Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti: Pääkirjoitus: Timo Soini on ollut hyvä ulkoministeri. Mitä mieltä toimittajan mielipiteestä?

Vierailija
18.07.2018 |

https://m.iltalehti.fi/paakirjoitus/201807172201080285_pk.shtml

Itse en olisi uskonut, että Suomessa on henkilö, jonka mielestä Soini on ollut hyvä ministeri.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro kirjoitti:

Mielestäsi mielipiteesi on ylimielinen ja koppava ja kerroppa asia missä Soini on epäonnistunut ulkoministerinä suhteessa muihin maihin? Yksikin esimerkki.

Missäs sitä tulikaan poseerailtua abortinvastaisessa mielenosoituksessa? https://yle.fi/uutiset/3-10235606

Oman tolpan varmistaminen oli varmaan typeryyksistä isoin. Millainen pallopää kusee niin näyttävästi äänestäjiensä kengille ja sitten ponkaisee bisnesluokassa pskamyrskyn alta pois? Nyt ei mokia ole uutisoitu, kun kaveri viipottaa menemään viimeistä päivää Kathmandussa puhumassa vuohenkasvatuksesta arktisissa oloissa.

Vierailija
22/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soini on jokaisella mittarilla tämän maan kaikkien aikojen epäedustavin ulkoministeri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupikonnan ja villisian hybridi.

Vierailija
24/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soinin mukaan Suomi jakaa Turkin kanssa saman arvopohjan ja kuvaili muutenkin maiden välejä poikkeuksellisen lämpimiksi. Jo 2015 oli kuulemma prioriteettina neuvotella palautussopimukset kuntoon Irakin ja Afganistanin kanssa, mutta aika hiljaista on ollut. Sellainen onnistuja.

Vierailija
25/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvähyvä kirjoitti:

No tulee erinomaisesti toimeen Sergei Lavrovin kanssa. Se on jo iso asia. Samoin hyvät suhteet muihinkin ulkoministereihin. 

Kaikki kovat poliitikot tulevat hyvin toimeen selkärangattoman jeesmiehen kanssa.

Vierailija
26/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timo on tehnyt lopullisesti itsestään pellen.

Poliittinen ura on taputeltu.

Jätti Terholle ja kumppaneille luun käteen

Vierailija
27/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soinin mukaan Suomi jakaa Turkin kanssa saman arvopohjan ja kuvaili muutenkin maiden välejä poikkeuksellisen lämpimiksi. Jo 2015 oli kuulemma prioriteettina neuvotella palautussopimukset kuntoon Irakin ja Afganistanin kanssa, mutta aika hiljaista on ollut. Sellainen onnistuja.

Onkos mikään ihme että fanittaa avoimesti Turkin ja Venäjän "demokratiaa", Timolle itsellekin sopisi diktaattorin viitta ja sellaisenhan onkin jo ominut itselleen laittomalla ulkoministerin pestillään.

Vierailija
28/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kertokaanyt kirjoitti:

Niin kertokaa nyt kaikki kritisoijat. Missä asiassa on epäonnistunut ulkoministerinä suhteessa muihin maihin? Kertokaa yksikin asia.  Nyt on areena auki sille.

Meni Turkkiin kehumaan maan demokratiaan EU:n linjan vastaisesti.

Ai avainsanat ovat tässä "suhteessa muihin maihin"? Jos yhden maan presidentti on oranssi töräyttelevä idiootti, toinen on entisen melko pahamaineisen tiedustelupalvelun käsikassara ja kolmasa joku seinähullu jolle eteläinen ilmasto aiheuttaa psykoottisia kohtauksia, toki. Niihin verrattuna Soinikin on kuoropoika. Mutta tarvitseeko tyytyä jos kaverilla menee vielä huonommin?

Vierailija
29/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkos mikään ihme että fanittaa avoimesti Turkin ja Venäjän "demokratiaa", Timolle itsellekin sopisi diktaattorin viitta ja sellaisenhan onkin jo ominut itselleen laittomalla ulkoministerin pestillään.

Soini ja Sipilä molemmat.

Ovat "valmiita jatkamaan seuraavassakin hallituksessa"

Kysymättä kansalta tahtooko kukaan.

Vierailija
30/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalitilanteessa olisi tullut lähtö kun presidenttikin joutui puuttumaan käytökseen. Mutta nyt ei ole normaalitilanne vaan hillotolppa.

Soini on ministerinä vain ja ainoastaan kepun ja kokkarien maakuntamalli-valinnanvapaus lehmänkauppojen takia.

Ei isot pojat Timoa mihinkään muuhun tarvitse, eikä smureffeilla siksi ole mitään omia mielipiteitä mistään.

Vierailija
31/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soinin onnistumisen määrittää yksi asia, Irakin palautussopimuksen toimeenpano.

Ei ole onnistunut.

Vierailija
32/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro kirjoitti:

Mielestäsi mielipiteesi on ylimielinen ja koppava ja kerroppa asia missä Soini on epäonnistunut ulkoministerinä suhteessa muihin maihin? Yksikin esimerkki.

Mitäs Suomen asioita Timo on saanut ajettua?

Vai luuletko että ulkoministerin tehtävänä on vain matkustella valtion eli veronmaksajien rahoilla ympäri maailmaa?

Vierailija
33/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä mieltä miehestä, joka avoimesti fanittaa Truppia ja juttelee mukavia venäjän ulkoministerin kanssa?

-hyödyllinen idiootti.

Vierailija
34/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole pahaa sanottavaa. Olen työni takia ollut hänen kanssaan tekemisessa kahteen eri otteeseen hänen ministerikaudellaan. Molemmilla kerroilla hän on käyttäytynyt fiksusti, koska sellainen hän on, ja ollut maallemme kunniaksi. Aborttijupakka ei määritä hänen koko uraansa. Se on vain yksi pieni epidodi.

Vierailija
35/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vain ilmaisi itseään huonosti ja tarkoitti, että suomalaiset poliitikot jakavat Turkin kanssa saman arvopohjan.

Vierailija
36/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole pahaa sanottavaa. Olen työni takia ollut hänen kanssaan tekemisessa kahteen eri otteeseen hänen ministerikaudellaan. Molemmilla kerroilla hän on käyttäytynyt fiksusti, koska sellainen hän on, ja ollut maallemme kunniaksi. Aborttijupakka ei määritä hänen koko uraansa. Se on vain yksi pieni epidodi.

Mutta hillotolppajupakka määrittää. Oli se vaan niin suora matonveto demokratian alta että suurin osa lakeja kunnioittavista ihmisistä jäi vain suu auki.

Vai oliko se niin että kotimaisia petturuuksia ei laskettu tässä keskustelussa?

Varmuuden vuoksi mainitsen minäkin Turkin ja arvopohjan, ja kanadalaisen enemmistöpolitiikan väheksymisen Suomen nimissä ja vastoin Suomen kantaa. Muitakin toki löytyy ihan helposti googlesta.

Vierailija
37/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mainitse yksikin asia jossa Soini on huono!"

- No tämä, tämä, tämä ja sitten tämäkin. 

"Niin mutta ei noita lasketa! Ei ollut täysikuu, 13. päivä ja Soinilla ei takuulla ollut silloin pilkullisia kalsareita!"

- Aha, ok... Heti lähden äänestämään sinisiä.

Vierailija
38/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soini on liian rahvaanoloinen ja näköinen ja puhetyyli ja ulosanti vähemmän sivistynyttä. Ei voi mitään mutta moni tuntee myötähäpeää kun kuulee ja näkee Soinin puhumassa. Kaiken päälle hyvin ylimielinen. Minä teen kuin haluan ja muilla ei mitään sanomista.

Mikäs se yliajojuttu olikaan? Onko siinä perää?

En ikinä äänestä enkä äänestäisi tuollaista tyyppiä.

Vierailija
39/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soini on liian rahvaanoloinen ja näköinen ja puhetyyli ja ulosanti vähemmän sivistynyttä. Ei voi mitään mutta moni tuntee myötähäpeää kun kuulee ja näkee Soinin puhumassa. Kaiken päälle hyvin ylimielinen. Minä teen kuin haluan ja muilla ei mitään sanomista.

Mikäs se yliajojuttu olikaan? Onko siinä perää?

En ikinä äänestä enkä äänestäisi tuollaista tyyppiä.

Jos Soini on liian rahvaanomainen älä googleta hänen valtiosihteeriään. Yllätyt negatiivisesti.

Vierailija
40/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten maallemme on kunniaksi edustuksellisen demokratian halventaminen oman edun tavoittelun nimissä?

Ehkä et ymmärrä asioita kovin hyvin.