Olen 24-vuotias nuori nainen, joka on vaimo ja kahden lapsen äiti. Suorastaan naurattaa suurin osa nuorista aikuisista :D
Niin. Olen siis naimisissa maailman ihanimman miehen kanssa ja meillä on myös kaksi maailman ihaninta lasta. Suorastaan naurattaa suurin osa nykyisistä nuorista aikuisista, joille perhe-elämä on kauhistus ja halutaan jatkaa sitä päämäärätöntä lapsetonta elämää loputtomiin.
Monet näistä sanovat, etteivät halua lapsia, koska haluavat ensin nähdä maailmaa. Voin sanoa, että on kyllä käsittämättömän tylsää ja pinnallista sellainen. Olen kyllä itse käynyt mieheni kanssa aiemmin jokusen kerran ulkomailla, mutta eipä ne loppujen lopuksi kovin kummoisia kokemuksia olleet. Matkustelu on myös maailman kannalta erittäin haitallista. Se saastuttaa ja tuhoaa luonnonvaroja. Turismi on myös erittäin haitallista, sillä turismi tuhoaa monia kohteita, turistit roskaavat ja sotkevat ja turismi on tuhonnut myös monia kulttuureita. Lähinnä tulee tuosta monien matkustelusta mieleen, että ikään kuin pakenevat jotain ja eivät ole sinut itsensä kanssa. Onko se sitten yksinäisyyttä vai mitä?
Samaan kategoriaan voi laittaa myös näiden nuorten aikuisten loputtoman bilettämisen. Aina vain puhutaan bilettämisestä bilettämisen perään. Mitä siitä loppujen lopuksi edes saa? Sekin vaikuttaa vain joltain pakenemiselta ja itsensä etsimiseltä. Sitten on myös näitä vaihtuvia kumppaneita ja bylsitään miltei jokaisen kanssa. Se kyllä osoittaa, ettei näillä henkilöillä ole ollenkaan pitkäjänteisyyttä ja sitoutumiskykyä.
Mutta perhe-elämä omien lapsien ja miehen kanssa on jotain sellaista, jota en vaihtaisi mihinkään. Lapseton ei voi todellakaan ymmärtää, kuinka ihanaa on seurata omien lasten kasvua ja kehittymistä. Lapsten ansiosta näkee ja kokee sellaisia asioita, joita ei koskaan muuten kokisi. Lapsilta saa myös sellaista rakkautta jota ei voi koskaan keneltäkään toiselta saada. Ei edes omalta puolisolta.
Mut hei, jatkakaa toki ihmeessä sitä päämäärätöntä ja pinnallista elämäänne vailla mitään tarkoitusta. Se tulee kyllä vielä kostautumaan jossain vaiheessa. Huomaatte nimittäin joskus vanhemmalla iällä olevanne todella yksin, eikä sitä yksinäisyyttä poista mikään matkustelu tai biletys. Se yksinäisyys kun tulee teidän mukaanne, menitte minne tahansa.
Kommentit (244)
Mä ainakin haluan juosta juoksuni ennen lasten hankkimista ettei tarvi sitten rikkoa avioliittoa sen takia että huomaan että onkin jäänyt paljon asioita kokematta. Lasten aika on sitten kolmenkympin jälkeen. Ja jos ei sitten tärppää niin pystyn kyllä elämään senkin asian kanssa.
Minua naurattaa sinun ikäiset kaikkitietävät pikkurouvat, jotka nuolevat "isäntänsä" (teiniviiksen) peppulia aamusta iltaan .
-keski-ikäinen miehistä vapaa äiti
Suurin maailmaa saastuttava ongelma on liikakansoitus joten turha puhua matkustrlun saastuttavuudesta jos olet hankkinut yhdenkin mukulan. Sä olet katkeroitunut moneen kertaan ennen kuin täytät 35v. Miehesi lähtee pattayalle ja sä jatkat itkemistä täällä. Mä nauran sulle jo nyt
Mä ainakin haluan juosta juoksuni ennen lasten hankkimista ettei tarvi sitten rikkoa avioliittoa sen takia että huomaan että onkin jäänyt paljon asioita kokematta. Lasten aika on sitten kolmenkympin jälkeen. Ja jos ei sitten tärppää niin pystyn kyllä elämään senkin asian kanssa.