.

Vierailija
20/25 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, kiitos vastauksista!

Rahaa on kirjaimellisesti 0 euroa, eli ei ole varaa suolaan, kivennäisveteen, makarooniin, jne. Kotoa kaapeista ei löydy mitään, siksi paasto.

Pulloja voisin lähteä lähipuistoihin metsästämään, mutta korkeintaan nyt maanantaina, tiistaina ja keskiviikkona, koska kolmen päivän jälkeen en ole varma pääsisinkö pyörtymättä kotiin asti. Kaupungin marjapaikkoja en tunne (eikä ole kyllä ämpäriäkään, ja enemmän energiaa minä niitä marjoja kerätessä kuluttaisin kuin ne syödessä saisin – en oikein usko, että kukaan ostaisi jotain vaivaista paria sataa grammaa minkä saisin ehkä kerättyä).

Mutta ei ilmeisesti pitäisi ainakaan henki lähteä vaikkei syökään? :"D

Ap

:D Ei edes ämpäriä... no hae roskisesta muovipussi ja pese se.

Vaikka energiankulutus ylittäisi saadun, niin tuleehan niistä ravintoa. 

Tässä kyllä vahvistuu käsitys, jonka mukaan köyhyys on älyn puutetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi