Paljonko pitäisi lotossa voittaa että jäisit pois töistä?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
En jäisi pois töistä. Terve ihminen kaipaa työtä ja tunnetta että on hyödyllinen. Itse ainakin olisin varsin onneton isonkin rahakasan päällä, jos elämä olisi pelkkää olemista, juhlimista, shoppailua jne. Alkaisi ennen pitkää maistumaan puulle, ja elämän tarkoituksen puuttuessa varmasti tulisi jopa haettua sitä mielekkyyttä alkoholista ja aineista. Kuten niin monen monet joilla rahaa on ja elämän pitäisi siis olla niiiiiin onnellista!
Sama juttu ja olen siitä kummallinen, että oikeasti pidän työstäni. Mutta jos voittaisin 1 miljoonan tai enemmän, niin vähentäisin työaikaani, että perheelle jäisi enemmän aikaa. Työn pitäisin miellyttävänä harrastuksena, jota tekisin n. pari päivää viikossa ja saisin siitä(kin) vähän vaivanpalkkaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jäisi pois töistä. Terve ihminen kaipaa työtä ja tunnetta että on hyödyllinen. Itse ainakin olisin varsin onneton isonkin rahakasan päällä, jos elämä olisi pelkkää olemista, juhlimista, shoppailua jne. Alkaisi ennen pitkää maistumaan puulle, ja elämän tarkoituksen puuttuessa varmasti tulisi jopa haettua sitä mielekkyyttä alkoholista ja aineista. Kuten niin monen monet joilla rahaa on ja elämän pitäisi siis olla niiiiiin onnellista!
Toivottavasti et lottoa, vaan jätät voittomahdollisuudet meille jotka oikeasti haluamme muuttaa koko elämämme.
Kateellinen :D
t. eri
500 000 riittäisi siihen että heti nostaisin kytkintä. Noin 5 % tuotolla saisi sen noin 1500/kk, jolla eläisi vallan loistavasti.
Jesse-armahtaa-luonto-ei kirjoitti:
Hmmm... 1 miljoona sijoitettuna 5% vuotuisella tuotolla antaa 50 000 e. Tästä pääomaverot 28% (14 000 e) jättää jäljelle 36 000 e vuodessa, eli 3000 e/kk. Yhdelle henkilölle ihan ok, olettaen ettei luule pystyvänsä elämään ökyelämää "koska olenhan lottomiljonääri".
Minusta tuo 3000 € nettona kuukaudessa tuloja on aika hemmetin paljon! Tosi harva työssäkäyvä tienaa noin paljon. Kuukausipalkan pitää olla ennen veroja pitkälti yli 5000 €, että siitä jää tuollaisia summia.
Tota noin, ei taviselämää kannata enää elää, jos on miljoonat tilillä. Tätä en ole etenkään naisissa koskaan ymmärtänyt. Minua kiinnostaa enemmänkin elämä, jossa ei tarvitse itse enää tehdä mitään tylsää.
Taviselämän saa töissä käymälläkin, ja sitä taviselämää kestää paremmin, jos käy töissä.