Kysy jotain 21-vuotiaalta lestadiolaisnaiselta
Kommentit (196)
Eiköhän teiltä ole palstalla kyselty paljon ja ainoa mitä teette on hymistely ja siunailu.
Oletko raskaana?
Montako lasta sinulla on?
Minkä ikäisenä menit naimisiin?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän teiltä ole palstalla kyselty paljon ja ainoa mitä teette on hymistely ja siunailu.
Hymmmmmm hymmmmmmmm siun siun siun
Miksi ei joku muu uskonto?
Ja miksi lestadiolaisilla on niin paljo lapsia?
Annatko lastesi leikkiä autotiellä? Entä rääkätä lemmikeitä ja eläimiä?
Miksi ehkäisy on kiellettyä?
Kumihan suojaa sukupuolitaudeilta.
Käyttekö sukupuolitauti testeissä?
Mitä haluaisit itse kertoa, eli miksi haluat vastata täällä kysymyksiin?
Miksei saa tupakoida ja käyttää alkoholia?
Evan.lut. sitä ei oo kielletty?
Miksi teidän uskonto tuomitsee?
Vierailija kirjoitti:
Miksei saa tupakoida ja käyttää alkoholia?
Evan.lut. sitä ei oo kielletty?
Miksi teidän uskonto tuomitsee?
Isäthän yleensä opettavat poikansa polttamaan siitä 11v eteenpäin. Tytöille varmasti kiellettyä.
Tytötkin polttaa ihan yhtä lailla.
Mitä mieltä olet uskontosi kaksinaismoraalista eli siitä että jotkin asiat kielletään ja jotkin sallitaan vaikka ne rikkoo sääntöjä" ( esim. televisio vs internet, ehkäisy vs kohdunpoisto tai pitkään imettäminen ehkäisykeinona jne.)
Vierailija kirjoitti:
Millaista on olla lesta?
Ei ole lapsia. Olen aina kokenut niin, että lestadiolaisuus on osa minua. Elämäni on ollut todella onnellista kaikin puolin, vaikka tietysti jotain huolia ja murheita aina mahtuu jokaisen elämään. On ihan huippua, että lähes mihin tahansa suomessa menenkään, on siellä minulle tuttuja nuoria ystäviä. Oon ympäröity niin monilla ihanilla ihmisillä kestadiolaisuuden vuoksi. Mutta on minulla myös ystäviä ja sisaruksia jotka eivät ole uskomassa mutta joiden kanssa vietän paljon aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet juuri lestadiolainen?
Olen syntynyt lestadiolaisperheeseen ja kasvatettu siihen, joten siksi. Olen myös vanhemmiten sen kokenut omaksi uskokseni, vaikka tietenkin suuri paino on nimenomaan kasvatuksella.
Vierailija kirjoitti:
Oletko raskaana?
Minkä ikäisenä menit naimisiin?
En ole raskaana eikä ole lapsia. Lapsia toivomme kyllä kovasti. Naimisiin menin 20v.
milloin rupeat synnytyskoneeksi ja vaimokseni, ? olen vasta 46 v mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko raskaana?
Minkä ikäisenä menit naimisiin?En ole raskaana eikä ole lapsia. Lapsia toivomme kyllä kovasti. Naimisiin menin 20v.
Tähän vielä lisään, että vaikka lapsia toivomme, niin asialla ei mikään kiire. Nautitaan elämästä nyt ja toivotaan että lapsia joskus saadaan. Ei stressiä asiasta.
Ap
Millaista on olla lesta?