Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trump-vihaajille: Kumpuaako vihanne sydämestänne vai onko viha istutettua, masinoitua?

Vierailija
19.07.2018 |

Kysymystä tarkentaa ajatuskoe: Olettakaamme että median uutisointi trumpista - televisiosta, netistä, sanomalehdistä käsin, olisi vain asiallista ja neutraalia, kaikki kannat tasapuolisesti huomioonottavaa. Toimittajat painottaisivat trumpin saavutuksia ja harmittelisivat inhimillisiä erehdyksiä. Minkälainen asenteenne yhdysvaltain presidenttia kohtaan silloin olisi? Vain asiallisia vastauksia kiitos.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pahemmin lue Trumpia koskevia uutisia, mutta olen lukenut miehen omaa twitter-sekoilua. Ihan siitä se kumpuaa pahiten.

Vierailija
2/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä ihannoit häntä? Miten hänen tekemisensä vaikuttaa juuri sinun elämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fake News, pröööööt!

Vierailija
4/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä ihannoit häntä? Miten hänen tekemisensä vaikuttaa juuri sinun elämään?

Mistä päättelit ap:n ihannoivan Trumpia?

Vierailija
5/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump kehittää sen vihan ihan itse omalla toiminnallaan. Ei tarvitse kuin vähän katsoa ja kuunnella äijää.

Vierailija
6/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän näillä vihaajilla ole mitään tietoa Donaldista, eli eivät voi vihatakaan. Vihaavat ylen ja hs:n rakentamaa olkiukkoa.

Vierailija
7/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa trumpia, ihmettelen vaan miten joku voi kannattaa tuota huomion keskipisteenä olemista yli kaiken rakastavaa sarjamöläyttelijää.

Vierailija
8/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi miljardeja, olisin ihan samanlainen öykkäri, tosin sillä erotuksella, että minulla ei olisi harhaisia kuvitelmia päästä USA:n presidentiksi (vaikka olisinkin siellä syntynyt).

Vierailija
9/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riitti yksin se rehentely miten hän voi vaan mennä suuteleen naisia ees kysymättä ja "grab them by the pussy". Muu on tullut sitten siihen kaupan päälle.

Vierailija
10/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastelee henkisesti kypsymättömien äänestäjien ääniä loukkaavalla epämiellyttävällä käytöksellään. Toki monelle hän on juuri siksi se esikuva. En vihaa kuin hänen diktaattorimaisia ulostulojaan ja toimiaan. Valitettavasti näitä diktaattoreita on erilaisia, pidettyjä ja vihattuja ja Trump on jälkimmäinen. Hän saa aikaiseksi paljon tuhoa ja taantumusta sen sijaan että kehittäisi omia äänestäjiään ajattelemaan itse ja kyseenalaistamaan asioita. 

Vierailija
11/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laumasielut. Nämä samat jotka haukkuu muita elämänkoululaisiksi sun muuta. Ovat itse pahimpia ihmisvihaajia kuitenkin. Nostavat itsensä muiden yläpuolelle. Toimivat kuitenkin niin kuin laumasieluiset pelkurit yleensäkin.

Vierailija
12/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän näillä vihaajilla ole mitään tietoa Donaldista, eli eivät voi vihatakaan. Vihaavat ylen ja hs:n rakentamaa olkiukkoa.

Yle ja hs:ko hänelle kirjoittaa ne tekstit, jotka hän puhuu suorassa lähetyksessä ja kumoaa seuraavassa?

Vierailija
13/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua inhottaa asiat, joita hän on sanonut naisista, vähemmistöistä, sotasankareista ja vammaisista, sekä monet twiitit jotka liittyvät itsensä kehumiseen. Ne kertovat minulle, että hän on pahimman luokan seksisti, rasisti ja muiden ihailusta riippuvainen narsisti joka on elänyt äärimmäisen etuoikeutetun elämän eikä lainkaan tiedosta etuoikeutettua asemaansa, tai katsoo sen ilman muuta kuuluvan hänelle.

Olen siis saanut hänestä äärimmäisen vastenmielisen kuvan ihmisenä ihan hänen omien puheittensa/kirjoitustensa perusteella. Politiikka on sitten vielä erikseen.

Vierailija
14/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle ja hs:ko hänelle kirjoittaa ne tekstit, jotka hän puhuu suorassa lähetyksessä ja kumoaa seuraavassa?

https://www.reddit.com/r/breathinginformation/comments/8zb0v1/shiny_hea…

selvästihän tässä on jotain säteilyä lähetelty noihin johtajiin ennen tilaisuuden alkua

Vierailija
15/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua inhottaa asiat, joita hän on sanonut naisista, vähemmistöistä, sotasankareista ja vammaisista, sekä monet twiitit jotka liittyvät itsensä kehumiseen. Ne kertovat minulle, että hän on pahimman luokan seksisti, rasisti ja muiden ihailusta riippuvainen narsisti joka on elänyt äärimmäisen etuoikeutetun elämän eikä lainkaan tiedosta etuoikeutettua asemaansa, tai katsoo sen ilman muuta kuuluvan hänelle.

Olen siis saanut hänestä äärimmäisen vastenmielisen kuvan ihmisenä ihan hänen omien puheittensa/kirjoitustensa perusteella. Politiikka on sitten vielä erikseen.

Yleensähän emme lue presidentin twiittejä suoraan vaan luemme mediasta mitä reaktioita twiitti on aiheuttanut. Reaktiot ovat taas täysin median kehystettävissä. Ja toisaalta, pöyristyjät pitävät kymmenen kertaa enemmän ääntä kokoonsa nähden. Jos toimittajan arvomaailma on valmiiksi vinoutunut, on helppo arvata kenen reaktioista hän jutussaan kertoo. Haluamme aina vahvistaa omia vinoumiamme, toimittajatkin ovat vain ihmisiä.

Vierailija
16/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymystä tarkentaa ajatuskoe: Olettakaamme että median uutisointi trumpista - televisiosta, netistä, sanomalehdistä käsin, olisi vain asiallista ja neutraalia, kaikki kannat tasapuolisesti huomioonottavaa. Toimittajat painottaisivat trumpin saavutuksia ja harmittelisivat inhimillisiä erehdyksiä. Minkälainen asenteenne yhdysvaltain presidenttia kohtaan silloin olisi? Vain asiallisia vastauksia kiitos.

Propagoitko rahasta vai onko syynä ihan vilpitön mancrush?

Vierailija
17/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän emme lue presidentin twiittejä suoraan vaan luemme mediasta mitä reaktioita twiitti on aiheuttanut. Reaktiot ovat taas täysin median kehystettävissä. Ja toisaalta, pöyristyjät pitävät kymmenen kertaa enemmän ääntä kokoonsa nähden. Jos toimittajan arvomaailma on valmiiksi vinoutunut, on helppo arvata kenen reaktioista hän jutussaan kertoo. Haluamme aina vahvistaa omia vinoumiamme, toimittajatkin ovat vain ihmisiä.

Jaha. No minä olen kyllä lukenut niitä twiittejä suoraan.

Vierailija
18/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös niistä rahanpesu ja avioliittorikkeistä ole yritetty uutisoida?

Mutta sehän ei Trumpetille sovi koska tahtoo elää rinnakkaistodellisuudessa.

Vierailija
19/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi _vihaisin_ Trumpia? Hänhän on vain ääliö.

Katsoin suorana sen tiedotustilaisuuden. Vaikka en venäjää ymmärräkään, niin oli heti selvää, että Putin vie Trumpia kuin pässiä narussa. Trumpin tilaisuuden lopussa sanomista möläytyksistä tiesi heti, että kohu kyllä nousee. 

Jännä miten vainoharhaisia jotkut ovat näitä suomalaisia medioita kohtaan.

Mistä muuten sinä saat tietosi Trumpin tekemisistä?

Vierailija
20/84 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Propagoitko rahasta vai onko syynä ihan vilpitön mancrush?

Hei, kyseessä on vilpitön halu ymmärtää ihmisten mielipiteiden muokkautumista. Kysymyksenasettelun premissinä on arkihavaintoihin perustuva huomio siitä, että emme koskaan muodosta omia mielipiteitämme. Emme pöyristy presidentin tekemisistä oikeasti. Pöyristymme koska meidän halutaan pöyristyvän. Apinoimme automaattisesti muita ihmisiä. Media joko vaikuttaa tietävän tämän ja näyttää meille jatkuvasti pöyristyksiä. Tai sitten media ei tiedä tätä ja antaa toimittajien vinoumien rapauttaa uskottavan uutisvälityksen kilpeä. Kysymys on siitä, kumpi on uskottavampaa ja kuinka vinoutunutta on tiettyjen medioiden ylälauteiden väki. Sallitaanko toimittajien jatkuvat ylilyönnit pelkän ideologian varjolla? Ja jos sallitaan, kuinka pitkään se menee läpi kansalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi