Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trump-vihaajille: Kumpuaako vihanne sydämestänne vai onko viha istutettua, masinoitua?

Vierailija
19.07.2018 |

Kysymystä tarkentaa ajatuskoe: Olettakaamme että median uutisointi trumpista - televisiosta, netistä, sanomalehdistä käsin, olisi vain asiallista ja neutraalia, kaikki kannat tasapuolisesti huomioonottavaa. Toimittajat painottaisivat trumpin saavutuksia ja harmittelisivat inhimillisiä erehdyksiä. Minkälainen asenteenne yhdysvaltain presidenttia kohtaan silloin olisi? Vain asiallisia vastauksia kiitos.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua inhottaa asiat, joita hän on sanonut naisista, vähemmistöistä, sotasankareista ja vammaisista, sekä monet twiitit jotka liittyvät itsensä kehumiseen. Ne kertovat minulle, että hän on pahimman luokan seksisti, rasisti ja muiden ihailusta riippuvainen narsisti joka on elänyt äärimmäisen etuoikeutetun elämän eikä lainkaan tiedosta etuoikeutettua asemaansa, tai katsoo sen ilman muuta kuuluvan hänelle.

Olen siis saanut hänestä äärimmäisen vastenmielisen kuvan ihmisenä ihan hänen omien puheittensa/kirjoitustensa perusteella. Politiikka on sitten vielä erikseen.

Tämä syy on minullakin. Olen muodostanut mielipiteen ihan Trumpin omien puheiden ja kirjoitusten perusteella enkä minkään median antaman mielikuvan. Jo vaalipuheissaan ennen presidentiksi tuloa hänen arvonsa tulivat harvinaisen selviksi.

Niinpä niin! Näinhän se on helpointa ajatella. Häpeä se olisi myöntää edes itselleen, että on täysin toisten talutusnuorassa.

Vierailija
42/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trump on vihaamisen alapuolella. Nolohan hän on ja hänen tekemisiää puolestahävetään. Miettikää nyt. Tyyppi harrasti nuorempana sitä, että soitteli sensaatiolehtiin itse ja kertoi kenen kanssa oli kulloinkin ollut "sillain". Ja sitten laittoi avustajiaan soittelemaan ja kertomaan millainen Donald oli kun hän oli heidän kanssaan "sillain". Etta tällaisella arvostelukyvyllä varustettu mies johtaa mailman sotilasmahtia.

Ja keneltä kuulemme nämä tekemiset? Mikä on viestintuojan motiivi? Jopa vesisade, joka tuo elämän aavikolle kuivuuden keskelle saadaan näyttämään inhottavalta jos meille kerrotaan vain sen aiheuttamista tulvista ja mutavyöryistä toisaalla. Inhottava vesisade, eilenkin se vei kylän mennessään! Vihaan vesisadetta! Sama vesiade on kuitenkin ok kun se kastelee nurmikkomme. Tästä kuitenkaan emme kuule pahanilmanlinnuilta. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Ap, kun sun ajattelu on tosi pienimuotoista ja kapeaa. Aikalailla juuri sellaista, mistä itse syytät epämääräisesti kuvittelemaasi homogeenistä, johdateltavaa ihmisjoukkoa.

Argumentum ad preverentiam. Olen lyöty. Ap.

Ap on olevinaan älykäs, mutta Trumpia hän ei saa millään kiinni mistään kieroilusta.

Vierailija
44/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trump on vihaamisen alapuolella. Nolohan hän on ja hänen tekemisiää puolestahävetään. Miettikää nyt. Tyyppi harrasti nuorempana sitä, että soitteli sensaatiolehtiin itse ja kertoi kenen kanssa oli kulloinkin ollut "sillain". Ja sitten laittoi avustajiaan soittelemaan ja kertomaan millainen Donald oli kun hän oli heidän kanssaan "sillain". Etta tällaisella arvostelukyvyllä varustettu mies johtaa mailman sotilasmahtia.

Ja keneltä kuulemme nämä tekemiset? Mikä on viestintuojan motiivi? Jopa vesisade, joka tuo elämän aavikolle kuivuuden keskelle saadaan näyttämään inhottavalta jos meille kerrotaan vain sen aiheuttamista tulvista ja mutavyöryistä toisaalla. Inhottava vesisade, eilenkin se vei kylän mennessään! Vihaan vesisadetta! Sama vesiade on kuitenkin ok kun se kastelee nurmikkomme. Tästä kuitenkaan emme kuule pahanilmanlinnuilta. Ap.

Kyseessä oli Trump elämänkerta, jonka kirjoittivat toimittajat, jotka olivat olleet vuosikymmeniä Trumpin kanssa tekemisissä. Trump itse ei ole ko. elämänkertaa hyväksynyt eikä tarvitsekaan. Hän voi tilata mieleisensä tarvittaessa joiltakin muilta kirjottajilta.

Vierailija
45/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut Trumpin aikoinaan Yhdysvalloissa Studio 54;ssa ja siis jutellut hänen kanssaan.

Minusta vaikutti normaalilta mieheltä vaikka jo silloin oli rikas. Veikkaan vain, että monia ihmisiä ketuttaa enemmän Trumpin rahat ym. 

Vierailija
46/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Ap, kun sun ajattelu on tosi pienimuotoista ja kapeaa. Aikalailla juuri sellaista, mistä itse syytät epämääräisesti kuvittelemaasi homogeenistä, johdateltavaa ihmisjoukkoa.

Ap on olevinaan älykäs, mutta Trumpia hän ei saa millään kiinni mistään kieroilusta.

Jos valtamedia käsittelisi trumpia yhtään tasapuolisemmin, olisin kenties valmiimpi nielemään median narratiivia. Nyt reaktioni on jatkuvasti että mikä näitä ihmisiä (toimittajia) riivaa. Jatkuvaa skandaalinodotusta. Joko tässä olisi viimein se viimeinen niitti trumpin tyrannialle? Kyllä nyt näyttää pahalta, huhhuh. Mieliala heillä on samankaltainen kuin nousukauden rommareilla, joille seuraava finanssikriisi oli koko ajan nurkan takana ja jokainen talouden moottorin yskähtely oli merkki alkavasta kriisistä. Takerrutaan aivan kaikkeen. Jopa soinin kommentit trumpista ovat yhtäkkiä kuumaa kamaa, kunhan niiden sävy on oikeanlainen, enää ei ole sanojallakaan väliä. Ihan ok, jos kyseessä kaupallinen toimija jonka on pakko miellyttää omaa kohderyhmäänsä, esim. HS. Mutta kun toimija on kansalaisten rahoilla toimiva julkinen laitos, kuten yle, on näin vahva piilottelematon vinouma epätervettä. Mielikuvien muokkaus ei ole ylen tehtävä. Jos se näin tekee, on se poliittinen toimija millä ei pitäisi olla legitiimiyttä tasapuolisessa informaation tuottamisessa.

Vierailija
47/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos valtamedia käsittelisi trumpia yhtään tasapuolisemmin, olisin kenties valmiimpi nielemään median narratiivia. Nyt reaktioni on jatkuvasti että mikä näitä ihmisiä (toimittajia) riivaa. Jatkuvaa skandaalinodotusta. Joko tässä olisi viimein se viimeinen niitti trumpin tyrannialle? Kyllä nyt näyttää pahalta, huhhuh. Mieliala heillä on samankaltainen kuin nousukauden rommareilla, joille seuraava finanssikriisi oli koko ajan nurkan takana ja jokainen talouden moottorin yskähtely oli merkki alkavasta kriisistä. Takerrutaan aivan kaikkeen. Jopa soinin kommentit trumpista ovat yhtäkkiä kuumaa kamaa, kunhan niiden sävy on oikeanlainen, enää ei ole sanojallakaan väliä. Ihan ok, jos kyseessä kaupallinen toimija jonka on pakko miellyttää omaa kohderyhmäänsä, esim. HS. Mutta kun toimija on kansalaisten rahoilla toimiva julkinen laitos, kuten yle, on näin vahva piilottelematon vinouma epätervettä. Mielikuvien muokkaus ei ole ylen tehtävä. Jos se näin tekee, on se poliittinen toimija millä ei pitäisi olla legitiimiyttä tasapuolisessa informaation tuottamisessa.

Kyvyttömyytesi nähdä ja priorisoida ongelmia on sitä luokkaa, ettei kukaan jaksa lukea onnettomalla suomella kirjoitettua pitkäpiimäistä marinaasi. Menisit töihin.

Vierailija
48/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä sitä vihaa, naureskelen vaan, jotta jenkit sai mitä tilasivat.

Vierailija
49/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vihaa trumpia, ihmettelen vaan miten joku voi kannattaa tuota huomion keskipisteenä olemista yli kaiken rakastavaa sarjamöläyttelijää.

Koska mikään ei voita sitä iloa, kun katselee teidän peppukipuanne.

Sinkkumies

Vierailija
50/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuossa pitkäpiimäiseksi haukutussa tekstissä oli totuuden siemen, eikä se kiukulla miksikään muutu. Ei pystytä näkemään asioiden realistisia laitoja, kun tietynlainen valmis tuomio on kaikesta päällä. Mielestäni voisi myös keskittyä muuhunkin kuin tekemällä tehtyyn negatiivisen puolen etsimiseen. Se ei kuitenkaan poista tosiasiaa että trump itse aihettaa näitä negoja. Ongelma on helposti se että toisen automaattinen kyvyttömäksi haukkuminen tarkoittaa että tämä haukkuja on täysin trumpin tasolla omine kommentteineen.

Vierailija
51/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalastelee henkisesti kypsymättömien äänestäjien ääniä loukkaavalla epämiellyttävällä käytöksellään. Toki monelle hän on juuri siksi se esikuva. En vihaa kuin hänen diktaattorimaisia ulostulojaan ja toimiaan. Valitettavasti näitä diktaattoreita on erilaisia, pidettyjä ja vihattuja ja Trump on jälkimmäinen. Hän saa aikaiseksi paljon tuhoa ja taantumusta sen sijaan että kehittäisi omia äänestäjiään ajattelemaan itse ja kyseenalaistamaan asioita. 

Hohhoijakkaa. 

Asia on juuri päinvastoin. Hillaristit elävät valheessa. (Taisi se elää valheessa miehensäkin kanssa)

Sinkkumies

Vierailija
52/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihaa trumpia, ihmettelen vaan miten joku voi kannattaa tuota huomion keskipisteenä olemista yli kaiken rakastavaa sarjamöläyttelijää.

Koska mikään ei voita sitä iloa, kun katselee teidän peppukipuanne.

Sinkkumies

Sinkkumies käyttää sanaa peppu. Suuttuuko äitisi jos kiroilet netissä? Äitisi voisi järkyttyä enemmän kaikista muista naisvihamielisistä ja idioottimaisista möläytyksistäsi. Ehkä hän näkee sinkkuutesi syyt paremmin kuin sinä koskaan.

Vierailija
53/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump on tehnyt joitain hyviäkin asioita, mutta enimmäkseen huonoja, enkä pidä hänen arvomaailmastaan. Sen enempää en häntä vihaa, en vain pidä häntä hyvänä presidenttinä.

Vierailija
54/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tuossa pitkäpiimäiseksi haukutussa tekstissä oli totuuden siemen, eikä se kiukulla miksikään muutu. Ei pystytä näkemään asioiden realistisia laitoja, kun tietynlainen valmis tuomio on kaikesta päällä. Mielestäni voisi myös keskittyä muuhunkin kuin tekemällä tehtyyn negatiivisen puolen etsimiseen. Se ei kuitenkaan poista tosiasiaa että trump itse aihettaa näitä negoja. Ongelma on helposti se että toisen automaattinen kyvyttömäksi haukkuminen tarkoittaa että tämä haukkuja on täysin trumpin tasolla omine kommentteineen.

Kun te ette tajua. Ei Trumppia kiinnosta. Hän tuo kuitenkin siinä sivussa suoraan ja rehellisesti oikeita asioita pöydälle.

Teidän ärsyttäminen on vain pieni 15% lisäbonus tässä.

Sinkkumies

Vierailija
55/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wto, Tullit, Pohjois-Korea, Venäjän suhteet .. Lähi-itä (siinä sivussa)

Trump tekee todella hienoa työtä ja sitten joku puhuu siitä, että sillä on väärä solmio kaulassa tai sanoi jollekin pahasti.

Sinkkumies

Vierailija
56/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diili-aikoina pidin Trumpia itse asiassa aika karismaattisena. Jotenkin olisin silti kuvitellut, että hän vetää roolia ja on oikeasti harkitsevampi ja fiksumpi. Aika järkytys, millaista politiikkaa tekee presidenttinä :-(

En kuitenkaan voi sanoa vihaavani häntä, pikemminkin olen huolissani koko maailman puolesta.

Vierailija
57/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalastelee henkisesti kypsymättömien äänestäjien ääniä loukkaavalla epämiellyttävällä käytöksellään. Toki monelle hän on juuri siksi se esikuva. En vihaa kuin hänen diktaattorimaisia ulostulojaan ja toimiaan. Valitettavasti näitä diktaattoreita on erilaisia, pidettyjä ja vihattuja ja Trump on jälkimmäinen. Hän saa aikaiseksi paljon tuhoa ja taantumusta sen sijaan että kehittäisi omia äänestäjiään ajattelemaan itse ja kyseenalaistamaan asioita. 

Hohhoijakkaa. 

Asia on juuri päinvastoin. Hillaristit elävät valheessa. (Taisi se elää valheessa miehensäkin kanssa)

Sinkkumies

Ei tässä ole mitään vastakkainasettelua ole näin vain on Trumpin kanssa hän blaastaa kuten sinä hieman heikompiälyisten tasolle sopivalla huomiohakuisilla kommenteilla. Lapsellistahan se kaikista älykkäistä on . Etkö tällaisena hieman yksinkertaisena vastakkainasettelijana, huomannut ettei aiheessa ollut mitään Hillariusmia missään vaiheessa, vai luulitko olevasi omastamielestäsi jotenkin älykäs liittäessäsi moisen offtopiikin tähän kirjoitukseen? 

Tiedän, jatka vain offtopiikilla, koska sinulla ei ole munaa keskustella muiden kanssa avoimesti. 

Vierailija
58/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijakkaa. 

Sinkkumies

Ei tässä ole mitään vastakkainasettelua ole näin vain on Trumpin kanssa hän blaastaa kuten sinä hieman heikompiälyisten tasolle sopivalla huomiohakuisilla kommenteilla. Lapsellistahan se kaikista älykkäistä on . Etkö tällaisena hieman yksinkertaisena vastakkainasettelijana, huomannut ettei aiheessa ollut mitään Hillariusmia missään vaiheessa, vai luulitko olevasi omastamielestäsi jotenkin älykäs liittäessäsi moisen offtopiikin tähän kirjoitukseen? 

Tiedän, jatka vain offtopiikilla, koska sinulla ei ole munaa keskustella muiden kanssa avoimesti. 

Hah? Juuri otin esille Trumpin ajamia asioita .. 

Sinkkumies

Vierailija
59/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan rikollisuuden vähentäminen rajan takaa tulevana. 

Joka on näiden maailmaa koskettavien asioiden rinnalla jäänyt jo pieneksi asiaksi.

Sinkkumies

Vierailija
60/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijakkaa. 

Sinkkumies

Hah? Juuri otin esille Trumpin ajamia asioita .. 

Sinkkumies

Kikkelisi vai persilmäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi