Miten sekaisin täytyy olla, että lukee kirjaa "Tunne lukkosi"?
Alaselkätatska, aggressiivinen luonne, tupakoi ja lukee tuota kirjaa :)
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku nyt ihan suoraan kertoa mikä tuossa kirjassa ja sen aiheessa on niin kyseenalaista?
Tunne lukkosi -kirjan, niin kuin koko self help -kirjallisuuden, ongelma on se, että ihminen diagnosoi itse itsensä jonkin puolivillaisen testin perusteella sen sijaan, että hakisi asiantuntija-apua ongelmiinsa. Tunne lukkosi -testi antaa hyvin heppoisin perustein tulokseksi vaikka mitä "tunnelukkoja" eli haitallisia ajattelumalleja, joista testin tekijä "kärsii". Näitä sitten yritetään mielikuvaharjoituksilla purkaa. Tämä on puoskarointia ja psyykellä leikkimistä.[/quote
Minulla oli psykoterapeuttina psykologi. Käytimme myös apuna skeematerapiaa. Hän suositteli minulle tuota kirjaa. Myös ihan psykiatrit ja muut psykologit ovat kysyneet millaiset skeemat minulla todettiin hallitseviksi. Että kyllä tuo on ihan ammattilaistenkin hyväksymä juttu. Itse en ole mielikuvaharjoituksilla yrittänyt purkaa, mutta on hyvä tiedostaa mitkä asiat jumittavat omassa elämässä ja ovat esteinä elämän elämiselle.
Miksi tämä yksi äijä edustaa Suomessa koko skeematerapiaa?