Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko pitäisi lotossa voittaa että jäisit pois töistä?

Vierailija
21.07.2018 |

??

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittäisi 500 000 €

T. 52v

Vierailija
22/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10000 € riittäisi, puoli vuotta eläkkeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve ihminen kaipaa työtä ja tunnetta että on hyödyllinen.

Voisit jättää typerät diagnoosisi pois.

Vierailija
24/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jäisi pois töistä. Terve ihminen kaipaa työtä ja tunnetta että on hyödyllinen. Itse ainakin olisin varsin onneton isonkin rahakasan päällä, jos elämä olisi pelkkää olemista, juhlimista, shoppailua jne. Alkaisi ennen pitkää maistumaan puulle, ja elämän tarkoituksen puuttuessa varmasti tulisi jopa haettua sitä mielekkyyttä alkoholista ja aineista. Kuten niin monen monet joilla rahaa on ja elämän pitäisi siis olla niiiiiin onnellista!

Ei elämän tarvitse pelkkää juhlimista olla. Minä ainakin keksisin mielekästä tekemistä ilman työtäkin.

Jos haluaa olla hyödyllinen niin voi tehdä osallistua vapaaehtoistyöhön yms.

Vierailija
25/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ja vaimolle riittäisi noin miljoona loppuelämäksemme, että oltaisiin taloudellisesti riippumattomia (ei tarvitsisi käydä töissä, mutta ei toisaalta tarvittaisi myöskään työttömyyskorvauksia tai eläkeitä)

Toki inflaatio huomioiden summa varmaan pitäisi korottaa 1.5 miljoonaan.

eisulloovaimoo

Vierailija
26/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuuko Kelan tuki jos voittaa lottovoiton?

Vierailija
27/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jäisi pois töistä. Terve ihminen kaipaa työtä ja tunnetta että on hyödyllinen. Itse ainakin olisin varsin onneton isonkin rahakasan päällä, jos elämä olisi pelkkää olemista, juhlimista, shoppailua jne. Alkaisi ennen pitkää maistumaan puulle, ja elämän tarkoituksen puuttuessa varmasti tulisi jopa haettua sitä mielekkyyttä alkoholista ja aineista. Kuten niin monen monet joilla rahaa on ja elämän pitäisi siis olla niiiiiin onnellista!

Sä et osaa nauttia elämästä.

Vierailija
28/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 400 000 € alkaisi jo riittämään. Pääomatuloja saisi sen verran, että voisi elää tavallista keskiluokkaista elämää käymättä töissä.

Mielummin eläisin keskiluokkaista elämää ilman töitä koko loppuelämäni ajan kuin kävisin töissä eläkeikään saakka ja tuhlaisin voittorahat elintason nostamiseen. Tuskin se ylimääräinen tavara ja krääsä minusta sen onnellisempaa tekisi. Onnen avaimet on ihan muualla kuin tavaroiden omistamisessa.

Vierailija
29/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon alle miljoonan kannattaisi. Jos laskee, että käteen pitäisi saada pari tonnia kuussa, niin 30 vuodeksi riittäisi n. 750 000 ja siihen pikkuisen ekstraa päälle, niin miljoona on äkkiä se vaadittava summa. Oletan siis eläväni vielä 30 vuotta (nyt ikää 51).

EI NOIN! Se milli  sijoitetaan tuottavasti ja eletään pääomatuloilla, itse pääomaan ei kosketa. Jos normielämästä jää yli, pääomaa voi lisätä niin että saa lisää pääomatuloja.

Vierailija
30/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä maksaa menolippu Pariisiin, mukava asunto siellä ja rahaa elää 30v pelkillä säästöillä. Ei kauheasti. Sanoisin että asunto 600 000 ja elämä 30 x 40000 eli alle 2mmilj riittää.

Et sä saa Pariisista kummoistakaan asuntoa tuolla summalla. Tiedän koska itse etsin sieltä päin aktiivisesti asuntoa tällä  hetkellä.Eri juttu sitten jos haluat jonnekin laitakaupungille....

Vierailija
31/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 000 riittäisi että saisi velat kuitattua ja jäisi vielä vähän rahaa opiskeluja varten.

Miljoonan jos saisi niin en viitsisi enää edes opiskella, työstä nyt puhumattakaan vaan pakkaisin kamani ja painuisin siltä seisomalta lähimmälle lentokentälle.

Vierailija
32/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan työtäni niin paljon että kymppitonni riittäisi. Sillä selviäisi mukavasti työkkärin karenssin yli.

Sama!

Mä en kuitenkaan ihan noin vähällä pystyis jäämään pois, mut 20 000€ jos tulis niin goodbye! Muutaman kk palkan kun saisi niin olisi aikaa katsella töitä muualta.

Vierailija
33/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuuko Kelan tuki jos voittaa lottovoiton?

Ei lopu, kun tietää miten miljonäärit toimii. Mennään Nordeaan kysymään sijoitusneuvontaa ja rahat siirtyy mukavasti Panamaan tai Cayman-saarille.

Vierailija
34/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

300000.

Vierailija
35/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jäisi pois töistä. Terve ihminen kaipaa työtä ja tunnetta että on hyödyllinen. Itse ainakin olisin varsin onneton isonkin rahakasan päällä, jos elämä olisi pelkkää olemista, juhlimista, shoppailua jne.

Terve ihminen ei ajattele noin mustavalkoisesti. Paljon asioita jää sille janalle, jonka toisessa päässä on työ, toisessa juhliminen ja shoppailu.

Minulle riittäisi Lotosta noin 200 000 euroa. Sillä saisin osinkotuloja riittävästi. En kaipaa ylellistä elämää.

Vierailija
36/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ajattelen. Ja kun työyhteisö on tärkeä niin sekin vaikeuttaisi töistä lähtemistä.

Mutta en pystyisi ihan täysin jatkamaan töitä ennallaan. Ei vuosilomat riittäisi siihen matkusteluun minkä aloittaisin lottovoiton jälkeen :) Joten yrittäisin neuvotella jonkun erilaisen työsopimuksen tai työtehtävän mikä sallisi enemmän vapautta työaikojen suhteen.

Tai sitten lopulta lopettaisin työt. Etenkin ison lottovoiton jälkeen sen rahamäärän hoitaminen käy työstä (etenkin jos olet itse kiinnostunut niitä hoitamaan). Sijoituskohteiden etsintä, esim. sijoitusasunnot ym. vie aikaa.

2 miljoonaa olisi minulla se raja. Se tuottaisi asunnon ym. hankintojen jälkeen sen verran, että palkkatuloja ei välttämättä enää tarvitsisi.

Vierailija
37/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt 38 vuotta töitä, joten uskon, että kokisin silti elämäni elämisen arvoiseksi, jos voittaisin miljoonan lotosta ja jättäisin työt nuoremmille.

Eniten nauttisin siitä, että saisi elää normaalirytmin mukaan ja nukkua yönsä rauhassa sitten 18 ikävuoden, kun vuorotyöhön lähdin.

38/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että sellaista summaa löytyykään. Olen enemmän kuin onnellinen nykyisessä työssäni eikä siihen vaikuta numerot tietokoneen näytöllä. 

Onni on niin paljon muutakin kuin raha (vaikka se toki tärkeää onkin).

39/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... 1 miljoona sijoitettuna 5% vuotuisella tuotolla antaa 50 000 e. Tästä pääomaverot 28% (14 000 e) jättää jäljelle 36 000 e vuodessa, eli 3000 e/kk. Yhdelle henkilölle ihan ok, olettaen ettei luule pystyvänsä elämään ökyelämää "koska olenhan lottomiljonääri".

Jos perheellinen haluaa elää "helppoa miljonäärielämää", niin omalta osaltani se edellyttäisi noin 10 miljoonan voittopottia. Tällöin koko perhe voisi elää huolettomasti sijoitusten turvin ja voisin halutessa hankkia palveluita, asuntoja sekä kulkuvälineitä tarpeen ja mieltymysteni mukaan. Tällaisella summalla jäisin pois töistä, ja tekisin sitä vain harrastusmielessä.

Vierailija
40/45 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo alle miljoona riittäisi siihen päätökseen aivan huoletta ja mainiosti .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä