Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ystävät" kaikkosivat, kun jouduin pyörätuoliin. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Vierailija
21.07.2018 |

Jouduin muutama vuosi sitten pyörätuoliin ja tässä sitä ollaan loppuelämä. Kuitenkin olen huomannut, että pikkuhiljaa on lähes kaikki ystävät hävinneet elämästä. Nekin pari, joita vielä tapaan, voivat melko harvoin tavata. Muutamien kohdalla olin ihan ällistynyt, kun huomasin että seura ei enää kiinnosta. Kutsuin käymään, yritin sopia treffejä... huomasin että keskenään ovat. Yksi jätti vastaamatta, poisti fb:stä kavereistani.

Onko muille käynyt ystäväpiirin kaventumista jonkunlaisen vammautumisen vuoksi?

Kommentit (275)

Vierailija
181/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni a.m pui itsensä kun olin 14v .

Äiti otti HETI uuden miehen joka vei rahamme.

Muutin 16v pysyvästi asumaan yksin.

Huomasin että nuoret eivät pysty loputtomiin kuuteleman surullisia juttuja.

Päätin elää..kouluttauduin ,hankin ystäviä, menin naimisiin.

Äitiin ja sukuun olen katkaissut välit.

n. 5 vuotta sitten aloin tulla agressiiviseksi humalassa.

Nykyään käyn harvoin ulkona ja en tee uusia ystäviä

Koen itseni epänormaaliksi.

Jos mies jättää kuka minut huolii

Olen hoikka ,nätti ,töissä ja kuuntelen rock musiikkia

n50v

Tämä ketju ei käsittele alkoholismia.

Sen kun oot juomatta ..AA-sta saat uuden miehen joka ymmärtää sinua

Vierailija
182/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin muutama vuosi sitten pyörätuoliin ja tässä sitä ollaan loppuelämä. Kuitenkin olen huomannut, että pikkuhiljaa on lähes kaikki ystävät hävinneet elämästä. Nekin pari, joita vielä tapaan, voivat melko harvoin tavata. Muutamien kohdalla olin ihan ällistynyt, kun huomasin että seura ei enää kiinnosta. Kutsuin käymään, yritin sopia treffejä... huomasin että keskenään ovat. Yksi jätti vastaamatta, poisti fb:stä kavereistani.

Onko muille käynyt ystäväpiirin kaventumista jonkunlaisen vammautumisen vuoksi?

Nyt annat pi..llua ibrahamille.

Saat lapsen.

Lapsi joutuu kattelee sua n.15v.

Saat kunnalta avustajan ILMAISEKSI

ota myös kaksi kissaa..jeee

Kämppä on täynnä eläimiä ja ihmisiä JOTKA OVAT RIIPPUVAISIA SINUSTA!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pertti Kurikan nimipäivät

:)

Vierailija
184/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa ystäviä muista liikuntarajotteisista?

Vierailija
185/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulle ei kelpaa muut pyörätuolivammaiset kaveriksi

Taidat hävetä vammaasi?

Vierailija
186/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse etäännyin ystävästäni, joka sairastui vakavaan syömishäiriöön. Tähän sairauteen kuuluu tietysti sen peittely, mikä johtikin siihen, että keskustelut muuttuivat pinnallisiksi, kaikki näkivät ns. elefantin huoneessa, mutta siitä ei voinut sanoa mitään. Tilanteessa olisi todellakin helpottanut, jos ko. ystävä olisi avoimesti puhunut asioistaan ja sairaudestaan. Olisin itse silloin "kehdannut" kysyä ja olla epätietoinen. Siis tietenkin tilanteen ollessa pahimmillaan ymmärrän, ettei siitä halua jauhaa koko ajan.. mutta edes pahimman mentyä ohi. Ystävien tuki olisi voinut olla todella helpottavaa, mutta on hirveän raskasta hölpötellä niitänäitä lämpimikseen.

Nämä ystävät, jotka hylkäävät, eivät selvästikään enää tiedä miten olla kaverinsa seurassa. Ei välttämättä auta, että sairaudeta/vammasta puhumista vältellään.

Vierailija
187/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse etäännyin ystävästäni, joka sairastui vakavaan syömishäiriöön. Tähän sairauteen kuuluu tietysti sen peittely, mikä johtikin siihen, että keskustelut muuttuivat pinnallisiksi, kaikki näkivät ns. elefantin huoneessa, mutta siitä ei voinut sanoa mitään. Tilanteessa olisi todellakin helpottanut, jos ko. ystävä olisi avoimesti puhunut asioistaan ja sairaudestaan. Olisin itse silloin "kehdannut" kysyä ja olla epätietoinen. Siis tietenkin tilanteen ollessa pahimmillaan ymmärrän, ettei siitä halua jauhaa koko ajan.. mutta edes pahimman mentyä ohi. Ystävien tuki olisi voinut olla todella helpottavaa, mutta on hirveän raskasta hölpötellä niitänäitä lämpimikseen.

Nämä ystävät, jotka hylkäävät, eivät selvästikään enää tiedä miten olla kaverinsa seurassa. Ei välttämättä auta, että sairaudeta/vammasta puhumista vältellään.

Ystävällesi löytyy netistä paljon seuraa..esim hiekan syöntimimmit, näinoksennatjouluna, kuinkakieltäytyäkakusta,reidenympäryksenmittaajat, kuinkapoistatnukannaamasta...etc

Vierailija
188/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ystäväsi olisi joutunut pyörätuoliin?

Et olisi varmaan kestänyt sitäkään?

Vierailija
189/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläisiä me ihmiset vain olemme. Et voi luottaa kuin itseesi.

Näin se menee. Haistakaa kaikki vittu.

Vierailija
190/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet inhottava ihminen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suhde jatkuisi pyörätuolin olemassaolosta huolimatta normaalina myös vammautuneen osapuolen toimesta, miksen kestäisi. Mutta ei kukaan jaksa vuosikausia sellaista "ystävyys"suhdetta, jossa voidaan puhua vain säästä.

Vierailija
191/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ystävä joutui pyörätuoliin ollessaan 15. Melkein kaksikymmentä vuotta ihmiset pysyivät hänen rinnallaan, sopeutuivat hänen oikkuihinsa ja muokkasivat oman vapaa-aikansa ja tekemisensä tälle ystävälleen sopivaksi ja mahdolliseksi.

Hänen ympärillään oli kymmeniä rakastavia ihmisiä, mutta pyörätuolissa oleva henkilö oli katkeroitunut. Hän ilkeili ja syyllisti muita heidän elämistään. Hän ei voinut olla onnellinen muiden onnesta vaan pilasi muiden ilon olemalla kusipää. Hän oli katkera kaikesta ja kaikille.

Sen sijaan, että hän olisi hakenut apua tuntemuksiinsa, hän purki sen ystäviinsä ja perheeseensä.

Tämä henkilö kuoli pari vuotta sitten, mutta ikinä hän ei huomannut omassa käytöksessään mitään vikaa, vaikka siitä hänelle mainittiinkin. Hän vain vetosi uhriutuen pyörätuoliinsa ja kaikkeen siihen, mitä ei mielestään voisi koskaan saavuttaa.

Tätä ihmistä ei kukaan koskaan hylännyt, mutta en olisi ihmetellyt, vaikka niin olisi käynytkin.

Aina ei omaa muutostaan huomaa.

Vierailija
192/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet inhottava ihminen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suhde jatkuisi pyörätuolin olemassaolosta huolimatta normaalina myös vammautuneen osapuolen toimesta, miksen kestäisi. Mutta ei kukaan jaksa vuosikausia sellaista "ystävyys"suhdetta, jossa voidaan puhua vain säästä.

voit kertoa ystävällesi esim erämaavaelluksesta, samba tanssista, helsinki puolimaratonista ja miten aiot mennä kavereittes kanssa kyseisiin tapahtumiin?

Vierailija
193/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, monillakin.

Syöpäpotilaita hylätään ja todella monen syöpään sairastuneen naisen jättää avo- tai aviomies. Viheliäistä.

Rinnaton nainen on kuin ....

Vierailija
194/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ystävä joutui pyörätuoliin ollessaan 15. Melkein kaksikymmentä vuotta ihmiset pysyivät hänen rinnallaan, sopeutuivat hänen oikkuihinsa ja muokkasivat oman vapaa-aikansa ja tekemisensä tälle ystävälleen sopivaksi ja mahdolliseksi.

Hänen ympärillään oli kymmeniä rakastavia ihmisiä, mutta pyörätuolissa oleva henkilö oli katkeroitunut. Hän ilkeili ja syyllisti muita heidän elämistään. Hän ei voinut olla onnellinen muiden onnesta vaan pilasi muiden ilon olemalla kusipää. Hän oli katkera kaikesta ja kaikille.

Sen sijaan, että hän olisi hakenut apua tuntemuksiinsa, hän purki sen ystäviinsä ja perheeseensä.

Tämä henkilö kuoli pari vuotta sitten, mutta ikinä hän ei huomannut omassa käytöksessään mitään vikaa, vaikka siitä hänelle mainittiinkin. Hän vain vetosi uhriutuen pyörätuoliinsa ja kaikkeen siihen, mitä ei mielestään voisi koskaan saavuttaa.

Tätä ihmistä ei kukaan koskaan hylännyt, mutta en olisi ihmetellyt, vaikka niin olisi käynytkin.

Noh..on ehkä liikaa vaadittu että vammautunut olisi onnellinen muiden häistä..lapsista..urheilumenestyksestä...etc

Vierailija
195/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, monillakin.

Syöpäpotilaita hylätään ja todella monen syöpään sairastuneen naisen jättää avo- tai aviomies. Viheliäistä.

Rinnaton nainen on kuin ....

miestä panis

Vierailija
196/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh..on ehkä liikaa vaadittu että vammautunut olisi onnellinen muiden häistä..lapsista..urheilumenestyksestä...etc

Jossain vaiheessa vaan se katkeroituminen ja huono käytös voi olla liikaa ystäville ja sukulaisille. Ei sitä kukaan määräänsä enempää jaksa. Ei kaikkea tietenkään vammautuneen naamaan tarvitse hieroa, mutta kyllä se voi vaikea olla puhua asiasta, jossa toisen vamma ei tulisi esteeksi.

Vierailija
197/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti näin. Ei kuitenkaan vammautunutkaan voi olettaa, että ihmiset pysäyttäisivät elämänsä, koska toinen on katkeroitunut. Tai ettei omasta onnestaan uskalla edes puhua, kun syyllistäminen alkaa. Kuitenkin tämä ihminen halusi, että häntä kohdellaan ihmisenä eikä vammaisena. Miten tällaisessa tilanteessa pystyy vuosia elämään?

Ja tämä ihminen olisi voinut saada vaimon, perheen, talon ja auton. Jopa töitäkin halutessaan. Hänestä vain muuttui niin ilkeä, katkera ja inhottava, ettei kukaan nainen häntä pidemmän päälle halunnut.

Esteenä onnelleen oli oma pää eikä pyörätuoli.

Ei vammaisiakaan voi ikuisesti pumpulissa pitää. Elämä jatkuu ja joko siihen sopeutuu parhaansa mukaan tai sitten katkeroituu ja käpertyy itseensä. Loputtomasti ei voi kuitenkaan läheisiltäänkään vaatia.

Vierailija
198/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani puolestasi ap. En ole joutunut pyörätuoliin mutta sairastuttuani vakavasti ja kroonisesti KAIKKI ystävät kaikkosivat. Olin ihan puulla päähän lyöty js olen vieläkin. Ihmiset eivät ilmeisesti kestä sairautta ja vammautumista. En puhunut sairaudesta jatkuvasti ja yritin olla aivan kuten ennenkin mutta niin vain ystävät jättivät.

Vierailija
199/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin myös henkilön, jolle ystävät tekivät noin. Vammautunut onnettomuudessa.

Vierailija
200/275 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi sairastui syöpään ja kuoli lopulta. Pari ystävää lopetti yhteydenpidon kun lapsi sairastui. Oli ilmeisesti liian vaikeaa kohdata sairautta ja kuolemaa edes lähipiirissä. Mä samalla tavalla kyselin muiden kuulumisia ja kuuntelin, että kyse ei ollut siitä, että mä olisin pitänyt muita terapeutteina. Sain uusia ystäviä ja kestävämpiä, eli siltä osin asiat ovay menneet hyvin.

Uskon ap, että säkin voit löytää uusia, oikeita ystäviä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä