Lasten opiskelusta ei tule mitään kun häiriköivät oppilaat luokissa estävät niidenkin lasten opiskelun jotka haluaisivat oppia.
Tätä sitten peitellään sillä että syy olisi mm. älylaitteissa koska ei ole mitään keinoja saada tätä varsinaista ongelmaa enää korjattua, etenkin kun kaikki Suomen rahat on kannettu ulkomaille jo usean vuoden ajan.
Kommentit (29)
Mä en käsitä, miten mun lapsen kouluaikana oikein pärjättiin, kun puhelimia ei saanut käyttää koulussa. Ja siis lapsi oli peruskoulussa syksystä 2011 kevääseen 2020. Yläkoulussa puhelimia sai käyttää vain välitunneilla. Mitä on tapahtunut lapsille siis tässä muutamassa vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä, miten mun lapsen kouluaikana oikein pärjättiin, kun puhelimia ei saanut käyttää koulussa. Ja siis lapsi oli peruskoulussa syksystä 2011 kevääseen 2020. Yläkoulussa puhelimia sai käyttää vain välitunneilla. Mitä on tapahtunut lapsille siis tässä muutamassa vuodessa?
Maailma on muuttunut.
Kielloilla ei saavuteta mitään. Älypuhelimet ovat osa sitä maailmaa, johon lapset kasvavat, joten aikuisten vastuulla on opettaa järkevää käyttöä ja turvallista käyttöä. Ja tarvittaessa rajata käyttöä vielä kun lasten aivot eivät ole riittävästi kehittyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on muuttunut.
Tyhmien ideologioiden pauloissa olevat akateemiset nuoret naiset vievät länsimaita väärään suuntaan. Juuri he ovat pilanneet koulunkin. Ja alkavat rääkyä naisten sorrosta ja vihaamisesta heti, kun oikeutetusti kritisoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Kielloilla ei saavuteta mitään. Älypuhelimet ovat osa sitä maailmaa, johon lapset kasvavat, joten aikuisten vastuulla on opettaa järkevää käyttöä ja turvallista käyttöä. Ja tarvittaessa rajata käyttöä vielä kun lasten aivot eivät ole riittävästi kehittyneet.
Aikuiset eivät osaa rajata älylaitteiden käyttöä itseltäänkään. Ihmislajin aivot eivät ole nykyteknologian tasalla.
Ministereitä ei kiinnosta, kun itsekin räpläävät kännyköitään kesken istuntojen. Ei ole aikaa tai kiinnostusta puuttua koulutukseen, vanhustenhitoon tai sairaaloihin.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän nimenomaan rajataan sitä käyttöä. Eli halutaan, että oppitunneilla keskitytään opiskeluun, ei puhelimen käyttämiseen.
Monet aikuiset ovat myös niin kiinni puhelimissaan, etteivät ymmärrä, mitä vikaa siinä on, jos lapsilla on kännykät käsissä 24/7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on muuttunut.
Niin paljon, että puhelinta pitäisi saada käyttää koko ajan? Siis myös koulussa oppitunneilla?
Ruotsinkielisissä kouluissa on rauhallisempaa. Sattuuko lapsiltasi sujumaan toinen kotimainen?
Nelli oli kunnon häirikkö ryhmätyöhommissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset eivät osaa rajata älylaitteiden käyttöä itseltäänkään. Ihmislajin aivot eivät ole nykyteknologian tasalla.
Joillakin on tämä ongelma. Mutta on se edelleen vanhempien vastuulla ohjata vastuullista käyttöä. Jos ei itse osaa, pitää hakea apua. Esim. koulukuraattori, psykologi tai perheneuvola ovat hyviä paikkoja aloittaa.
Mekin käytettiin kännyköitä yläasteella koulupäivän aikana 1990-luvun lopulla. Että ei se maailma niin paljon ole muuttunut. Meillä ei ehkä ollut ihan niin paljon viihdykettä niissä laitteissa, mutta samalla tavalla taskussa kulkivat välkällä oltiin kännykällä, jos ei muuta, niin matopeliä pelaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö järkevää käyttöä ole juuri se, että elämässä on hetkiä joissa ollaan kertakaikkiaan ilman puhelinta. Kuten vaikka opiskelun aika.
OT: En ole kovinkaan vanha, mutta minusta on vastenmielisen näköistä kun yrityksen asiakaspalvelija roikkuu tympääntyneenä puhelimellaan tiskillä jos juuri sillä sekunnilla ei ole joku kysymässä jotakin. Minulla omistajana olisi nollatoleranssi tällaiseen. Työtunnit julkisissa tiloissa on kyettävä olemaan somettamatta.
Luku- ja kirjoitustaidottomia, suomea osaamattomia. Yritäpä tuollaisen lauman keskellä opiskella.
Tarkkailuluokat takaisin ja sinne kaikki, jotka eivät normaalissa opetuksessa pärjää. Nykyään sijoitetaan ongelmatapaukset normaalien joukkoon, ja ajatellaan että ryhmä antaa näille tarvittavan tuen, mutta se ei mene niin. Kaikki kärsivät ja kukaan ei opi mitään. Opettajat palavat loppuun, kun pitäisi tehdä sossun työtä.
Voisko tik tokkia käyttää siihen enkun opettamiseen? Tai matikan? MInkä vaan.
Todellakin.