En todellakaan ymmärrä ihmisiä, joilla on sisällä kuuma!
Luultavasti olette ihmisiä, jotka ette siedä vetoa ollenkaan. Silloin ei saa valittaa. Jatkuva läpiveto, niin ei todellakaan ole kuuma.
Ja sitten ihan pikku vinkki teille tosi valittajille: Sen isonkin ikkunan voi avata, kyllä se ilma sieltä tulee yksiöönkin. Ja sen sängyn voi vetää siihen avoimen ison ikkunan viereen, kyllä takuulla yöllä sieltä tulee viileä ilma iholle!
Kommentit (29)
Kun asuu kaupungin keskustassa katutasolla, ei enää nykyään voi pitää ikkunaa auki ja nukkua sen alla. Avoimista tuuletusikkunoistakin on käsiä kurkotellut ikkunalaudalla olevia tavaroita.
Mun yksiössä on 33 astetta lämmin ja rapussa 60. Ei auta läpiveto, olen kokeillut pistää postiluukun yöksi auki ja ikkunan auki. Päivällä ikkunaa ai voi avata, kun ulkoa tulee vielä kuumempaa ip.aa ja plus että asun ihan motarin varressa, sieltä tulee mukava määrä pienhiukkasia sisätiloihin ja kaikki muuttuu mustaksi.
En saa läpivetoa asuntooni. Kaikki ikkunat samaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vali, vali, vali, vali ja vali. Tämä sää on ihana. On ensimmäistä kertaa neljään vuoteen todellinen kesä.
Jotain teidän talossanne on pahasti vialla, jos öinen, n. 17-18-asteinen ilma ei virtaa sisään. Luultavasti koko ilmanvaihto on täysin olematon myös talvella. Todellinen homekämppä.
En tiedä missä oikein asut, mutta ainakin meillä viimeisen viikon ajan on ollut öisinkin 20-22 astetta lämmintä ulkona, ja senkin vain ihan yöllä, eli laskenut vasta puolen yön aikaan ja aamulla taas viiden kuuden aikaan alkanut kohota. Että haaveeksi on jäänyt joku 17 asteen lämpö missään vaiheessa, vaikka kaikki on auki mitä vaan auki saa...
Varmaan sitten vaan kuvittelen, että yläkerran 31 astetta on kuuma. Oikeasti se onkin viileä! Saatiin kyllä eilen illalla lämpötila laskettua hetkeksi 29 asteeseen tuulettamalla isoista ikkunoista, mutta nousi heti takaisin 31 asteeseen kun suljimme ikkunat ja jatkoimme tuuletusta vain pikkuikkunoista... ja pakko on sulkea jos niitä ei pysty vahtimaan koko ajan, koska 2- ja 4-vuotiaat lapset.
Ihmiset ovat erilaisia. Minä pidän kuumasta ja jopa helteistä, mutta esimerkiksi sairaat tai vanhukset kärsivät suurista lämpötilanvaihteluista.
Vierailija kirjoitti:
Syy miksi suurin osa on niin tuskissaan löytyy sisältä päin. Kun vetää possua ja nautaa niin todellakin vatsalaukku ja elimistö muutenkin kuin paahtimo. Tiedän, koska vielä 2 vuotta sitten söin lihaa, joka päivä.
On se kuuma vegaanillakin, ei siinä mitään, mutta en hikoa kuin sika ja puuskuta naama limaisena. Muistan hyvin vielä parin vuoden taakse kun joka kesä oli ihan tuskaa, p*rse märkänä, naamakin hikosi vähästäkin lämmöstä ja mikä nihkeintä, sydän jyskytti tuhatta ja sataa.
Kuuma on, mutta ihan siedettävä ilma. Ei edes tuuletinta kotona ja olo on ihan hyvä. Päivän mittaan vedän smoothieita alkalisoimaan - jäähdyttämään kroppaa...mutta siedän syödä tulisiakin ruokia.
Kyllä on igana kun on lämmin <3. Elämä on valintoja.
Minulla on ollut aivan saakelin kuuma ja ahdistava viikko, en ole saanut nukuttua enkä hengitettyä. Normaalipainoinen olen ja lihaa en ole syönyt 15 vuoteen, eli paljon pidempään aikaan kun sinä. Että siinä meni sekin.
Ei tarvitse pitää ikkunoita tai ovia koskaan auki, sisällä nyt mukava 18-20 astetta. Kivilattia alakerrassa ja ilp päällä ylhäällä. Mukava keli kun voi tulla sisälle viilentymään tarvittaessa.
Talo melko vanha.
Naapurit hikoilee uudessa talossaan ympäri vuoden, ovi sepposen selällään kelistä riippumatta. Täytyy olla vikaa talon ilmanvaihdossa.
AMäkin oon mutta silti hikoilen. Olisiko vaan elimiatösi mtttunut muuten?